Vriend van de cory zijn 450L bak!


Ik zou de corydoras echt enkel een zandbodem aanraden. De andere bodem zal de baardharen beschadigen. De stukken zand zijn wel een aardige tegemoetkoming, maar in mijn ogen te weinig.

Daarnaast zullen de meeste corydoras soorten weinig problemen hebben met het omwoelen van de bodem en dus het los halen van de bodembedekkende plantjes.

Als laatste adviseer ik je goed te kijken naar welke soort je koopt. Er zijn erg veel variaties en als je zegt dat je de C. Arcuatus wil kopen is de kans aanwezig dat je niet de C. Arcuatus koopt. De winkels (in ieder geval in NL) verkopen wel wat zij noemen C. Arcuatus. Als je beter kijkt is het mijn ervaring dat je de Corydoras C020 koopt. Dezelfde tekening, alleen een andere vorm (meer stompe neus).

Hoe dan heel veel plezier en tegelijkertijd succes met het puzzelen!
 
Bedankt voor het advies :) . Naar mijn ervaring hebben de cory's geen last aan hun baardharen met aquasoil. Hier zijn ze allemaal gezond en wel.
Dat ze de plantjes misschien los trekken neem ik er bij :p

Bedankt voor de waarschuwing. De cory's die mij verkocht worden hebben een vrij spitse neus , dus dan is dat wel degelijk de arcuatus denk ik?
 
Bedankt voor het advies :) . Naar mijn ervaring hebben de cory's geen last aan hun baardharen met aquasoil. Hier zijn ze allemaal gezond en wel.
Dat ze de plantjes misschien los trekken neem ik er bij :p

Bedankt voor de waarschuwing. De cory's die mij verkocht worden hebben een vrij spitse neus , dus dan is dat wel degelijk de arcuatus denk ik?

Als je een keer een foto kan plaatsen van de vissen, dan kunnen we mee spieken...!
 
upload_2018-1-24_11-54-28.png


Zo :) .


layout.png



Ik heb ook een plattegrond gemaakt van hoe ik mijn planten wil , ik ben graag voorbereid ! ;)

Grijs zijn stenen en beige is zand.
De kleuren zijn planten.
Zwart zijn stenen die ik nog moet plaatsen.

1Myriophyllum tuberculatum
2Hemianthus micranthemoides
3Ludwigia repens sp. super red
4Limnophila sp. Vietnam mini
5Persicaria praetermissa Ruby
6Alternathera reicknii
7staurogyne repens
8Hemianthus Callitrichoides
9Bacopa sp. Japan
10Lysimachia nummularia Aurea
11progestemon erectus
12Ludwigia arcuata
13Rotala rotundafolia


Deze planten komen er ook nog niet maar bv de hydrocotyle en bucephalandra komen tussen de stenen en dan de progestemon voor stenen of als overgang etc etc...

-Hyrdrocotyle tripartia
-progestemon helferi
-Bucephalandra sp.Brown
-Hyrgrophila sp. Araguaia
-Rotala macranda mini type 4
-Rotala macranda green


Als jullie denken dat iets beter kan hoor ik het graag.
 
Je pakt het wel op een mooie uitgedachte manier aan :thumbs: Slim met zo'n plattegrond
Dankje :) .Ik ben graag goed voorbereid en ik heb in het verleden al geleerd dat haast in deze hobby zelden goed is.
Dit is ondertussen al mijn 6e nieuwe scape en ik wil dat ze telkens mooier en mooier worden !
 
Ziet er mooi en doordacht uit. Gaaf...

Wat betreft de Corydoras... Dat lijkt mij echt een Corydoras C020. De Corydoras Arcuatus heeft een meer spitse snuit en wordt een stuk minder aangeboden. De "echte" Corydoras Arcuatus wordt vaak "super arcuatus" genomen in de handel.

Hoe dan mooie vissen en een week geleden heb ik getwijfeld of ik de c20 ook zich halen, maar heb nu voor de Corydoras Robineae gekozen.
 
Ziet er mooi en doordacht uit. Gaaf...

Wat betreft de Corydoras... Dat lijkt mij echt een Corydoras C020. De Corydoras Arcuatus heeft een meer spitse snuit en wordt een stuk minder aangeboden. De "echte" Corydoras Arcuatus wordt vaak "super arcuatus" genomen in de handel.

Hoe dan mooie vissen en een week geleden heb ik getwijfeld of ik de c20 ook zich halen, maar heb nu voor de Corydoras Robineae gekozen.
Bedankt !

fijn om te weten welke ik dan exact heb. Ik vind de C020 even mooi :) . Waarschijnlijk verschillen de echt arcuatus en C020 ook niet veel van elkaar ?

De robinae is ook erg mooi , deze blijft wel ietsje kleiner denk ik , niet ?

Ik ben momenteel nog een beetje aan het twijfelen tussen de arcuatus en de trillineatus .
 
Maar ik vind dat er bij de trillineatus "mooie" en "lelijke" zijn . Die met de vele patronen vind ik het mooiste. Maar de vissen zijn op bestelling dus ik weet het niet zeker .

