Superfish Home 80 van NicoleE


Succes dr mee jongedame. Maar komt vast goed bij jou.
Thanks Albert, vind het wel spannend maar ik weet in elk geval dat de garnalen bij Sanne en onderweg een VIP behandeling hebben gehad. Hoop dat ze het hier ook prima gaan doen.
 
Dankjewel :)

De slakken heb ik ook niet geteld hoor :)
Was nog lastig ze uit het levermos te pulken haha

De reis is super verlopen met hier weer een bus tot bijna aan de voordeur.
Lekker warm in de bussen en trein en amper buiten gestaan. De trein stond zelfs al klaar, net als de bus hier.

Bedankt Sanne, vond het een super dag, ik ben blij met alles wat ik meegenomen heb.
 
Ik was net foto’s aan het maken met de compact camera maar realiseerde me dat ik daar niks aan heb zolang de pc nog gereanimeerd moet worden.
Zal het met de iPhone proberen maar die heeft natuurlijk geen macro stand. Misschien moeten jullie dus even wachten op foto’s.

Na 3 uur overwennen zitten de slakken en garnalen in de bak. Af en toe zie ik een paar prachtig gele exemplaren voorbij komen! De torenslakjes zaten heel snel in de bodem ;)
 
Kan wel even duren ivm overwennen, zal zien wat ik kan doen. Ben pas over 45 minuten in Sittard, naar huis lopen, uitpakken en honden kort uitlaten. Duurt dus nog even

Sittard??? Kweek eena door kan ik ze bij jou halen :D

En nog geen foto's....
 
Nou toen ik vanmorgen op stond een beetje met angst en beven naar het bakje gaan kijken. Geen garnaaltje te zien maar ook geen lijkjes op de bodem. Pfew.
Ik kan er echt werkelijk geen een vinden. Ze hebben dan ook meer dan voldoende verstopplekjes. Ze zullen wel even moeten wennen.

Wel gisteravond een mini baby gespot, ga er vanuit dat die bij Sanne geboren is.

Sittard??? Kweek eena door kan ik ze bij jou halen :D

En nog geen foto's....
Yep Sittard :)

Als het lekker kweekt ,moet ik natuurlijk ook weer wat kwijt en dan ben je hier van harte welkom.
 
Toen zei ik alleen dat ik dringend naar de WC moest, dat zal het zijn haha.

Ik weet nog dat ik de Japonica’s in het begin ook amper zag in dit bakje, de Windelov zal een goede verstopplek zijn en ook even genoeg te eten bieden dus vooralsnog maak ik me geen zorgen.
Op een bepaald moment kwamen de Japonica’s wel gretig eten hoor en zag ik ze ook steeds meer.
 
Geen lijkjes is een goed teken, bij mij zie ik ze nu regelmatig, mogelijk omdat alle verstopplekjes bezet zijn :D
 
Toen zei ik alleen dat ik dringend naar de WC moest, dat zal het zijn haha


Ja die zijn gelijk helemaal in de stress geschoten dus:D:D.

Ik denk dat ze moeten wennen en dat je ze straks meer gaat zien maar het zijn goede verstoppers. Vandaar dat ik weinig planten in de garnalenbakjes heb.
 
Ja dat is een prachtig aantal! Daar ben ik dan ook heel erg blij mee.
Ik spot nog steeds niks, straks eens wat voeren, iets wat ik er ook makkelijk weer uit kan halen als het nodig is.
 
Ben benieuwd, Nicole! Er is inderdaad voldoende plaats om weg te kruipen, maar het zal vast wel goed komen.
 
Zo lang ik geen lijkjes spot is het goed :)
 
Je houd het wel spannend Nicole :D

Van houdini's naar meesterverstoppers :juggle:

Maar je zegt dat je een baby gespot hebt?
Ik heb er hier nog geen gezien, dat is dus wel heel bijzonder, zal nog eens goed gaan kijken :D
 
Je houd het wel spannend Nicole :D

Van houdini's naar meesterverstoppers :juggle:

Maar je zegt dat je een baby gespot hebt?
Ik heb er hier nog geen gezien, dat is dus wel heel bijzonder, zal nog eens goed gaan kijken :D
Ik weet nu waar ze zitten, heb er een paar gespot onder het hout waar de grote Windelov op staat.
Helaas in een onmogelijke hoek voor foto’s maar ze waren mooi diep geel.

Inderdaad een mini baby gespot, kleiner dan een spint mijt. Leek wel wat roodachtig? Kan me verkeken hebben hoor.

Morgen ga ik een PC ophalen, als de garnaaltjes meewerken komen er ook foto’s.
 
Misschien is het licht te fel voor ze?
Zou even afwachten wie weet komen ze morgen ineens te voorschijn :D
 
Misschien is het licht te fel voor ze?
Zou even afwachten wie weet komen ze morgen ineens te voorschijn :D
Ik heb net toevallig het licht gedimd, deed ik trouwens ook in het begin bij de Japonica’s herinnerde ik me vanavond.

80% van het oppervlak is overigens bedekt met drijvers van jou :D
Ik heb mij arm er al mee vol gehad grinnik.
 
Vandaag ook het licht gedimd, nog steeds geen garnalen vrij in de bak. Omdat 3 slakjes het om een of andere reden moeilijk hebben toch maar eens onder het hout gekeken en onder het catappa blad. Lastig te zien maar ik zag iets wits en zover ik vanuit een gekke hoek kon bekijken zijn dat 2 vervellingen. Gelukkig geen garnalen kerkhof.

Straks maar weer eens voeren, kijken of ze moedig genoeg zijn nu, maar ik vermoed dat onder het hout en tussen de wortels van de javavaren nog voldoende te eten is voor ze.
 
Straks maar weer eens voeren, kijken of ze moedig genoeg zijn nu, maar ik vermoed dat onder het hout en tussen de wortels van de javavaren nog voldoende te eten is voor ze.

Ze zullen ook weinig honger hebben, want ik heb ze steeds met voer gelokt om te vangen in de dagen voordat je ze kwam halen, dus hun buikjes zaten al lekker vol :chef::D
 
Even een update.
De garnaaltjes verstoppen zich nog steeds, ze zitten onder het hout waar de grote Windelov op staat. Af en toe komen er een paar tevoorschijn maar ze blijven achter in de bak. Ze zijn ontzetten mooi geel, ik hoop dat ik jullie gauw foto's kan laten zien.

Ik heb toen ik de garnaaltjes aan het overwennen was de kleine Windelov eruit gehaald. Deze staat nu in de Fusion. Op de plek van de kleine Windelov (rechts achter) staat nu levermos, wat op de foto slecht te zien is helaas. Om het te kunnen zien moet hij nog behoorlijk groeien. Ik mis de kleine Windelov wel in dit bakje maar ik krijg er straks hopelijk wat moois voor terug.

Om het goed te maken een totaaltje.


image-2018-02-11.jpg


Jullie zien het goed, kroos, heel veel kroos :) Vrijwillig erin gedaan.
 

Terug
Bovenaan