Superfish Home 80 van NicoleE


Nou probeer ik in mijn geheugen te graven maar kan het me toch niet meer herinneren. Waar liep jij tegen aan met dat vorkje? Niet om je advies te negeren hoor maar ik zou het wel graag weten.

Ik had deze er per ongeluk 24 uur in laten liggen en opeens zagen we veel dode garnalen liggen. Nu hoorde ik dat een lage ph invloed kan hebben op bepaalde metalen of legeringen en dit de oorzaak zou kunnen zijn. Een heel groot deel is toen omgevallen maar inmiddels zitten er alweer rond de 80 in.
Normaliter hield ik een vorkje er weer na enkele uren uit maar ja soms vergeet je iets:stom:
 
Ik had deze er per ongeluk 24 uur in laten liggen en opeens zagen we veel dode garnalen liggen. Nu hoorde ik dat een lage ph invloed kan hebben op bepaalde metalen of legeringen en dit de oorzaak zou kunnen zijn. Een heel groot deel is toen omgevallen maar inmiddels zitten er alweer rond de 80 in.
Normaliter hield ik een vorkje er weer na enkele uren uit maar ja soms vergeet je iets:stom:
Nou ik ben in elk geval blij met de waarschuwing. Zal del bak van te voren nog eens behandelen met VFM.
 
Hey wat leuk Nicole, ik lees dat je gezellig naar hier komt :D

Je bakkie staat er top bij, dat zullen ze zeker te weten waarderen ;)

Ja toevallig dat ik naar jou toe kom haha. Ik verheug me erop meid.
Dank je voor het complimentje
 
Het zal ook van de samenstelling van het vorkje afhangen denk ik en de waterwaarden. Ik deed het altijd zo en geen problemen mee gehad tot ik het dus een keer vergat. Toen zijn er ik denk rond de 35 TB gesneuveld in 3 dagen tijd
 
Het zal ook van de samenstelling van het vorkje afhangen denk ik en de waterwaarden. Ik deed het altijd zo en geen problemen mee gehad tot ik het dus een keer vergat. Toen zijn er ik denk rond de 35 TB gesneuveld in 3 dagen tijd
Het is niet waard om de gok te nemen. En voor de Oto's hangt er nu 24 uur per dag wat in. Gewoon beter niet doen.
 
Vandaag het bakje garnalenklaar gemaakt, ik hoef er voorlopig niet meer in te rommelen.

Vooraanzicht
Home 1.jpg



Het bakje staat vrij laag, zo kijk ik er bovenop
Home 2.jpg
 
Top ingericht maar zie ik nu een koffiepad op de eerste foto drijven:S:D:D
Ik dacht dat dat het water wat bruiner zou kleuren en dat dat sneller ging met koffie dan met thee ;)
Mocht je je echt afvragen wat het is, een kleine catappa blad. (En nee, geen rooibos in dit bakje, dat durf ik niet)[/QUOTE]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker groen! Groeien doet het vanzelf wel!
Ik hoop dat ik straks nog garnalen zie met al dat groen :D

Ik heb vandaag al het hout eruit gehad en telde toen 15 oto's. Meestal zie ik er maar 6. Die weten zich dus ook goed te verstoppen in dit bakje.
 
Gaaf zicht die witte bolle buikjes zo tegen de ruit!
Volgens mij is er eentje die slecht eet (als ik tenminste goed zie dat het steeds dezelfde is die ik zie). Die heeft geen bol buikje, maar ook niet ingevallen.

Ze zaten nu denk ik met zo velen op de ruit omdat ze nog wat uit hun hum zijn door het gerommel in de bak, zal morgen denk ik weer beduidend minder zijn.
 
Ik dacht dat dat het water wat bruiner zou kleuren en dat dat sneller ging met koffie dan met thee ;)
Mocht je je echt afvragen wat het is, een kleine catappa blad. (En nee, geen rooibos in dit bakje, dat durf ik niet)
[/QUOTE]


Haha, kun je zien hoe je je dar op kan verkijken he.
 
Goed inpakken doen we zeker. Kranten, bubble folie, indraaien in een fleece deken voorzien van een Snuggle Safe (ik gebruik hem als heat pack).

Zelf ga ik lekker casual, beter warm dan mooi. Morgenvroeg zal het wel koud zijn.

Nu moet ik toch echt gaan slapen, de honden blijven thuis dus die moet ik toch eerst een flinke wandeling bieden.
 
Nou? En? Kom dan met die foto's! :p
Kan wel even duren ivm overwennen, zal zien wat ik kan doen. Ben pas over 45 minuten in Sittard, naar huis lopen, uitpakken en honden kort uitlaten. Duurt dus nog even
 
D38C9D55-4ABB-44D9-9B6D-C7C75D9554E4.jpeg


Het drupt!

Toffe bak zo.
Ik ben benieuwd naar de garnaaltjes.
Dankjewel Dirk, ik maak zo snel mogelijk foto’s.

Ja dan is rustig overwennen een heel goed plan inderdaad. Hoeveel heb je er meegenomen?

30+
Sanne heeft er een paar extra bij gedaan, ik dacht 3. Vergeten te vragen maar ze zal nog wel reageren.
 

Terug
Bovenaan