Zelfbouw Project Aqua 200x70x70


Hallo Jaap,

Nee het frame is nog niet af en had alleen even een update gepost. Onderkant word nog helemaal verbonden met elkaar en komen onder wellicht ook nog wat connecties omdat daar het bioloog ook op komt te staan dus het word een zeer stevig frame dus zal foto's posten als het helemaal klaar is.
 
Nou Roel. voor mij had ik het andere frame genomen, af getimmerd had je al klaar geweest,
Althans, ik dan, beplating er tegen, en gaan.
 
Haha ja ik weet het! Maar heb tijd zat en mijn vader vond het niet erg om een nieuwe te maken dus alles lekker rustig aan en nieuw ;)
 
Hey Roel!

Even off-topic, maar jij bent de eerst die ik tegen kom die ook uit Den Bosch komt! :D
 
@Sanneke: Dat klopt idd! Heb een appartement op de maaspoort alleen woon nu tijdelijk op de kruiskamp haha!
 
RoelHG zei:
@Sanneke: Dat klopt idd! Heb een appartement op de maaspoort alleen woon nu tijdelijk op de kruiskamp haha!

Op de maaspoort heb 15 jaar gewoond!

Woon nu in de Bartenwijk, tegenover de Graafsewijk, de meest beruchte :D :D
 
@Killerfish: het zal allemaal even duren maar zal regelmatig updates plaatsen!

@Sanneke80: Haha cool!

Zoooooo laatste kleine update mbt het frame, deze is nu echt bijna klaar! Nog 1 kant lassen en dan afwerken en klaar is het frame.... en ik kan het niet anders zeggen dan rechter krijg je hem niet haha!!!

IMG_2395_zpsjmwihzlx.jpg


IMG_2396_zpsiireqsiz.jpg
 
Thnx heren!! Vanavond maar eens beginnen met die belachelijk muur haha!
 
Thnx! Ben blij als het frame klaar is en de muur mooi wit zodat ik de bak en het bioloog kan bestellen! Daarna een start maken met alle benodigdheden en de bak een maandje laten indraaien zodat ik tussentijds de ombouw in orde kan maken!
 
Zooooooo de bollywood muur is verleden tijd en we zijn weer een stapje verder!!

image1_zpscknhncl9.jpg

image3_zpsdnyjmpzy.jpg

image2_zpsun2hiqig.jpg
 
Thnx allemaal!!

Haha een doorkijk Aquarium gaat het helaas niet worden daar het een huurhuis is... als het dat niet was geweest dan had ik het wel geweten idd :p
 
Thnx! Het is inderdaad veel ruimer nu en die verschrikkelijke muur is weg! Het begint nu toch aardig te kriebelen om alles zsm te regelen maar moet gewoon rustig aan blijven doen want ik ken mezelf! ben blij als ik me Aquarium en bioloog alvast kan plaatsen!
 
Deze week ga ik het frame plaatsen en bewerken met betonplex zodat ik me eindelijk eens kan gaan verdiepen in het Aquarium en bioloog.

Alleen nog even afwerken en klaar is het frame.
IMG_2557_zpsr6km2tuu.jpg

IMG_2558_zpszihdbmyu.jpg
 
kijk dat ziet er stevig uit
hier en daar nog wat afbramen/afvlakken en klaar
toch wel handig zon vader achter je
complimenten aan vaders

groet

jaap
 
Het ziet er prachtig uit! Ik heb weinig verstand van ontwerpen, maar hoor altijd dat je ook niet-haakse balken nodig hebt om afschuiven te voorkomen? Heb je geen diagonale verbindingen in de achterwand nodig?
 
@Flipper: heel handig zo'n pa inderdaad en kosten besparend haha! Thnx!

@Peter74: Daar heb ik ons pa iets over horen zeggen. Er komen volgens mij nog wat steuntjes schuin onder of boven in de hoeken maar dat zal ik later wel zien als hij klaar is.
 
schoren is niet nodig, of je moet graag tegen de bak duwen en trekken..
maar afschuiven? als alles waterpas staat lijkt me dat lastig.
wel handig gedaan meteen een vakje erin, weet niet wat je verdere plannen waren met de bak maar er moet ook nog wat techniek etc in.
 
Komen er inderdaad ook niet tussen, is stevig genoeg inderdaad!

Mijn pa heeft die extra verhoging er helaas zelf ingemaakt haha! Kon hem nog net op tijd tegenhouden voordat hij een hele verdieping zou maken en ik me bioloog niet meer kwijt kon!!! Nu komt mij apperatuur verdeeld over deze verdiepingen.
 
Frame is klaar dus morgen even in huis plaatsen! Ook contact gehad met de Aquariumbouwer welke adviseerd om een 4 vaks met dubbele schotten en roosters bioloog te nemen van ongeveer 120x40x40. Wat is jullie gedachte daarover?
 
hele goede optie.
maar dan komt het water dus in alle vakken van boven?
sws is roosters goed, had ergens gelezen dat het niet fijn was om je materiaal helemaal tot onder te hebben maar waarom weet ik niet meer.
ik heb mijn eerste en laatste vak enkel schots gemaakt zodat me water in alle vakken waar filter materiaal in ligt van onderen komt waardoor alle "drab" onderin blijft liggen en me filtermateriaal wat schoner blijft

618381tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg

zo zegmaar
ik heb zelf gekozen voor gafzakken, deze wissel ik nu elke 2-3 dagen maar dat is een persoonlijke keuze.
 
@Tuinkabouter: Volgens mij is he bioloog hetzelfde idee als dat van jou alleen dan met 1 vak minder (Zie foto)

Ik vraag me alleen af of 4 vakken genoeg zijn ivm het filtermateriaal wat toegepast dient te worden. Voor een klein beetje extra kan het bioloog van 120 opgedeeld worden in een 5 vaks bioloog.

Capture_zpswyygnws8.jpg
 
nee is zat hoor
999636tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg

ik heb zelfs nog een vak leeg..
het wasnet met filtermateriaal is voldoende materiaal voor mijn bak ;)
 
Haha dan moeten 4 vakken inderdaad voldoende zijn. Net het frame geplaatst en met me vader wat zaken besproken en wellicht toch een wijziging in het formaat van het aquarium ;) Maar daar ga ik nog heel even over nadenken......

Alle dank aan mijn vader voor dit fantastische frame!!

IMG_2612_zpsfupeu2ap.jpg


IMG_2613_zpsctol3re7.jpg



IMG_2614_zps2jswf5nf.jpg



IMG_2615_zps4kupai9g.jpg
 

Terug
Bovenaan