Nieuw Nano Dennerle aquarium niet goed met planten


Oh dat is aardig maar hoe moet ik dat voor me zien? 😅. Heb je ook een foto van de mos? Ik heb niet zo groot aquarium waar nog weinig ruimte in is. Alleen plekje vooraan nog.
 

Bijlagen

  • mos1-lomariopsis-lineata.jpg
    mos1-lomariopsis-lineata.jpg
    65.1 KB · Weergaven: 87
Bedankt voor de foto kan dit dan gelijk in het aquarium nadat het opgestuurd is?
 
Ja dat kan direct in het aquarium want het komt ook uit een aquarium dus zitten er geen slechte stofjes in

En hoeveel is het ongeveer wat je kan opsturen? En hoe plaats je dit? hoeft het niet in het zand?
 
En hoeveel is het ongeveer wat je kan opsturen? En hoe plaats je dit? hoeft het niet in het zand?
Ik laat het los liggen op de bodem van de bak want het vastlijmen of vastbinden is nutteloos omdat het vanzelf losgroeit, inmiddels de bak uitgedund dus niks meer beschikbaar (dacht dat je geen interesse had omdat je niet reageerde)
 
Ik laat het los liggen op de bodem van de bak want het vastlijmen of vastbinden is nutteloos omdat het vanzelf losgroeit, inmiddels de bak uitgedund dus niks meer beschikbaar (dacht dat je geen interesse had omdat je niet reageerde)
Ik ben tijd ziek geweest door Corona dus niet bewust niet gereageerd. Jammer maar dan zoek ik verder. Iig bedankt voor het aanbod 👍
Welke kan ik het beste bestellen als in vitro mos?
 
Ik ben tijd ziek geweest door Corona dus niet bewust niet gereageerd. Jammer maar dan zoek ik verder. Iig bedankt voor het aanbod 👍
Welke kan ik het beste bestellen als in vitro mos?
Niks aan over gehouden aan de corona?

Ja ikzelf vind dat lomariopsis lineatamos gewoon heel fijn dus ik zou die bestellen
 
Niks aan over gehouden aan de corona?

Ja ikzelf vind dat lomariopsis lineatamos gewoon heel fijn dus ik zou die bestellen
Vermoeidheid voornamelijk en duizeligheid. Nu erg drukke periode op werk dus dan extra moe.

Ik zag dat je minimaal bedrag moet bestellen maar heb er maar 1 nodig 😅. Even kijken hoe ik dat ga doen.

Met de garnalen gaat het goed. Het beginnen er nu wel veel te worden. Hoeveel kunnen er maximaal in dit aquarium?

En het filter begint steeds meer lawaai te maken. Erg krakend geluid bij uitgang filter. Is hier wat aan te doen?
 
Ja die vermoeidheidsklachten hoor je vaker inderdaad dat mensen daar nog lang last van hebben, sterkte toegewenst.

Garnalen kunnen er best heel veel in jouw bak, het is eigenlijk aan jouzelf wat je leuk vind en wanneer je het teveel kan worden dan zou je ze op marktplaats kunnen aanbieden

Als het filter geluid maakt kan het zijn dat de rotor schoongemaakt moet worden
 
Ja die vermoeidheidsklachten hoor je vaker inderdaad dat mensen daar nog lang last van hebben, sterkte toegewenst.

Garnalen kunnen er best heel veel in jouw bak, het is eigenlijk aan jouzelf wat je leuk vind en wanneer je het teveel kan worden dan zou je ze op marktplaats kunnen aanbieden

Als het filter geluid maakt kan het zijn dat de rotor schoongemaakt moet worden
Het is nog te doen qua aantal maar hou het in de gaten.

Ik heb de bovenkant van het filter eraf gehaald en schoongemaakt (daar zat een rotertje) klopt dat? Maar nu doet het filter het niet meer hij stroomt even en dan stopt hij wat nu?

Nu doet hij het weer door goed droog te maken maar nu lekt hij bij stop contact.

Moet ik een nieuwe bestellen?
 
Laatst bewerkt:
Filter inhoud nog even schoonmaken in een emmertje aquariumwater, kan wezen dat hij vol zit met troep. Het klopt dat daar een propellertje zit idd, bij de meeste modellen kan je deze er ook uithalen en schoonmaken.

Gr. Ed
 
Het is nog te doen qua aantal maar hou het in de gaten.

Ik heb de bovenkant van het filter eraf gehaald en schoongemaakt (daar zat een rotertje) klopt dat? Maar nu doet het filter het niet meer hij stroomt even en dan stopt hij wat nu?

