Niwla's 54L


Mooie garnaaltjes hoor! Wat is het witte poeder dat je ze voert?

Daarvoor lijken ze in ieder geval hun schuilplaats wel uit te komen :)
 
Toch een mooie bak en garnalen zonder de groene bodem!
Ik heb zelf de micranthemum en doet het heel goed vergeleken met John de beheerder van het forum zijn monte carlo en die heeft normaal gesproken toch groenere vingers,is misschien een minder lastige en ook een optie voor je.

Ga ik zeker proberen. Aangezien alles tot nu toe bij mij die bak uit groeit zal dat ook vast wel goed komen :)
 
GLOEIENDE :-(

11SrO85OBv4pnKNv2lVcaifSWSV3iERj.jpeg
 
Woow, dat is geen klein scheurtje. Balen zeg :(

Enig idee hoe het gekomen is? Stukgevroren?
 
Stukgevroren idd. Bewaar hem (tot hij een vaste plek heeft) altijd in de schuur. Niet bij nagedacht verder natuurlijk..... Grmbl
 
Toch een mooie bak en garnalen zonder de groene bodem!
Ik heb zelf de micranthemum en doet het heel goed vergeleken met John de beheerder van het forum zijn monte carlo en die heeft normaal gesproken toch groenere vingers,is misschien een minder lastige en ook een optie voor je.


Tja, die Monte carlo blijft zoals hij is en groeit amper onder de led.
 
Ai.. Misschien kan je de kapotte cartridge / container nog los krijgen?

Daar ga ik inderdaad naar op zoek. Weet alleen niet wat de kwaliteit van het inwendige nog is nu dat allemaal bevroren is geweest. Misschien wordt het toch maar een nieuwe...want zonder kan ik niet

Tja, die Monte carlo blijft zoals hij is en groeit amper onder de led.

Dat wist ik niet. Dank!

Gisteravond in 1 hoek geprobeerd wat mos weg te halen. resultaat was dat die hele hoek nu leeg is omdat het helemaal vast zat op het naaldgras wat er zat. Zo wordt de bak steeds kaler
 
Het begint inderdaad een behoorlijke mosbal te worden in die bak. Binnenkort maar eens verder uitmesten.

Volgens mij is het sedimentfilter geknapt en daar kan ik wel een nieuwe voor krijgen online. Dat scheelt alweer
 
Schoot me opeens te binnen dat ik ook een reserve apparaat in de schuur had staan (had ik van een buurman gekregen) . Dus direct maar eveninhuis gehaald en hier was de vorst niet toegeslagen en alles werkt zo te zien nog prima.
Dit zijn zaken waar je vaak niet bij stil staat he:deal:
 
Graag gedaan!! Zo zie je maar...is het toch nog ergens goed voor geweest
 
Dat is zeker balen! Ik denk dat het membraan ook beschadigd is. Dus ik vrees dat het een nieuwe wordt.
 
Dat is zeker balen! Ik denk dat het membraan ook beschadigd is. Dus ik vrees dat het een nieuwe wordt.

Daarom twijfel ik ook of ik alleen het voorfilter (wat geknapt is) moet vervangen met het risico dat de rest ook niet goed meer is of meteen voor een nieuwe/andere moet gaan. Schrale troost is dat ik deze een jaar geleden voor €15,- overgenomen heb van iemand.
 
Daarom twijfel ik ook of ik alleen het voorfilter (wat geknapt is) moet vervangen met het risico dat de rest ook niet goed meer is of meteen voor een nieuwe/andere moet gaan. Schrale troost is dat ik deze een jaar geleden voor €15,- overgenomen heb van iemand.

Zelf heb ik destijds ook zo"n apparaat gehad. Was van Dennerle (dus beetje prijzig) maar het vervelendste vond ik het vervangen van de filters. Je moet ze los schroeven. De schroef koppeling weer met teflon intapen.
En tja dan maar hopen dat het niet lekt. Iets te hard aandraaien en kunststof schroefdraad stuk.

Ik ben daarom voor een apparaat met filterhuizen gegaan. Daar schroef je de filterpot open. En plaats je nieuwe filter. Kan ook mooi aan de muur blijven hangen.
Maar ik gebruik ook veel osmose. Aquarium geheel verversen, nano cube, luchtbevochtiger en de koffie machine.
 
Zelf heb ik destijds ook zo"n apparaat gehad. Was van Dennerle (dus beetje prijzig) maar het vervelendste vond ik het vervangen van de filters. Je moet ze los schroeven. De schroef koppeling weer met teflon intapen.
En tja dan maar hopen dat het niet lekt. Iets te hard aandraaien en kunststof schroefdraad stuk.

Ik ben daarom voor een apparaat met filterhuizen gegaan. Daar schroef je de filterpot open. En plaats je nieuwe filter. Kan ook mooi aan de muur blijven hangen.
Maar ik gebruik ook veel osmose. Aquarium geheel verversen, nano cube, luchtbevochtiger en de koffie machine.

