Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Het is ongekend dat die miljarden ineens beschikbaar zijn. In minder dan 3 maanden.
Normaal moet er 4 jaar geouwehoert worden, voordat er wat geld ergens beschikbaar komt.

Nou het geld lag niet op de plank en ja het tekort loopt op dus het is geen geld dat beschikbaar was voor de crisis. Maar goed het is voor de volksgezondheid en dan moet je niet naar geld kijken is mijn mening. Aan een leven kan en mag je geen prijskaartje hangen ;)
 
Het is ongekend dat die miljarden ineens beschikbaar zijn. In minder dan 3 maanden.

In veel landen gebeuren ineens vergelijkbare wonderen... :oo

Helaas toont dit moderne mirakel op zeer pijnlijke manier aan hoe ernstig de lange termijn gevolgen en het lawine-effect van de gigantische, wereldwijde milieuproblematiek wordt ingeschat...
Daar blijft geen kat voor thuis en geen vliegtuig voor aan de grond...

Maar soit, nu kunnen we ons niet meer verbergen achter uitspraken zoals:

"Desperate measures are impossible! Nature is nice but must adapt."
of
"Maatregels om onze impact op de planeet te verlagen zijn onhaalbaar op economisch en op sociaal vlak."
of
"thriving economy, mass consumption (and overpopulation) is key! Protecting our fellow animals en our environment is no priority as it is not compatible with our human needs and our future, hence it's a non-profit waste of time!"
...

Deze crisis bewijst enerzijds dat we, als we willen tenminste, ons blijkbaar wel kunnen aanpassen, dat we wel kunnen ingrijpen. Als we het belangrijk genoeg achten...
Anderzijds toont het ook hoe zwaar onze impact (overbevolking, vervuiling, verwoesten van natuurlijke rijkdom) op onze omgeving is en zien we de veerkracht van de natuur, zien we hoe snel bepaalde aanpassingen effect hebben..

Het zou mooi zijn mocht deze crisis zorgen voor een groeiend besef, een collectieve erkenning van de wereldwijde risico's op ecologisch vlak en leiden tot een oorverdovende eis om dit globaal aan te pakken.

Want niet om het één of het ander hé .....
maar als intelligente diersoort een planeet (100% bewust) onleefbaar maken door ze te vervuilen en te misbruiken is al een trieste zaak op zich.
Tegelijkertijd massaal kindjes kweken (en blijven kweken) om ze op een doodzieke planeet te droppen en succes te wensen alsof er niets aan de hand is.....
Tja, ik vind dat niet constructief, oneerlijk en zelfs ronduit misdadig.
:deal:
Eyes wide shut!!!
:DD

Normaal moet er 4 jaar geouwehoert worden, voordat er wat geld ergens beschikbaar komt.

Wie zal dat betalen?
:rolleyess:
(Retorisch hoor dus antwoorden hoeft niet, we weten allemaal hoe het zal verrekend worden denk ik...)
 
Wie zal dat betalen?
:rolleyess:
(Retorisch hoor dus antwoorden hoeft niet, we weten allemaal hoe het zal verrekend worden denk ik...)
Ja inderdaad wie dit gaat betalen is natuurlijk wel duidelijk. De grote bedrijven gaan extra belasting betalen en de vermogende Nederlands vullen verder de gaatjes, dat komt wel goed!
 
De grote bedrijven gaan extra belasting betalen en de vermogende Nederlands vullen verder de gaatjes op, dat komt wel goed!

LoL
UhU
Obviously....

Hier in België zal het gat ook met plezier en zonder gemor gevuld worden door de bedrijven, hun CEO's en door andere mensen met groot vermogen/veel eigendom/.... Jan met de pet zal natuurlijk gespaard en beschermd worden....
Want zo gaat het toch altijd?

:rolleyes:
 
Tja het is heel begrijpelijk dat er steunpakketten zijn, maar vroeg of laat, goed of kwaadschiks moet dit geld een keer terugkomen.... sigaar uit eigen doos?

Laten we maar hopen dat zoveel mogelijk bedrijven/zpp'ers/wat er ook allemaal mag wezen het hoofd boven water houden, en zometeen als de boel weer "normaal' is met een mooie lijn door kunnen groeien.
 
