Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort


wederom net wat aanpassingen gedaan....hoor graag hoe vanaf nu de ervaringen zijn....
Het is al een stuk beter Marcel. Bedankt voor je inzet! Alleen in de chat blijft ie ff hangen bij het plaatsen van context.

Vergeet je niet om vooral te genieten van je vakantie? :thumbs:
Fijne vakantie!
 
Laatst bewerkt:
Sinds de invoering van de chat, vind ik dat het forum bijna doodgevallen is.
Het gmt kon je altijd even teruglezen en evt nog eens inhaken.
Mee eens Marcel,
het zijn ook altijd dezelfde mensen die reageren op vragen. En zoveel vragen worden er niet meer gesteld. In hoeverre worden aquarium gerelateerde vragen in de chat opgelost?
 
Mee eens Marcel,
het zijn ook altijd dezelfde mensen die reageren op vragen. En zoveel vragen worden er niet meer gesteld. In hoeverre worden aquarium gerelateerde vragen in de chat opgelost?
Dat weet je dus niet, en kun je ook niet achterhalen.
Uiteindelijk zijn het een stel pensionado’s die de hele dag de chat bestieren en dus eenzijdige adviezen geven.
De discussie en andere inzichten komen daardoor te vervallen.

Het gmt bestaad inmiddels alleen nog uit een welgemeende groet. En motogp of voetbal.
Het echte teruglezen na een dag werken is er niet meer bij.
En er is geen stof tot aanhaken. Dus blijft het bij een groet.

Maar goed, dit hebben wij al vele malen aangekaart. Maar blijkbaar zal een chat wel veel inkomen genereren door alle flitsende ads.
Nog even investeren in een AI server en meneer JP kan met pensioen.
 
In de chat is het ook niet de bedoeling om vragen te stellen en meestal krijgen mensen advies om dit in een topic te doen. Daarbij zijn maar weinig in de chat actief en ik denk een groep van een man of 8 en dat zijn leden die best nog veel in topics posten.
Uiteindelijk zijn het een stel pensionado’s die de hele dag de chat bestieren en dus eenzijdige adviezen geven.
Zover ik weet hebben alle gebruikers van de chat een baan op 1 na en dat is juist degene die het minste van de vaste bezoekers post.

Vragen worden er ook niet veel gesteld in de chat hoor en als dat al gebeurt dan krijgen ze zoals ik al zei vaak het advies om een topic te openen dus dat zal o het aantal nieuwe topics zo goed als geen invloed hebben.
De chat is deels ook terug te lezen maar het is meer bedoeld om even lekker snel te kunnen babbelen in een groepje. De leden die in de chat zitten zie je niet veel in het GDT en zijn daar ook nooit echt actief geweest dus het aantal posten in het GDT zal daar ook niet echt onder lijden.

Ik denk dat de invloed van de chat heel erg wordt overgeschat.

. In hoeverre worden aquarium gerelateerde vragen in de chat opgelost?
Dit is imo ook zeker niet de functie van de chat. Vandaar dat we mensen die iets vragen vaak aanraden om een topic te openen tenzij het een hele simpele vraag betreft.

Ik denk dat het GDT minder bezocht wordt omdat er veel verloop van leden is en enkele vast bezoekers zijn overleden of zijn gestopt en de nieuwe leden stellen vaak alleen hun vraag en thats it.
 
In de chat is het ook niet de bedoeling om vragen te stellen en meestal krijgen mensen advies om dit in een topic te doen. Daarbij zijn maar weinig in de chat actief en ik denk een groep van een man of 8 en dat zijn leden die best nog veel in topics posten.

Zover ik weet hebben alle gebruikers van de chat een baan op 1 na en dat is juist degene die het minste van de vaste bezoekers post.

Vragen worden er ook niet veel gesteld in de chat hoor en als dat al gebeurt dan krijgen ze zoals ik al zei vaak het advies om een topic te openen dus dat zal o het aantal nieuwe topics zo goed als geen invloed hebben.
De chat is deels ook terug te lezen maar het is meer bedoeld om even lekker snel te kunnen babbelen in een groepje. De leden die in de chat zitten zie je niet veel in het GDT en zijn daar ook nooit echt actief geweest dus het aantal posten in het GDT zal daar ook niet echt onder lijden.

