Projectje Mos-achterwandje...


Ik denk ook dat je moet weten van welk materiaal het is gemaakt om te kunnen bepalen in hoeverre het schadelijk zou kunnen zijn. Of het dat is durf ik dan ook niet te zeggen maar zou wel goede navraag doen. Al helemaal omdat het een garnalenbakje hier betreft.Ik ben het dus wel eens met de post van Doragon en zou het niet zomaar in mijn garnalenbak gaan gebruiken. Misschien kun je dan beter naar iets van horrengaas uitkijken wat ook wel voor de ramen wordt gebruikt en dus ook heel fijnmazig is.
 
Als je het achterwandje van mosballen had gemaakt had je er veel nodig en zou het amper groeien. Volgens mij maar iets van een millimeter per jaar. Aangezien geduld niet je sterkste punt is... haha Wat betreft de donkere kleur van je water. Bij mij duurde het 8 maanden voordat de kleurstof eruit ververst was. De kleuring van het water houd veel licht tegen. Mijn planten doen het een stuk beter, vooral die in de onderste waterlaag. Dus als het even kan... succes
 
Bedankt, Rubz :) ;)

Je hebt gelijk.. Maar dat geduld niet mijn sterkste punt is is niet meteen negatief h�.. Zo word t wel altijd gezien :S
 
Sanneke80, kan je het niet in een bakje uitproberen waar weinig garnalen in zitten ? Anders heb je de kans dat je hele populatie aan flarden is na een maand :(
 
Sanneke80 zei:
zat ik net aan te denken, maar dat spul is gemaakt van plastic toch? geeft dat geen stoffen af aan het aquarium water?

Dat is een vraag die ik mezelf ook heb gesteld. Ik had over dit materiaal een paar filmpjes op youtube gezien, waarin ze het in aquaria toepassen. Niet als achterwand maar als een soort veilige (voeder)zone voor babyvisjes. De babyvisje kunnen wel door het matje heen, maar de ouders niet.
Misschien is het verkeerd om daarop te vertrouwen, maar ik dacht als ze het in Amerika gebruiken in aquaria, dan zal het wel veilig zijn.

ik zou me er ook niet druk over gemaakt hebben hoor, maar vroeg me af of je er inderdaad wat over had nagezocht. zat net nog even te kijken en zie inderdaad ook nog dat er verschil zit in stiff en niet stiff. in de gewone zitten inderdaad meer weekmakers maar de stiff vorm een stuk minder.

zelfde eigenlijk als dat je een slang in je aquarium zou hebben, daar zitten ook wel wat weekmakers in. dus zal inderdaad wel loslopen :)
 
Er zijn op TV nog al wat knutsel programma's. Het lijkt me een prima idee om Sanneke daarvoor aan te melden als "doe het zelf" presentatrice. Boven die heeft ze zelf nog al wat creatieve idee�n die dan ook van pas kunnen komen. Hoe dan ook; geweldig, Sanneke, wat je allemaal doet!


Groet,
Ben.
 
Whahaha, een klusprogramma. Creatief met van alles en nog wat...? :D

Qua matjes heb ik idd de ultra stiff gekozen, al is dat ook nog gewoon buigzaam hoor. Maar een aquariumslang is idd ook flexibel en ook niet gevaarlijk. Ik kan wel eens kijken of ik er precies uit kan komen wat voor plastic het is. En of er (veel) weekmakers in zitten. Maar ben net ongesteld, dus nu effe niet :D :D :D

Het donkere water houdt echt veel licht tegen, maar ja, zit niks anders op dan gewoon een paar maandjes wachten. ALs het mos echt kapot gaat dan zet ik het in mijn andere bakje. Maar eesrt maar even afwachten.
 
je bent ongesteld dus kan niet uitzoeken wat voor weekmakers erin zitten ? wist dat vrouwen raar gingen doen op zo�n moment maar dit heb ik nog nooit gehoord :juggle:
 
Das sanneke, je zou de mat bovenwater kunnen groeien in een ander bakje. (Mini serre? En als hij mooi dik is in je aquarium plaatsen! Gaat lekker snel dan! Zie je nu veel gebeuren bij scopes. Heet denk ik Dry start als ik het goed heb.
 
Excuses als ik iets te veel in detail treed John en Richard! :D :D :D


Ik zal eens kijken, ik kan het geheel natuurlijk plat leggen en in een ondiep laagje water laten groeien. Dat is idd een hele goede tip! Dat ga ik ook gewoon doen! Thanks Yov!
 
ongesteld... je mat bovenwater laten groeien... woorden als ultra stiff... Dit forum gaat achteruit
 
Ik ga straks mijn 60 cm nog showen hoor pas maar op!
 
