Danielle's Rio 125 (Danielle den Hollander)


Vandaag bericht gekregen dat de plantjes as vrijdag worden bezorgd. De co2 staat gereed ik moet alleen nog wachten op het magneetventiel. Hij moet toch tussen de fles en terugslagventiel? Gisteren de bruinalg explosie verwijderd. Nu zitten er witte in het water springende beestjes in en lichte bacteriebloei. Het evenwicht is even verstoord. Ik heb bewust klein beetje plantenresten laten liggen voor de bacteriën. Vrijdag weer opbouwen.
 
Klopt, het magneet ventiel moet tussen de reduceerklep en de terugslagklep

Bij mij ziet het er zo uit als op de foto. Ik moet het magneet ventiel nog steeds ophangen in de nieuwe kast :juggle:

FullSizeRender.jpg
 
Ik heb het magneetventiel met de co2 slang gewoon aan de drukmeters hangen.
 
Ok dan weet ik dat voordat er weer iets mis gaat. Gisteren dat nieuwe continu test bolletje in elkaar gezet. Kreeg gewoon hartkloppingen van dat ding.
 
In mekaar gezet??wat is dat dan voor test. Ik heb een glazen bolletje waar vloeistof in moet en klaar!
 
Ja daar heb ik het over. Niet te hard knijpen anders breekt het plastic.
 
ik heb ook zo,n continu test bolletje bij mijn co2 set gekregen, dus dat kan nog wat gaan worden dan..met mn scheepsbouw vingertjes lol
ga hem vd week in de bak zetten, morgen weer op starten na een ombouw van zo,n 5weken.
Danielle...heeeeel misschien heb ik nog een PH controller liggen van dupla
het is al een ouwetje, denk een van de eerste type's..als ik hem vind zal ik hem testen al zal de meet electrode wel kaduuk zijn.
deze kan je al vrij goedkoop via internet ergens vandaan halen.
eerst maar eens vinden..
groett mike..
 
Op internet zijn ze duuuuur en op marktplaats worden ze op dit moment niet los aangeboden. Net als de magneetventielen worden ook niet los op marktplaats aangeboden, voor aquarium dan...... wel voor andere doeleinden, maar ik weet niet of er een verschil is met aquarium ventielen. Aangezien ik hier absoluut geen verstand van heb waag ik mij daar niet aan. Ik heb alleen geen Dennerle ventiel........ maar van Colombo kan deze eigenlijk wel op de co2:S oeps dat vraag ik mij nu pas af.

Anders word ik de queen van de blunder topic :engel: :D:D:D

Is er eigenlijk een blunder topic?
 
je kan het ventiel van Colombo gewoon gebruiken.
het enige wat hij doet is aan/uit zetten, een klepje wordt gestuurd door de stroom stekker..meer niet (die kan je met een tijd schakelaar instellen).
al is deze van de hema (bij wijze van) dan moet dat gewoon kunnen, dus het is niet merk gebonden (wel het soort gas, maar dat zit wel goed).
de slangetjes voor de co2 zouden ook gewoon moeten passen op de aansluitingen, deze is ook altijd vrij universeel.
ik ga het weekend nog wel even opzoek..heb zoveel kolere zooi
 
haha..30jaar geleden nog wel jah..lol
en toen ook al vissen..:thumbs:
morgen ga ik de deur niet uit..misschien alleen om een rondje te lopen met de hond.
ik ga morgen mn bak opnieuw starten..hoop werk nog te doen..wel erg leuk
 
Op internet zijn ze duuuuur en op marktplaats worden ze op dit moment niet los aangeboden.

als ik hem vind zal ik hem testen al zal de meet electrode wel kaduuk zijn.
deze kan je al vrij goedkoop via internet ergens vandaan halen.

Je kan het huismerk van Veldhuis gebruiken, deze kosten de helft van die van Dennerle. Je zou er zelfs eentje via Aliexpress kunnen bestellen, zolang er een BNC aansluiting op zit.

https://www.aquariaveldhuis.nl/inde...KKER-1MTR-KABEL---VT-HUISMERK&productID=13560
 
ik heb ook zo,n continu test bolletje bij mijn co2 set gekregen, dus dat kan nog wat gaan worden dan..met mn scheepsbouw vingertjes lol

Ik heb sleepboot handen, mij lukte het ook :D
 
Grrrrrrrr pakketdienst komt tussen 17.00 en 20.30 :mad:
 
iritant is dat he!
ik had gister nog verwacht een pakketje binnen te krijgen om standaards te maken voor mijn hout.
komt helaas morgen pas..iets fout gegaan met de bestelling..jaa jaa..
dus dan maar het weekend vullen..
we moeten helaas wachten joh.
 
