Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Jee wat kan ik blij worden van de weersverwachting want na maandag gaan we naar 20 graden toe en de week erna zelfs naar 17-18. Normale temp denk ik en prima te doen want deze hitte ben ik al meer dan zat.
Zo even lekker geklaagd en nu de Fusion verversen.
 
Ja mooi als je dat nu hebt en vroeger kon ik er ook veel beter tegen maar het is net of dat minder wordt met het ouder worden.
 
Mogge, nou ik vindt die warmte wel effe prettig nog, vanavond lekker buiten de verjaardagsvisite ontvangen. Paar kaarqsen erbij aan als extra verlichting. Gisteravond ook lekker tot 11u buiten aan het Damsterdiep bij de schoonouders zo gezeten.
 
Moge Albert. Het kan nu nog dus geniet er maar van.

Ik zeg alvast ook middag allemaal.
 
goedemorgen
Zo schuur gedeeltelijk ontruimt kunnen de heren maandag hun gang gaan met isoleren
Nu maar gedaan morgen lijkt het nog warmer te worden en vochtig en nu al geen droge draad meer aan
 
Beetje hiet nieuwe 34 liter bakje ingericht.
Komt nog meer hout in.
De grote steen houdt het hout omlaag.

20230909_122201.jpg
 
Middag.

Zo net terug van een 3 uurs wandeling.
Echt een hele mooie ronde gedaan.
Vanuit huis richting Terworm. Daarna richting Ten Esschen, onder de snelweg A76 door richting kasteel rivieren.
Voor kasteel rivieren de Cortenbacherbeek gevolgd naar Voerendaal.
Vanuit voerendaal naar knooppunt kunderberg, daar onder de A79 verder door de velden onderlangs de kunderberg, richting Welten.
Dan het voetgangers viaduct over de A76 en dan zijn we weer thuis.

Rode stipjes zijn de grove route.

IMG_3782.jpeg
 
Nou Marcel ik heb hier met de hond 13 min in de zon gelopen en na 3 min was ik er al klaar mee. Veel te heet in de zon dus ik ga lekker weer MotoGP kijken.
 
De grote steen houdt het hout omlaag.
Mooie start!

Als het hout gaat werken kan die steen in beweging komen en een ruit aan tikken met een waterballet tot gevolg.
Ik zou je willen aanraden een zakje/panty te vullen met zand. Dan loop je dit risico niet.
Middag.

Zo net terug van een 3 uurs wandeling.
Echt een hele mooie ronde gedaan.
Vanuit huis richting Terworm. Daarna richting Ten Esschen, onder de snelweg A76 door richting kasteel rivieren.
Voor kasteel rivieren de Cortenbacherbeek gevolgd naar Voerendaal.
Vanuit voerendaal naar knooppunt kunderberg, daar onder de A79 verder door de velden onderlangs de kunderberg, richting Welten.
Dan het voetgangers viaduct over de A76 en dan zijn we weer thuis.

Rode stipjes zijn de grove route.

Bekijk bijlage 365505
Jij had er nogal zin in met deze temperaturen. Bij mij achter inmiddels 32°
 
Middag, wat een activiteiten allemaal zeg. Ben net even naar de poelier geweest voor een gevulde hapjespan. Vanavond een half uurtje aan en het smullen kan losgaan. Nu doe ik niet veel meer de rest vd middag.
 
Nou Marcel ik heb hier met de hond 13 min in de zon gelopen en na 3 min was ik er al klaar mee. Veel te heet in de zon dus ik ga lekker weer MotoGP kijken.
Mooie start!

Als het hout gaat werken kan die steen in beweging komen en een ruit aan tikken met een waterballet tot gevolg.
Ik zou je willen aanraden een zakje/panty te vullen met zand. Dan loop je dit risico niet.

Jij had er nogal zin in met deze temperaturen. Bij mij achter inmiddels 32°
Het was eigenlijk de bedoeling een kleinere ronde te doen.
Maar ik heb een hekel aan dezelfde weg teruglopen.
En je komt ineens zoiets moois tegen, dat je denkt. Oke we gaan hier heen.
Maar na 2 uur, hadden we wel zoiets van, nu maar richting huis.

Het scheelt denk ik ook wel, dat ik heel de week al in de koelte werk.
En thuis is het ook koel.
Dan vind je die hitte voor een paar uur wel ‘lekker’
Maar wat ik minder vond, is dat het zo vochtig is buiten. Dan zweet je zoveel.
 
Goedemiddag

Het scheelt denk ik ook wel, dat ik heel de week al in de koelte werk.
En thuis is het ook koel.

