Vriend van de cory zijn 450L bak!


update

27653766_10211268717140159_1537901739_o (1).jpg
 
Sow das een hele mooie update :D
 
Ik ben zeer benieuwd jij deed indraaien zonder planten he ?
 
Min of meer,
De bak draait nu bijna 2 weken zonder planten of iets maar ik hoop er volgende week planten te kunnen in zetten.
 
De planten zijn grotendeels geplant !

Ze zijn een stuk kleiner binnengekomen dan ik had verwacht... Een beetje teleurgesteld in aquariumplanten.nl . Maar nog steeds goed verzonden!
Ik had gehoopt dat 4potjes staurogyne repens en HC genoeg waren geweest maar blijkbaar niet .

Zal straks een update sturen als er weer water in de bak zit .
 
upload_2018-2-8_22-6-51.png


Hier ben ik de hele namiddag aan gewerkt haha, het laatste uur heb ik gewoon stukjes zitten herplanten die terug losgekomen waren .
Ik moet morgen nog een beetje planten en ik ga ook om nog HC gaan voor de voorgrond zoals jullie zien ;) .
 
Zo! Dat is een berg werk geweest :) Ziet er al goed uit. Waar is dat gat voor rechts vooraan?
 
Ziet er mooi uit! Vooral dat grotje aan de rechterkant ziet er leuk uit.:)
 
Zo! Dat is een berg werk geweest :) Ziet er al goed uit. Waar is dat gat voor rechts vooraan?

Inderdaad, mijn handen vol glaswol haha :p .

Zoals moonfish zegtis het een grot, ik vond he een leuke toevoeging en ik denk dat de corydorassen en laetacara's het wel leuk gaan vinden.

Ziet er mooi uit! Vooral dat grotje aan de rechterkant ziet er leuk uit.:)
Thanks ;)
 
Hele dag bezig geweest maar dan heb je ook wat he :D mooi hoor. Dat de HC zo netjes blijft zitten:D
 
Hele dag bezig geweest maar dan heb je ook wat he :D mooi hoor. Dat de HC zo netjes blijft zitten:D

En ben nog niet klaar ;) Je ziet de hoop planten links nog staan he :p
 
Laten zo, die potjes. Je wordt misschien een trendsetter hiermee :D
 
Heel gaaf, vooral die grot idd! Hoe ver loopt die door en hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen als ik vragen mag?
 
Ziet er heel erg mooi uit zo en nu hopen dat de kleuren niet gaan mengen.
 
Laten zo, die potjes. Je wordt misschien een trendsetter hiermee :D

haha nu misschien wel maar ik heb liever geen glaswol in de bak ;) .
Plus de rotala macranda planten zijn het teerst dus kan ik het mij niet permitteren om ze zo te laten staan :p .
Ziet er heel erg mooi uit zo en nu hopen dat de kleuren niet gaan mengen.
Ik hou ze wel uit elkaar ;) .
Heel gaaf, vooral die grot idd! Hoe ver loopt die door en hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen als ik vragen mag?
Met stenen eerst de ingang gemaakt , dan de achterwand vastgezet , en dan met plastieke platen de wanden gemaakt en met wol de gaten gevuld.
Ik had mijn eerste laag substraat er al in dus dat hield alles wat op zijn plaats. Er was ook geen water in de bak omdat dat alles zou laten inzakken
 
Wauw! Ziet er heel mooi uit!:thumbs:

*kwijl*:D
 
Dankje allemaal !

2dagen later
Ik heb er ook 12 kardinalen in gedaan hehe

8F8E111B-A406-4687-8EC5-995275E207AC.jpeg
 
Dankje !
Ik ben heel blij met de groei op 3 dagen en dat de kleuren echt mooi naar buiten komen.
 
Wauw wat mooi, en die grot is echt super.
 
Laatste tijd toch maar weer aan het twijfelen welke corydoras ik zou nemen ... Hastatus lijkt mij ook echt leuk.
 
Laatste tijd toch maar weer aan het twijfelen welke corydoras ik zou nemen ... Hastatus lijkt mij ook echt leuk.
Als ik me niet vergis is dit een van de weinige, dan wel niet enige, soort die niet echt op de bodem verblijft maar meer boven de bodem zwemt meer naar het midden van de bak
 
Wauw, dat is eigenlijk het enige wat ik kan zeggen.

Plaats is even meer foto’s close-ups enzo haha
 
Als ik me niet vergis is dit een van de weinige, dan wel niet enige, soort die niet echt op de bodem verblijft maar meer boven de bodem zwemt meer naar het midden van de bak
Dat lijkt mij een voor en nadeel. Het voordeel is dat ze dan niet in de bodem zitten te graven zoals grotere corydorassen. Het nadeel, wat niet echt een nadeel is , is dat ze dan tussen de kardinalen hangen . Als ik videos op YouTube mag geloven scholen ze wel echt mooi tesamen ook.
Nog een voordeel is dat ze in vgl met de arcuatus een stuk minder vervuilen ;) .


Wauw, dat is eigenlijk het enige wat ik kan zeggen.

Plaats is even meer foto’s close-ups enzo haha

Zal ik straks doen, heb net water gewisseld dus er zitten nu nog teveel bubbels in de bak.
 
Ik denk trouwens ook dat de "zilvere" kleur van de hastatus mooi in de bak gaat staan :D
 
Ow en voor extra foto's zal het wachten zijn tot de zon onder is . Nu is er teveel reflectie ;) .
 
Ik heb de hastatus gehad, echt prachtige visjes en ze schoolden vaak heel leuk / trokken als groep de bak door.
 

Terug
Bovenaan