Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Toen ik net voor de middag thuis kwam en het licht weer aan was kon ik gelukkig weer zien dat het best mooi is, zeker als straks de achtergrondplanten weer wat gegroeid zijn en de nieuwe plantjes zijn aangeslagen :)
Dat is fijn. Heb dat zelf ook wel eens gehad hoor dat je vlak na een grootte snoeibeurd een beetje spijt hebt maar vaak is het gewoon even wennen en wordt het daarna alleen maar mooier.
 
Als je elke dag een foto maakt en je vergelijk die na een week zie je eigenlijk hoe snel het allemaal gaat :D
 
Een update.

Ik heb de Vallisneria toch verwijderd en maar goed ook, van de twintig stengels die ik erin had gezet had ik na een maand of negen slechts drie of vier minuscule uitlopers. De lege plekken ga ik waarschijnlijk opvullen met Ceratopteris thalictroides.

Een paar weken terug kreeg ik van Willem666 flink wat stekjes en wat mosjes. Ze zijn goed aan het aanslaan. De mosjes drijven nog in doorzichtige bakjes totdat ze wat groter zijn, ze groeien goed zo.
De leeri's doen het fantastisch samen.

De bak is flink gekleurd met rooibos. Nog steeds geen blad erin, wil de stekjes eerst goed laten aanslaan voordat ze deels bedekt worden door eikenblad.

Totaaltje

Fusion 4 maart.jpg



Links

Fusion links 4 maart.jpg



Rechts

Fusion rechts 4 maart.jpg



Videootje met de leeri. Wil je geen parkieten horen, geluid uit ;)
Jullie zien op het laatst misschien een espei met wat wits op zijn bek, die bek is vergroeid maar hij kan prima eten en zwemt prima mee met de anderen. Dit heeft hij al maanden.

 
Ziet er weer goed uit. Cory's zijn gezellig aan het rondscharrelen en de leeri's verwachten volgens mij iets lekkers:)
 
Mooi Nicole! Geloof dat ik dezelfde achterwand heb als jij daar links hebt zitten:D
 
Hopelijk slaat alles snel goed aan en kan je verder gaan. MAAR even geduld aub :D
 
Ziet er weer goed uit. Cory's zijn gezellig aan het rondscharrelen en de leeri's verwachten volgens mij iets lekkers:)
Dankjewel
Ik had al gevoerd toen ik bedacht dat ik wel even een foto kon maken omdat de leeri's zo mooi bij elkaar zwommen. Daarom scharrelen de Cory's ook zo mooi :)



Mooi Nicole! Geloof dat ik dezelfde achterwand heb als jij daar links hebt zitten:D
Dank u dank u... heb je de linker achterwand en niet de rechtse? ;)

Hopelijk slaat alles snel goed aan en kan je verder gaan. MAAR even geduld aub :D
Zo te zien slaat alles goed aan Mandy, nog meer geduld? ;) Mijn potje wat betreft de Val was toch echt leeg na al die maanden :D

Prachtig Nicole, je leerii's zien er goed uit!
:)

Geweldige vissen, heb er nog geen moment spijt van gehad. Tussen de kleinste en grootste dame zit best een flink verschil maar eten doen ze allemaal goed.
Met gekleurd water zijn de mannen ook veel mooier.
 
Even geen totaaltje, dat zal ik dit weekend maken nadat ik onderhoud heb gedaan.

Ik zag net mijn Ancistrus uitgebreid voor de ruit liggen, ben dol op dit soort vissen. Smaken verschillen :)

Snel even een foto gemaakt met de telefoon. Meneer aan het smullen van een algentablet met hout.

Ancistrus.jpg
 
Ging echt even poseren :D
Ziet er allemaal goed uit Nicole.
Dankjewel. Het voer komt meestal vlak voor de ruit terecht maar meestal zwemt hij weg als ik te dicht op de ruit ga zitten om een foto te maken.
Op zich is het een geen boze maar de cory's moeten niet bij zijn voertablet komen, dan jaagt hij ze weg. Dus de cory's voer ik aan de ene kant, en hem aan de andere. Maar je weet hoe blond cory's zijn hè?
 
Ik heb ze ook in de nano Nicole en af en toe groeien de wortels de bodem in en dan moet ik ze weer nodig inkorten.
 
Wat een mooie Ancistrus Nicole!