Ik denk dat dat zeker een verschil maakt. Ik vind het nu buiten vaak lekkerder dan binnen, want buiten heb je nog een windje. Zolang ik in de schaduw loop natuurlijk.
Als je dag in en dag uit (en dus ook de nachten) in 27 graden of hoger zit, zoals ik nu, dan ervaar je echt wel hittestress. Voor die paar dagen is een mobiele airco installeren de moeite niet omdat je alles extreem moet afplakken bij de afvoer. Alhoewel ik net op het punt stond het voor 1 van de honden wel te doen.
Nu 28,5 binnen dus ik tel deze kere de dagen af. En dat komt omdat ik amper kan ventileren, wat ik normaal wel doe 's nachts en in de vroege ochtend. Dan staat alles tegen elkaar open.

Door wespenoverlast.

In het trappenhuis, voor mijn deur, lagen vorige week wel zo'n 30 dode. Bewust laten liggen om de verhuurder te laten zien. Waar het nest zit weten we helaas niet.

Net had ik Argos op staan en daar ging het ook over hittestress. Zo herkenbaar!




De gegevens zijn binnen.
11,3 km en 51 meter hoogte verschil.

Bekijk bijlage 365508
Flinke tippel bij dit soort zomerse temperaturen hoor. Ik gebruik daar mijn horloge voor (of de telefoon). Ook leuk als ik met de fiets weg ben.
 
Ik heb het gevonden. Het heeft niks met Windows of Chrome te maken maar met de extensie van F-secure.

Vreselijk programma's en extensies die het denkwerk voor mij doen. Nu kijken hoe ik het uit kan schakelen zonder de hele extensie toegang in te trekken.
De drie puntjes rechts bovenaan je browser klikken. Dan op Extensies klikken en daaronder vind je Extensies beheren. Ook daarop klikken. Dan vind je Browserbeveiliging door F-secure. Blauwe knop naar links schuiven, uitzetten dus en je probleem is verholpen.
 
Dus zei m'n dochter tegen me; "Ken je iemand die een VHS Videoband kan digitaliseren?" "Jawel, dan kan ik", was m'n antwoord. Dus videorecorder gepakt bandje erin en .... niets. Geen signaal uit m'n recorder. Inmiddels het ding uit elkaar gehaald en het mechanische deel helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Want bij dit soort oudere apparaten heb je veelal te maken met vet dat hard wordt en een goede werking verhinderd. Toen weer opnieuw getest en.... weer niks. De hele PCB plaat met de elektronische delen eruit gehaald en waar het kon met een multimeter nagemeten. Niets gevonden. ....Snik.... Nu moet er dus iets anders op gevonden worden.

Maar wat dan nog wel werkt is mijn groet aan jullie allen: Goedendag allemaal!
 
Komen wij nog goed weg dus met 26 graden in huis.
Inmiddels 29. Zag het toen ik thuis kwam.

Vannacht gaat toch de boel open, tot in de vroege ochtend. Voordat het licht begint te worden dus de boel weer dicht. En hopelijk ben ik dan de wespen voor. De jongste hond hapt naar wespen, vandaar dat ik ze echt buiten wil houden.

Nog 2 dagen en het tikt me dadelijk de 30 aan en dat is me echt te gortig.
Al voel ik het niet zo heel erg met de ventilators aan, maar dit is toch echt verre van normaal. Heel gek, of misschien ook niet, het went wel enigszins.


Blauwe knop naar links schuiven, uitzetten dus en je probleem is verholpen.
Ja klopt, maar blijkbaar is er geen manier om F-secure te laten werken zonder dat deze me alle Google ads blokkeert. Als hij die links nou verwijderde of markeerde. Maar nu klik ik ergens op om dan zo'n witte pagina te krijgen. Ook bij gesponsorde resultaten die meestal bovenaan staan bij Google.

Het is gewoon niet handig.

Ik ben niet dol op Google ads, maar soms is het verdomde handig.

Uit geschakeld dus. Van 1 kant jammer. Ik had geen idee hoe vaak ik op zo'n linkje klikte, vaak dus!

Als ik met goed herinner is die extensie meegekomen met Ziggo Safe Online (virus scanner)
 
Online shoppen kost alleen maar klauwen met geld:ROFLMAO::pp
Ik zeg wel eens gekscherend dat ik er mijn internet abo iedere mand royaal uit haal.
Maar toch zoveel mogelijk lokaal. Vanmiddag ook weer. Hoe makkelijk is het vanuit de luie stoel. Maar nu lokaal en prima service. En ik weet dat als het stuk gaat ik een prima service ga krijgen.
Ik gebruik internet wel vaak om mijn keuze te maken en dan kijk ik of het lokaal te koop of te bestellen is. Werkt prima voor mij zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan