Vriend van de cory zijn 450L bak!


Hmmm wij hebben het met 3 gedaan. Ik had hier de luxe om hem in de lift te steken...
Ik zou voor de zekerheid toch zien dat je met 4 bent want een trap op is nog zwaarder.
Als je nog vragen hebt over mijn bak stel maar !

Er is simpelweg niet veel plaats voor 2 mensen naast elkaar op de trap maar goed ik heb het ook nooit geprobeerd.
Was het een onhandig lomp zwaar ding om te tillen, ook met die lift?

Ja ik zal zeker je tekst nog eens doornemen als ik begin, ik vind het mooi hoe je de indeling hebt gedaan in een grote Tank als dat.
Ik weet zelf niet of ik ook tot zoiets moois kan komen.
 
Zo! Dat ziet er al weer 10 keer beter uit! Keurig hoor :)
Dankje !
Er is simpelweg niet veel plaats voor 2 mensen naast elkaar op de trap maar goed ik heb het ook nooit geprobeerd.
Was het een onhandig lomp zwaar ding om te tillen, ook met die lift?

Ja ik zal zeker je tekst nog eens doornemen als ik begin, ik vind het mooi hoe je de indeling hebt gedaan in een grote Tank als dat.
Ik weet zelf niet of ik ook tot zoiets moois kan komen.

Makkelijk was het niet , vooral in bochten was het echt lomp. Soms moet je hem dan maar op de zijkant zetten.

Een bak als deze maken is niet zo moeilijk als het lijkt hoor. Ik heb heel veel op YouTube naar aquascapers zitten kijken en daar wel veel geleerd en inspiratie opgedaan.
Als je gewoon goed doordacht tewerk gaat is het zeker mogelijk!
 
Dankje !


Makkelijk was het niet , vooral in bochten was het echt lomp. Soms moet je hem dan maar op de zijkant zetten.

Een bak als deze maken is niet zo moeilijk als het lijkt hoor. Ik heb heel veel op YouTube naar aquascapers zitten kijken en daar wel veel geleerd en inspiratie opgedaan.
Als je gewoon goed doordacht te werk gaat is het zeker mogelijk!

Nou ik zal het mee maken. Ik denk dat ik hem begin Mei in huis haal, ik wil wel eerder maar ik heb het te druk nu en ik wil het met plezier gaan doen en niet te veel stress.

Ik ben ook benieuwd naar het gebruik van verschillende grond zoals ik zie bij jou en of daar niet veel vuil van vis voer en vissen blijft zitten.
En ik ben geïnteresseerd in om ook Fluval STRATUM te gebruiken omdat ik ook garnalen in deze bak doe met vissen.
Of is die bodem dan weer niet te gebruiken?
 
Nou ik zal het mee maken. Ik denk dat ik hem begin Mei in huis haal, ik wil wel eerder maar ik heb het te druk nu en ik wil het met plezier gaan doen en niet te veel stress.

Ik ben ook benieuwd naar het gebruik van verschillende grond zoals ik zie bij jou en of daar niet veel vuil van vis voer en vissen blijft zitten.
En ik ben geïnteresseerd in om ook Fluval STRATUM te gebruiken omdat ik ook garnalen in deze bak doe met vissen.
Of is die bodem dan weer niet te gebruiken?

Snap ik , je moet er ook het geniet van hebben hé :) .
En op het zand blijft het gewoon liggen, dat kan ik makkelijk afhevelen. Maar veel moet ik eigenlijk nooit hevelen want er staat een stevige stroom op de bak.
Fluval stratum is (dacht ik toch) bijna hetzelfde als ADA aquasoil en dus ook perfect. Bij mij ligt er eerst een laag JBL Manado , gewoon omdat het veel goedkoper is dan enkel aquasoil en het kan veel bacterieen houden. Daar boven ligt dan een laag aquasoil. Maar ik had even goed fluval stratum kunnen gebruiken.
 
Snap ik , je moet er ook het geniet van hebben hé :) .
En op het zand blijft het gewoon liggen, dat kan ik makkelijk afhevelen. Maar veel moet ik eigenlijk nooit hevelen want er staat een stevige stroom op de bak.
Fluval stratum is (dacht ik toch) bijna hetzelfde als ADA aquasoil en dus ook perfect. Bij mij ligt er eerst een laag JBL Manado , gewoon omdat het veel goedkoper is dan enkel aquasoil en het kan veel bacterieen houden. Daar boven ligt dan een laag aquasoil. Maar ik had even goed fluval stratum kunnen gebruiken.

Je hebt dus die JBL Manado als onderlaag voor de de planten en die is nu ook ook bedekt met een ander materiaal?
Ik heb altijd gezien dat ze die Fluval stratum (ADA aquasoil) zo in een kleine tank voor als top laag en enige laag voor garnalen gebruikte en daar konden ook wat plantjes in.
Ik heb het zelf nooit gebruikt omdat ik altijd dacht dat daar veel vuil onderin zou verzamelen. Net als een kleine gestapelde pingpongballen het vuil en voer valt er zo naar beneden leek mij.