Hè hè eindelijk gisteravond om 20.10 kwam het pakket binnen! Plantjes mooi groen en fris. Helaas zijn ze vergeten de tijgerlotus erbij te doen, dus even een e-mail sturen :c Zo ziet de bak er tot nu toe uit. Een paar plantjes gaan naar moeders toe. Dit is nog niet de definitieve inrichting, daar had ik geen tijd voor. En......... DE MAGNEETVENTIEL!!! Co2 systeem installeren en testen en dan nieuwe visjes.

Moet ik de bak weer indraaien of kunnen er weer visjes in zodra het co2 systeem goed werkt? Heb er geen ziekte in gehad en er zijn alleen nieuwe plantjes ingegaan.

PSX_20170429_204003.jpg


PSX_20170429_204127.jpg
 
Ik zou nog even wachten met visjes totdat de nieuwe plantjes een beetje zijn gewend, ook handig om het co2 systeem goed te laten werken enzo.
 
Ja dat sowieso, maar als alles naar behoren werkt moet ik dan nog een paar weken wachten? De plantjes staan weer overeind in de bak. Ik heb gisteren planten voeding toegevoegd en het co2 bolletje was donkergroen.
 
Ja dat sowieso, maar als alles naar behoren werkt moet ik dan nog een paar weken wachten? De plantjes staan weer overeind in de bak. Ik heb gisteren planten voeding toegevoegd en het co2 bolletje was donkergroen.
Als je geen risico wil lopen dat het weer fout gaat, zal ik een paar weken wachten. Als je het risico dat het fout gaart wel wil lopen, doe je er nu vissen in. Maar als het dan fout gaat denk je waarom heb ik niet gewacht. De keus is aan jouw.;)
 
Ja... zelf zou ik deze week nog even goed kijken of alles naar behoren werkt en volgend weekend weer beginnen met t bestand opbouwen.
 
Aankomende week gaan er geen vissen in. Dat was ik al van plan. Mijn ph, kh en gh moeten nog omlaag de turf zit erin dus ik heb weer een pisbak. Ik heb er alleen 6 posthoornslakken in zitten voor het vuil. Ik mag bij aquafizz de 2 honinggoerami mannen ruilen voor vrouwen. Hopen dat ze die hebben.
 
hai danielle..
ik heb het weekend de PH controller gevonden.
maar deze deed helemaal niks meer, het display was ook kapot..jammer
niks meer aan te doen..de kliko in..
jammer had je hem graag toe gestuurd..
groeten mike..
 
Op dit moment ben ik bezig met het instellen van de co2. De verlichting en magneetventiel zitten op een tijdklok. De co2 staat 2 uur eerder dan de verlichting en gaat een uur eerder uit. Het enige wat nog goed ingesteld moet worden is de hoeveelheid co2. Bolletje is donkergroen. De rode planten beginnen al te kleuren. Mijn zwaardplant op de voorgrond heeft een klap gehad, maar ik zag dat hij ging verspreiden, dus misschien trekt hij nog bij. Verder heb ik veel puntalg op de ruiten en een kaamlaag aan de oppervlakte. De inrichting laat ik even zoals het is. Ben inspiratieloos. Als de co2 goed staat zal ik mijn waterwaardes meten.

IMG_20170505_000140.jpg


IMG_20170505_000523.jpg


IMG_20170505_000417.jpg
 
Op de foto is de indicator al aardig groen maar gelet op de beplanting zou ik hem iets meer geven zodat hij lichtgroen gaat worden.
 
De planten doen het wel super zeg!
 
Op de foto is de indicator al aardig groen maar gelet op de beplanting zou ik hem iets meer geven zodat hij lichtgroen gaat worden.

Ik wil hem ook lichtgroen hebben, als hij nog zo donkergroen is zal ik hem een tikkie verder open draaien. Ik ben wel blij met het magneetventiel!!!
 
Ja met een tijdklok is dat ideaal he:thumbs:
 
Ben nog steeds bezig met instellen. Nu is het bolletje weer te licht pffff fles dus weer wat dichtgedraaid. De planten groeien letterlijk de bak uit. De witte worpjes zitten er nog en hele kleine beestjes die door het water springen. Ze lijken een beetje op een raket die kinderen altijd tekenen:D:D:D. Bolletje met twee aanhangsels. Geen idee wat het zijn.

IMG_20170509_005801.jpg


IMG_20170509_010007.jpg
 
Zijn dat geen mosselkreeftjes?
 

Terug
Bovenaan