Danielle's Rio 125 (Danielle den Hollander)


Raar...
@jessicapilon weet jij wat het is? Of zie ik spoken?;)


Ruben denkt dat ik alles lees geloof ik:D:D. Dat is een teken dat diegene het topic heeft gestart. Dat is de TS dus;)

In een eigen topic zie je dat dus dan ook niet bij jezelf staan maar als je in een ander zn topic kijkt dan zie je het wel bij de "TS" vermeld.
 
Ruben denkt dat ik alles lees geloof ik:D:D. Dat is een teken dat diegene het topic heeft gestart. Dat is de TS dus;)

In een eigen topic zie je dat dus dan ook niet bij jezelf staan maar als je in een ander zn topic kijkt dan zie je het wel bij de "TS" vermeld.
Ooooooooooh, sinds wanneer is dat?;)
 
Op, original poster...

Btw, leuke bak! Gelukkig is t co2 avontuur goed afgelopen :thumbs:
 
Gelukkig is t co2 avontuur goed afgelopen :thumbs:

Jaaa gelukkig wel!!! Ik had echt zoiets van hoe krijg ik dit mijn bak uit. Ik had hier gelezen dat zuurstof co2 verdrijft dus ik had van de uitstroom van de pomp een waterval gemaakt en ik heb de lichtintensiteit verhoogd, zodat de planten meer voeding dus de co2 uit het water haalde en heel de nacht het licht aangelaten. Meer kon ik niet doen ik heb geen luchtpompje. Gelukkig is het met een sisser afgelopen!!!
 
Nou mensen dit is het einde van de hobby:(:(:(

Co2 systeem liep vanochtend goed qua aantal bellen en is waarschijnlijk op hol geslagen nu zijn alle vissen dood.......... de panda's de kuhli's de tetra's de goerami's alles......... sta er nu verslagen bij.........
 
Dat is niet leuk....

Moed houden!
Toen ik het aqaurium herinrichte, is ook de helft van het bestand eraan gegaan. Zo gaat dat in de hobby, je hebt tegenslagen, maar het kan ook erg leuk zijn!
 
Hoe kan zo'n systeem plotseling op hol slaan? Geen co2 systeem meer voor mij!!! Alleen maar ellende met dat ding gehad!!! Doe het wel met easy carbo.
 
Hoe kan zo'n systeem plotseling op hol slaan? Geen co2 systeem meer voor mij!!! Alleen maar ellende met dat ding gehad!!! Doe het wel met easy carbo.
Weet je zeker dat het aan de co2 ligt?


Hoe ga je nu verder? Ik zal wel veel water verversen, om de co2 uit het water te halen.;)
 
Nou mensen dit is het einde van de hobby:(:(:(

Co2 systeem liep vanochtend goed qua aantal bellen en is waarschijnlijk op hol geslagen nu zijn alle vissen dood.......... de panda's de kuhli's de tetra's de goerami's alles......... sta er nu verslagen bij.........

Waarschijnlijk de End Of Tank Dump, als de fles bijna leeg is gaat alles dr in een keer uit.
 
Weet je zeker dat het aan de co2 ligt?

Hij stond te borrelen als water dat kookt en de continu test is kanarie geel.

IMG_20170412_151924.jpg
 
Nee alles is mors dood....... even geen aquarium meer voor mij:'(:'(:'(
Voel me echt een moordernaar nu......
 
Voel je niet zo schuldig..... Dit zal elke aquariaan wel eens overkomen. En het is beter dan dat je vissen langzaam koken bij oververhitting van je heater
 
Nee alles is mors dood....... even geen aquarium meer voor mij:'(:'(:'(
Voel me echt een moordernaar nu......

Auwch... Dat is zeer vervelend... :(
Ik heb makkelijk praten natuurlijk maar je moet jezelf niet teveel verwijten maken, duidelijk geval van overmacht.
Maar ik kan me wel inbeelden dat je er even genoeg van hebt nu...

Om te vermijden dat het nog eens gebeurt is het misschien wel aangeraden om de exacte oorzaak te achterhalen.
- Is je fles leeg (of bijna leeg)? Dan is het inderdaad een geval van "end of tank dump"
- Is de fles niet leeg dan is er iets anders mis gegaan. Dit kan de ontspanner zijn maar het kan ook aan de diffuser liggen, soms komen die nogal traag op gang om dan plots op de werkelijke snelheid te lopen....
Een foto van je CO2 set up kan misschien duidelijkheid brengen.

