Danielle's Rio 125 (Danielle den Hollander)


Mijn aquarium op dit moment :)

Hij staat nu een week en heb mijn waardes weer getest. Mijn GH, KH en PH bleven schrikbarend hoog! Dus gisteren turf gehaald en heeft nu een nacht meegedraaid. Ik zit nu toch nog in de opstartfase dus geen vissen die het loodje leggen door extreme verandering van de water waardes.

1 nachtje draaien en de resultaten zijn verbluffend!!!

GH is gezakt van 18 (sorry vorige keer verkeerd afgelezen) naar 8

KH is gezakt van 15 naar 8!!!

PH is gezakt van 8 (ook vorige keer verkeerd gelezen) naar 7,2

Het water is nu geel. Ik vind het absoluut niet mooi, maar ja binnenkort geen last meer van als ik het antwoord mag geloven van het water bedrijf. In het voorjaar van 2017 gaat de nieuwe zuiveringsinstallatie voor de Krimpernerwaard draaien. Volgens Oasen gaat de KH van 15 naar 6,7. De bouw heeft wel 5 jaar geduurd, maar ja binnenkort ontharde water uit de kraan!

En de bruine aanslag op bepaalde planten schijnt normaal te zijn, ik dacht dat het bruinalg was :D

IMG_20170303_141145.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens Oasen gaat de KH van 15 naar 6,7. De bouw heeft wel 5 jaar geduurd, maar ja binnenkort ontharde water uit de kraan!
Bekijk bijlage 9662

Oasen gaat het water ontharden.
Met het ontharden van het kraanwater wordt doorgaans de GH bedoeld. Ze halen het Calcium en Magnesium eruit.
Dus de KH zal niet of heel weinig dalen.
 
Ze hebben het over de hardheid, maar niet welke. Het zou inderdaad ook de Gh kunnen zijn. Het wordt in iedergeval beter :D de toekomst zal het uitwijzen.
 
Weer even een update!

Het turf draait nu een paar dagen mee en de waardes blijven stabiel. Ik merk ook nu mijn water wat zachter is de plantjes ook beter groeien. Ik geef nu elke dag een beetje profito en 5 ml easy carbo.

IMG_20170306_151323.jpg
 
Mijn bak staat nu precies 2 weken!!!

Ik heb gisteren nog wat erbij gehaald. Mijn bak ziet er nu zo uit :D

Gisteravond wat schimmel weggehaald van het visvoer.

Nog 2 weken wachten en dan de eerste bewoners!!!

Mijn water waardes op dit moment:

No3.10
No2. 0
Gh. 7
Kh. 6
Ph. 6,8
CL2. 0

Zooo blij met deze waardes!!!

IMG_20170307_153341.jpg


IMG_20170307_153431.jpg


IMG_20170307_153408.jpg


IMG_20170307_153222.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou als je opstart voorbeelden nodig hebt kan je mijn bak gebruiken. Gisteravond de eerste wormpjes tegen de ruit gezien.

Eerst bacteriebloei, dan slakjes en nu wormpjes. Hopelijk eten de tetra's ze op :D

IMG_20170308_133418.jpg
 
Weer even een update van mijn bakkie!

Ik heb mijn licht teruggedraaid naar 6 uur per dag. Mijn plantjes werden bleek, slap of gingen scheef staan. Nu trekken ze weer een beetje bij. Ik wil overgaan op all in one voeding of EI even uitvogelen wat het beste bij mij past. Qua co2 voorziening ga ik zelf bio co2 proberen te maken. Ik wil ook purigen gaan bestellen voor helder water. Het water heeft een pieskleur (sorry en een druppeltestset van wespro halen. Vooral voor de po4.

IMG_20170313_015017.jpg
 
Hier weer een update van mijn bakkie! De water waardes zijn allemaal oke volgens de druppeltest. Ik heb ook purigen in mijn filter gedaan en de gele kleur is wat minder. Ook heb ik de eerste bewoners toegevoegd!!!! :D:D:D

8 corydoras panda en 4 khulii's!!!

Ze zijn helemaal happy en de khulli's laten zich heel de dag zien! Ze eten zelfs samen met de cory's!!!



IMG_20170316_213649.jpg


IMG_20170316_213815.jpg


IMG_20170316_214122.jpg
 
Mooi aquarium heb je, de rode planten doen het goed.
Een tijd ook gehad maar na verloop van tijd werden ze bij mij minder en gingen verslijmen, maar bij jou zit de groei erin.
Gaat de purigen de werking van de turf nu niet teniet doen?
Leuk, die panda's
 
Ziet er mooi uit, zijn alle je pangio's zoals de twee op de foto of zijn er ook met andere tekeningen?
 
Gaat de purigen de werking van de turf nu niet teniet doen?

