Projectje Mos-achterwandje...


yov zei:
Ok! In tegenstelling tot je bos(mat) boven water ben je beter dat je je mat onderwater niet snoeit als er beestjes in zitten! :juggle: (om het niveau nog wat meer te laten zakken he! En dan bedoel ik niet die van het water! ;) )

@Jessica : Kan je een +18 slotje op dit topic doen? :p

Ik moest hem even twee keer lezen voordat ik hem door had :D :D
 
Sanneke80 zei:
Nickey zei:
RichD1011 zei:
Nickey zei:
Sanneke80 zei:
Maar ben net ongesteld, dus nu effe niet :D :D :D

I got you girl :D
Richard, wij meiden worden alleen maar raar omdat die jongens er zo raar over doen ;)

oh nou hebben de jongens het weer gedaan.. nee tis weer duidelijk met jullie :D

Ruilen?? :D :d


YES! Dank je Nickey, gelukkig een vrouw die reageert en het wel snapt :p :D

Ben idd wel benieuwd hoe mannen zich gaan gedragen als zij iedere maand deze pijnlijke ongemakken hebben. ;)

492322sanneke80_0_85_2016_aquari.jpg

Haha :D proefkonijnen (van BNN) heeft een gevoeld Hoe het zou zijn om zwanger te zijn :D schreeuwen dat ze deden...

Tuurlijk snap ik het :( :d en vast nog veel meer die te laf zijn te reageren :d of we zijn de enige 2 meiden die echt actief zijn op het forum :D ;)
 
Sanneke80 zei:
yov zei:
Ok! In tegenstelling tot je bos(mat) boven water ben je beter dat je je mat onderwater niet snoeit als er beestjes in zitten! :juggle: (om het niveau nog wat meer te laten zakken he! En dan bedoel ik niet die van het water! ;) )

@Jessica : Kan je een +18 slotje op dit topic doen? :p

Ik moest hem even twee keer lezen voordat ik hem door had :D :D

Ik snap het nog steeds niet maar 10x lezen :D ik ga alleen denk ik maar niet om uitleg vragen... ;) :d
 
��..
oke�. :oops:

ik dacht wat een interessant topic over een javamos achterwand, ik maakte een grote fout.
 
Sorry Neko, dat je het zo opvat. Naast een beetje dollen met elkaar blijft het onderwerp zelf natuurlijk wel serieus. En zal ik ook af en toe een update doen over hoe en of het groeit.
 
hahaha mogen mannen niet in de watten gelegd worden...:(
 
Hmmmm, na al lange jaren (gelukkig) getrouwd te zijn weet ik inmiddels wel dat het zwakke geslacht zich vaak zwak voordoet... Daarom hebben ze denkelijk ook die naam. Toch blijf ik erbij dat wij mannen dikwijls, in ieder geval, niet het sterk(st)e geslacht zijn...


With respect, lady's!


:petjeaf:


Groet,
Ben.
 
Thanks en, ieder zijn ding Ben!

Laten we nu maar weer on-topic gaan ;)
 
Leuk filmpje Nickey! Deze kende ik nog niet.

@Neko, het groeit langzaam, maar het groeit wel ;) Ik denk dat dat komt door te weinig licht icm met het donkere water. De bovenste helft groeit wat beter dan de onderste, maar dat is logisch.

Ik had wat te weinig mos, waardoor ik de onderste rand niet kon maken. Maar in mijn andere aquarium is het behoorlijk gegroeid, dus kan ik daar straks weer van af halen.

Hier nog een foto van een paar dagen terug...
466611sanneke80_0_85_2016_garnalen_white_pear.jpg
 
Het groeid inderdaad wel! Dat is wel te zien ;)
Ik volg dat kanaal, geeft vaak veel inspiratie en ook zie je duidelijk wat voor invloed een bepaalde plant heeft op de inrichting.
 
Het is de eerste soort die je noemt, de Brazilliaanse Klimop

Die doet het in al mijn bakjes goed, met ledlicht, T5 verlichting, zelfs op een gewoon bureaulampje...

Wel is het zo, Hoe meer licht hoe groter de bladeren worden.
 
Hoi Vale!

Het groeit niet echt hard, maar het gaat ook niet dood.
Zal binnenkort wel weer een foto'tje maken ;)
 
Hoi Vale!

Het groeit niet echt hard, maar het gaat ook niet dood.
Zal binnenkort wel weer een foto'tje maken ;)


Ik denk dat Levermos wat sneller zou groeien bij wat minder licht maar ja dat hecht niet echt natuurlijk. In mijn TB bakjes zie je dat het Levermos best goed groeit met wat minder licht.
 
Hihi! Ik zal proberen vanavond een foto te maken, maar ik beloof niks, lekker puh! :D
 
Gister heb ik een foto gemaakt!

De conclusie die ik nu kan maken is dat het niet goed gaat. Als je de foto's vergelijkt met de eerdere van pagina 1 en 5, dan zie je dat er helaas wel degelijk stukken zijn verdwenen.

De foto's zijn erg slecht, door het zeer bruine water. Wat tevens een oorzaak kan zijn van de slechte groei.
Ik wil nu dit matje in een ander 40 cm bakje gaan proberen om te zien of het dan wel aan slaat.

Wat ik opvallend vind is dat juist de bovenzijde het niet doet, terwijl door toch de meeste stroming is en het meeste licht komt.
Ach, we gaan gewoon verder met experimenteren :D

2016-09-20 20.34.47.jpg
 
@Cédric, het ziet er helaas niet zo goed uit.
@Richard, daar zat ik ook aan te denken, eerst buiten de bak en daarna in een ander garnalen bakje opnieuw proberen.
 
blijf het natuurlijk volgen, zodra jij resultaat gaat boeken wil ik ook wel gaan experimenteren.
 
Jeeeeh!!! Het is weer tijd voor een up-date, mosachterwandje 2.0 ;)

Nieuwe ronde ... Nieuwe kansen :D

Omdat het eerste projectje mislukt was, heb ik besloten opnieuw te beginnen en het achterwandje in een ander bakje te plaatsen. Kijken of meer licht gaat zorgen dat het nu wel groeit.

Nog even een terugblik, de foto hieronder is hoe ik de eerste keer begon met het matje.
De tweede foto is hoe dit project eindigde :'(
Onderin lijkt het wel gegroeid te zijn, maar daar had ik later nog wat bijgeplakt. Waarom dit wel beter uitpakte, weet ik niet.

2016-07-30 10.44.12.jpg
Foto 01-10-16 10 42 00.jpg



Al het oude mos heb ik verwijderd en er nieuw mos weer opgeplakt. Deze keer had ik erg veel javamos uit een ander bakje, dus kon ik hem lekker vol plakken :D
Foto 01-10-16 11 05 17.jpg


En hieronder het nieuwe bakje!
Dit bakje staat bij een raam waar geen zonlicht op valt. Verder zit er dezelfde lamp boven.
Er zitten nog geen garnaaltjes in.
Het belangrijkste verschil is dat het water kraakhelder is. Bij het vorige bakje was dit heel donker door het soort hout wat er in zit.
Ook de bodem is anders, dus de ph is wat lager, maar ik hoop dat dit geen obstakel is.
Mocht het hier wel in groeien dan groeit het met een normale bodem zeker!
Foto 01-10-16 20 21 43.jpg


Ik houd jullie op de hoogte! :c:D
 
Ha Ruben, van een afstandje ziet het er heel goed uit. Maar ik zal morgen eens nieuwe foto's maken. Dan kun je het zien.
Licht is net uit gegaan ;)
 

Terug
Bovenaan