Ik denk dat de invloed van de chat heel erg wordt overgeschat.


Dit is imo ook zeker niet de functie van de chat. Vandaar dat we mensen die iets vragen vaak aanraden om een topic te openen tenzij het een hele simpele vraag betreft.

Ik denk dat het GDT minder bezocht wordt omdat er veel verloop van leden is en enkele vast bezoekers zijn overleden of zijn gestopt en de nieuwe leden stellen vaak alleen hun vraag en thats it.
En die mensen in de chat, zijn die pas op het forum gekomen toen de chat er al was. En daardoor nooit in het GDT actief geworden zijn?
Want het GDT was eigenlijk een soort chat. Alleen hoefde je daar niet steeds online voor te zijn. En is het minder opdringerig dan zo'n knipperend icoon.
Maar goed onze mening doet er blijkbaar niet toe.
Al ben ik nog steeds van mening dat je een gezelliger en socialer forum krijgt als je het weer naar het oude zet.
Niet iedereen heeft de behoefte aan een chat. Welke toch meer verplichting geeft, dan een post in een GDT welke IEDEREEN en LATER nog eens op zijn gemak kan lezen. Als deze persoon wel even tijd heeft.
En dan alsnog kan aanhaken op een gesprek.
 
En die mensen in de chat, zijn die pas op het forum gekomen toen de chat er al was. En daardoor nooit in het GDT actief geworden zijn?
Nou de meeste zijn al enkele tijd lid hoor en posten ook wel in het GDT en dat kan prima samen gaan. Je kan in de chat lekker achter elkaar doorkletsen en hoeft niet telkens te kijken of er een nieuwe post is want dat zie je in beeld gelijk verschijnen.
De chat en het GDT zitten elkaar echt niet in de weg denk ik en je kan de chat op niet actief zetten zodat je je daar niet aan hoeft te storen. Voor ieder wat wils denk ik.
 
Mochten leden niets hebben met de chat dan is dat eenvoudig te verwijderen:

Maar goed ik snap dat sommigen de chat niets vinden net als anderen juist weer een GDT niets vinden en zo zie je maar dat niemand gelijk is en dat is maar goed ook.
 
Ik ben gewoon van mening dat het forum levediger en gezelliger wordt, als die chat permanent verdwijnt.
Sinds die chat is ingevoerd, is het gmt / gdt compleet uitgestorven.

Maar goed, alleen mensen die 24/7 de tijd hebben om zo’n chat scherm open te houden hebben daar baat bij.
Maar er zijn mensen die meer te doen hebben, En die enkel een paar keer per dag wat willen lezen. En evt op inhaken.

Maar goed, ik kan net zo goed tegen een lantaarnpaal aanlullen. Heeft hetzelfde effect.
 
Ik ben gewoon van mening dat het forum levediger en gezelliger wordt, als die chat permanent verdwijnt.
Sinds die chat is ingevoerd, is het gmt / gdt compleet uitgestorven.

Maar goed, alleen mensen die 24/7 de tijd hebben om zo’n chat scherm open te houden hebben daar baat bij.
Maar er zijn mensen die meer te doen hebben, En die enkel een paar keer per dag wat willen lezen. En evt op inhaken.

Maar goed, ik kan net zo goed tegen een lantaarnpaal aanlullen. Heeft hetzelfde effect.
Eens met Marcel en Nicole.

misschien een keer een poll openen om te kijken of er echt wel behoefte is aan de Chat?
 
Ik ben gewoon van mening dat het forum levediger en gezelliger wordt, als die chat permanent verdwijnt.
Sinds die chat is ingevoerd, is het gmt / gdt compleet uitgestorven.

Maar goed, alleen mensen die 24/7 de tijd hebben om zo’n chat scherm open te houden hebben daar baat bij.
Maar er zijn mensen die meer te doen hebben, En die enkel een paar keer per dag wat willen lezen. En evt op inhaken.