Nu doet hij het weer door goed droog te maken maar nu lekt hij bij stop contact.

Moet ik een nieuwe bestellen?
Vaak is het een kwestie dat je het dan niet goed inelkaar geklikt hebt waardoor die lekt
 
Filter inhoud nog even schoonmaken in een emmertje aquariumwater, kan wezen dat hij vol zit met troep. Het klopt dat daar een propellertje zit idd, bij de meeste modellen kan je deze er ook uithalen en schoonmaken.

Gr. Ed
Ja het filterdoek is nu wel verkleurd (bruinig) maar begreep dat dit pas vervangen moet worden als het water minder goed stroomt. Dat is nog niet het geval (filter is nog niet oud)
Ik heb bovenkant uit elkaar gehaald en met houten stoker beetje schoon gemaakt. Zag niet dat het eruit kon.
 
Vaak is het een kwestie dat je het dan niet goed inelkaar geklikt hebt waardoor die lekt
Ja ik was even geschrokken maar na veel proberen bleken de witte ringetjes niet goed te zitten het kraken is nu wel minder gelukkig maar zou niet weten wat je nog meer kunt schoonmaken. Of het doek wat erin zit vervangen? Is nu bruinig maar het stroomt wel nog goed. Bedankt iig
 
Die rotor is eruit te halen, dat is bij elke pomp het geval, hoe dat bij dit filter is weet ik niet maar zou opzich niet super moeilijk moeten zijn
 
Die rotor is eruit te halen, dat is bij elke pomp het geval, hoe dat bij dit filter is weet ik niet maar zou opzich niet super moeilijk moeten zijn
Wat ik kan zien kun je dat kleine roter ding (soort wiel wat draait) er niet uithalen. Zit ingebouwd in de bovenkant. Na 1 dag maakt hij weer veel kabaal en stroomt bijna geen water meer uit. Wat kan ik nu het beste doen? Het filterdoek is nu bruin dit anders ook vervangen?

Ik vind dat hij wel slecht werkt na 4/5 mnd en doe er geen rare dingen mee. Moet ik anders overgaan naar ander filter?
 
Wat ik kan zien kun je dat kleine roter ding (soort wiel wat draait) er niet uithalen. Zit ingebouwd in de bovenkant. Na 1 dag maakt hij weer veel kabaal en stroomt bijna geen water meer uit. Wat kan ik nu het beste doen? Het filterdoek is nu bruin dit anders ook vervangen?

Ik vind dat hij wel slecht werkt na 4/5 mnd en doe er geen rare dingen mee. Moet ik anders overgaan naar ander filter?
Kun je de filter even de kop eraf halen en een foto maken, een rotor is er altijd uit te halen zodat je hem kan schoonmaken, ook bij jouw filter
 
Kun je de filter even de kop eraf halen en een foto maken, een rotor is er altijd uit te halen zodat je hem kan schoonmaken, ook bij jouw filter
Hierbij de foto. De schroefjes zijn allemaal kapot dus kan beter nieuw filter bestellen en bovenkant vervangen.

Persoonlijk lijkt me ander filter beter als het zoveel problemen geeft binnen 6 mnd maar kun je dit wel zomaar vervangen?
 

Bijlagen

  • 21881C1F-EA13-48DE-823C-B6FD220F375A.jpeg
    21881C1F-EA13-48DE-823C-B6FD220F375A.jpeg
    181.3 KB · Weergaven: 65
Nog als aanvulling dit is dus 1 geheel en kan niet verder uit elkaar. Ik heb dit filter opnieuw besteld om bovenkant te vervangen zodat hij het weer even goed doet zonder kabaal (is niet te doen namelijk). Maar ik wil wel ander buiten filter eigenlijk. Welke is nog meer geschikt voor 30 liter aquarium en wat moet ik hiervoor doen?
 
Nog als aanvulling dit is dus 1 geheel en kan niet verder uit elkaar. Ik heb dit filter opnieuw besteld om bovenkant te vervangen zodat hij het weer even goed doet zonder kabaal (is niet te doen namelijk). Maar ik wil wel ander buiten filter eigenlijk. Welke is nog meer geschikt voor 30 liter aquarium en wat moet ik hiervoor doen?
Mocht je willen, kun je die oude kop naar mij sturen en kan ik kijken of ik hem los kan krijgen want iedere kop moet demontabel zijn, pm maar mocht je dat willen.

