Tropisch regenwoud van Fozzy


Planten kleuren mooier onder de JBL Solar Natur ledbalk. Vooral de Bromelia wordt veel roder dan onder de vorige lampen.
B60CE8BB-B14E-4C66-BE8D-D0F02A8557C5.jpeg
9BCC9A74-FC6B-4A1C-95C2-03C2E9993A32.jpeg
49FA41E1-F276-4008-A60F-277DA6C2887B.jpeg
8531B1B6-E6A0-430B-A460-8F281F481E7A.jpeg
63BAD4ED-E3BC-4106-B2F3-3EB96BE4F01F.jpeg
 
Planten kleuren mooier onder de JBL Solar Natur ledbalk. Vooral de Bromelia wordt veel roder dan onder de vorige lampen.
Misschien dat ik toch ook eens moet investeren in een andere lamp... Mijn plantjes doen het niet slecht maar mijn ooit rood achtige bromelia is nu toch echt groen...
 
Naar mijn weten is de belangrijkste reden om niet op LED over te stappen de kosten.
Het UV element in verlichting is op een bepaald moment uitgewerkt, dus na 6 tot 12 maanden moet je de lampen vervangen (als je tenminste dieren met UV behoefte hebt).
Bij conventionele lampen is het goedkoper om de verlichting te vervangen dan bij LED lampen.
 
Schitterend Albert, krijg ook de smaak te pakken.

Tipje voor anderen wellicht. Bij mij staat de afspeelkwaliteit van YouTube filmpjes vaak standaard ingesteld op 360p. Deze kun je ook op 1080p zetten en dan zie je mooi elk detail.
 
Schitterend Albert, krijg ook de smaak te pakken.

Tipje voor anderen wellicht. Bij mij staat de afspeelkwaliteit van YouTube filmpjes vaak standaard ingesteld op 360p. Deze kun je ook op 1080p zetten en dan zie je mooi elk detail.
Goede tip voor de volgers ja. Ik neem ze in HD op (als ik er om denk).
en de nieuwe bak is vanmorgen besteld in Heerlen, met een paar weken maar eens kijken hoe hij dr bij staat.
 
Goede tip voor de volgers ja. Ik neem ze in HD op (als ik er om denk).
en de nieuwe bak is vanmorgen besteld in Heerlen, met een paar weken maar eens kijken hoe hij dr bij staat.
Dutch Rana zit daar geloof ik?
Ik heb er wel eens sphaghnum besteld voor kamerplanten. Ken de shop verder niet.
 
Zijn die nog niet over op LED verlichting?

Of is daar een speciale reden voor?
Marcel, ik heb gevraagd bij de bouwer en krijg dit antwoord retour.

Hallo Albert
DE 2 T5 lampen die boven dit model zitten zijn voldoende voor een goede plantengroei
We hebben wel LED en verkopen deze en bouwen ze ook in terraria als de klant dat wenst.Nadeel van de LED is dat ze weinig warmte afgeven en de warmte van de lampen is voor de meeste klanten belangrijk om de juiste temperatuur te halen ( eventueel in combi met extra ventilatoren
DE SKY lights die we hebben zijn heel erg goed voor je planten groeien je zou ze altijd er extra bij kunnen plaatsen.

dat van die warmte geloof ik wel, voordat ik de LED balk erboven had was de temperatuur snel 25,5 graad. Nu met de JBL led zit de temp rond de 23,5/24,5 graden max.
 
Marcel, ik heb gevraagd bij de bouwer en krijg dit antwoord retour.

Hallo Albert
DE 2 T5 lampen die boven dit model zitten zijn voldoende voor een goede plantengroei
We hebben wel LED en verkopen deze en bouwen ze ook in terraria als de klant dat wenst.Nadeel van de LED is dat ze weinig warmte afgeven en de warmte van de lampen is voor de meeste klanten belangrijk om de juiste temperatuur te halen ( eventueel in combi met extra ventilatoren
DE SKY lights die we hebben zijn heel erg goed voor je planten groeien je zou ze altijd er extra bij kunnen plaatsen.

dat van die warmte geloof ik wel, voordat ik de LED balk erboven had was de temperatuur snel 25,5 graad. Nu met de JBL led zit de temp rond de 23,5/24,5 graden max.
Ik weet niet of je biotoop snel te warm wordt? Want je kunt mijn inziens beter extra warmte sturen met een IR paneel, dan dat je teveel warmte af moet voeren met ventilatoren.

Omdat teveel warmte ook een RV verlagend effect heeft. Zeker icm met ventilatoren.
En vocht wil je juist ook hoog houden.

Maar goed, jij bent hier beter in thuis dan ik.
 

Terug
Bovenaan