Links of rechtsom zal iedereen het financieel wel gaan merken de komende jaren maar goed de maatregelen zijn nodig ter bescherming van de ouderen en de zwakkeren en om escalatie te voorkomen. Het zou ook te mooi om waar te zijn als de economie alleen maar zou zou groeien en om de zoveel jaar is er wel iets waardoor we weer in de knip geraakt worden.
 
Ja inderdaad wie dit gaat betalen is natuurlijk wel duidelijk. De grote bedrijven gaan extra belasting betalen en de vermogende Nederlands vullen verder de gaatjes, dat komt wel goed!
Die grote bedrijven sluizen alles weg naar belasting paradijzen. En winsten gaan naar beleggers en overbetaalde directies.
Maar als het slecht gaat, of een crisis. Dan staan ze wel gelijk met de handen bij de overheid.

Ik hoop dan ook echt dat deze crisis tot een keerpunt lijdt en dat we het voortaan anders doen.
Winsten gaan we duurzaam investeren en ook eerlijk belasting betalen aan de overheden.

Maar dat zal wel een soort dagdroom zijn van mij.
 
In veel landen gebeuren ineens vergelijkbare wonderen... :oo

Helaas toont dit moderne mirakel op zeer pijnlijke manier aan hoe ernstig de lange termijn gevolgen en het lawine-effect van de gigantische, wereldwijde milieuproblematiek wordt ingeschat...
Daar blijft geen kat voor thuis en geen vliegtuig voor aan de grond...

Maar soit, nu kunnen we ons niet meer verbergen achter uitspraken zoals:

"Desperate measures are impossible! Nature is nice but must adapt."
of
"Maatregels om onze impact op de planeet te verlagen zijn onhaalbaar op economisch en op sociaal vlak."
of
"thriving economy, mass consumption (and overpopulation) is key! Protecting our fellow animals en our environment is no priority as it is not compatible with our human needs and our future, hence it's a non-profit waste of time!"
...

Deze crisis bewijst enerzijds dat we, als we willen tenminste, ons blijkbaar wel kunnen aanpassen, dat we wel kunnen ingrijpen. Als we het belangrijk genoeg achten...
Anderzijds toont het ook hoe zwaar onze impact (overbevolking, vervuiling, verwoesten van natuurlijke rijkdom) op onze omgeving is en zien we de veerkracht van de natuur, zien we hoe snel bepaalde aanpassingen effect hebben..

Het zou mooi zijn mocht deze crisis zorgen voor een groeiend besef, een collectieve erkenning van de wereldwijde risico's op ecologisch vlak en leiden tot een oorverdovende eis om dit globaal aan te pakken.

Want niet om het één of het ander hé .....
maar als intelligente diersoort een planeet (100% bewust) onleefbaar maken door ze te vervuilen en te misbruiken is al een trieste zaak op zich.
Tegelijkertijd massaal kindjes kweken (en blijven kweken) om ze op een doodzieke planeet te droppen en succes te wensen alsof er niets aan de hand is.....
Tja, ik vind dat niet constructief, oneerlijk en zelfs ronduit misdadig.
:deal:
Eyes wide shut!!!
:DD



Wie zal dat betalen?
:rolleyess:
(Retorisch hoor dus antwoorden hoeft niet, we weten allemaal hoe het zal verrekend worden denk ik...)
Jij slaat de spijker op de kop!!
 
Leuk, wist niet dat dit topic bestond. Is een beetje m'n andere hobby, medische microbiologie (werk). Ik ga me even niet mengen in de discussie betreffend griep vs covid-19. Wat ik wel weet is dat is dat er veel meer IC capaciteit is opgebouwd t.g.v. de covid-19 pandemie in vergelijking met de jaarlijkse influenza epi/pandemieën. Zo erg dat vele andere zorgtaken (landelijk) ernstig zijn ingekrompen of zelfs helemaal werden stilgelegd hiervoor. Iets dat we bij voorgaande griepseizoenen niet hebben meegemaakt. Tuurlijk ook in de griepseizoenen valt er wat zorg weg, maar dat er zoveel mensen binnen korte tijd op de IC belanden maakt dit virus wezenlijk anders dan griep. Waar dat nou aan ligt, daar wordt nog veel onderzoek naar verricht. Maar belangrijke aanknopingspunten zijn hoe het virus zich gedraagt. Influenza virussen (griep) veroorzaken in de regel ellende in de bovenste luchtwegen terwijl het nieuwe SARS-COV2/Covid-19 ook cellen kan binnendringen in de diepe luchtwegen, oftewel de longen. Influenza kan dit in zeldzame gevallen ook maar komt minder voor. Longontsteking bij influeza/griep is bijna altijd door een secundaire bacteriële infectie (that's were I've to work :DD ). Bij Covid-19 is veelal het virus zelf de directe oorzaak van de longontsteking. WHO heeft ook nog wat verschillen benoemd, zie link.

