200x70x70 van tuinkabouter


Ff wat icrap foto’s van vaders met zijn jongen :)
Bekijk bijlage 258177
Bekijk bijlage 258178

Moet wel zeggen, nu me maanvissen een vollere buik hebben van het diepvries voer ze minder interesse lijken te hebben in jonge visjes..
Ben benieuwd hoeveel het er overleven
Naast technische vingers komt er ook nog eens een prachtig aquariumresultaat uit je vingers! Mooi hoor!
 
Ff een kleine pre-vivarium update :p
69D6AEEC-013A-41CC-A71A-D282D848A5BD.jpeg


Is wel wat veranderd sinds laatste update.
1 van mijn geophagus mannen is helaas overleden, was wel een zielig gezicht..
Zijn vrouwtje heeft nog heel lang het territorium verdedigd en moest absoluut niks hebben van het alpha mannetje, gelukkig is dat nu wel over en is ze wat minder fel geworden.

Verder heb ik deze week 2 knietjes in de uitstromen geplaatst naar aanleiding van de weizigingen die @biljoenblik heeft gedaan aan de uitstromen in zijn fusion.

Mijn oppervlak beweegt nu minder, CO2 indicator is helderder groen geworden en m’n water lijkt helderder.
Ook bewegen mijn planten nu wat meer.

Oh en voor de mensen die de Lotus missen.. die staat er nog, was iets te fanatiek met snoeien xD
 
Jammer van je geophagus man. Ga een nieuwe bijplaatsen of laat je het zo?
Bak en bewoners zien er goed uit!
Nee ik ga het zo laten denk ik, een enkele volwassen man is lastiger te krijgen denk ik.
Een jonge vis zie ik niet zitten gezien deze al 5 jaar ik mijn bezit zijn vanaf puber leeftijd ongeveer.
Maar thnx, ben aardig tevreden
Mooie foto Wouter en van die Lotus kun je wel een raadsel maken. Wie weet de Lotus terug te vinden:S:D:D
Dankje, veel plezier met je zoekplaatje xD
 
Jammer van de vis, zal geen pretje zijn om zo'n grote vis heen te zien gaan.
Maar verder erg erg mooi allemaal:petjeaf:

Is die bodem het fijnste soort filterzand?
 
Mooi! Jammer van het verlies.
Dankje
Ziet er erg mooi uit, het is wat lichter en minder bont dan filterzand lijkt het.

Meteen maar even op het Google icoontje geklikt, en de korrelgrote is 0.3 tot 1 mm, gaat dat goed m.b.t. dichtslibben?
Niet echt een eerlijk beeld met een bosje geophagusen die constant de bodem omwoelen maar ik heb nergens last van qua dichtslibben
 
Zonde van je mooie man!

Ben benieuwd naar de post vivarium foto's. Heb je nog wat op je lijstje staan?

Je hebt toch ook een pH controller? Waarom dan toch helderder groen? Deze zou het toch constant moeten houden?
 
Zonde van je mooie man!

Ben benieuwd naar de post vivarium foto's. Heb je nog wat op je lijstje staan?

Je hebt toch ook een pH controller? Waarom dan toch helderder groen? Deze zou het toch constant moeten houden?
Zeker zonde.

Maar twijfel nog over wat gekleurde planten en anubias.
En ff kijken voor een leuke deal op een osmose toestel

Maar heb geen ph controller, gaat er ook niet komen denk ik.
Ben bang dat ik met mijn bioloog dan teveel blijf sturen en zo meer CO2 ga verbruiken
 
Zeker zonde.

Maar twijfel nog over wat gekleurde planten en anubias.
En ff kijken voor een leuke deal op een osmose toestel

Vorig jaar zat er een in de Tombola. Dus als je alle loten koopt? Misschien voordelig. Was er met booster.

Je dan ook gelijk een jaar lang voeding en mest.:oops:
 
Jammer van de geophagus, zomaar ineens?

Wat is je reden om wellicht met osmose te werken?
Niet heel erg opeens, hij was al een weekje een beetje flets en at slecht. Maar dat gebeurd wel vaker dus gaf er niet echt aandacht aan..
Waterwaardes waren goed, geen uitwendige symptomen, andere vissen deden het goed. Dacht komt wel weer goed maar helaas niet.

Maar osmose om m’n kh te verlagen en dus minder bufferend effect heb van m’n CO2.
Ook om mijn TDS te verlagen en helderheid te verhogen.
Lagere TDS resulteert in een betere opname van de voedingstoffen en dus hopelijk betere groei en minder mest verbruik, en voor de KH zou een lagere kh moeten resulteren in een lager CO2 verbruik met dezelfde concentratie.
Ga maximaal 50/50 mengen denk ik om de KH van 6 naar 3 te krijgen en
TDS uit mijn kraan is 233 dacht ik.
 

Terug
Bovenaan