Lido120 van Fozzy


Had ik al gespot John, maar wil even wachten tot de nachttemperaturen wat hoger oplopen als afgelopen week. Met nachtvorst plantjes bestellen is altijd een gok. Ik weet dat ze bij APO altijd 3 dagen hebben om planten te versturen. Zodat ze normaal gesproken binnen een dag bezorgd worden.
 
Ja daar heb je gelijk in Albert en de bak moet toch nog indraaien.
 
Regenton weer aangesloten om regenwater op te vangen en te gebruiken bij de waterwissels.
FE82373D-2E83-4DCA-98F3-FDF459A5E093.jpeg
 
Stuk hout omgedraaid nu op zn plek (denk ik). 2 stuks Hydrocleys Nymphoides erin en wat Limnobium drijvers.
77AD40CF-CFB6-4B2E-8ECF-77A33446EA6F.jpeg
00B6DEB8-1D8E-4614-BD09-D4BA541065FB.jpeg
 
Lekker bruin Albert maar zelf vindt ik deze positie van het hout mooier.
 
Lekker bruin Albert maar zelf vindt ik deze positie van het hout mooier.
Ik ook John. Maar het bleef vorige week nog niet liggen. Nu dus wel. En qua kleur… ja, bij verversing over poosje wat minder elzenproppen…:)
 
Ik ook John. Maar het bleef vorige week nog niet liggen. Nu dus wel. En qua kleur… ja, bij verversing over poosje wat minder elzenproppen…:)
Ziet er super uit al nu geduld hebben lastig lastig ik weet er alles van. 🫣
 
2 weken verder en even een watertest gedaan.
PH - 8
KH - 6
NH4 - <0,05
Po4 - >1,8
No3 - 5
No2 - 0,4

de HN begint de hoogte al in te gaan.

AABBD2D1-879E-478B-8FFE-0AAF52AAAF2A.jpeg
 
De no2 is vlot meetbaar bij je Albert.
Alleen maar beter John! Hoe eerder de piek hoe beter. Nog ff 2 weken de hand op de pinpas voordat er levende have in komt.
 
Lekker op weg dus.
 
2 weken verder en even een watertest gedaan.
PH - 8
KH - 6
NH4 - <0,05
Po4 - >1,8
No3 - 5
No2 - 0,4

de HN begint de hoogte al in te gaan.

Bekijk bijlage 356623

Volgens mij is je filter toch te klein. je water is zo bruin. :p:p;):pp
 
Mooie bak, Albert. Het virus blijft altijd terugkomen
 
Ja, vorige week..zie pagina terug.
Zag het maar deze week nog niet dus. Ik draai zondag 4 weken en mijn waterwaarden zijn al een aantal weken stabiel zelfs met 3 sluiers erin. Heb je elke dag voer erin gegooid en bacteriën.
 
Dat is mooi geworden (y)
Vind het wel zo donker lijken in je bak,of lijkt dat maar zo?
 
Zag het maar deze week nog niet dus. Ik draai zondag 4 weken en mijn waterwaarden zijn al een aantal weken stabiel zelfs met 3 sluiers erin. Heb je elke dag voer erin gegooid en bacteriën.
Morgen ff testen, vandaag geen tijd voor. Bacterien gooi ik dr niet bij. Alleen wat voer verkruimelen.
volgende week maar eens zien of het water ’viswaardig’ is voorOF Ramirezi koppeltje of Schaakbordcichlides, of toch Apistogramma’s, en verder komt er klein spul bij. Maar niet TE vol.
 
Zeker leuk geworden. Wat voor bestand ben je van plan erin te zetten.
 
Dat is mooi geworden (y)
Vind het wel zo donker lijken in je bak,of lijkt dat maar zo?
Klopt, achterwand is Zwart geverfd ad buitenzijde, en verder is het licht gedempt. Ik gebruik de JBL Solar Natur van 24Watt, op 4000k, en dan niet op volle sterkte. Engroeien de drijfplanten en de HN lekker aan het oppervlak. Maar ook de Elzenproppen hebben het water wat gekleurd. Alleen is het lastig om de kleur op de foto goed uit te laten komen. Zeker met de camera vd iPAd niet.
 
Kwam vanmorgen in mn herinneringen-lijst van Facebook een foto tegen uit 2017. Een 2e hands Lido die ik toen gekocht had. enorme kras op de voorruit zoals je ziet. stuk of wat Nannostomus eques en Ramirezi koppeltje erin. En volgens mij toen ook wat Corydoras. Die richting neig ik nu ook weer naartoe qua bestand.
1693F3FC-B484-4CFB-A156-FCFF97B6786A.jpeg
 
Water weer een keer getest.

KH - 4
PH - 7
Nh4 - <0,05
NO2 - 0,2
NO3 - 3
PO4 - 1.8
 
Vanmiddag een 6-tal Japonica Garnalen gehaald. Ze schieten door de bak.
22867EEA-5175-4126-B213-418589613620.jpeg
EA36C6A9-ECCC-4C27-8105-B51CC5084397.jpeg
En een FE Test en Easy Life Ferro. Getest en gelijk ook maar een paar ml toegevoegd want het IJzer was amper meerbaar.
 
Dat moet kunnen Albert en ik ben benieuwd.
 
Mooie bak is het geworden.
Altijd leuk zo op pad gaan voor nieuwe visjes te kopen.
Daarmee dat ik er ook maar telkens 3 of 4 kocht,
zo kon ik wat vaker op pad gaan :);)
 
Twijfel John. Een mooie apistogramma koppel of de Ramirezi. Beslis in de winkel wel morgen.
Beide leuke visjes maar ja die Antennebaarsjes zijn vaak zo zwak en dat is weer jammer.
 

Terug
Bovenaan