Hier nog wat bronnen en leesvoer voor de liefhebbers:
LCI richtlijn covid-19
LCI richtlijn influenza
WHO: Influenza and COVID-19 - similarities and differences


Want niet om het één of het ander hé .....
maar als intelligente diersoort een planeet (100% bewust) onleefbaar maken door ze te vervuilen en te misbruiken is al een trieste zaak op zich.
Tegelijkertijd massaal kindjes kweken (en blijven kweken) om ze op een doodzieke planeet te droppen en succes te wensen alsof er niets aan de hand is.....
Tja, ik vind dat niet constructief, oneerlijk en zelfs ronduit misdadig.

Ja zoiets zeg ik ook al vaker maar wordt hiervoor meestal met de nek aangekeken. Normaal maak ik deze vergelijking met bacterie kolonies op een agarplaat maar kan ook met een aquarium om in ons vakgebied te blijven. Je zou de wereld kunnen vergelijken met een aquarium met vissen en planten. In dit geval blijven die vissen maar voortplanten en meer consumeren. Na een tijdje (als je niks doet) raakt de omgeving teveel vervuild, is sterft het groen af en is er een onbalans. De omgeving zal langzaam verzuren en ziektes steken de kop op met als gevolg uiteindelijk massale uitsterving of een biologische reset zoals ik het noem.

En nee misschien ben ik dan pessimistisch maar denk niet dat men hier van gaat leren, thans in geringe maten zullen er wel 'verbeteringen' doorgevoerd worden. Maar pas als je echt grote sterftecijfers krijgt van 20% of meer vd wereldbevolking denk ik dat men heel anders gaat leven. Waarom denk ik dat, nou als ik dit soort punten voorleg aan vrienden of collega's dan roepen de meeste dat ze een gezonde wereld belangrijk vinden maar op het moment dat ze in hun dagelijks leven worden ingeperkt/moeten minderen met dingen vinden ze het meestal niet meer nodig en wordt er veelal naar anderen gewezen die zich maar moeten aanpassen zodat hun hun dingetje kunnen blijven doen. Daarnaast speelt hoe wij onze maatschappijen inrichten ook een grote rol naar mijn mening omdat alles is gericht op groei. Dat kan in het begin maar je kunt niet alles ongebreiteld laten groeien zonder gevolgen of zonder ten kosten van anderen. En hier sluit ik mee af.... balans is dit sleutel tot succes, niet alleen in onze aquaria maar ook in die grote bubbel die aarde heet ;).
 
Nou het geld lag niet op de plank en ja het tekort loopt op dus het is geen geld dat beschikbaar was voor de crisis. Maar goed het is voor de volksgezondheid en dan moet je niet naar geld kijken is mijn mening. Aan een leven kan en mag je geen prijskaartje hangen ;)
wie denk je dat dit gaat betalen....
dat prijskaartje hangt al jaren aan een mensenleven, en wordt alleen maar lager.
 
Maar dat zal wel een soort dagdroom zijn van mij.
is inderdaad helaas een droom.
wij gaan nu dadelijk allemaal 200 euro voor de steun aan KLM betalen, en dat terwijl ze net weer een vloot nieuwe vliegtuigen hebben besteld.
ohja....en ik ben nog steeds aan het wachten op meer dan 3000 euro voor vliegtickets die ik vorig jaar oktober heb gekocht.
steeds meer redenen om straks met mijn pensioen dit land te verlaten
 
Om er achter te komen dat het zo slecht nog niet was hier, Jan.

Ik ben in mijn 30 jaren op zee van heel veel landen geweest.
Meerdere landen op elk continent, en ik kan je garanderen dat we het hier héél goed hebben.

Ik bedoel: in welk ander land ter wereld had het open stellen van meer dan twee personen aan een tafeltje op een terrasje prio 1?

En dan heb ik het nog niet eens over landen heel ver weg.
Maar omdat ik het hier een beetje gezellig wil houden noem ik geen landen.
Internet is wereldwijd en voor je het weet leest iemand uit zo'n land het.
 
