leuk betaalbaar binnenfilter


Kan je niet een "koker" van achterwand maken en die om het filter heen doen en deze dan vastzetten in de bodem? Zou dat werken? Is zomaar een idee. :)
 
Ik weet het niet.. Ik twijfel of dit wel goed gaat :) gezien het drijfvermogen van het piepschuim van de achterwand, en ik denk dat het, het er niet makelijker op wordt mocht ik er evt een keer bij moeten.., dan lijken mij planten toch het mooiste..
 
Idee�n zijn aaaaltijd welkom, en worden gewaardeerd!!! Met z'n allen komen we er wel uit... Over de inrichting ben ik al uit, dat is al heel wat, nu moet ik nog een verwarmingselement hebben.. Zitten hier nig grote verschillen in?? Waar kan ik deze het beste plaatsen.. Aan de andere zijruit tegenover de uitlaat stroom vam het filter??
 
Ik heb ze in de hoek achterin tegen het achter of zijraam geplakt.
De meeste merken zijn wel goed denk ik en je hebt ook altijd nog garantie. Zelf heb ik een aantal van tetra en SF en ben over beiden tevreden.
 
Ze moeten vanwege de achterwand tegen t zijraam.. Maar wat is het verstandigste. .. Tegen het zelfde raam, if aan de overkant omdat daar de stroming naat tor gaat.?
 
Bij het filterhuis van Juwel zit de verwarming achter het filter, maar als ze los zijn doe ik hem meestal aan de andere kant van het aquarium tegen de zijruit aan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik al heel lang geen verwarming in mijn aquarium heb, is zeker in de zomermaanden niet nodig en ben vanwege mijn werk als gastouder bij mij thuis ook veel thuis en als het dan koud is, dan staat de verwarming aan. Maar houd het gewoon in de gaten en als het nodig is dan kan ik de verwarming uit het filterhuis gebruiken, die mag ik houden.
 
Kan er dan als hij aam de andere kant komt een beplanting redelijk dicht tegen aan? Of is dit schadelij voor de beplanting... Wij zijn juist niet vaak thuis, dus de verwarming zal echt wel nodig zijn..
 
Volgens mij kan dat geen kwaad hoor en er zit water omheen om te blussen als het fout gaat. :p
 
Hahaha... Dan maar geen vuurgarnalen erbij plaatsen :) maar dat is niet schadelijk voor de planten een heet element??
 
Ik heb het niet over fouten in apparatuur, maar ik bedoel gewoon als alles goed werkt, is het dan niet schadelijk dat er een heet element bijde planten staat??
 
Nee, dan niet. Maar ,er zijn ook beschermhulzen, dat er niets op of tegen aan gaat zitten/liggen.
Zwart van kleur.
 
Ooh dus eigenlijk iedere staafverwarming zou goed zijn??
Ik zag het volgende zou dit om ieder verwarmings element geplaats kunnen worden??www.aquariaveldhuis.nl/index.php?VERWARMING-KOELING=VT-HEATER-COVER-30CM--AHC-30--VT-HUISMERK&productID=16054
Dit zou al heel wat helpen om hem te verstoppen..
 
Dat ziet er wel goed uit Erik! Maar als hij in zo'n cover zit kan hij dan nog wel zin warmte kwijt en het water goed verwarmen? Ze zeggen dat je alleen maar hoeft te zorgen voor stroming, maar hoe verwarmt hij het water dan?
 
Als ik een nieuwe nodig heb koop ik nooit de hele dure merken moet ik zeggen en verder heb ik nog nooit last ermee gehad dat ze defecten vertoonden.
Bij mijn bakjes zat een paar keer de SF en die vind ik prima en is ook niet al te duur.
 
Volgens mij gaat deze om de buis heen, en zal de warmte er nig doorheen stromen, het leek mij een mooie oplossing om hem in ieder geval wat beter te kunnen verstoppen...
Ik hoop alleen dat hij voor ieder element geschikt is, en voor stroming ben ik niet ech bang mrt de aquael turbo 500..
 

Terug
Bovenaan