Zomaar een nieuwe pomp kopen zou ik niet doen eerlijk gezegd, deze pomp die je nu hebt zou gewoon jarenlang mee moeten gaan
 
Nog als aanvulling dit is dus 1 geheel en kan niet verder uit elkaar. Ik heb dit filter opnieuw besteld om bovenkant te vervangen zodat hij het weer even goed doet zonder kabaal (is niet te doen namelijk). Maar ik wil wel ander buiten filter eigenlijk. Welke is nog meer geschikt voor 30 liter aquarium en wat moet ik hiervoor doen?
Ik denk dat het kapje een bajonetsluiting is en dan kun je de bovenkant van het kapje een beetje indrukken en naar links of rechts draaien
 

Bijlagen

  • prntscrpomp.jpg
    prntscrpomp.jpg
    88.8 KB · Weergaven: 52
Mocht je willen, kun je die oude kop naar mij sturen en kan ik kijken of ik hem los kan krijgen want iedere kop moet demontabel zijn, pm maar mocht je dat willen.

Zomaar een nieuwe pomp kopen zou ik niet doen eerlijk gezegd, deze pomp die je nu hebt zou gewoon jarenlang mee moeten gaan
Maar dat kost dan toch geld voor mij 😅. Ik weet niet waar je woont. Aardig dat je er naar wilt kijken. Ik vermoed dat het stuk is dit lijkt me binnen 5 mnd niet normaal toch?

Ik heb het nieuwe filter binnen gekregen en de bovenklep met filter uiteinde vervangen en wat een rust nu (geen kabaal meer)

Wanneer moet ik het filterdoek erin vervangen? Hij stroomt nog goed maar filterdoek is wel erg bruin. Of is het dan juist nog goed?
 
Maar dat kost dan toch geld voor mij 😅. Ik weet niet waar je woont. Aardig dat je er naar wilt kijken. Ik vermoed dat het stuk is dit lijkt me binnen 5 mnd niet normaal toch?

Ik heb het nieuwe filter binnen gekregen en de bovenklep met filter uiteinde vervangen en wat een rust nu (geen kabaal meer)

Wanneer moet ik het filterdoek erin vervangen? Hij stroomt nog goed maar filterdoek is wel erg bruin. Of is het dan juist nog goed?
Heb je mijn tweede bericht nog gelezen?:
Ik denk dat het kapje een bajonetsluiting is en dan kun je de bovenkant van het kapje een beetje indrukken en naar links of rechts draaien
 

Bijlagen

  • prntscrpomp.jpg
    prntscrpomp.jpg
    88.8 KB · Weergaven: 53
Heb je mijn tweede bericht nog gelezen?:
Ja maar geen tijd voor gehad gisteren en alle schroefjes zijn kapot. Dus is hele klus om weer los te krijgen.

Ik heb ook nog meerdere vragen gesteld over filterdoek. Maar geen reactie op ontvangen. Wanneer moet ik dit vervangen?
 
Ja maar geen tijd voor gehad gisteren en alle schroefjes zijn kapot. Dus is hele klus om weer los te krijgen.

Ik heb ook nog meerdere vragen gesteld over filterdoek. Maar geen reactie op ontvangen. Wanneer moet ik dit vervangen?
Filterdoek moet je vervangen als de uitstroom aanzienlijk minder is
 
Filterdoek moet je vervangen als de uitstroom aanzienlijk minder is
Ok, maar dit nieuwe filter is nu ook al snel kabaal aan het maken. Is hier echt niets aan te doen? Ik heb de hele bovenkant eigen vernieuwd (dus niet filterdoek).
 
Ik heb nu allemaal aanslag in het zand zitten. Is dit schadelijk? En kan ik hier wat aan doen? Ik heb niets raars in het aquarium zitten alleen in vitro planten en ik geef de garnalen garnalenvoer verder niets.
 

Bijlagen

  • IMG_3778.JPG
    IMG_3778.JPG
    402.8 KB · Weergaven: 62
  • IMG_3779.JPG
    IMG_3779.JPG
    322.8 KB · Weergaven: 59
  • IMG_3780.JPG
    IMG_3780.JPG
    456 KB · Weergaven: 57
Dat lijkt me blauwalg op de bodem en in dat geval zou ik het wegzuigen en schoonspoelen. Welke bewoners heb je want vaak zie je dit in een pas gestarte bak of een bak met teveel belasting.
Als die filter niet goed werkt of teveel herrie maakt dan zou ik een beroep op de garantie doen.
 
Heb je nog gekeken of het een bajonetsluiting is zodat je de rotor kan schoonmaken?
Nee nog geen tijd voor gehad beetje druk deze maand. Wel raar dat dit bij nieuwe filter ook al is terwijl bij oude filter paar maanden duurde. Ik vind het jammer dat dit filter zoveel lawaai maakt
 

Terug
Bovenaan