Want niet om het één of het ander hé .....
maar als intelligente diersoort een planeet (100% bewust) onleefbaar maken door ze te vervuilen en te misbruiken is al een trieste zaak op zich.
Tegelijkertijd massaal kindjes kweken (en blijven kweken) om ze op een doodzieke planeet te droppen en succes te wensen alsof er niets aan de hand is.....
Tja, ik vind dat niet constructief, oneerlijk en zelfs ronduit misdadig.
100% mee eens pure misdaad zelf al niet te vreten hebben en dan nog kinderen op de wereld zetten.
Waar zijn we in gods... mee bezig ho wacht eens even heeft er iemand uit die richting niet gezegd ga heen en vermenigvuldigt u :juggle:;)
 
is inderdaad helaas een droom.
wij gaan nu dadelijk allemaal 200 euro voor de steun aan KLM betalen, en dat terwijl ze net weer een vloot nieuwe vliegtuigen hebben besteld.
ohja....en ik ben nog steeds aan het wachten op meer dan 3000 euro voor vliegtickets die ik vorig jaar oktober heb gekocht.
steeds meer redenen om straks met mijn pensioen dit land te verlaten
En dan woon je nog wel in het mooiste stukje Nederland..
 
100% mee eens pure misdaad zelf al niet te vreten hebben en dan nog kinderen op de wereld zetten.
Waar zijn we in gods... mee bezig ho wacht eens even heeft er iemand uit die richting niet gezegd ga heen en vermenigvuldigt u :juggle:;)
Ik ben gelukkig al lang blij dat ik nooit antwoord hoef te geven op de toekomstige vragen van mijn kleinkinderen.

Vraag: Opa, waarom gaat nu alles dood, kost water 100 euro per kuub. Jullie wisten 40 jaar geleden toch al van CO2 en stikstof.
Antwoord: Ja dat klopt, dat wisten we wel. Maar er was geen geld om hier wat aan te doen.

Vraag2: Dus er kon wel wat aan gedaan worden? Alleen was het te duur. Nu kunnen wij het niet meer terugdraaien. Zelfs niet met al het geld van de wereld......
Opa, waarom??

Gelukkig krijg ik dit soort vragen nooit.
 
100% mee eens pure misdaad zelf al niet te vreten hebben en dan nog kinderen op de wereld zetten.
Waar zijn we in gods... mee bezig ho wacht eens even heeft er iemand uit die richting niet gezegd ga heen en vermenigvuldigt u :juggle:;)
Gronden voor een beleid zijn meestal en vooral te vinden in geld en macht. Je eerste regel is gemakkelijk gezegd, wij bevinden ons niet in zo'n penibele situatie. De achtergrond dat mensen niet te ETEN hebben toch kinderen krijgen ligt met name in het feit dat die kinderen later zorg kunnen dragen voor de oude dag van hun ouders. Hetgeen in vele landen helaas noodzakelijk blijkt bij gebrek aan ouderzorg. Overigens, in dat soort landen ben je ook al vaak snel uitgeput en oud... Vanuit onze luxe positie vind ik dat we moeten oppassen met snelle (ver-)oordelingen.
 
Wie deze crisis gaat steunen met extra belasting (betalingen) zijn niet de millionairs die we in dit landje hebben.De gewone werknemer is in aantal vele malen hoger dan de superrijken,dus haal je het tekort wat ontstaat toch gewoon weg bij de grootste groep.
 
Gronden voor een beleid zijn meestal en vooral te vinden in geld en macht. Je eerste regel is gemakkelijk gezegd, wij bevinden ons niet in zo'n penibele situatie. De achtergrond dat mensen niet te ETEN hebben toch kinderen krijgen ligt met name in het feit dat die kinderen later zorg kunnen dragen voor de oude dag van hun ouders. Hetgeen in vele landen helaas noodzakelijk blijkt bij gebrek aan ouderzorg. Overigens, in dat soort landen ben je ook al vaak snel uitgeput en oud... Vanuit onze luxe positie vind ik dat we moeten oppassen met snelle (ver-)oordelingen.
Sorry Ben maar leg even uit wat voor nut het heeft kinderen op de wereld te zetten die geen overlevings-kans hebben dan klopt je redenering niet meer.
Zorgen dat je zelf eerst zelf te eten en een normaal dak boven je hoofd hebt en dan pas aan kinderen denken daar zou zowel de landen die jij tracht aan te geven als zelf hier in NL de zaak behoorlijk van op knappen.
 
