200x70x70 van tuinkabouter


Blijkbaar m’n water ververst met vruchtwater ofzo..
219E9296-E3EC-46A5-B7A0-6BC1A2DC37FC.jpeg
 
yep daar stond ook osmose
Niet gezien, hoewel de CO2 reactoren mijn aandacht trokken en gekeken naar de ontharders maar geen osmose gezien, miss uitverkocht of echt stront in m’n ogen..

Kan trouwens ook nix vinden zo gouw op Google.
 
Hallo Wouter,
Allereerst mijn complimenten voor jouw prachtige aquarium (ik durf het gewoon geen bak te noemen).
Ik heb echt een paar keer met open mond naar je foto's zitten kijken, echt indrukwekkend, respect!

Over osmose: ik heb zelf deze al 3 jaar en ben daar zéér tevreden over:
https://www.osmoseapparaat.nl/osmopure/aquabright-100.html
Deze is 5 fasen en dezelfde capaciteit, en een stuk goedkoper.

Tip: neem er een mineralen toevoeging bij en bouw een kraantje bij je kraan van je keuken. Dan heb je, naast osmose voor je aquarium, ook nog heerlijk mineraal water dat beter smaakt dan spa-blauw. (aangezien mijn vrouw 5 anderhalve liter fles spa-blauw per week dronk was dit ook een enorme kostenbesparing v oor ons, en scheelt ook veel sleep-werk).
Het mooi is dat het tankje gewoon osmosewater blijft bevatten, de mineralen worden er pas aan toegevoegd als je het kraantje open zet.
 
Hallo Wouter,
Allereerst mijn complimenten voor jouw prachtige aquarium (ik durf het gewoon geen bak te noemen).
Ik heb echt een paar keer met open mond naar je foto's zitten kijken, echt indrukwekkend, respect!

Over osmose: ik heb zelf deze al 3 jaar en ben daar zéér tevreden over:
https://www.osmoseapparaat.nl/osmopure/aquabright-100.html
Deze is 5 fasen en dezelfde capaciteit, en een stuk goedkoper.

Tip: neem er een mineralen toevoeging bij en bouw een kraantje bij je kraan van je keuken. Dan heb je, naast osmose voor je aquarium, ook nog heerlijk mineraal water dat beter smaakt dan spa-blauw. (aangezien mijn vrouw 5 anderhalve liter fles spa-blauw per week dronk was dit ook een enorme kostenbesparing v oor ons, en scheelt ook veel sleep-werk).
Het mooi is dat het tankje gewoon osmosewater blijft bevatten, de mineralen worden er pas aan toegevoegd als je het kraantje open zet.
Dankje, het heeft ook de nodige kopzorgen gekost om alles zo mooi te krijgen maar ben zelf tevreden met het resultaat.

Wat de osmose betreft, ik heb niet veel ruimte in de keuken.
En zeker niet om “ff” 250-500L water op te slaan voor een waterwissel helaas.
Het is wel een mooi toestel en gelukkig drinkt mijn vrouw gewoon kraanwater :)
 
Aangezien je aquarium dicht bij de keuken staat zou je er aan kunnen denken een druppelsysteem dat osmosewater in je bak druppelt.
En als je toch al een gat in de vloer maakt voor de koeling-slang, kun je ook een aansluiting op het riool maken. Scheelt ook veel verversbeurten.

Maar ehh.. "if it ain't broke, don't fix" it zou ik zeggen ;)
 
Aangezien je aquarium dicht bij de keuken staat zou je er aan kunnen denken een druppelsysteem dat osmosewater in je bak druppelt.
En als je toch al een gat in de vloer maakt voor de koeling-slang, kun je ook een aansluiting op het riool maken. Scheelt ook veel verversbeurten.

