200x70x70 van tuinkabouter


Maar ff 125mm invrezen is nogal wat hoor..
Koven om de pijpen is makkelijker..

Maar dit huis was opgeleverd met hetelucht verwarming

Goed punt, als ik rechthoekige buizen gebruik kan je dat best plat houden. Je krijgt wel hoge plinten maar dat vind ik wel mooi.
Ik zit zojuist naar mijn airco te kijken en ontdekte eigenlijk door jouw centrale systeem een probleem in mijn setup. Mijn airco koelt nu de ruimte, maar IK wil gekoeld worden. Dat daarnaast de ruimte ook gekoeld word is prima, maar als ik hem aanzet moet IK meteen daar profijt van hebben. Met een airco zoals ik heb duurt het even voordat je er profijt van hebt, en het duurt nog veel langer voor je kamer enkele graden in totaal gezakt is. Met jouw systeem kun je direct veel gerichter koele lucht plaatsen. Als je dat naast of achter je zitplek hebt dan heb je er direct profijt van.

Dit is een hele goede tip! Thanks!


( gisteren werd ik ook wijzer door zo een makkelijk tip. Ik rende achter alle vliegen aan met een elektronische vliegen mepper. Daar krijg je het best warm van deze dagen, dus ik heb van die vieze plak strip dingen opgehangen, en nu doe ik dus helemaal nada noppes niks, en gaan de vliegen ook dood. Het is zo simpel soms :) )
 
( gisteren werd ik ook wijzer door zo een makkelijk tip. Ik rende achter alle vliegen aan met een elektronische vliegen mepper. Daar krijg je het best warm van deze dagen, dus ik heb van die vieze plak strip dingen opgehangen, en nu doe ik dus helemaal nada noppes niks, en gaan de vliegen ook dood. Het is zo simpel soms :) )
Of voor een paar euries ff zo'n blauwe lamp halen en ophangen, kun je ook niet met je haar in blijven zitten :D
 
Heb zelf ook een plakstrip hangen hoor, midden in de kamer, gwn omheen lopen.. probleem opgelost :p
Maar qua ventilatie is het ideaal hoor, heel de dag loopt de ventilatie unit op 10% vermogen zonder verwamingsvraag
 
Yup mijn maanvissen zijn eitjes aan het leggen op mijn HN..
CC61F40A-A47D-495B-8B5B-A64B7B3D2595.jpeg
 
eindelijk weer een "echte" foto update omdat ik eindelijk eens zin en tijd had om de DSLR te pakken en ervoor te zitten.
okee wel ff een klein stukje medeleven.. het is een D40 (bj2006), maximaal bruikbare iso ligt rond de 300 helaas dus knappe foto's in lowlight is uitdagend zegmaar.
en ik was te laat begonnen met de foto's te maken waardoor het aquarium onderweg was naar de nachtstand, zegmaar alles op 1% van de daglicht stand.. als het al 1% is xD

vooraanzicht:
44264305371_36d19d22c3_k.jpg
DSC_0484 by wouter baars, on Flickr
kopkant:
44215715962_6534cffc5d_k.jpg
DSC_0487 by wouter baars, on Flickr
achterkant:
44264301581_78b9bfb116_k.jpg
DSC_0492 by wouter baars, on Flickr

en toen werd het moeilijk voor de close-ups, licht was bijna in de nachtstand..
het was op dit moment lichter buiten dan in mijn aquarium.
44264304961_8b4114277a_k.jpg
DSC_0493 by wouter baars, on Flickr
44215715462_a769b74e33_k.jpg
DSC_0494 by wouter baars, on Flickr
44264304571_36de534932_k.jpg
DSC_0499 by wouter baars, on Flickr
44215715062_a1d3d4b42c_k.jpg
DSC_0503 by wouter baars, on Flickr
44215714612_f844e2b0f6_k.jpg
DSC_0521 by wouter baars, on Flickr
43358490655_5fe5c215d4_k.jpg
DSC_0524 by wouter baars, on Flickr
44215712352_f938c944e6_k.jpg
DSC_0525 by wouter baars, on Flickr