Ik hoop dat dit niet het einde van de hobby betekent voor je, geef het wat tijd en maak misschien gebruik van het feit dat je nu geen vissen hebt om de CO2 installatie stabiel te krijgen zonder risico's. Als je dan pas vissen toevoegt wanneer je zeker bent van de werking van je CO2 loop je iets minder risico...

Alleszins veel sterkte en voel je niet te schuldig. Ongelukken gebeuren nu eenmaal...
 
Wat sneu voor je :(

Kan je eens een foto posten van je co2 set up? Hopelijk kunnen we de oorzaak achterhalen en kan je door blijven gaan met deze hobby!
 
Wat een DRAMA.

Is heel erg als je het overkomt. Mij ook al 2 keer overkomen maar nooit zo erg dat alles is overleden.

Het is inderdaad een risico wat je loopt met deze systemen.

Soms denk ikzelf ook wel eens dat ik ga overstapoen naar een hillstream of rotsen bak zonder planten. Al dat gedoe met bemesting etc.

Maar zoals de rest ook al zegt. Houd de moed er in!
 
Waarschijnlijk de End Of Tank Dump, als de fles bijna leeg is gaat alles dr in een keer uit.


Ik heb daar weleens van gehoord maar hoeveel zit er nog in als dat gebeurt want ik gebruik ook co2 en heb dit nog nooit meegemaakt. Het kan best zijn dat er wat extra co2 uitkomt als de fles op zn eind loopt maar dit is extreem. Misschien is het een idee om hier dan een topic voor te openen want het is wel veel geweest wat in de bak terecht kwam zeg.

Dat is inderdaad dus flink balen Danielle. Toch hoop ik dat je je niet uit de strijdt laat slaan.
 
Dit is balen, jammer dat het zo is gelopen. Van co2 installaties heb ik geen verstand, zelf geef ik bio co2
Jou aquarium staat er wel mooi bij, je hebt er al tijd en geld in geïnvesteerd, en ook plezier van gehad,
dan zou het jammer zijn als je ermee gaat stoppen
 
jezus... ik ben zelf niet zo kapot van co2 systemen en heb er ook geen verstand van.

maar dit is wel echt een piepzooi... zonde van de dieren, zonde van het geld.

ja ik kan me voorstellen dat je er even geen zin in hebt.. zou wel zonde zijn maar snap t :)

als je verder gaat gewoon dat co2 systeem eruit gooien, daar kun je toch geen vertrouwen meer in hebben.
 
Ik moest alles eruit halen, dus gelijk maar opnieuw ingericht en wat slechte planten verwijderd. Zo zit mijn co2 systeem. Ik heb er niets aan veranderd.

IMG_20170412_220527.jpg


IMG_20170412_220353.jpg


IMG_20170412_220456.jpg
 
Wat ontzettend naar zeg, kan me voorstellen dat je je heel rot voelt er over!! Ik hoop dat als je een beetje van de schrik bekomen bent je je aquarium toch weer gaat bevolken met mooie vissen, en voor nu een beetje troost put uit de berichtjes hier en het feit dat je niet de eerst en de enige bent. Sterkte!
 
Kwestie van het probleem achterhalen en gewoon overnieuw beginnen.
Ik gebruik hetzelfde systeem al ruim 5 jaar en heb nooit problemen gehad. Een CO2 dump (bij het leeg raken van een fles) bij deze Primus heb ik ook nog nooit gehoord.
Maar als ik het zo zie staat die wel heel ver open gedraaid.
 
Hij staat dicht gedraaid. Ik dacht ook dat hij zo open stond. Maar zo staat hij echt dicht. En de co2 systeem is vrij nieuw, dus ik neem aan dat de fles nog niet leeg is.
 
Zet 'm even op een keukenweegschaal. Als ie vol is weegt ie 1835 gram (met het drukventiel) en 1335 gram als ie helemaal leeg is (ook inklusief het drukventiel)
 

Terug
Bovenaan