Volgens verschillende bronnen zou purigen niet de werking van de turf verstoren en alleen de kleur weghalen. Ik hou mijn waardes in de gaten. Als de waardes oplopen haal ik het er weer uit.
 
Hier weer een update!

De panda's en de khuli's doen het nog steeds goed. 1 khuli is zelfs zwanger!!! (Ik had de khuli's van iemand overgenomen) eerst even checken op het forum of het wel een zwangerschap is :D

En we hebben er een nieuwe verborgen bewoner erbij!!!

Een posthoornslak!!! Meegelift met de planten. :daisy:

IMG_20170320_020101.jpg


IMG_20170320_021331.jpg


IMG_20170320_021300.jpg
 
Vandaag nieuwe bewoners gehaald :D
15 neon tetra's!!!

Let niet op de rommel op de foto ik was ze aan het voeren. Ze scholen niet zoveel samen dus ik denk dat ze wel relaxed zijn.

Zwangere khuli is nog steeds zwanger en ik zag nog een vrouwtje die wat dikker wordt dus dat wordt een khuli babyboom.

Mijn posthoornslak glijdt ook op zijn gemak door het aquarium vergezeld met baby posthoorntjes. Vruchtbaar zooitje hier hè :D:D:D

Verder heb ik van een lieve vriendin van mij een Dennerle primus 160 co2 set gekregen voor het harde werken in haar huis!!! Die staat nu in te draaien. En gisteren heb ik de all in one plantenvoeding uit België binnen gekregen en nu is mijn No3 25 ipv 0. Po4 heb ik nog niet getest.

Tot nu toe nog geen uitval gehad. Ik blijf de nitriet controleren natuurlijk!

Op dit moment zijn de khuli's hun liefdes dans aan het doen in rondjes om elkaar heen zwemmen. Dit doen ze alleen s'avonds.

IMG_20170324_002102.jpg


IMG_20170323_183854.jpg
 
Ooohhh het noodlot slaat toe hier!!! :eek:

Co2 aangezet en vergeten uit te zetten!!!! De lampen gaan al vroeg uit dus het heeft lekker kunnen ophopen en mijn honinggoerami man en 3 kuhli's lagen op hun rug aan de oppervlakte. Toen ik ze wilde pakken zwommen ze weg gelukkig. Als de sodemieter co2 uitgezet, 4 emmers water eruit gehaald en gevuld tot het niveau 1/3 zodat de uitstroom van de filter als waterval fungeert voor zuurstof. Drijfplanten op een paar na eruit voor de stroming en licht en reflectoren aan de lampen geklikt, zodat de planten meer voeding dus ook Co2 opnemen. Ik kan 1 panda en de helft van mijn tetra's niet vinden, hopelijk hebben ze zich verstopt. We zien morgen wel wat de schade is. Mijn arme vissen :'( dankzij mijn nalatigheid :stom:
 
Da's niet best zeg! Idd zou een magneetventiel handig zijn, want als je zo veel vissen verliest ben je beter af met zo'n ding.
 
Ik gebruik om dezelfde reden een magneetventiel want zoiets dagelijks aan en uit zetten is een beetje vragen om problemen. Ik vergeet zoiets ook nogal snel namelijk;)
 
Alles en iedereen is in leven!!! de tetra's en de panda's zijn compleet. De continu test geeft nu meer groen aan.

Ik wil er ook eentje aanschaffen, maar ik moet even op mijn geld wachten. De goerami's had ik cadeau gekregen van mijn moeder. De co2 blijft uit jammer voor de planten. Wie weet een goede en niet dure magneetventiel? Die op een Dennerle primus 160 past?
 
Nou de rust is weer wedergekeerd hoor!!! Iedereen doet zijn ding weer. De goerami's zijn niet bij elkaar weg te slaan. Ik vind het zo grappig wanneer ze hun sprieten naar elkaar toe steken. Hier wat foto's!!! Let niet op mijn vieze raam, mijn hond moest even vissies kijken :D:D:D had ze net gevoerd.

IMG_20170407_175632.jpg


IMG_20170407_170332.jpg


IMG_20170407_174931.jpg


IMG_20170407_175017.jpg


IMG_20170407_175039.jpg


IMG_20170407_174810.jpg


IMG_20170407_175143.jpg


IMG_20170407_170048.jpg


IMG_20170407_175948.jpg


IMG_20170407_165742.jpg
 
Mooi bakkie!


Sorry dat ik dit in jouw fotoalbum zet, maar wat betekent dat 'op' op jouw profielfoto. Als ik op je profielfoto klik, is het weg, dus het hoort niet bij je profielfoto.:stars:;)

IMG_1614.PNG
 
Ik heb geen idee :S bij mij is het niet zichtbaar. Misschien fout van het systeem??? Of de beheerder moet mij "gemerkt" hebben:D
 

Terug
Bovenaan