Lido 120 van Ineke (Inuz)


Zo de eerste 10 garnaaltjes zijn overgeplaatst. Niet zeuren dat het alleen maar kleintjes zijn (John!) want die lieten zich het beste vangen.. ;)

Edit: bijna vergeten. Mijn hout is gezonken, weg steen :D :D

Wat is dat? Nieuwe wortel of nieuw plantje?
747365_0_82_dsc07133.jpg


941489_0_82_dsc07123.jpg

417688_0_82_dsc07125.jpg

645698_0_82_dsc07127.jpg

449477_0_82_dsc07128.jpg

555624_0_82_dsc07129.jpg

461966_0_82_dsc07131.jpg

785625_0_82_dsc07136.jpg
 
Mooi zicht.
Ik voel me trouwens niet aangesproken hoor want er zijn meer johnnen hier ;) zou ook niet weten waar ik over moet zeuren... :rolleyes:

Ik zeur trouwens nooit... toch?
Als dat wel zo is moet je het zeggen hoor want wil natuurlijk niet als zeur overkomen.

Zeuren is ook meer iets voor vrouwen vind ik en kan daar nooit zo goed tegen maar is nou eenmaal zo en zal ik verder niks over zeggen anders zeur ik weer ;)
 
Yeah steen eruit weer een stapje verder :D

John de zeurpiet haha
 
hahahhaa ja john :rolleyes:

inderdaad mandy :D
 
Zit nog niet zo veel verandering in..
Plantjes beginnen wat te groeien maar nog niet zo snel en het water is nog bruin.
Ik zit ook nog te dubben over wat nu achter het hout te zetten, staat nog niks. Misschien daar de garnalenflat met het mos neer pleuren, zie je hem ook niet zo. Maar dat mos zie je dan ook niet zo... En wil de planten daar niet te hoog/dicht vanwege de achterwand :rolleyes:
Iemand nog suggesties voor een niet te hoge, open plant? ;)

Edit: ik schrik nu wel van het aantal garnalen in de 60cm. Ik heb er gister 10 uit gehaald en vanavond nog eens 10, maar het is niet te zien dat er wat mist. Ik ben benieuwd hoeveel het er uiteindelijk zijn :eek:
 
En een anubis plant op het hout of erachter?
Dat je dan het hout er toch bij betrek zeg maar.
Of een Bolbitis heudelotii of euhm Microsorum pteropus 'Trident' groeien ook erg mooi en leuk voor kleine garnaaltjes.

Hahaha hele bak zit dus nog vol met garnaaltjes :D
 
Anubias en bolbitus zitten op de achterwand. Microsorum Pteropus Windelov op het hout. ;)
De trident vind ik te sprieterig, aangezien er al veel "sprietenplanten" in de bak zitten.
Heb een stukje van een cm of 5 leeg zand achter het hout... Ach ik verzin nog wel eens wat :D

Ja helemaal vol :O
Heb er in totaal nu 35 in de lido zitten en mis nog niet zoveel uit de 60cm.
 
Misschien iets met een ander kleurtje?
 
Heb je niet een totaaltje van de bak hoe die er NU uitziet?
 
Inuz zei:
Heb weer even wat foto's gemaakt. Nog niet veel nieuws maar ach ;)

276133_0_82_dsc07093.jpg

679214_0_82_dsc07103.jpg

946115_0_82_dsc07104.jpg

858151_0_82_dsc07107.jpg

956431_0_82_dsc07108.jpg

538721_0_82_dsc07115.jpg


Edit: Ik denk dat ik trouwens de prikkers ga vervangen, even zien wat voor ijzerdraad ik heb. als dat van rvs is ga ik die doen.
Vind het toch wat storend. Geduld heb ik niet ;)

Zo, alleen dan zonder steen en met een paar garnalen :p
 
Zou je wel iets erachter zetten? Ik zou het even laten groeien...
 
Jaa dacht ik dus ook :) heb er trouwens ook javavaren daar geplakt bedenk ik me net.
Anders kan ik er altijd kunstmatige schuilholen verstoppen ;)
 
Ik blijf het een prachtig stuk hout vinden...
 
hahaha kopen? ;)
 
Haha, allen als je het persoonlijk bezorgt
 
Dat drijft de prijs natuurlijk wel op :p zit je straks al op 2000euro :engel:
 
De garnalen vermaken zich hier ook prima. Verbaas me er wel over hoe weinig ik zie van de 35 ;)
634959_0_82_dsc07173.jpg


De rode lotus heeft dus een nieuw plantje gemaakt :D
587297_0_82_dsc07172.jpg
 
Nou zeg, waar zijn ze allemaal???
 
Hebben genoeg te doen in de bak, afgestorven planten eten en zo ;)
 
Toch had die steen ook wel wat....lekker robuust enzo.

Al een idee voor een bestandje?
 
Ja, maar twijfel nog over het schooltje in het midden.

De dario dario zijn vanmorgen verhuisd en zitten lekker bij het hout, in de holen en zo.
De corydoras habrosus gaan er later ook in.
Schooltje wou ik eerst microrasbora kubotai, alleen die doe ik denk ik in de 60cm. Misschien dan toch citroentetra's, maar ik vind galaxy's ook wel erg mooi.
Boven in komen ringbandsnoekjes, Pseudoplaty annulatus het aantal ben ik nog niet over uit.
Wil op zoek naar de ancistrus claro.
En eventueel nog wat waaierhandgarnalen, mits de stroming sterk genoeg is en het zweefvuil aanwezig is.
 
Net even in de dierenwinkel. Zie ik waaiers zitten voor niet te veel geld. Heb er 5 meegenomen. En gelijk de stroming van de pomp zo gemaakt dat zij in de stroming kunnen maar het oppervlak niet te hard stroomt. Gelijk ook weer even mijn stofvoer opgezocht :D
Het is 1 hele grote en 4 kleintjes

783226_0_82_dsc07192.jpg

232187_0_82_dsc07194.jpg

736414_0_82_dsc07196.jpg

432678_0_82_dsc07197.jpg

786245_0_82_dsc07198.jpg
 
Haha, ook aan de waaiers, lijkt wel een trend geworden.
 
Hahaha ik had ze 8 jaar geleden ook, twee had ik er toen. Vond ik altijd leuk :D heb ze 3 jaar in de bak gehad, toen de bak opgeruimd. Maar vond het altijd leuke beestjes :D
Ik zal trouwens de extra witte watten ook maar uit de filter halen dan :)
 
Leuk bakkie, waaiers zijn leuk en goeie poetsers......... Maar waarom wil je je witte watten uit het filter halen :S
 
Voor de waaiers...
In dit filter zitten niet standaard watten. Heb ik er zelf bij gepropt omdat ik het zand niet goed gewassen had ;)
 
Het zwevende vuil
 
Mascha&Ivo zei:
Wat ruimen ze dan op?

Nou ze stofzuigen hier, doen de was, zo nu en dan koken ze voor ons ......... Maar voornamelijk dode planten, molm en algen :D
 

Terug
Bovenaan