Sorry Ben maar leg even uit wat voor nut het heeft kinderen op de wereld te zetten die geen overlevings-kans hebben dan klopt je redenering niet meer.
Zorgen dat je zelf eerst zelf te eten en een normaal dak boven je hoofd hebt en dan pas aan kinderen denken daar zou zowel de landen die jij tracht aan te geven als zelf hier in NL de zaak behoorlijk van op knappen.
Er bestaat zoiets als hoop. Hopen dat je kinderen het halen. Deze mensen houden net zo veel van hun kinderen als wij van de onze. In veel van die landen wordt geld en macht verdeeld onder de elite. Eigenlijk zijn er ook in ons land ook mensen die verachtelijk neerkijken op het gepeupel maar hier, gelukkig, minder kansen krijgen maar zodra de kans er wel is toehappen. Denk maar eens aan bonussen en exorbitante loonsverhogingen. De elite die elkaar de bal blijven toespelen. Wij hebben die kennis én informatie, toch doen ook wij er niets aan. Wanneer je niet de kennis hebt en weinig mogelijkheden tot het vergaren van informatie dan is hoop het weinige dat doet leven. In deze wereld leven nog altijd mensen die niet de kans krijgen op eten of een dak boven het hoofd juist door de grijpgrage bovenlaag.
 
Het is in de wereld oneerlijk verdeeld en dat zal denk ik nooit veranderen omdat veel mensen te weinig aan een ander denken.
 
Sorry Ben maar leg even uit wat voor nut het heeft kinderen op de wereld te zetten die geen overlevings-kans hebben dan klopt je redenering niet meer.
Zorgen dat je zelf eerst zelf te eten en een normaal dak boven je hoofd hebt en dan pas aan kinderen denken daar zou zowel de landen die jij tracht aan te geven als zelf hier in NL de zaak behoorlijk van op knappen.
Maar ook,geboortebeperking is er vaak niet of niet toegestaan. En kids zijn soort van verzekering voor de oude dag.
 
Ik ben gelukkig al lang blij dat ik nooit antwoord hoef te geven op de toekomstige vragen van mijn kleinkinderen.

Vraag: Opa, waarom gaat nu alles dood, kost water 100 euro per kuub. Jullie wisten 40 jaar geleden toch al van CO2 en stikstof.
Antwoord: Ja dat klopt, dat wisten we wel. Maar er was geen geld om hier wat aan te doen.

Vraag2: Dus er kon wel wat aan gedaan worden? Alleen was het te duur. Nu kunnen wij het niet meer terugdraaien. Zelfs niet met al het geld van de wereld......
Opa, waarom??

Gelukkig krijg ik dit soort vragen nooit.
Gelukkig werk je dan niet op een zeevaartschool waar mij vaker dan me lief is gevraagd wordt waarom onze generatie (zeelui/overheden jaren 70, 80) de zeeën vergiftigd heeft met vuilnis, chemisch afval, kernafval, olieafval, vergeet ik nog iets?

En dat ik ze dan vertel dat ze dat niet meer mogen doen.
En dat ze dan vragen waarom ik het dan wel deed.
En dat ik dan geen beter verweer heb dan: Ik wist niet beter. Het moest van de baas.

Eén keer heeft een student na dat antwoord van mij zó gelijk gehad dat ik niet meer wist wat ik moest zeggen.
Hij reageerde met:"Goh, waar kan ik dat excuus van? "Befehl ist Befehl"....

Bek vol tanden.
 
Maar ook,geboortebeperking is er vaak niet of niet toegestaan. En kids zijn soort van verzekering voor de oude dag.
Er bestaat zoiets als hoop. Hopen dat je kinderen het halen. Deze mensen houden net zo veel van hun kinderen als wij van de onze. In veel van die landen wordt geld en macht verdeeld onder de elite. Eigenlijk zijn er ook in ons land ook mensen die verachtelijk neerkijken op het gepeupel maar hier, gelukkig, minder kansen krijgen maar zodra de kans er wel is toehappen. Denk maar eens aan bonussen en exorbitante loonsverhogingen. De elite die elkaar de bal blijven toespelen. Wij hebben die kennis én informatie, toch doen ook wij er niets aan. Wanneer je niet de kennis hebt en weinig mogelijkheden tot het vergaren van informatie dan is hoop het weinige dat doet leven. In deze wereld leven nog altijd mensen die niet de kans krijgen op eten of een dak boven het hoofd juist door de grijpgrage bovenlaag.
Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen ik doel op het feit dat er kinderen geboren worden zonder enige kans van overleven hoop of het houden van of de verzekering voor de oude dag al dan niet maakt dan niets meer uit en blijft een misdaad.
Want kinderen op de wereld zetten in de hoop van is pure kindermishandeling.
 