Maar goed, ik kan net zo goed tegen een lantaarnpaal aanlullen. Heeft hetzelfde effect.
Dat ben ik niet met je eens want als je kijkt wie er in de chat komen dan zijn dat geen mensen die vroeger veel in het GDT zaten en zijn overgelopen. Ok je kan wellicht niet overal op inhaken maar aan de andere kant lees je als je om 5 uur thuiskomt vaak ook niet alle posten in de topics van eerder op de dag dus daar haak je dan ook vaak niet op in.
De chat is meer voor een gezellig babbeltje en doorgaans luchtige gesprekken.
Ik vindt de opmerking van de lantaarnpaal een beetje dom want ja ik snap best dat jij niet weg bent van de chat maar anderen denken daar weer anders over en Beheer is van mening dat deze prima samen kunnen en zoals je in de link kan zien is de chat eenvoudig uit te zetten.
Ik denk dat overdag de chat meer bezocht wordt dan het GDT dus wij zien niet in waarom dan een chat weg zou moeten zolang deze nog goed bezocht wordt en degene die er niets mee hebben kunnen hem negeren.

En zoals ik al zei heeft de chat een eigen groep bezoekers die eigenlijk nooit echt dagelijks of veel in het GDT hebben gepost dus van overlopen is denk ik geen sprake.
Zowel de chat als het GDT hebben hun eigen bezoekers en daar is denk ik niks mismee.

Maar ja waar maken we ons druk over want het is een aquaforum en eigenlijk zijn de gewone topics van belang en zijn de chat en het GDT een extraatje waar veelal zaken worden gezegd die niet aqua gerelateerd zijn. Ik zou denk ik als lid ook niet veel in de chat komen maar zit er wel vanuit mn functie maar als ik gewoon lid was dan zou ik niet veel in de chat posten maar van mij zou het best naast het GDT mogen bestaan voor de liefhebbers.
 
Eens met Marcel en Nicole.

misschien een keer een poll openen om te kijken of er echt wel behoefte is aan de Chat?
Tja wat al niet zou kunnen maar ik ken de leden uit de chat een beetje en op wellicht een enkeling na posten die niet in het GDT dus laat die groep leden lekker kletsen in de chat want daar heeft het GDT niets van te lijden volgens mij. En zolang je de chat kan vermijden hoeft ook daar niemand zich aan te storen.
Ik zal proberen uit te leggen wat ook een voordeel is van de chat. Daar posten vaak leden die dan een momentje tijd hebben en die waarderen het als er gelijk een reactie komt om zo even aan de praat te raken over van alles en nog wat en in de chat kun je veel sneller reageren dan in het GDT. Als de chat open staat dan zie je gelijk wat iemand post en je kan zelfs al zien als er iemand iets typt. dat is dus anders dan in het GDT en voor sommigen heeft dit zijn charme denk ik.
Bij het GMT moet je telkens eerst kijken bij nieuwe berichten en dat werkt net even anders vindt ik.
Maar goed zoals ik al zei zijn het geen overlopers vanuit het GDT in de chat en kan het prima samen als je het mij vraagt. Maar ja meningen verschillen en dat mag en dat is ook goed en daarom is er ook de mogelijkheid om de chat te verwijderen als daar behoefte aan is maar wij denken niet dat de chat ten kostte gaat van het GDT of wat dan ook maar.
 
Kortom… het Beheer spreekt een veto uit over een poll of referendum of er echt wel behoefte is aan de Chat naast een GDT of ander topic in de Babbelbox? De leden mogen toch wel zaken aandragen die een aanvulling of verbetering zijn voor een forum? :sorry:

jammer, want in de chat kun je niet even teruglezen. moet je een stuk scrollen en ik weet dat, in de tijd dat ik er wel eens kwam, dat dit maar beperkt mogelijk is. En het GDT blijft langer toegangelijk.
 
Natuurlijk mogen jullie zoiets aandragen en nergens is gezegd dat wij dat niet willen dus probeer eerst eens goed te lezen Albert. Ik zei alleen wat al dan niet zou kunnen maar dat is iets anders dan een veto en ten tweede gaat het hele team daarover en ben ik slechts een radertje in het geheel..
Maar goed, er zijn een paar leden die graag in de chat komen en dat zijn denk ik max 10 man.
Er zullen vele leden aangeven geen meerwaarde in de chat te zien omdat ze daar geen behoefte aan hebben en dat is te verwachten maar dat is dan toch geen reden om de chat weg te halen? Iedereen kan de chat verwijderen dus wat kan het voor kwaad als dat wordt gedaan door de leden die geen chat willen.