Heb jij zo een foto van je setup paraat? (Of had ik die al gezien?). Ik heb nu de kans om het goed te doen natuurlijk. Dan kom ik misschien ook van het "geklooi" in de gootsteen af
 
Heb jij zo een foto van je setup paraat? (Of had ik die al gezien?). Ik heb nu de kans om het goed te doen natuurlijk. Dan kom ik misschien ook van het "geklooi" in de gootsteen af

Die setup staat hier wel een aantal keer. Maar ik zet hem hieronder ook wel. Is makkelijker.

IMG_0441.JPG
IMG_0443.JPG


De extra blauwe afvoer, komt van mijn vorige apparaat. Die had een spoel functie. Dus die heb ik hier ook weer op gemonteerd.
Dus standaard zit er geen kraantje en dubbele afvoer bij het apparaat.
 
Ik dacht al dat ik die van jou eerder gezien had idd. Dank!!! Ik speel met het idee de dop van mijn jerrycan aan te passen met een toevoer en afvoer (richting riool). Daarmee heb ik, als de jerrycan vol is, een overloop. Of kan ik in de toekomst daar een tweede jerrycan aan hangen met weer een overloop. Het liefst zet ik dan ook nog een kraan in de jerrycan(s) om zo mn water af te tappen. Dat zou toch moeten kunnen?
 
Een jerrycan heeft toch al een kraantje?
Wat betreft de dop. Het moet dan wel goed lekvrij zijn.

Hieronder zoals het bij mij staat. Let niet op de rommel. Het is de zolder maar.

IMG_0455.JPG
IMG_0456.JPG
 
Mijn jerrycan heeft geen kraantje maar dat is vast te realiseren. Ziet er top uit hoor biljoenblik!
 
Volgens mij wel een goed apparaat. Ook genoeg opbrengst. Hoger moet je niet gaan. Dan wordt de zuivering iets minder.
Alleen die patronen vervangen blijft lastig.

Wat betreft die patronen heb je zeker een punt hoor!! Daarom heb ik ook nog geen keus gemaakt. Ben ook op zoek geweest naar een soortgelijk apparaat als wat bij jou hangt. Alleen heb ik die tot nu toe alleen gevonden i.c.m. tank, kraan en andere toebehoren. Ik maak nu wekelijks 20 L osmose aan en daar heb ik tot nu toe voldoende aan. Wat ik naast het vervangen van patronen belangrijk vindt is de verhouding osmose/afvalwater. Met mijn oude apparaat was dat ongeveer 1:5 denk ik. Nu kost water niet veel maar zou ik het toch fijn vinden om deze verhouding kleiner te maken. Een boosterpomp zou daar onder andere een oplossing voor kunnen zijn maar het liefst ga ik niet die kant op.
Mijn zoektocht gaat dus nog even door.
 
Nigmaals bedankt voor de links.

Machtig mooi spul maar wat een prijzen..... Misschien toch wat overkill voor mijn wekelijke behoefte van slechts 20L.
 
Fieuw! kogel is door de kerk. Heb een jerrycan van 35L met kraan besteld (volgens mij dezelfde als die Marcel heeft) en de Aqua Medic Premium Line 90.
Levertijd van de Aqua Medic is nog even spannend. Anders moet john mijn 20L-tank voor deze keer maar vullen.

Bedankt voor het meedenken allen!
 
Fieuw! kogel is door de kerk. Heb een jerrycan van 35L met kraan besteld (volgens mij dezelfde als die Marcel heeft) en de Aqua Medic Premium Line 90.
Levertijd van de Aqua Medic is nog even spannend. Anders moet john mijn 20L-tank voor deze keer maar vullen.

Bedankt voor het meedenken allen!

Hele goede keuze! Heel mooi apparaat. Spoelventiel zit er al op!

Ik hoop wel dat je meer geluk hebt met de jerrycan. Want mijn kraantje was niet geheel lekvrij. Voor oo een camping is het niet erg. Maar voor de zolder....

Dus heb er een stuk slang aan gemaakt. Met een slangkraantje erin.
 
Hele goede keuze! Heel mooi apparaat. Spoelventiel zit er al op!

Ik hoop wel dat je meer geluk hebt met de jerrycan. Want mijn kraantje was niet geheel lekvrij. Voor oo een camping is het niet erg. Maar voor de zolder....

Dus heb er een stuk slang aan gemaakt. Met een slangkraantje erin.

Dank je wel! Het was een hele bevalling maar ben er erg blij mee. Nu nog hopen dat ie er mooi snel is. Ik ben ook heel benieuwd!

Ik had inderdaad je extra slang met kraantje gezien. Ik vroeg me al af waar dat voor was.

Als die jerrycan lekt gaat ie retour en gebruik ik mijn huidige 20L jerrycan.
 

Terug
Bovenaan