Gelukkig werk je dan niet op een zeevaartschool waar mij vaker dan me lief is gevraagd wordt waarom onze generatie (zeelui/overheden jaren 70, 80) de zeeën vergiftigd heeft met vuilnis, chemisch afval, kernafval, olieafval, vergeet ik nog iets?

En dat ik ze dan vertel dat ze dat niet meer mogen doen.
En dat ze dan vragen waarom ik het dan wel deed.
En dat ik dan geen beter verweer heb dan: Ik wist niet beter. Het moest van de baas.

Eén keer heeft een student na dat antwoord van mij zó gelijk gehad dat ik niet meer wist wat ik moest zeggen.
Hij reageerde met:"Goh, waar kan ik dat excuus van? "Befehl ist Befehl"....

Bek vol tanden.
Tja ken ik me voorstellen die mond vol tanden.
Alleen gebeurt het nog dat dumpen en lozen als ik zo een vanuit het vliegtuig of boot de sporen achter de grote schepen zie.
 
En dat zal ook nooit stoppen.
Alleen nu is het illegaal.
En elke zeeman weet dat.
De boetes liegen er ook niet om.
(Cruisemaatschappij Carnival heeft een jaar of twee geleden een boete gehad van 1.6 miljoen dollar voor het aanwezig hebben van een zg magic pipe, waarnee illegaal olie geloosd kan worden.
En dat allemaal voor het bezit ervan.
Niet eens het gebruik.)

Onze generatie mócht het gewoon.
Het wás niet illegaal.
Wel graag tijdens een beetje slecht weer zodat het wat mengde met de golven.
 
Mijn vaartijd was eind jaren 90 en toen waren de regels wel al streng vwb grote lozingen. Maar al het dagelijks afval werd welliswaar aangestampt maar verdween gewoon in de onderwatersluis. In in een speciale jute zinkzak Daar werden geen vragen bij gesteld.
Ben blij dat dit allemaal aan het kantelen is gegaan. Met meer oog voor de schade die we aanrichten.
 
Beste mensen misschien moeten we ontopic blijven want het topic gaat tenslotte over Corona ;)
 
Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen ik doel op het feit dat er kinderen geboren worden zonder enige kans van overleven hoop of het houden van of de verzekering voor de oude dag al dan niet maakt dan niets meer uit en blijft een misdaad.
Want kinderen op de wereld zetten in de hoop van is pure kindermishandeling.
Persoonlijk vind ik dit wel een beetje ver gaan. Maar oke het is jouw mening. Ik zie dat niet zo. Beter gezegd, heb dit dan ook nooit zo gezien.
 
voor de mensen die willen gebrijpen hoe het doden tal woorden geteld voor corona kijk precies vanaf 90 minuten
 
voor de mensen die willen gebrijpen hoe het doden tal woorden geteld voor corona kijk precies vanaf 90 minuten

Want Elon Musk maakt niet alleen Tesla's maar is ook een viroloog geworden? Zulke mensen kunnen van alles roepen zoals jij en ik.

Grootste ervaren virologen weten nog geen raad.
 
Want Elon Musk maakt niet alleen Tesla's maar is ook een viroloog geworden? Zulke mensen kunnen van alles roepen zoals jij en ik.

Grootste ervaren virologen weten nog geen raad.
dan heb je niet geluisterd wat die zecht dat wat de officials zijden.....
 
dan heb je niet geluisterd wat die zecht dat wat de officials zijden.....
Ok man heb je een link wat de officials zeiden?

Nogmaals niemand op de aarde weet raad, ze hebben wetenschap tot heden wat voor virus het is en wat het doet. Maar niet onder controle te houden. Enige is een lockdown en dan gaat het weer goed en dan komt iedereen weer bij elkaar, de regels worden vergeten en hoppa weer een golf.
 

Terug
Bovenaan