Tropisch regenwoud van Fozzy


Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Berichten
18,517
Leeftijd
63
Locatie
Bergentheim
Het begin is er. Het terrarium is binnen. Helaas laat het meubel nog even op zich wachten net als de bodembedekking, wandbekleding etc.
het is een Exo Terra van 60x45x60cm geworden. vanmorgen geleverd op een pallet. Lampkap erbij waar 3 lampen in geplaatst kunnen worden.
de bedoeling is dat het een beetje een tropisch regenwoud zal moeten worden. Heb ook een vracht kurk erbij besteld via Kurk24.
Het stuk hout had ik nog staan uit de aquariums.

De eerste foto.
867AF3D7-DB9A-4229-B953-B2446D0C94D6.jpeg
 
Het begin is er. Het terrarium is binnen. Helaas laat het meubel nog even op zich wachten net als de bodembedekking, wandbekleding etc.
het is een Exo Terra van 60x45x60cm geworden. vanmorgen geleverd op een pallet. Lampkap erbij waar 3 lampen in geplaatst kunnen worden.
de bedoeling is dat het een beetje een tropisch regenwoud zal moeten worden. Heb ook een vracht kurk erbij besteld via Kurk24.
Het stuk hout had ik nog staan uit de aquariums.

De eerste foto.
Bekijk bijlage 315358
Leuke bak én een leuk idee! Zomaar een vraag nog; hoeveel mensen kunnen er nu nog aan tafel? (natuurlijk denk ik daarbij ook aan de tijd na de pandemie...) :cool:;);)
 
Ontzettend gaaf Albert, dit topic ga ik met interesse volgen. Om te beginnen al een mooi achterwandje :thumbs:

Jammer dat je nog niet alles binnen hebt, ik ga voor je duimen dat het alsnog uiterlijk oudejaarsdag bij je geleverd wordt.
 
Leuke bak én een leuk idee! Zomaar een vraag nog; hoeveel mensen kunnen er nu nog aan tafel? (natuurlijk denk ik daarbij ook aan de tijd na de pandemie...) :cool:;);)
Zo beter Ben? Tijdelijk plekje tot het meubel dr is. Alleen lijkt hij zo nog groter.
AA56BDC2-56AA-4504-8152-0A52888E0C49.jpeg
 
Veel plezier ermee! Je wilde hem alleen voor planten gaan gebruiken toch, zonder dieren erin? Dan is het een mooie achterwand om te gebruiken, als je er uiteindelijk dieren in wil is het af te raden om die te gebruiken.

Anyway, hopelijk kun je snel gaan inrichten, dat is toch eigenlijk wel het leukste van zo'n project. Daarna is het alleen maar geduld hebben :pp
 
Veel plezier ermee! Je wilde hem alleen voor planten gaan gebruiken toch, zonder dieren erin? Dan is het een mooie achterwand om te gebruiken, als je er uiteindelijk dieren in wil is het af te raden om die te gebruiken.

Anyway, hopelijk kun je snel gaan inrichten, dat is toch eigenlijk wel het leukste van zo'n project. Daarna is het alleen maar geduld hebben :pp
Waarom zou die achterwand niet geschikt zijn als er dieren In komen?
 
Waarom zou die achterwand niet geschikt zijn als er dieren In komen?
Omdat het van een heel zacht materiaal gemaakt is, is er grote kans dat voedsel dieren de wand opeten. Daarnaast zitten er gleuven voor kabels e.d. aan de achterkant waar dieren achter kunnen verdwijnen. Ik heb gelezen dat sommige hem wel gebruiken maar dan de gleuven volstoppen met handdoeken of zo iets, en dan dichtkitten.
 
Omdat het van een heel zacht materiaal gemaakt is, is er grote kans dat voedsel dieren de wand opeten. Daarnaast zitten er gleuven voor kabels e.d. aan de achterkant waar dieren achter kunnen verdwijnen. Ik heb gelezen dat sommige hem wel gebruiken maar dan de gleuven volstoppen met handdoeken of zo iets, en dan dichtkitten.
Ja, ik had er wel over gelezen, en de knoop doorgehakt. Hij gaat dr uit en heb zojuist varenwortelplaten bij besteld. Die haal ik vanmiddag ff op in Zwolle.
 
Ja, ik had er wel over gelezen, en de knoop doorgehakt. Hij gaat dr uit en heb zojuist varenwortelplaten bij besteld. Die haal ik vanmiddag ff op in Zwolle.
Goeie keuze denk ik wel. Varenwortel houdt in tegenstelling tot die meegeleverde wand ook goed vocht vast. Ik vond het wel een beetje zonde, die achterwand ziet er opzich best mooi uit, alleen jammer dat ze die zo slecht gefabriceerd hebben :confused:
 
Deel 1. Begonnen met varenwortelplaat er in te maken. De bedoeling is dat ik de kurk er los in zet/leg ipv aan t glas te kitten.
hopelijk komt ee morgen weer wat spullen geleverd. Kan ik verder
C1ADDE57-D038-479F-B8A2-7B56E42DB8E0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Veel mooier licht zo en hier kun je denk ik ook plantjes op vastprikken?
 