en toen was de controller klaar en werden de lichtmodus vrijgegeven :D
dus heb ik van het moment gebruik gemaakt om de tijdelijke lichtstand zo in te stellen dat er ook nog knappe foto's uit komen
vooraanzicht:
44215714272_7d8f2c1eb7_k.jpg
DSC_0532 by wouter baars, on Flickr
kopkant:
44264302571_9ba6247ee6_k.jpg
DSC_0540 by wouter baars, on Flickr
achterkant:
44215713242_5c278df34c_k.jpg
DSC_0546 by wouter baars, on Flickr

en ook weer ff snel wat close-ups gemaakt:
44264302091_2cad2a9fe9_k.jpg
DSC_0552 by wouter baars, on Flickr
44215712742_9021c49573_k.jpg
DSC_0553 by wouter baars, on Flickr
44264301121_af52e40a49_k.jpg
DSC_0557 by wouter baars, on Flickr

de bak heeft helaas nog een beetje last van wat belletjes van het verversen zoals te zien is op de foto's
voor de mensen met een scherp oog, ja ik heb momenteel wat last van baardalg..
1 van mijn 2 pompen had zich vol gezogen met K1 mini waardoor deze bijna niks meer deed.
ik vroeg me al een tijdje af waarom de stroming zo beperkt leek maar opzich voel het mee hoe weinig het was in mijn beleving.
vorige week toch maar de pomp open getrokken en daar trof ik een handje media aan, dat eruit gehaald en draait nu weer als een wilde :D
de K1 mini was dus ontsnapt uit mijn wervelbed omdat ik daar in had gerommeld nadat de wavemaker was gestopt met werken.
qua waardes heeft de bak dus wel een tikje gehad denk ik, maar gezien ik niet meer werkelijks meet maar slechts maandelijks heb ik geen idee.
maar alles is nu opgelost en draait weer als een zonnetje :D dus nu weer genieten van het uitzicht,
 
Mooie foto's (vooral de serie met licht ;)).

Ik vind de maanvissen met rode gloed en blauwe vinnen echt prachtig!
 
Mooie foto's (vooral de serie met licht ;)).

Ik vind de maanvissen met rode gloed en blauwe vinnen echt prachtig!
thnx
ik vind de maanvissen toch het mooiste op de foto komen met de lager licht sterkte, dan pakt de camera beter de kleuren ofzo..
 
Mooie foto’s Wouter.

Kleine tip voor de volgende keer.

Foto’s uitsnijden. Dan hebben we effectief meer om naar te kijken.
 
Super! Ik begin zelfs ineens te twijfelen of mijn zwarte grind wel zo mooi is. Dit ziet er top uit.
 
Dankje
Super! Ik begin zelfs ineens te twijfelen of mijn zwarte grind wel zo mooi is. Dit ziet er top uit.
Dankje
Zwart grind is een kwestie van smaak..
Het laat je planten wel groener lijken en je vissen intenser gekleurd lijken..
Maar met een goed dieet en goede verlichting heb je dat niet echt nodig denk ik
 
Erg mooi. En ik ben zelf meer fan van een lichte bodem en deze combinatie van bodem, planten en verlichting is erg fraai. En aan de klei
 
Nu ik het terug lees..... Geen idee meer. Sorry. Zal vast weer een automatische correctie zijn, maar ik heb geen idee meer:D
 
Ja ik weet het weer. (Op de een of andere manier zit het dan toch niet lekker en blijf je erover nadenken:S)
Aan de kleur van de vissen te zien hebben ze het goed naar hun zin. Had de zinderende gewoon niet afgemaakt ofzo.
 
Ja ik weet het weer. (Op de een of andere manier zit het dan toch niet lekker en blijf je erover nadenken:S)
Aan de kleur van de vissen te zien hebben ze het goed naar hun zin. Had de zinderende gewoon niet afgemaakt ofzo.
Haha soort van typgebrek dus :p
 

Terug
Bovenaan