nieuw project voor kikkers


Goed bezig hoor.. neem lekker de tijd, je ziet het toch steeds weer anders.
 
20220126_113704.jpg
vandaag voor het eerst 1 van de mini's gespot....
 
Helaas ging het mis bij het schoonmaken van de nieuwe bak en was het einde verhaal.

Gelukkig had ik nog klein reserve potje en mocht ik deze ophalen....
Screenshot_20220206-173944_Marktplaats.jpg


hier nog nieuw, nu tweedehands maar ziet er nog netjes uit. Het gaat om een exo-terra van 90 cm breed x 45 cm diep en 90 cm hoog. Hij is nu schoongemaakt en nu verder nadenken over de inrichting....

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
achterwand vond ik niet mooi, alternatief wordt nog aan gewerkt...

Kleine opzet gemaakt van mogelijke inrichting...
20220206_190543.jpg


dit is nog wat iel, wil de takken meer lengte geven maar heb ff niet meer wat bruikbaars te liggen. Nou ja, in het kleine aquarium maar die wil ik nu even niet eruit halen. Dit grote stuk komt uit het grote aquarium en daar komt een ander groot stuk wat ik wat passender vind.
 
ja, toch heel wat anders dan die 40x40x60 die ik nu heb
 
ja, de vissen uit de 60cm bak komen hier onderin
 
moet ik ze soms naar jou toe brengen dan, jij hebt toch nog wel ruimte?
 
probeer eens in seaworld orlando , kun je mss ruilen want ooit zag ik daar denk rond de 500 verschillende soorten kikkers stonden in bakken buiten
 
20220214_193556.jpg
20220214_194210.jpg


2 opzetten, bovenste met meer ruimte voor de vissen, afwerking iets lastiger omdat je een soort van zwevend iets hebt. Onderste halve bodem vol met matalamat, hier zou dus lavasteentjes tegen aan komen en wat makkelijker qua overgang van water naar land. Bovenste komt de mat nog wel iets lager, ter hoogte van schuifdeurtjes, onderste moet de mat nog wat hoger, ook ter hoogte van de schuifdeurtjes
 
Als je de bovenste wil doen zou ik toch iets bedenken met meer steun eronder. Stel dat de zwaartekracht ingrijpt. Ligt alles in het water.
 
ja, er komt ook meer steun dan, dat is wel op te lossen met een partijtje lavastenen en/of wat anders. Bij de onderste wil ik ook dat stuk hout wat in het water zou komen zien te verwerken in de matten. Maar dat wilde ik nu even niet doen. Ook zijn de matten nu nog redelijk recht, daar komt ook meer variatie in
 
Allemaal jaloezie…. ;)

dat wordt verlengsnoeren aanschaffen voor de stroomkabels. Moest ik zelfs al bij mn 60cm hoge bak.
 

Terug
Bovenaan