Veel mooier licht zo en hier kun je denk ik ook plantjes op vastprikken?
Ja he? Waarom denk je dat die satéprikkers erin liggen.? Stukje afknippen en dan insteken.
qua licht moet er nog eentje bij. Kunnen er 3 in. Heb er nu 2 van 13w in, 1 daglicht en 1 UVB. En heb er even een gewone spaarlamp bij gedaan om te kijken, maar die is amper 2500k. En er moet toch ruim 5000K in voor de plantengroei ook.

vanmiddag in Zwolle dit spul gehaald Op afspraak. Wat een mooie kikkertjes zitten daar. Maar eerst maar eens inrichten, sproeien en groeien.
 
Ja he? Waarom denk je dat die satéprikkers erin liggen.? Stukje afknippen en dan insteken.
qua licht moet er nog eentje bij. Kunnen er 3 in. Heb er nu 2 van 13w in, 1 daglicht en 1 UVB. En heb er even een gewone spaarlamp bij gedaan om te kijken, maar die is amper 2500k. En er moet toch ruim 5000K in voor de plantengroei ook.

vanmiddag in Zwolle dit spul gehaald Op afspraak. Wat een mooie kikkertjes zitten daar. Maar eerst maar eens inrichten, sproeien en groeien.

In mijn fotoalbum zei je dat je een bak wilde alleen met planten......UVB heb je niet nodig voor planten :p Uiteindelijk toch wel een diertje erin?? Dat watervalletje heb ik over getwijfeld om die te nemen, uiteindelijk er maar uitgelaten. Als je bijvoorbeeld kikkers neemt moet je zorgen dat alle gaatjes en kiertjes van die waterval afgesloten zijn, heb al verhalen gelezen van kikkers die in de kleinste gleufjes klem kunnen zitten.
 
In mijn fotoalbum zei je dat je een bak wilde alleen met planten......UVB heb je niet nodig voor planten :p Uiteindelijk toch wel een diertje erin?? Dat watervalletje heb ik over getwijfeld om die te nemen, uiteindelijk er maar uitgelaten. Als je bijvoorbeeld kikkers neemt moet je zorgen dat alle gaatjes en kiertjes van die waterval afgesloten zijn, heb al verhalen gelezen van kikkers die in de kleinste gleufjes klem kunnen zitten.
Tja.. dan kruipen ze maar lekker weg.. er zullen ook kieren in kurk of wat dan ook kunnen komen.
en de ega heeft ook wat inspraak en die lijkt een paar kikkertjes wel leuk erin. Nu was ik vanmiddag in Zwolle. En daar zaten er genoeg. Ook mooi aan de prijs sommige. Enkele waren nogal luidruchtig aanwezig en andere soorten fluiten dan weer als een kanarie bijna.
 
goed nieuws, morgen komen de planten en de bodembedekking ook.
denk dat ik 1 zijde half open laat. Dit is de zichtzijde ook een beetje vanaf de keuken. Maar dan zit je wel tegen de kitdotten aan te kijken. Dus misschien dat ik er dan aan de buitenzijde nog zwarte folie tegenaan plak.
 
Kun je mooi morgen aan de slag Albert en ik ben benieuwd naar het resultaat maar dat komt vast wel goed.
 
goed nieuws, morgen komen de planten en de bodembedekking ook.
denk dat ik 1 zijde half open laat. Dit is de zichtzijde ook een beetje vanaf de keuken. Maar dan zit je wel tegen de kitdotten aan te kijken. Dus misschien dat ik er dan aan de buitenzijde nog zwarte folie tegenaan plak.
Ik volg het, succes.
 
Ja he? Waarom denk je dat die satéprikkers erin liggen.? Stukje afknippen en dan insteken.
qua licht moet er nog eentje bij. Kunnen er 3 in. Heb er nu 2 van 13w in, 1 daglicht en 1 UVB. En heb er even een gewone spaarlamp bij gedaan om te kijken, maar die is amper 2500k. En er moet toch ruim 5000K in voor de plantengroei ook.

vanmiddag in Zwolle dit spul gehaald Op afspraak. Wat een mooie kikkertjes zitten daar. Maar eerst maar eens inrichten, sproeien en groeien.
Waarin Zwolle ben je geweest? Zwolle is voor mij namelijk nog wel op rijafstand en het is altijd leuk andere zaken te bezoeken (zodra dat weer kan).
 
Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, Albert! Veel succes alvast!
Ik ook Ben... ;) voorlopig zitten de platen erin en ligt het project stil. Wachten is op het meubel. En dat komt pas volgende week helaas. rest van het spul is er bijna allemaal. Vanmorgen nog folie besteld (zwart) om de zichtkant af te plakken waar je de kit ziet waar de platen mee vastgezet zijn,
 
Planten zijn binnen gekomen met DHL. Goed verpakt per stuk in een doos met folie. Kranten en een heatpack. Staan nu nog in de potjes en los. Af en toe wat sproeien en onder t licht en dan moet het een weekje of 2 kunnen staan volgens de leverancier. 4 bromelia’s. 2 orchideeën die hangen. En wat bodembedekkers en mossen
D15A7FD8-BF34-4447-8308-9E9037D81124.jpeg
65A2D701-24BA-47AE-8DBE-BA8702BF4EF5.jpeg
 

Terug
Bovenaan