RichD1011 zei:
hahaha, oh oh oh sanneke.

je brengt het niveau wel omlaag met je topic zeg :D


Zolang niet alles in niveau zakt :juggle:

Ik lig hier helemaal dubbel van het lachen. :D Mijn hondje kijkt me echt met zo'n blik, van... Wat doe jij gek!?! :D :zwaai: :D


O enne, matje blijft toch even onder water, want de garnaal heeft net kleine baby's gekregen en die verstoppen zich al in het mos. Dus dan groeit het maar even niet zo snel. Scheelt ook weer snoeien daaronder ;)
 
Dat dollen af en toe met elkaar is het leuke hier van dit forum. :D
 
Ok! In tegenstelling tot je bos(mat) boven water ben je beter dat je je mat onderwater niet snoeit als er beestjes in zitten! :juggle: (om het niveau nog wat meer te laten zakken he! En dan bedoel ik niet die van het water! ;) )

@Jessica : Kan je een +18 slotje op dit topic doen? :p
 
yov zei:
Nickey zei:
yov zei:
Ok!

@Jessica : Kan je een +18 slotje op dit topic doen? :p

Mag ik vragen wie Jessica is?
Ik ken wel een Jessicapilon, genaamd John :D

Tjah het Jessica gedeelte wist ik nog het pilon gedeelte niet meer dus dacht het is wel duidelijk zo! :p

Haha :D ik snap ook nog steeds niet waarom ie zo heet, ik weet dat zn vrouw Jessica heet. Misschien vind hij Jessica wel zo leuk dat hij liever genoemd word naar zijn "idool" Jessica :d
 
Nickey zei:
yov zei:
Nickey zei:
yov zei:
Ok!

@Jessica : Kan je een +18 slotje op dit topic doen? :p

Mag ik vragen wie Jessica is?
Ik ken wel een Jessicapilon, genaamd John :D

Tjah het Jessica gedeelte wist ik nog het pilon gedeelte niet meer dus dacht het is wel duidelijk zo! :p

Haha :D ik snap ook nog steeds niet waarom ie zo heet, ik weet dat zn vrouw Jessica heet. Misschien vind hij Jessica wel zo leuk dat hij liever genoemd word naar zijn "idool" Jessica :d

Mss word het mysterie bij deze uitgeklaard? :p
 
yov zei:
Nickey zei:
yov zei:
Nickey zei:
yov zei:
Ok!

@Jessica : Kan je een +18 slotje op dit topic doen? :p

Mag ik vragen wie Jessica is?
Ik ken wel een Jessicapilon, genaamd John :D

Tjah het Jessica gedeelte wist ik nog het pilon gedeelte niet meer dus dacht het is wel duidelijk zo! :p

Haha :D ik snap ook nog steeds niet waarom ie zo heet, ik weet dat zn vrouw Jessica heet. Misschien vind hij Jessica wel zo leuk dat hij liever genoemd word naar zijn "idool" Jessica :d

Mss word het mysterie bij deze uitgeklaard? :p

Neeeeeeeeeeeeeee dit is geen hint naar John om het uit te leggen hoor neeeeeeeeeeeeeee (wel dus!!!!!!) :d
 
Ben benieuwd Sanneke. Lijkt me dat je wel veel verschil gaat krijgen op plekken qua dichtheid. Worth a try tho ;) . Ennuh, sterkte met je zaakjes daar beneden..
 
algeneter12 zei:
Ben benieuwd Sanneke. Lijkt me dat je wel veel verschil gaat krijgen op plekken qua dichtheid. Worth a try tho ;) . Ennuh, sterkte met je zaakjes daar beneden..

Dat is gewoon een feit!
Bovenaan fel snoeien! Want deze vanboven groeit snel waardoor je alleen maar minder licht naar beneden krijgt! En deze zwakt dan snel heel hard in! Het is echt een kwestie van niet spaarzaam in te snoeien! Ik zou graag een wandje maken met verschillende soorten naast elkaar! Maar naast het feit dat ik hier nu geen plaats voor heb weet ik gewoon dat dit een moeilijke zaak is! (maar laat moeilijk je zeker niet tegenhouden! ;))
 
Nickey zei:
RichD1011 zei:
Nickey zei:
Sanneke80 zei:
Maar ben net ongesteld, dus nu effe niet :D :D :D

I got you girl :D
Richard, wij meiden worden alleen maar raar omdat die jongens er zo raar over doen ;)

oh nou hebben de jongens het weer gedaan.. nee tis weer duidelijk met jullie :D

Ruilen?? :D :d


YES! Dank je Nickey, gelukkig een vrouw die reageert en het wel snapt :p :D

Ben idd wel benieuwd hoe mannen zich gaan gedragen als zij iedere maand deze pijnlijke ongemakken hebben. ;)

492322sanneke80_0_85_2016_aquari.jpg
 

Terug
Bovenaan