leuk betaalbaar binnenfilter


@jessicapilon: bij mijn aanstaande Rio 125 is het 8 keer de inhoud, bij de 500 zit hij met minimaal 4 a 5 keer echt net op het randje. Ik kan hem dan toch ook gewoon minder hard zetten, dan heeft hij minder kracht en verbruikt hij minder stroom. Bij een 60 cm/liter bak zou ik zeker voor de 500 gegaan zijn, maar de Rio is 2 keer zo groot.
 
Ja je kan het zachter zetten maar kost meer stroom.
Ik heb op de 80cm de 2213 met 440 liter cap.
Het is net wat je wil.
 
Ik wil gewoon kraakhelder water en genoeg stroming met een filter die veilig is voor mijn garnalen. In mijn beleving is een sponsfilter altijd minder krachtig/effectief dan een gemotoriseerd filter... Maar zaterdag ga ik bij Romberg ook nog advies krijgen over andere opties, ben benieuwd wat ze hebben en of ik daar een beter gevoel over heb dan over de Aquael Turbo.
 
Ik heb zelf de 500 op een Lido 120, en dat gaat prima, blaast behoorlijk zelfs. Voordat ik mijn achterwand er in had zette ik hem eigenlijk nooit vol open.
 
Erik1974 zei:
Ik heb zelf de 500 op een Lido 120, en dat gaat prima, blaast behoorlijk zelfs. Voordat ik mijn achterwand er in had zette ik hem eigenlijk nooit vol open.

De Lido 120 is wel 20 cm korter dan de Rio 125. Waarom nu met de achterwand wel dan?
 
De achterwand blokkeert de stroming enigzins, ik heb een iets andere achterwand dan de meeste bakken ;)

jOg0EhXwJbGibKp62BJDWcXgOuXmF9B-.jpeg
 
Ziet er inderdaad anders uit dan anders, lijkt een erg dikke achterwand. De achterwand zit ook tegen de linker zijwand aan? Het filter zit achter de achterwand?
 
Heb ook zoiets, dan 1.20 m .
Nu hij er uit is,zie je ook hoeveel ruimte dan inneemt.
 
Waarom geen externe Eheim2213 dan met een speciaal korfje bij de uitstroom naar de filter toe zodat er geen garnalen in kunnen komen?
 
Hoe kan ik het beste mijn filter proberen te verstoppen. .. De aquael 500 zuigt die op 1 punt aan of de gehele ronde koker??
 
jessicapilon zei:
Waarom geen externe Eheim2213 dan met een speciaal korfje bij de uitstroom naar de filter toe zodat er geen garnalen in kunnen komen?

Omdat het allemaal al duur genoeg is en ik ook nog behoorlijk onzeker ben over het gebruik van een extern filter. Wellicht komt die er op termijn nog wel, maar voorlopig dus even niet.
 
smidsy zei:
Hoe kan ik het beste mijn filter proberen te verstoppen. .. De aquael 500 zuigt die op 1 punt aan of de gehele ronde koker??

Achter een plant/hout/steen of een stuk achterwand.
 
Onzeker over een Externe??????

Als jij die 1 maal heb, wil je nooit geen andere meer.
 
561188_0_82_dsc_0002.jpg


Staan er een paar.
De Grote is van de kamerbak, heb ik daar tijdelijk geparkeerd.
Dat hij gewoon door kan blijven draaien.


Die op de witte jerrycan, is mijn reserve pomp.

Nu even rommelig, alles moest ineens leeg.
 
Bertus zei:
561188_0_82_dsc_0002.jpg


Staan er een paar.
De Grote is van de kamerbak, heb ik daar tijdelijk geparkeerd.
Dat hij gewoon door kan blijven draaien.


Die op de witte jerrycan, is mijn reserve pomp.

Nu even rommelig, alles moest ineens leeg.

Wow dat zijn echt wel enorme filters, zijn die externe allemaal zo groot? En wat betreft de onzekerheid, tja that's me, maar dat weten jullie inmiddels wel ;)
 
Externe zijn er ook kleiner,hoor.

Heb ook de ecco,s staan. en de 2011.
229139_0_82_ecco.jpg


Heb je van klein tot groot. die je ziet is de grootste ecco.
 
@Bertus: gelukkig maar haha. Hebben die van TetraTec niet ook sleuven waar de garnalen doorheen kunnen? Heb zo'n filter gehad en was er inderdaad wel tevreden over. De In 600 meen ik.
 
Nou ,bij mij niet hoor, heb er een gaasje voor gemaakt.

Heb ik trouwens bij al mijn filters.
Stofvuil gaat er in, garnalen lopen er overheen.

Klein beetje inventief zijn, kan je er een hoop gebruiken.
 
Nou... Ik ben juist naar intern terug gegaan. (zelfbouw) en dat bevalt toch ook wel heel prima.
 
Iemand een idee om hem weg te werken?? Ik neem aan dat hij vrij moet blijven, of maakt dat voor het filteren niet uit, zou ik er ook een stapel stenen voor kunnen bouwen... Wel met gaten zodat er aanzuiging is???
 
Erik1974 zei:
Die tetratec filters zijn niet garnaalvriendelijk hoor, daar kunnen ze makkelijk in komen.

Dat dacht inderdaad ook, dan valt die in ieder geval af.

Een extern filter komt er misschien ooit nog wel, maar als het interne filter goed bevalt dan kan ik het daar ook gewoon bij laten. Als het water maar goed helder blijft/wordt en de garnalen er niet in kunnen verdwijnen/vermorzeld worden.
 
Het is toch nog wel een behoorlijk groot filter en de 1000 zal nog groter zijn dan de 500, alhoewel mijn aquarium natuurlijk ook groter is dan deze. Maar fijn dat hij past! Ik zal bij Romberg wel eens kijken wat ze daar hebben, ben benieuwd of ze ook een filter hebben die kleiner is dan deze.
 
Hij is inderdaad behoorlijk aan de maat... Van boven naar onder 24cm... Het past net... Maar ja.. Mn motto is altijd net goed is ook goed ;)
 
Gewoon van voren flink wat Vallisneria plaatsen, of een flinke volle snelgroeier. Zie je er weinig meer van.
 
Haha dat is waar en met vallesneria zie je er inderdaad niks meer van en het is nog mooi ook! :)
 
Onze lokale visboer heeft ongetwijfeld wel wat moois in huis.

Yup. camouflage met planten is het makkelijkste. Steken kan ook maar geeft vaak gedoe als je er es bij moet iets knutselen met een reststuk achterwand (als je dat nog hebt en groot genoeg is) je kunt zo veel kanten op maar een flinke bos planten is wel de eenvoudigste manier
 
Ik heb nog wel een stuk achterwand, maar dit zal dan gekit moeten worden.. Ik denk dat ik er voor ga om 2 soorten planten om het filter te plaatsen om het filter minder op te laten vallen...makkelijk, en zo dwing ik minzelf om er voldoende planten in te krijgen..
 

Terug
Bovenaan