Zo hebben de leden die geen chat willen er geen last van als ze de chat verwijderen en hoeven zij zich er niet aan te storen en die het wel willen kunnen lekker meebabbelen.
Ik denk dat voor een kleine groep de chat zeker een aanvulling is op het forum maar voor vele anderen niet maar die laatste groep kan de chat verwijderen en die functie is er dan ook juist voor deze groep zodat die er geen "last" van hoeft te van hebben.
 
Dan moet je geen updates of formen gaan verplaatsen als je er dan geen tijd voor hebt.... mijn mening 🤣
Ach het gaat nog altijd sneller dan toen we in moesten bellen En aan een telefoondraadje vast zaten. Wat dat betreft zijn we tegenwoordig verwend en als het dan een keer niet lekker loopt schieten we “allemaal” in de stress. Ik vind het vooral vervelend voor de eigenaar die nu, tijdens zijn vakantie, dit probeert op te lossen. In plaats van dat hij vakantie viert.
 
En het wordt nog steeds niet begrepen.

De leden in de chat zijn niet van gdt naar chat gegaan. Ze zijn nooit in gdt geweest. Omdat deze mensen in de chat actief zijn.

Als de chat niet had bestaan, dan hadden deze leden het gdt gebruikt.
En was er veel meer leven op 1 plaats.
Voor iedereen toegankelijk. En ook later nog te volgen.

Het gdt was van oudsher een chat. Maar dan minder snel. En ook nog eens naderhand te volgen.

Het was toen veel drukker. En dat heeft niets te maken met leden die weggevallen zijn.
Dat komt omdat de chat nieuwe aanwas wegkaapt.

En als je dan om 5 uur na je werk thuiskomt, ga je geen chat doorscrollen (kan ook niet) op zoek naar een leuke reactie.
Dus als dat al niet meer gaat, valt het vanzelf stil.

Maar goed. De lantaarnpaal straalt weer van geluk. En zet mij in het zonnetje.
 
Kortom… het Beheer spreekt een veto uit over een poll of referendum of er echt wel behoefte is aan de Chat naast een GDT of ander topic in de Babbelbox? De leden mogen toch wel zaken aandragen die een aanvulling of verbetering zijn voor een forum? :sorry:

jammer, want in de chat kun je niet even teruglezen. moet je een stuk scrollen en ik weet dat, in de tijd dat ik er wel eens kwam, dat dit maar beperkt mogelijk is. En het GDT blijft langer toegangelijk.
Een forum is ook iets anders dan een chatbox.

Maar dat snappen ze hier niet.

Zou Tweakers ook een chat hebben?? Heel goed forum. En geen reklame.
 
Een forum is ook iets anders dan een chatbox.
Tja dan zouden we ook het GDT topic weg kunnen halen want dat is ook iets voor koetjes en kalfjes natuurlijk. Zowel in de chat als in het GDT wordt over van alles en nog wat gesproken en daar zit weinig verschil in. In beide wordt in verhouding weinig over de hobby gesproken en en meer over alledaagse zaken maar dit moet ook op een forum kunnen denk ik als daar speciale gelegenheid voor wordt geboden.
Als de chat niet had bestaan, dan hadden deze leden het gdt gebruikt.
En was er veel meer leven op 1 plaats.
Tja dan kunnen we ook voorstellen om het GDT te sluiten en alles in de chat te doen toch? Ik betwijfel of de leden uit de chat snel in het GDT zouden posten en van de huidige leden weet ik wel bijna zeker van niet.

Dat komt omdat de chat nieuwe aanwas wegkaapt.
Volkomen onjuist want daar zitten geen leden die net nieuw zijn maar wel die al jaartjes lid zijn. Dat is dus net als in het GDT denk ik. Er komen leden die langer dan mij actief zijn als ik het goed heb.

Ik kan me jullie opmerkingen goed voorstellen als de leden die in de chat posten voorheen in het GDT actief waren maar dat is niet zo en deze leden zullen wel ieder voor zich een reden hebben om juist het GDT te mijden.
Waarom dat weet ik niet en of het zo is dat weet ik ook niet zeker maar de chat schijnen ze leuk te vinden en dat is het vaak ook wel. Ik denk dat door het sluiten van de chat het bezoek in het GDT niet zal toenemen in die mate dat je kan zeggen zo het is nu stukken drukker.

