Tropisch regenwoud van Fozzy


Een kikker en als je die kust komt er een prachtige prins uit en wat je er dan mee moet doen weet ik niet .
Prince Charming Bachelor GIF by Videoland
 
Als je niet beter wist, zou je denken dat het een stel pubers zijn.

Ach ja, de 3e jeugd zal wel net begonnen zijn………..

Maar het staat er heel mooi bij Albert.
 
Het wordt weer eens tijd voor foto’s. Het Sphagnummos op de bodem wordt een mooi groen veld, gevolg van nat houden..
een Bromelia heeft een lange stengel met een paar bloemen, alleen zijn ze niet zo bijzonder. Het wordt al een mooi oerwoudje in een vd hoeken met uitlopende planten. Bewijst maar weer dat je hiervoor ook de tijd moet nemen, en niet vaak moet gaan rommelen met planten of wat dan ook. Gewoon laten gaan.
2C7B6430-D308-4CF7-A155-314F260B9C4B.jpeg
D43F321F-C169-4403-8A45-3952FDA9180D.jpeg
895E609F-B057-4252-9DB6-80A185278C09.jpeg
06A67EBE-A051-464F-8FBE-2EBCA985915C.jpeg
 
Heel mooi Albert, vraagt ook wel ff een totaaltje 😉.
 
Hallo Albert

Mooie bak, de tricolor's zijn die er pas bijgekomen, of heb ik wat gemist.

Zelf heb ik sinds begin April nog steeds geen kikker's maar de bak was ( klaar) vanaf die datum en er wel geschikt voor, maar ben zelf nog op zoek naar enkele volwassen kikker's, en daar krijg ik hulp bij van mijn vaste leverancier, en zijn connectie's, dus ik wacht nog even af.

Wil namelijk op mijn breedte van de bak 3 volwassen mannen en 2 vrouwen, ik ben eerder geadviseerd om bij volwassen exemplaren er maar 1 man en 2 vrouwen in mijn bak te plaatsen, maar neem deze info voor lief en wil dus naar het aantal zo als net vermeld op 130 cm.Lengte.

Kort door de bocht zou ik dus van mijn huidige idee af kunnen stappen en jonge of half volwassen kikkers kunnen kopen waar het geslacht niet van bekend is of kan worden vastgesteld, en dan kom ik op een later moment er achter dat ik dieren moet scheiden vanwege onverdraagzaamheid, en dat wordt vanaf zo'n moment lastig,,er is niet zo heel veel particuliere vraag naar kikkers, kopen is makkelijk, maar her-verkopen wordt is echt lastiger.

Tot zover mijn motivatie en het wachten op de kikkers die ik graag wil.
Maar waarom Albert voeg je vitaminen toe aan het water.
 
Hallo Albert

Mooie bak, de tricolor's zijn die er pas bijgekomen, of heb ik wat gemist.
Maar waarom Albert voeg je vitaminen toe aan het water.

In deze bak zaten de Tricolores vanaf het begin. En ik heb er jonkies van gekregen en die zijn nu aan het groeien. Heb er een paar overgezet naar mn andere (meterbak) die vitamines sproei ik handmatig omdat de kikkers ook een deel vd vitamines die ze nodig zijn via de huid kunnen opnemen zo.

Hier staat een heel stuk over kikkers en de benodigde vitamines.

 
Albert, helemaal duidelijk

Mooi om te lezen dat je dus de kikkers besproeid, want daar gaat het om super.

Ik dacht in eerste gedachte dat je vitamine's aan het water in de bak toevoegde, maar dat blijkt een misverstand.

Zelf heb ik vooraf ook calcium besteld, dit gaat ook samen met de vitamine's t.z.t. Als ze aanwezig zijn, en dan 2x per week de kikker's ( be) sproeien.
De calcium en vitamine's zijn volgens mijn kikkerwinkel maar een week houdbaar, dus ik ga nog op zoek naar een plantensproeier van en tot 500 ml, of minder.En ververs deze mix dus vooraf gedacht elke week.

gr, bert
 
Albert, helemaal duidelijk

Mooi om te lezen dat je dus de kikkers besproeid, want daar gaat het om super.

Ik dacht in eerste gedachte dat je vitamine's aan het water in de bak toevoegde, maar dat blijkt een misverstand.

Zelf heb ik vooraf ook calcium besteld, dit gaat ook samen met de vitamine's t.z.t. Als ze aanwezig zijn, en dan 2x per week de kikker's ( be) sproeien.
De calcium en vitamine's zijn volgens mijn kikkerwinkel maar een week houdbaar, dus ik ga nog op zoek naar een plantensproeier van en tot 500 ml, of minder.En ververs deze mix dus vooraf gedacht elke week.

gr, bert
Ik zou op een website voor kappersbenodigdheden gaan kijken.

 
Staat er mooi bij Albert.

Wat is ook alweer precies de bedoeling met dit paludarium?
 
Staat er mooi bij Albert.

Wat is ook alweer precies de bedoeling met dit paludarium?
Lekker laten groeien en snoeien alles. En qua bewoners geen aanvulling. Heb al een plantje gespot die ik over ga zetten naar de andere bak.
 
Even war snoeiwerk gedaan in deze bak. Planten groeien aardig door de bak. Vooral dat spul vd achterwand. Iets meer bodemruimte en doorkijk gecreëerd nu.
Spontane varengroei uit de bodem. Heb ook een scheutje van de Zuidzeepalm eruit gehaald en in de grote bak gezet. Kijken of die aanslaat daar
F5C096E7-3089-49EE-BFF8-65C6D05C24F1.jpeg
2CB3D662-E260-4997-941F-5B70B3862628.jpeg
EEBAF757-0545-4580-8864-0098FB129787.jpeg
 
Morgen/dit weekend deze inrichting aanpassen. Stronk rechts gaat eruit en daar komt een stuk hout waar ik het water overheen wil laten lopen als een soort stroompje.
9846EA5C-984C-4A3B-8FDB-2A31AFAEA569.jpeg
 
Je stelt me niet teleur! ik zie de naam regenwoud ik open het terwijl ik denk, o wee als ik geen regen of woud zie he! Maar ik vind het er regenachtig en woudig gekleurd genoeg uit zien hoor echt mooi! 😊

Je prinsen in "disguise" hebben maar geluk met zn bakkie! Ik kan er niets aan helpen ik vind het maar jammer dat stefan niet even wat meer uitleg gegeven heeft maar het eerste wat ik lees op deze pagina is hoe prinsen uit kikkers kunnen komen en ik ben nog al een beeld denker.. zijn de prinsen dan zo klein of de kikkers zo groot? En hoe zit het hier in middels met niveau, was de lat al hoger gelegd want ik leg hm gewoon weer terug naar beneden hoor 😂
 

Terug
Bovenaan