Lido 120 van Ineke (Inuz)


ok� john, horizontaal leek me wel makkelijker

bedankt pinjata
 
Bedankt :D

Nieuwe bladzijde, nieuw totaaltje.
DSC07362_zpsa8978316.jpg

het mos, weeping mos
DSC07366_zps67239995.jpg

De rode lotus, de bladeren van de bol er maar af geknipt, die gingen wat stuk dat was nog van het versturen. Er zijn al 2 nieuwe plantjes bij gegroeid :D
DSC07367_zpsff9b4efc.jpg

Wat een slak achterlaat...
DSC07369_zps32c92f31.jpg
 
leuk hoor.....

bij mij gaat het mos het nu ook doen, is een poosje niks geweest...

dankbaar bakje he...vind hem echt heel leuk, vrij makkelijk in te richten.

hij is voor mij alleen vrij hoog...hahahhaa of ik heel klein natuurlijk
 
Ja mooi mosje vind ik het :) je begint nu echt al te zien hoe het gaat groeien.
nou inderdaad, voor mij ook hoor ben ook niet zo groot. Kan der net bij als ik op de keukentrap sta. Maar eens tijd voor een plantpincet en zo'n lange schaar en zo. Heb voor verversen al een pvc buis op de slang gemaakt, dan wordt mijn trui niet nat ;)
elke keer als ik even een plantje goed zet of zo dan hoor ik joost al weer roepen "natte trui" grmbl
 
whahahhahaha heel herkenbaar ja.....

die pincet is heel handig, die schaar doodeng, ben altijd bang dat er een beestje tussenzit, die is echt lang. Maar wel een aanrader hoor, zeker als je ergens achteraan moet zijn ofzo...

gaat de verkoop een beetje ??
 
nee niet echt. Het is hier ook niet zo dichtbevolkt :rolleyes:
Ach als ik ze niet kwijt kan dan komen ze gewoon bij de chocolade gourami's in hoor. Wou ik eigenlijk vuurtjes bij maar ja als ik toch cr's over heb ;)
 
Dan heb je die na een tijdje niet meer? Of zijn de choco's niet van die garnalenliefhebbers?

~ Ivo
 
Geen idee Ivo, ik dacht dat ze wel kleintjes aten, vandaar dat ik er vuurtjes bij wilde.
Het zijn niet van die garnalenjagers zoals de pumela
 
Wat een prachtige stuk hout heb je zeg!
 
mooi zeg, net even bijgelezen vanaf pagina 1, mooi gedaan allemaal
 
Barbara: bedankt. hele album lezen, wat een eer zeg :D

Glenn, bedankt :D
 
Is de 60 al helemaal over?
 
Daar zitten alleen nog garnalen in. Heb er hier meer dan 35 in gedaan en dat vind ik eerst genoeg.
Straks als hans weer beschikbaar is ga ik hout regelen voor de 60 en als ze dan nog niet verkocht zijn dan doe ik ze eerst (tijdelijk) hier in allemaal. misschien doe ik ze dan wel weer als bij-garnaal in de 60 ;)
 
Garnaaltje... en die draagt eitjes :D jeeeeuuuj ze doen het hier dus ook goed (jaja) nummer twee die hier eitjes heeft gekregen
DSC07479_zps071806e9.jpg

DSC07481_zps1f794118.jpg

op het blad
DSC07486_zpse21e13a2.jpg

De habrosusjes hadden er geen zin in, die zeiden tegen elkaar "laten we elke keer als ineke in de buurt komt met het toestel lekker weg zwemmen" Dit is wat ik er van heb kunnen maken ;)
DSC07487_zpsbd0572e3.jpg

DSC07489_zps17d9fc4e.jpg

Het mos wordt wel steeds mooier
DSC07491_zpsb2c874ed.jpg

DSC07492_zps885a33a5.jpg

En de waaiers zitten ook mooi stil ;)
Het zijn er trouwens 3 die daar zitten...
DSC07494_zps1d73bbe5.jpg

DSC07495_zps00a04f71.jpg


Edit: nu zie je op de laatste foto ook mooi de verstopplek van mijn flat ;) zie je verder niet, maar de wappers zitten er wel graag in
De dario dario wilden al helemaal niet, dus die zijn de volgende keer weer aan de beurt :D
 
Mooie foto's Ineke en mooi dat ze eitjes hebben!
Waaiers hebben het wel voor elkaar zo lekker in de stroming.
 