Maar goed dat is mijn mening en we zullen als team beheer dit bespreken en daar komen we dan nog wel op terug een dezer dagen.
 
Sinds de invoering van de chat, vind ik dat het forum bijna doodgevallen is.
Het gmt kon je altijd even teruglezen en evt nog eens inhaken.
Even een vraagje mijnerzijds. Zou het niet beter zijn om deze discussie in een apart topic te plaatsen?

Niet dat ik tegen deze discussie ben maar ik denk dat het forum daarmee overzichtelijk blijft. :)
 
Even een vraagje mijnerzijds. Zou het niet beter zijn om deze discussie in een apart topic te plaatsen?

Niet dat ik tegen deze discussie ben maar ik denk dat het forum daarmee overzichtelijk blijft. :)
Ben ik in zoverre met je eens maar goed dit topic is ook voor verbeteringen enzovoorts zoals de titel aangeeft en mag een lid wat mij betreft dit aan de orde brengen als ze denken dat er iets valt te verbeteren.
Wij komen hoop ik vandaag met een reactie zoals ik gister heb beloofd maar goed die zien jullie wel verschijnen hier.
 
Ik denk dat er voornamelijk een ander probleem speelt. Een waar een tijdmachine voor nodig is, ben ik bang. Tijden veranderen. Mensen zoeken tegenwoordig op allerlei manieren naar informatie en sociale interactie. Er is concurrentie van andere websites, van facebook, van youtube, van reddit. Er zijn uit dit forum appcontacten en -groepen ontstaan waarvan sommige heel actief zijn.

Het probleem van de chat en het GDT is denk ik een symptoom van een grotere beweging. Je doet daar weinig aan als platform. Behalve relevant blijven. ;) Ik vraag me ten zeerste af of het weghalen van functionaliteit het forum als geheel (want daar gaat het uiteindelijk om) vooruit gaat helpen...
 
Laten we wel vanaf nu ontopic blijven want het topic hier is niet echt bedoeld om te bespreken hoe app groepen werken en dat soort zaken. Het moet wel AF gerelateerd zijn;)
 
Okee, laat ik dan weer een post plaatsen. ;):)

Een vraagje over de software. Persoonlijk ben ik geen (groot) fan te noemen van de negeer knop. Zou die niet weg kunnen of is dat een vast onderdeel van de template, forum bouwer?
 
Beste leden,
Zoals beloofd hebben wij met geheel team beheer de situatie rondom de chat en het GDT besproken. Wij zijn het unaniem erover eens dat deze 2 prima naast elkaar moeten kunnen bestaan.
Wij hebben niet het idee dat er leden of nieuwe leden het GDT hebben verlaten richting de chat, dus op het GDT heeft de chat weinig invloed. Daarbij kan een ieder die niks met de chat heeft deze chat simpel uitzetten .
Meningen verschillen vaak en zo ook in deze, maar er is een groep leden die graag wat kletst in de chat en een andere groep zit liever in het GDT en door beiden te laten bestaan hopen we op deze wijze beide groepen te bedienen.
Wij hebben ook dit met de eigenaar overlegd en die deelt ook deze mening en wij hopen jullie als team beheer hiermee voldoende te hebben ingelicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goh. Dit antwoord had ik gister al kunnen geven. ;);)

En over tot de orde van de dag zeggen ze dan in Den Haag achter het spreekgestoelte.
 
Ik wil als laatste persoonlijk nog even iets kwijt over het GDT en het feit dat het daar minder druk is. Jaren geleden waren er nog oude leden die daar veel kwamen en posten zoals Ton, Stefan, Annemarie, Seabait en enkele andere leden die of zijn overleden of de hobby hebben verlaten.
Dit waren dan ook de leden die vrij veel daar hebben gepost en ja bij het wegvallen van die leden is het aantal posten veel minder geworden. Ik denk dat dit meer ten grondslag ligt aan het feit dat het in de chat rustiger is. Maar goed dit was even het laatste wat ik wilde zeggen.
 

Terug
Bovenaan