200x70x70 van tuinkabouter


Mooie foto s weer Wouter.
Btw, ik ken de Tunze care en die hebben kunststof messen dacht ik. Heb je hier ervaring mee en zijn ze echt vertrouwd?
Dankje, ze schijnen ook standaard met RvS geleverd te worden.
Maar ik heb nu ruim een jaar een pasje op een steeltje gebruikt met af en toe een scheermes erin en dat bevalt.
Alleen bij de bodem werkt het niet goed en heb ik een redelijk risico op krassen..
Vandaar de tunze ;)
Dankje
 
En toen waren het er nog maar 10 :(
2654181E-67B9-45B4-99E1-7CC7D011DCB6.jpeg


Geen idee wat er is gebeurd, vanmorgen lig ie ondersteboven..
Dus weer rechtop gezet en zwom weer rond.
Huid is nog in orde, kieuwen zagen er goed uit, ademde alleen wat sneller toen ie nog leefde.

Denk dat ie vanmorgen/vannacht ergens van schrok en zich te pletter heb gezwommen tegen het glas.
 
Jammer, zeker omdat je de oorzaak niet kan vinden.
ga er op dit moment een btje van uit dat dit het pispaaltje was, of zich te pletter heeft gezwommen vanmorgen/vannacht.

heb net gevoerd en alles en iedereen eet gewoon gretig, het ligt op dit moment dus niet aan mijn aquarium zelf denk ik zo

maar is inderdaad heel jammer.
 
Jah blijft altijd jammer, gelukkig heb ik er nog 10 rondzwemmen die nog gretig eten en mooi op kleur zijn
 
Worden er momenteel veel eitjes gelegd door de koppeltjes Wouter?
 
Aan de lopende band hier, gisteren water ververst dezelfde dag 1 koppeltje aan de gang en momenteel 3 koppeltjes met eitjes :eek:
 
Aan de lopende band hier, gisteren water ververst dezelfde dag 1 koppeltje aan de gang en momenteel 3 koppeltjes met eitjes :eek:
Hier de ene week wel en de andere niet..
Soms hebben beide geophagus koppels tegelijk een nest en 2 maanvis koppels, maar meestal wisselt het mekaar af
 
“FF” een koel lusje aangelegd
A3574E91-A4E5-48A8-9C6A-365AD1E5339E.jpeg

50m tuinslang door de kruipruimte getrokken om zo wat warmte af te geven daar.

As we speak:
Kamertemperatuur: 28C
Kruipruimte 22C
Aquarium: 26.6C

Gister aangelegd en sinds gister 21:00 is de temperatuur gezakt van 27.5 naar 26.6, terwijl de kamer temperatuur is gestegen van 27 naar 28
 
Slim!, dat is wat lastig hier op 3 hoor ....

Hang ff je schilderijtje recht in de gang. Dit kan Eeeeeecht niet :)
 
Kijk, daar is over na gedacht :thumbs:
Nou nee, was een tip die ik kreeg bij de rifwachter.
Omdat ik nog altijd zout wil en koeling daar een probleem mee kan zijn zei de verkoper:
Maar je kan ook gewoon een tuinslang uitrollen in de kruipruimte als je die hebt...
Dus voor €30 aan slang gehaald en een uur in de hitte geploeterd maar het resultaat is er, nu nog de gaten prikken voor een vaste opstelling en ik kan de zomer door.
Slim!, dat is wat lastig hier op 3 hoor ....

Hang ff je schilderijtje recht in de gang. Dit kan Eeeeeecht niet :)
Is een foto, en zonder grappen.. die gaat scheef iedere keer als de voordeur open gaat..
word je helemaal simpel van.

Maar Opzich is op 3 hoog ook zat te verzinnen, met knappe zonwering ben je al over de helft.
Maar jij had een airco als ik me niet vergis.. dus klagen mag je niet
 
Maar jij had een airco als ik me niet vergis.. dus klagen mag je niet

Klopt, maar die zet ik niet heel de dag aan. Achteraf gezien is het geen vervanger voor een cooler. Het is een beetje onzin om tijdens mijn werk dat ding aan te laten staan, dus mijn bak word nu helaas toch nog te warm.
 
Hier is zeker zorgvuldig over nagedacht.:thumbs:
Dankje
Klopt, maar die zet ik niet heel de dag aan. Achteraf gezien is het geen vervanger voor een cooler. Het is een beetje onzin om tijdens mijn werk dat ding aan te laten staan, dus mijn bak word nu helaas toch nog te warm.
Naja je kan hem natuurlijk overdag gwn op 25 zetten bijvoorbeeld, hij hoeft niet altijd op 18 te draaien natuurlijk
 
“FF” een koel lusje aangelegd
Bekijk bijlage 254639
50m tuinslang door de kruipruimte getrokken om zo wat warmte af te geven daar.

As we speak:
Kamertemperatuur: 28C
Kruipruimte 22C
Aquarium: 26.6C

Gister aangelegd en sinds gister 21:00 is de temperatuur gezakt van 27.5 naar 26.6, terwijl de kamer temperatuur is gestegen van 27 naar 28

Dus je maakt een paar gaten in de vloer?

Wat is dat gat in de muur?
 
Dus je maakt een paar gaten in de vloer?

Wat is dat gat in de muur?
Voor de definitieve opstelling wel ja, 2 gaatjes voor de tuinslang en klaar

Het gat in de muur is van de hete luchtkachel, de roosters zijn er nu ff af om zo de flow onbelemmerd is en ik in de nacht de woning kan koelen met geforceerde lucht
 
Voor de definitieve opstelling wel ja, 2 gaatjes voor de tuinslang en klaar

Het gat in de muur is van de hete luchtkachel, de roosters zijn er nu ff af om zo de flow onbelemmerd is en ik in de nacht de woning kan koelen met geforceerde lucht

Ahh jij hebt lucht verwarming?

Das heel mooi! Dat is makkelijk om te bouwen naar warmtepomp en centrale airco.
Is in de VS bijna standaard.
 
Ahh jij hebt lucht verwarming?

Das heel mooi! Dat is makkelijk om te bouwen naar warmtepomp en centrale airco.
Is in de VS bijna standaard.
Klopt, dat is ook exact het plan als de ketel vervangen moet worden

Alle pijpen zijn al geïsoleerd dus kan makkelijk
 
Laatst bewerkt:
Thnx, ben er ook egt wel blij mee.
Niet alleen de mogelijkheid dat ik kan koelen...
Maar in de winter is het ook in een poep en een scheet warm

Moet ik onthouden! Ik moet als ik iets koop waarschijnlijk toch sleuven maken om stopcontact naar de plinten te krijgen.

Hoor ik hier halve liters klinken in de ECHOOOOOO welke halve liters zijn dat dan Wouter :S:smitten:
upload_2018-7-27_21-32-1.png
 

Terug
Bovenaan