Hoeveel soorten grond heb jij gebruikt?
 
Dankje! :D
Je hebt dus die JBL Manado als onderlaag voor de de planten en die is nu ook ook bedekt met een ander materiaal?
Ik heb altijd gezien dat ze die Fluval stratum (ADA aquasoil) zo in een kleine tank voor als top laag en enige laag voor garnalen gebruikte en daar konden ook wat plantjes in.
Ik heb het zelf nooit gebruikt omdat ik altijd dacht dat daar veel vuil onderin zou verzamelen. Net als een kleine gestapelde pingpongballen het vuil en voer valt er zo naar beneden leek mij.

Hoeveel soorten grond heb jij gebruikt?

Ik heb 3 soorten , waar de planten staan JBL Manado met daarboven aquasoil , en dan ook stukjes met zand.
Je moet geen jbl Manado gebruiken hé, maar als ik enkel aquasoil had gebruikt had de rekening serieus opgelopen ;) .
 
Dankje! :D


Ik heb 3 soorten , waar de planten staan JBL Manado met daarboven aquasoil , en dan ook stukjes met zand.
Je moet geen jbl Manado gebruiken hé, maar als ik enkel aquasoil had gebruikt had de rekening serieus opgelopen ;) .

Hah begrepen, vulling...
Ik ben gisteren wezen kijken in de winkel hoe die er uit ziet, RIO 450 LED ligt grenen.
Prachtig aquarium, ik kan haast niet wachten. :) En wat een ruimte om mee te werken.
 
Staat er ondanks de snoei picobello bij!

Haha dankje :D

Hah begrepen, vulling...
Ik ben gisteren wezen kijken in de winkel hoe die er uit ziet, RIO 450 LED ligt grenen.
Prachtig aquarium, ik kan haast niet wachten. :) En wat een ruimte om mee te werken.

Ja inderdaad , ik was ook enooorm blij met de ruimte die ik heb gekregen :D
Vooral de 50cm diep is echt lekker .
 
Pfffffff en witstip

dat krijg je met wildvang I guess :/ , maar al meteen de UV lichten op gezet en eens kijken voor een behandelingsproduct .
 
Rotzooi, ik ben een deel van mijn kardinalen kwijt. Het was eerst niet helemaal duidelijk maar nu valt het op hoe weinig het er wel niet zijn :(
 
Ik hoop het ook maar het is toch echt balen... Ook gewoon zo stom dat ik het gewoonweg niet zag.
 

Dankje!

Achteraf gezien. Kan iedereen overkomen
Njah... Ondertussen praktisch alle kardinalen kwijt... Denk eigenlijk dat er door dode vissen die ik niet vond en teveel eten ook nog eens een ammoniak piek is geweest..
Anyway, nu is er niets meer te vinden, heb er gisteren nog een waterjufferlarve uitgehaald, vies beest :p
 
Jup... ach ja, alles is nu weer op orde , weer normaal.
Er zitten nu nog wat kardinalen in en die doen het wel weer goed. Volgende week kom er 8 boliviaanse ramirezi toe of microgeophagus altispinosa.
 
Ik meet de laatste dagen geen ammonia en nitriet meer dus ik vermoed dat de filtratie het dan eindelijk onder controle heeft gekregen?
De vissen tonen ook geen teken meer van ammoniak vergiftiging , ze eten weer enzo.

Mijn co2 komt morgen EINDELIJK aan. Ik ben er van verbaast hoe goed de planten het deden zonder. Enkel de Staurogyne repens verliest bladeren, al de rest groeit gewoon.
 
Deze avond zal ik nog eens een update doen :D
 
Spijtig moest ik wachten tot he donker was en deze fotos zijn met de gsm getrokken dus de planten staan niet op hun mooist en de vissen zijn nog wat slaperig ;)

upload_2018-4-18_9-52-0.png



upload_2018-4-18_9-52-22.png



upload_2018-4-18_9-53-23.png



upload_2018-4-18_9-54-4.png


upload_2018-4-18_9-54-47.png


upload_2018-4-18_9-51-42.png
 
Heel gaaf die 2 scholen,vooral de kardinalen. Hoe veel heb je er nu? En scholen ze zo goed door de andere groep of?
 
Bedankt iedereen :D

Je bak 'herstelt' telkens erg snel na alle tegenslagen, mooi hoor :thumbs:
Haha inderdaad, hopelijk blijven ze ook uit nu :) . Maar alles loopt op rolletjes de laatste tijd dus ik denk dat de bak EINDELIJK stabiel is .

Heel gaaf die 2 scholen,vooral de kardinalen. Hoe veel heb je er nu? En scholen ze zo goed door de andere groep of?
10altispinosas en 80 kardinalen . En soms wel, soms niet. Bijvoorbeeld nu zwemmen ze gewoon door elkaar door de bak maar soms gaan ze ook mooi samen scholen en gaan ze van links naar rechts de hele tijd . Het is erg afwisselend en echt leuk om naar te lijken :D
 

Terug
Bovenaan