Tropisch regenwoud van Fozzy


Even klimmen. Kikkervisje en overzicht.
BB6749AA-08BE-4B4D-BEAF-13DC0F87AD94.jpeg
C61B4043-235A-42D0-BD25-2F8650CE4BB8.jpeg
EF98E107-1C3D-429C-A68E-7C935A865F0D.jpeg
499FC7AE-4424-4C1E-9056-59817F502BC4.jpeg
 
Onderwaterwereld. IPhone stijf tegen het glas gedrukt. Dwars inkijk En 2 dikkopjes voor de lens.
22DBA277-C2C8-4158-BEAC-2A896FF9CB3D.jpeg
2B6D2357-5DAA-4EFB-B2A6-E133EC2FCBCC.jpeg
5A1F350E-3130-499F-8E70-028742B360B0.jpeg
CD80CA8C-67CE-4ED5-991C-8F47115EA76B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heel gaaf, Albert!

Dankzij jou en Annemarie begint het reptielenvirus hier ook weer te kriebelen...
 
Dan post ik nog ff een tijdje door met foto’s en zo om er nog meer te kietelen..
In het verleden had ik een tropisch terrarium met Lygodactylus picturata en een woestijn aquarium met luipaardgekko's. Ooit komt er wel weer iets, tot die tijd geniet ik mee van jouw bak.
 
In het verleden had ik een tropisch terrarium met Lygodactylus picturata en een woestijn aquarium met luipaardgekko's. Ooit komt er wel weer iets, tot die tijd geniet ik mee van jouw bak.
Hagedissen en leguanen en aanverwante dieren heb ik niks mee. vooral het plant en mossen gebeuren vind ik mooi. Proberen een stukje regenwoud na te bootsen.
momenteel is de temperatuur 26 graden en luchtvochtigheid overdag 80/85% en snachts 100%.
ben nog zoekende naar mooie bloeiende kleine orchideeën. Staan nu een paar bloeiende Begonia’s in, wel klein bloemig natuurlijk.
 
Hagedissen en leguanen en aanverwante dieren heb ik niks mee. vooral het plant en mossen gebeuren vind ik mooi. Proberen een stukje regenwoud na te bootsen.
momenteel is de temperatuur 26 graden en luchtvochtigheid overdag 80/85% en snachts 100%.
ben nog zoekende naar mooie bloeiende kleine orchideeën. Staan nu een paar bloeiende Begonia’s in, wel klein bloemig natuurlijk.
Ja, dat vind ik ook erg mooi hoor, mijn daggekko bak had ook schitterende planten, maar moest ze weg doen wegens verhuizing naar een zolderkamer waar geen huisdieren toegestaan waren.
De soort waar ik nu naar kijk is een kleinere leguanensoort die op de overgang tussen grasland en strand leeft op Haïti. Die zou ik in de toekomst graag houden.
 
Drukke bedoening in zo n potje en hoelang kun je dat mengsel erin goedhouden eigenlijk? En als je een nieuwe kweek moet opzetten dan doe je in dat nieuwe potje een paar vliegjes uit de oude kweek?
 
Drukke bedoening in zo n potje en hoelang kun je dat mengsel erin goedhouden eigenlijk? En als je een nieuwe kweek moet opzetten dan doe je in dat nieuwe potje een paar vliegjes uit de oude kweek?
om een constante voorraad te houden moet je geregeld nieuwe kweek opzetten, inderdaad uit deze pot wat overzetten in een nieuwe, zodra in deze maden uitkomen. Is afhankelijk vd temperatuur waar je de kweek bewaart. Staat hier in de bijkeuken. Wel is het verstandig om af en toe nieuwe te halen vd kweker om evt. mijt tegen te gaan in de kweek. ik gooi de inhoudt vaak weg als er veel dode vliegjes in komen of wanneer het gaat stinken of schimmelen. Ook afhankelijk van hoeveel je voert.
 
Ok, interessant en wat voer je ze dan want ik dacht dat ze hun eten uit die brei op de bodem halen net als bij microwormen bijvoorbeeld.
 
Ok, interessant en wat voer je ze dan want ik dacht dat ze hun eten uit die brei op de bodem halen net als bij microwormen bijvoorbeeld.
Ze leven inderdaad op dat breitje op de bodem. Is een soort havermout met nog wat meer toevoegingen, ik doe er soms wat ketchup door of een scheutje ranja of rode wijn
 
Ze leven inderdaad op dat breitje op de bodem. Is een soort havermout met nog wat meer toevoegingen, ik doe er soms wat ketchup door of een scheutje ranja of rode wijn
Nou dan zingen de vliegjes ook als het goed is:LOL:
Ik heb destijds ook havermout gebruikt voor de microwormen en ja dat kan erg vies gaan stinken als het te lang staat.
 
ben nog zoekende naar mooie bloeiende kleine orchideeën.
Dutch rana heeft een aantal mooie soortjes! Ik kreeg er zelfs 1 opgestuurd die al bloempjes had.

Edit:
Araflora heeft ook een mooi assortiment maar die kunnen soms behoorlijk groter zijn dan je verwacht
 
Super leuk filmpje Albert en proficiat met het peterschap van jou eerste kwaakjes
 
Een vraagje behalve dat ik het schitterd vind stoort het stromend water niet ? Ik denk dat ik iedere 15 min naar het toilet moet lopen op een bepaald moment ?
 

Terug
Bovenaan