Maar ehh.. "if it ain't broke, don't fix" it zou ik zeggen ;)
Hij staat met pijp40 aangesloten op het riool ;)
Ook zit er een thermostaat kraan onder voor het verversen
 
Nog maar een filmpje voor de filmpjes liefhebbers :p

Heb even wat gerommeld in mijn filter zodat mijn wervelbed nu werkt zonder wavemaker erin


Ik heb het eerste schot eruit gehaald zodat het water nu van boven komt ipv van onder.
En het 2e schot het ik een paar gaten in geboord zodat het water erdoor gaat ipv erover.
En zo blijft mijn media op z’n plek en beweegt het lekker zonder moeilijke fratsen :)
 
Dan nu maar weer eens wat foto's van het aquarium zelf.
Ik ben bijna heel november weg/ziek geweest dus de bak staat er helaas een beetje verloederd bij :(
Ben namelijk op vakantie gruwelijk verkouden geworden, de zogenaamde mannen griep zoals mijn vrouw het zo leuk zegt.
En het "leuke" aan zo lang niet updaten is dat je beter kan zien wat voor invloed de wijzigingen hebben.

het vooraanzicht om mee te beginnen:
DSC_0849.JPG

de kopsekant:
DSC_0843.JPG

en nog wat losse foto's omdat ik toch aan het spelen was met de camera :p
DSC_0834.JPG

DSC_0861.JPG

DSC_0862.JPG

opzich valt het allemaal nog wel mee, de waardes lijken stabiel te blijven.
PO4 was 2 weken terug wel wat gezakt van >2 naar 1,8 wat het gevolg kan zijn van de aanpassingen die ik heb gedaan in mijn filter.
om de gaten te boren moest er een deel water uit en heb ik dus ook meteen een groot deel sediment uit mijn statische media afgeheveld.
no3 is wel stabiel gebleven op 20-30PPM net als K boven de 15 is gebleven
de dropchecker is sinds de aanpassingen (uitstroom en de aanpassing van het wervelbed) iets lichter groen geworden wat dus duid op minder verliezen door oppervlakte beweging.

verders blijf ik denk ik wel voorlopig voeren met een pipet gezien dit aanzienlijk minder rommel geeft en ik kan checken of iedereen wel netjes aan tafel komt :p
 
Dan nu maar weer eens wat foto's van het aquarium zelf.
Ik ben bijna heel november weg/ziek geweest dus de bak staat er helaas een beetje verloederd bij :(
Ben namelijk op vakantie gruwelijk verkouden geworden, de zogenaamde mannen griep zoals mijn vrouw het zo leuk zegt.
En het "leuke" aan zo lang niet updaten is dat je beter kan zien wat voor invloed de wijzigingen hebben.

het vooraanzicht om mee te beginnen:
Bekijk bijlage 264937
de kopsekant:
Bekijk bijlage 264936
en nog wat losse foto's omdat ik toch aan het spelen was met de camera :p
Bekijk bijlage 264935
Bekijk bijlage 264938
Bekijk bijlage 264939
opzich valt het allemaal nog wel mee, de waardes lijken stabiel te blijven.
PO4 was 2 weken terug wel wat gezakt van >2 naar 1,8 wat het gevolg kan zijn van de aanpassingen die ik heb gedaan in mijn filter.
om de gaten te boren moest er een deel water uit en heb ik dus ook meteen een groot deel sediment uit mijn statische media afgeheveld.
no3 is wel stabiel gebleven op 20-30PPM net als K boven de 15 is gebleven
de dropchecker is sinds de aanpassingen (uitstroom en de aanpassing van het wervelbed) iets lichter groen geworden wat dus duid op minder verliezen door oppervlakte beweging.

verders blijf ik denk ik wel voorlopig voeren met een pipet gezien dit aanzienlijk minder rommel geeft en ik kan checken of iedereen wel netjes aan tafel komt :p
Je mag best met trots vertellen over deze bak. Hij is, vind ik, erg mooi. En wat een prachtige manen met die rode ruggen!
 
Ik hoop dat je weer goed bent opgeknapt, de bak staat er zo op het ook nog steeds erg fraai bij.
 
Je mag best met trots vertellen over deze bak. Hij is, vind ik, erg mooi. En wat een prachtige manen met die rode ruggen!
Dankje
Ik hoop dat je weer goed bent opgeknapt, de bak staat er zo op het ook nog steeds erg fraai bij.
Dankje, van een afstandje lijkt het idd allemaal wel mee te vallen.
Maar er zijn nog altijd wat aangetaste bladeren en hier en daar een plukje alg
Heel erg gaaf!
Dankje
 

Terug
Bovenaan