Ik vind die beesten ook zo leuk. Ik heb een vrouwtje. Zou er ook graag een mannetje bij willen.
Ik denk dat het nu niet verstandig is. Maar als dit vrouwtje overleden is. Dan wil ik graag een koppel hebben.
 
Wat een mooie Ancistrus Nicole!

Ik vind die beesten ook zo leuk. Ik heb een vrouwtje. Zou er ook graag een mannetje bij willen.
Ik denk dat het nu niet verstandig is. Maar als dit vrouwtje overleden is. Dan wil ik graag een koppel hebben.
En waarom is dat niet zo verstandig om er een partner bij te zetten Marcel ? Omdat ze anders gaan vechten ?
 
En waarom is dat niet zo verstandig om er een partner bij te zetten Marcel ? Omdat ze anders gaan vechten ?

Wel, ik weet dat eigenlijk niet. Maar het vrouwtje is al zeker een jaar of 6. En om er dan een jong mannetje bij te stoppen. Ik weet niet of ze dat leuk gaat vinden.
 
Wat een mooie Ancistrus Nicole!

Ik vind die beesten ook zo leuk. Ik heb een vrouwtje. Zou er ook graag een mannetje bij willen.
Ik denk dat het nu niet verstandig is. Maar als dit vrouwtje overleden is. Dan wil ik graag een koppel hebben.

Ik wilde graag een man en heb deze 'volwassen' gekocht. Dan maar wat meer betalen.

Een koppel heb ik ooit gehad, nooit meer. Jongen als konijnen en je weet hoe ze vervuilen en kunnen graven ;)
 
Ik wilde graag een man en heb deze 'volwassen' gekocht. Dan maar wat meer betalen.

Een koppel heb ik ooit gehad, nooit meer. Jongen als konijnen en je weet hoe ze vervuilen en kunnen graven ;)
Ancistrussen graven ??? Nog nooit gehoord.
 
Ancistrussen graven ??? Nog nooit gehoord.
Ze graven zich wel een weg om onder het hout te komen en schoffelen daarbij best wel planten om of bedekken ze met zand, zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Op grind had ik er nooit last van maar nu op zand toch wel.
 
Ancistrussen graven ??? Nog nooit gehoord.
De beste foto die ik kon maken, telefoon had wat moeite met scherp stellen. Je kunt onder het hout een sleuf zien, hij staat er niet eens helemaal op. Loopt nog een cm of 5 door aan de rechterkant.
Op de voorgrond kun je zien dat er een bergje zand ligt. Ik heb de Crypto al diverse malen omhoog getrokken omdat het hart steeds onder het zand kwam te liggen.

(En mijn knapperd wilde ook weer even op de foto;))
Ps, dat water is zo bruin, is van de rooibos thee. In het echt is het nog veel bruiner.



graven.jpg
 
Heel mooi allemaal Nicole.
Ja die krengen kunnen zeker graven,verbouwen zo heel je inrichting als het nodig is.
Mijn maat wordt daardoor gek van zijn Ancistrus maar krijgt hem niet te pakken.
 
Mijn maat wordt daardoor gek van zijn Ancistrus maar krijgt hem niet te pakken.
Had Ben ook niet dat probleem met zijn Ancistrus (en een broertje ervan)? Hij heeft ze om die reden uit de bak gehaald toen hij er een nieuwe bodem in heeft gelegd.
 
Even snel een totaaltje geschoten, helaas wel nog de reflectie van de Home te zien.

Een paar weken terug klaagde ik dat ik te fors had gesnoeid, inmiddels heb ik de schaar er al weer in moeten zetten.
Morgen ga ik kijken of de LFS Ceratopteris thalictroides heeft. Dat moet links van het middenachter komen en rechtsachter in de hoek. De bedoeling is dat het de naad van de achterwand gaat bedekken en dan is de achterwand ook wat minder prominent aanwezig. Ik denk dat ze het voor me moeten bestellen, de laatste keer hadden ze alleen de siliquosa.

Eindelijk gekozen wel schooltje ik in de bak wil. Het wordt een schooltje van 20-30 Rasboras espei. Ik begin met 20 en kijk dan hoe dat oogt.

In het witte bakje dat drijft zitten nog wat mosjes.

Fusion.jpg
 
Ancistrussen graven ??? Nog nooit gehoord.

Die van mij doet dat ook af en toe. Dan ligt er weer een hoop zand ergens. Deze week had zij zich een gat gemaakt onder de achterwand. Al het zand eronder vandaan. Kon zo naar de muur kijken.
 

Terug
Bovenaan