Lido120 van Fozzy


Visjes laten overwennen. 2x Apistogramma Agazzissi Fire Red, en 4 Corydoras Habrosus
70A20F27-F2E0-49D0-9B37-730239F4EEE4.jpeg
 
Veel plezier van je visjes Albert.
 
Veel plezier van de nieuwe bewoners!
Hadden ze niet meer cory's of wil je met een klein groepje beginnen?
 
Veel plezier van de nieuwe bewoners!
Hadden ze niet meer cory's of wil je met een klein groepje beginnen?
Wilde er niet teveel in. Ook nog plek voor iets meer bovenin.
 
Leuke video Albert en zo te zien hebben ze het naar hun zin.
 
Ik denk dat er alleen nog een groepje Otocinclus en een schooltje Axelrodia Risei of Aphyocharax Rathbuni (Robijnzalm).
en dan vindt ik de bak vol genoeg.
 
Mooi hoor! Veel plezier met de vissen en de bak. Ziet er goed uit vind ik zelf.
 
Mooi hoor Albert, ziet er goed uit 👍.
 
Ik denk dat er alleen nog een groepje Otocinclus en een schooltje Axelrodia Risei of Aphyocharax Rathbuni (Robijnzalm).
en dan vindt ik de bak vol genoeg.
Met de otocinclus moet je echt een aantal maanden wachten hoor.
Dan is er genoeg te eten voor ze.
 
Mooie bak Albert!
Ik ben benieuwd of de agassizii's van je garnalen af kunnen blijven? Vind het wel echt een van de mooiste apistogramma soorten.
Ben zelf ook aan het twijfelen om in mijn lido 120 met een aantal grotere en kleinere japonica- en vuurgarnalen, een apistogramma soort toe te voegen.

Of heb je de garnalen nu puur toegevoegd als voer voor de apistogramma's? :DD
 
Mooie bak Albert!
Ik ben benieuwd of de agassizii's van je garnalen af kunnen blijven? Vind het wel echt een van de mooiste apistogramma soorten.
Ben zelf ook aan het twijfelen om in mijn lido 120 met een aantal grotere en kleinere japonica- en vuurgarnalen, een apistogramma soort toe te voegen.

Of heb je de garnalen nu puur toegevoegd als voer voor de apistogramma's? :DD
Nee hoor. We gaan het zien of ze het overleven. Scheelt dat ze niet zo duur zijn . 30 garnalen kostten me minder dan 1 Apistogramma :cool:
 
Nee hoor. We gaan het zien of ze het overleven. Scheelt dat ze niet zo duur zijn . 30 garnalen kostten me minder dan 1 Apistogramma :cool:
Nou ik hoor het graag, hou dit topic even in de gaten voordat ik zelf aan een apistogramma soort ga denken haha
 
Nog even weer een uitgebreide watertest gedaan, gister een 30% ververst weer.
de waardes van nu zijn:

PH - 7,2
KH - 5
NH4 - <0,05
Po4 - <2
No3 - 20
No2 - <0,4
FE - 0,4

vanmiddag nog even een shrimpguard op de inlaat zetten.
 
En die zit. Even een poosje in heet water gelegd om het rubber wat soepeler te krijgen en dr op geschoven. Gelijk ook even het filter los gehad. Het viel me nog mee na 5 weken hoe weinig troep er in de bovenste witte watten zat.

C1250F39-7D1E-4781-92D1-82E653DB0D3A.jpeg
 
Heb de lfs eens een berichtje gedaan of ze nog Axelrodia Riesei of Prachtroodvinzalm hebben zitten voor me.
Een schooltje van een van deze lijkt me prima in de bak.
 
Heb de lfs eens een berichtje gedaan of ze nog Axelrodia Riesei of Prachtroodvinzalm hebben zitten voor me.
Een schooltje van een van deze lijkt me prima in de bak.
Dat word dit weekend dus een ritje naar de lfs :)
 
Mooi visje Fozzy..
Waren die soortje's wat je enkele post's terug genoemd had er niet ?
Marc, die Prachtroodvinzalm heeft meerdere benamingen oa ook Robijnzalm. Dat is altijd wat misleidend al die dubbele namen.
 
Marc, die Prachtroodvinzalm heeft meerdere benamingen oa ook Robijnzalm. Dat is altijd wat misleidend al die dubbele namen.
Ja klopt,
meestal google ik die namen van die vissen even als ik ze voorbij zie komen.
 
Vanmiddag een 10 Prachtroodvin zalmen gehaald in Zwolle. Moeten nog wat meer op kleur komen uiteraard.
0CCE62E6-0595-421D-AFE2-BFDAF2594348.jpeg
51EB9FD4-6608-4325-88FF-3E2D940BAE04.jpeg
3FA0C5C6-AE16-4009-81A9-E0FE406B8E2A.jpeg
0CAC5106-05C5-46A6-AEDC-AEC267DB4B92.jpeg
Zat een slakje op het glas en die heb ik ff geplet. De Apistogramma Agazzissi man was er snel bij. Vers vlees.
 
Vanmiddag een 10 Prachtroodvin zalmen gehaald in Zwolle. Moeten nog wat meer op kleur komen uiteraard. Bekijk bijlage 357800Bekijk bijlage 357801Bekijk bijlage 357802Bekijk bijlage 357803 Zat een slakje op het glas en die heb ik ff geplet. De Apistogramma Agazzissi man was er snel bij. Vers vlees.
Lekker kleurtje heeft dit bakkie! Zier er leuk uit die kleine vissies ^^ mn hoofd maakt steeds van het woord lido het woord libido das echt.. ongepast 😂
 
Even bewegende beelden van de nieuwe aanwinsten.

 
Zit nog in dubio over wel of niet Co2 toe te gaan voegen. De KH is wel rond de 4, maar de ph blijft aardig hoog in de 7 range. Eerst maar eens Turf kopen om te kijken of dat lukt. En anders speuren naar een gebruikte. Heb al op MP wel de Colombo Co2 reactoren gespot (Bio CO2) dat lijkt me wel wat bij deze bak, maar die willen de aanbieders alleen verkopen icm hun hele bak en toebehoren… al denk ik dat ze afzonderlijk meer geld vangen voor de spullen, maar soi…. Geduld hebben dan maar.
 
Wat zijn die andere vissen? Grijs met met oranje staart?
 
Wat zijn die andere vissen? Grijs met met oranje staart?
Je bedoelt die grotere? Dat is een Apistogramma Agazzissi Fire Red. Vrouwtje zwemt minder vaak door beeld, dus minder op foto of filmpje.
 
Erg leuke visjes Albert. Lekker actief.
 

Terug
Bovenaan