Ja die hebben een mooi plekje :)
Ben nog wel steeds bezig om de stroming optimaal te maken. Goed bereik voor de waaiers en oppervlaktestroming minimaal voor de toekomstige ringbandjes...
Maar ik ben steeds zo bang als die grote er zit dat die op mijn vinger gaat springen :rolleyes:
 
Ineke, wat heb jij in dat filtertje? Alleen de pijpjes, of heb je er wat anders bij ingedrukt? Ik probeerde het met turf maar dat werkte niet bij me.
 
Bedankt meneer beheer alex ;)

Albert: Ik heb alleen die pijpjes, en een klein laagje filterwatten. Alleen denk ik dat ik toch maar weer de watten er uit haal, heb het idee dat hij toch wat minder stroomt zo. Is al snel vol. Ik voer de waaiers nu gericht, dus daar voor hoef ik de watten er niet uit te halen, maar ben nog steeds een manier aan het vinden om hem lekker krachtig over de hele achterwand te richten. Die uitstroom vind ik maar niks, dat schuine ding...
Je kunt ook meer van die bakjes er op zetten, dan kun je een bak vullen met turf. Of wordt hij dan wat te lang voor de bak?
 
Ja, ik heb die spons erbij onder hangen, en heb nog een cm of 4 over tot de bodem, dat wordt hem dus niet. Ik wacht wel even af hoe het gaat, en anders scharrel ik een buitenfiltertje op, eheim 2211 ofzo.

De Crystal Reds zitten er al in, en een lol dat ze hebben met zn allen, nu nog eitjes leggen.
 
je kunt toch ook gewoon de helft van de pijpjes er uit halen en dan turf er bij doen?
Had toen ik mijn zand niet goed had gepoetst ook pijpjes er uit gehaald om even extra watten er in te doen...
 
Ben ik toch blij dat ik m'n eheim 2211 niet heb verkocht en nu goed kan gebruiken... ;)
 
ziet er echt heel leuk uit Ineke...

grappig he die waaiers ??
 
Ja die waaiergarnalen zijn super he, heb er ook.
 
Ja, vind ze echt leuk :)
Ik zie ze ook wel vaak. Had ze vroeger ook gehad, was wel iets wat ik graag nog wilde.
Ik vind die afrikaanse wel mooier, maar toch voor deze gekozen omdat ze iets kleiner blijven. Geen spijt van :D
 
Hihi geen idee nog hoe ze allemaal heten....vind ze sxhitterend, maar idd wel iets griezeliger dan de gewone garnalen....

maar zoals ik ze zie zijn het lieve lobbessen nu...

ook geen spijt van...
 
Ja ze zijn zo groot en monsterlijk he ;)

DSC07546_zpscda8027a.jpg

DSC07538_zps0c04f6ea.jpg

DSC07532_zps8f569911.jpg

DSC07528_zps57922c8c.jpg

DSC07523_zps6cdd1c6b.jpg

DSC07519_zps1268e279.jpg

DSC07516_zps25318282.jpg

DSC07508_zps49b28655.jpg

DSC07502_zps4c61a110.jpg
 
Leuke bak Inuz!
Mooi het hout in het midden het lijkt wel een boom.
Ik vraag mijzelf af of ie nog gaat groeien! :D
Leuk bestand met garnalen en badis(?), komt er nog een scholenvisje bij?

Groetjes John.
 
Dank je John. :)
Alleen de "bladeren" groeien nog ;)
Nu alleen nog garnalen en dario dario (volgens mij voorheen badis bengalis?), en corydoras habrosus.
Er komt nog een schooltje in de midden, ik denk rasbora galaxy (heet nu ook al weer anders dacht ik...)
En boven in nog ringbandsnoekjes; pseudoepiplatys annulatus
Dan vind ik het wel "af" :)
 
Ziet er al helemaal geweldig uit, zeg, Mooi!

Annulatussen krijg je ook geen spijt van, ik zie ze heel vaak en ze zijn leuk!
 
dank je marlies :)
De ringbandjes komen als laatste. Kunnen de drijvers eerst nog even vermeerderen :)
 
Ja, mooi, dat stukje hout met die varens doen het echt helemaal , leuk zo!
 

Terug
Bovenaan