nieuw project voor kikkers


wel als ik de matten allemaal opstapel, vandaar ook de zwevende mat. Dat is nu juist het grote verschil in die 2 opstellingen
 
In de opstelling met die filtermatten blijft er denk ik netto vrij weinig water over in liters. Als je het stabiel kan krijgen zonder die lagen met matten dan is er meer ruimte.
 
20220226_155729.jpg
20220226_161816.jpg
20220226_161844.jpg
20220226_163954.jpg


een paar opmerkingen hierbij. Bovensten zijn een stuk rustiger, kan nog wat aan toegevoegd worden, maar zal een stuk rustiger blijven. Onderste is nu nog heel druk maar er gaan dan nog wat zijtakjes af. Man wil graag iets met waterval maar ik zelf ben nog niet echt blij met de lavastenen waterval die ik zo zou willen creëren.... suggesties, ideeën zijn welkom
 
Mooi die dikke stukken hout Annemarie en heb je die net gescoord?
die onderste takken zijn hier van een krulwilg die zo goed als omgevallen is. Kon daar heel veel mooie takken van meenemen
Bovenste is een druivenrank, die heb ik even mee kunnen nemen om te kijken of het wat is ( die kost helaas nog wel een lieve duit )
 
Vind die onderste wel iets hebben hoor , maar smaken verschillen en wil het al nie moeilijker maken
 
Vind de water val eigenlijk behoorlijk overheersen Annemarie 😅. Zou hem zelf iets meer opbreken zegmaar met 1 van je grootte stronken die dan iets meer naar voren komt en misschien zelfs in het water hangt. Ook zou ik wat stenen aan de rechterkant terug laten komen, zo krijg je wat meer diepte werking. Je kan trouwens best de verschillende takken/stronken gebruiken hoor. Oogt natuurlijk 😉.

Gr. Ed
 
ik was zeker ook niet weg van deze waterval, ik zal de komende week eens kijken of ik er wat anders van kan maken. De manier van openbreken snap ik niet helemaal, zou je mij dat uit kunnen leggen?
 
ik was zeker ook niet weg van deze waterval, ik zal de komende week eens kijken of ik er wat anders van kan maken. De manier van openbreken snap ik niet helemaal, zou je mij dat uit kunnen leggen?
Door bv een dikkere stam in de waterval te verwerken, breek je als het ware de stenen muur open/je veranderd zichtlijnen hiermee. Je kan een stam er bv in steken en dat hij met een stuk ook het water ingaat en of over hangt. Hoop dat het zo iets duidelijker is 🤔😊.

Gr. Ed
 
Altijd lastig om keuzes te maken denk ik.
klopt en het gevaar bestaat dat je drie opstellingen maakt en op het eind van de rit vinden het 9 mensen leuk maar zegt 3 foto 1 , 3 foto 2 en 3 foto 3 . Je kan bij alle drie de opstellingen iets leuk ermee bouwen . Ik vind foto 3 leuk omdat het draaiend hout precies meer jungleachtig eruit ziet . Ik zie daar tropische planten achter groeien , maar is het hout wel geschikt voor een kikkerbak , daar ken ik niks van
 
Ik denk dat je altijd je eigen gevoel moet volgen want de bak staat in jouw huiskamer en jij moet ernaar kijken natuurlijk.
 
Ben het met John eens. Doen wat jezelf en man en huisgenoten mooi vinden. Jullie moeten er elke dag naar kijke. Je kunt inspiratie opdoen en toepassen maar uiteindelijk moet je het zelf mooi gaan vinden. En die Wilgetenen? K weer niet hoelang dat houdbaar blijft.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie @Fozzy , @stefanC , @jessicapilon @Ed Tensen input heren, stel ik zeer op prijs. Zoals altijd zijn er meerdere mogelijkheden, en ik wil zeker kijken naar wat ik mooi vind ( en mijn man ). Als ik naar diverse scapes hier kijk ( en ja, ook jouw nieuwe opzet Ed ) kan ik nog veel leren. Ik ga nog rustig verder stoeien en hoop dat een ieder zijn/haar input wil blijven geven zodat ik kan leren.
 
20220314_191357.jpg
IMG-20220314-WA0002.jpg
20220314_191146.jpg


ik heb nu een aantal glas plaatjes, die komen aan de zijkanten en achterkant. Daarop komt het rooster waar ik nu de scherpe kantjes vanaf heb gehaald met de flex. Morgen is het de bedoeling met de dremel nog de allerlaatste randjes eraf te halen. Boven op het rooster komt een soort van worteldoek en daar boven op iets van turfplaatjes en grond en bladeren.
 
Laatst bewerkt:
Wel een veiligheidsbril op, maar geen goede schoenen of handschoenen, en je hand voor de slijper houden…. Oei oei.. heb je alle vingers nog?


maar ik snap dat het een verhoging gaat worden in de bak.?
 
Is dat inox ?
rvs

Wel een veiligheidsbril op, maar geen goede schoenen of handschoenen, en je hand voor de slijper houden…. Oei oei.. heb je alle vingers nog?
gelukkig wel ja, had wel mijn mouw ter bescherming over mijn hand hoor....
maar ik snap dat het een verhoging gaat worden in de bak.?

ja, ik wil het graag wat flexibel houden. De plaat komt op de randjes van de kleine glasplaatjes te liggen, eventueel nog een dotje kit er op, maar wel zo dat als ik wat anders wil ik het gemakkelijk kan verwijderen.
 
offtopic vraag me af als garnalen bij inox kunnen want is een legering van nikkel , chroom enz.
 
 
Erg ingewikkeld en Inox zou ook kunnen roesten en het hangt af van de samenstelling:
 
euh ja rvs of inox roest ook let maar eens op word dof en wit dat is de oxidatie bij inox . Wanneer er bv een roestdeeltje van gewoon ijzer in aanraking komt en blijft met inox dan ga inox ook gewoon roesten en bruin worden . Maar normaal niet van toepassing in het project van Annemarie dus offtopic .
 

Terug
Bovenaan