Projectje Mos-achterwandje...


Haha, ik zal mijn alarmklok er op aanzetten :D

Morgen ga ik toch ook foto;s maken van mijn andere bakje dus dan vergeet ik het hopelijk niet ;)
 
Herrinering aan Sanneke van 'agenda':

Sanneke niet vergeten, hé:D

Mvg
Ruben

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van 'agenda', u kunt hier niet op antwoorden.
 
Heel goed Ruben! Mijn hoofd is net een vergiet ;)

Daar komen de foto's dan :D

Even terug in de tijd, met het eerste mosmatje in het bakje met dat bruine water. Daar wilde het niet in groeien, sterker nog, het verdween langzaam....
2016-09-20 20.35.22.jpg



Toen heb ik het matje opnieuw bekleed met nieuwe en ook een grotere portie mos. Ook heb ik het matje in een bakje geplaatst met helder water dat ook nog bij het raam stond. Hier sloeg het gelukkig wel aan....
2016-10-01 (3).jpg



Ik heb het bakje verplaatst naar de slaapkamer waar het gewoon tegen een muur staat en ver van daglicht vandaan. Uiteraard wel een klemledlampje op het bakje gezet. En ik moet zeggen dat het project geslaagd is! Eerste foto is helaas wat donker.
2016-11-10 (1).jpg


2016-11-10 (2).jpg


2016-11-10 (3).jpg
 
Mooi Sanneke, het is dus gelukt!
Dit ga ik mischien ook doen als ik een klein bakje erbij mag:D
 
Weet je waar ik alleen aan zat te denken?

Het mos groeit naar het licht toe. Dat zie je duidelijk op het zij aanzicht.

Maar eigenlijk wil ik dat het meer naar links en rechts groeit, zodat het matje nog meer bedekt wordt.
Wellicht kan ik met een kleine haaknaald of zoiets, al die uitlopers terug door het matje steken naar achteren.

Vervolgens wil het weer naar het licht toe groeien en zal het zijn weg weer terug door het matje naar voren groeien.

Snap je wat ik bedoel?

Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Niet nu direct, maar misschien volgende week of zo.

Ps, ik hoop echt voor je dat je er een klein bakje bij mag hebben :D
 
Weet je waar ik alleen aan zat te denken?

Het mos groeit naar het licht toe. Dat zie je duidelijk op het zij aanzicht.

Maar eigenlijk wil ik dat het meer naar links en rechts groeit, zodat het matje nog meer bedekt wordt.
Wellicht kan ik met een kleine haaknaald of zoiets, al die uitlopers terug door het matje steken naar achteren.

Vervolgens wil het weer naar het licht toe groeien en zal het zijn weg weer terug door het matje naar voren groeien.

Snap je wat ik bedoel?

Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Niet nu direct, maar misschien volgende week of zo.

Ps, ik hoop echt voor je dat je er een klein bakje bij mag hebben :D


Echt superfijn ingericht. Als ik jou was Sanneke was ik voor een witte bodem gegaan aangezien de mos wand dan onderop iets meer belichting krijgt. Als je de wand dan kort houd zou je het op ten duur ook onderop wel goed dicht kunnen laten groeien. Dat en fatsoenlijke verlichting of course:D
 
Echt superfijn ingericht. Als ik jou was Sanneke was ik voor een witte bodem gegaan aangezien de mos wand dan onderop iets meer belichting krijgt. Als je de wand dan kort houd zou je het op ten duur ook onderop wel goed dicht kunnen laten groeien. Dat en fatsoenlijke verlichting of course:D

Dat gaat niet, zit een ph verlagende bodem in voor de garnalen die er strakjes inkomen ;)
 

Terug
Bovenaan