Deze vind ik bv mooi :

En dan deze vind ik niet mooi :

Maar dan vind ik dit ook weer prachtig :

Tis lastig hé.. cory's kiezen.
 
Er zijn, net als tegenwoordig in de ijsjes winkel, te veel smaken! Ik geloof richting de 400...!

Ik ben zelf meer van de stippen zeg maar. Ik heb momenteel de C. Julii (de echte, geen Trilineatus), de C. Loretoensis, de C. Atropersonatus en de C. Knaacki. Die laatste vind ik wel de mooiste van degene die ik nu heb (en heb er nakweek van, zie "aangeboden" op het Aquaforum).

Het voordeel van de C. Trilineatus is wel dat deze bijna overal wel te krijgen is. Daarmee kunnen je dus gemakkelijk op verschillende plekken de, volgens jou, mooie eruit zoeken.
 
Gold stripe niks voor jou dan?

Heb ik ook al overwogen , gewoon te veel keuze :'(

Maar de goldstripe is hier vrij duur enkel te vinden. .

Er zijn, net als tegenwoordig in de ijsjes winkel, te veel smaken! Ik geloof richting de 400...!

Ik ben zelf meer van de stippen zeg maar. Ik heb momenteel de C. Julii (de echte, geen Trilineatus), de C. Loretoensis, de C. Atropersonatus en de C. Knaacki. Die laatste vind ik wel de mooiste van degene die ik nu heb (en heb er nakweek van, zie "aangeboden" op het Aquaforum).

Het voordeel van de C. Trilineatus is wel dat deze bijna overal wel te krijgen is. Daarmee kunnen je dus gemakkelijk op verschillende plekken de, volgens jou, mooie eruit zoeken.

De knaacki is ook echt heel mooi ! Maar ik vrees dat je iets te ver van mij woont :( .

Plus ik heb een deal met mijn lfs dat ik de vissen bij hun koop voor goede prijzen.
 
Das wel een zeer mooie prijs.
Maar ja , dan is het nog niet eens zeker of ik op de vivariumbeurs raak.
 
Is idd niet echt om de hoek :juggle:
Spijtig genoeg niet.

Mijn LFS kan mij de goldstripe aanbieden voor 16.5 per stuk. En hij bood mij ook de eques aan voor 27.5 per stuk :p .
Vandaag laat hij mij weten hoeveel de trillineatus kost.
 
Spijtig genoeg niet.

Mijn LFS kan mij de goldstripe aanbieden voor 16.5 per stuk. En hij bood mij ook de eques aan voor 27.5 per stuk :p .
Vandaag laat hij mij weten hoeveel de trillineatus kost.
Rond die prijs zitten ze hier inderdaad ook. Rond de 15, daarom ook zo blij dat ik ze heb kunne krijgen op de beurs.
 
Rond die prijs zitten ze hier inderdaad ook. Rond de 15, daarom ook zo blij dat ik ze heb kunne krijgen op de beurs.
Als ik er daar 30 van wil ben ik 450euro kwijt :p . Voor de arcuatus , of c020 eig, vraag mijn lfs maar 135 voor 30
 
Ja ik ben wel blij dat ik zulke aanbiedingen krijg van hem. Ik dacht dat het mij veeeel meer ging kosten.

Voor de trillineatus vraagt hij 123 voor 30.
 
Vandaag merkte ik een soort wit slijm op bovenaan mijn waterlaag, wat is het ?
Ik heb het nog nooit tegengekomen.

Een foto heeft geen zin want je ziet het niet :p
 
Ik schep het eruit , maar zelfde effect ;)

Wat is het ?
Ook vroeg ik mij af of het erg is dat ik mijn water wissel met koud water? Er zitten nog geen vissen of planten in dusja ...
 
Ik schep het eruit , maar zelfde effect ;)

Wat is het ?
Ook vroeg ik mij af of het erg is dat ik mijn water wissel met koud water? Er zitten nog geen vissen of planten in dusja ...
Zou, ook voor de bacteriën en planten, Niet met een te groot temperatuurverschil wisselen. Wellicht is dit ook de reden voor je kaamlaag
 
Zou, ook voor de bacteriën en planten, Niet met een te groot temperatuurverschil wisselen. Wellicht is dit ook de reden voor je kaamlaag

Ik heb niet veel keus want ik heb nog geen adapter voor op de huiskraan. Enkel voor de koudwater kraan in de berging.
Kaamlaag denk ik, dode bacterien;)
Aahn oke, dacht dat een kaamlaag eerder precies een laagje olie was op het oppervlak ;)
 
Trouwens goed nieuws, de verlichting komt vandaag en morgen aan. Hopelijk kunnen de planten geplant worden in de loop van volgende week!
 
En het laagje slijm zit op mijn glas heb ik net gevoeld. Dus ik denk niet dat het een kaamlaag is .
 
Yes yes yesss de lichten zijn toegekomen .

Voor de lichtgeleerden onder jullie, waar steek ik welke lamp het beste ?

Nu is het van achter naar voor : 6500k , purple plus , 5000k , 6500k, 3000k, 6500k
 

Terug
Bovenaan