Innovative Marine Nuvo 24 van Niwla


Stuur er mij een paar! haha prachtig man echt veel garnalen. Ik krijg mijn vuurgarnalen niet eens aan het broeden in een ander bakkie.

Troost je, mijn vuurgarnalen willen ook voor geen meter. Blijkbaar hebben ze gehoord dat ik ze zat ben en ze binnenkort gaan verhuizen want nu kweken ze ineens wel. Hahahaha. Maar ik snap je frustratie heel goed.
 
O ja, dat was ik alweer vergeten hoor:stom:

No problem!!

Door het terugzetten van de backup is onderstaand berichtje verdwenen dus hierbij nogmaals:

Een beetje off-topic maar afgelopen weekend bij mijn broertje wezen scapen. Hij heeft sinds kort eenzelfde bak draaien als ik alleen dan 60 ipv 90L en in het wit.

Voor:
IMG_6392.jpg


Na:
IMG_6406.jpg
 
Helaas heb ik een treurige mededeling. Vandaag is deze bak gesneuveld. :'(
90 liter water en minimaal 150 garnalen over de vloer.
In hoeverre kan de verzekering hier iets mee?
 
Je inboedelverzekering dekt schade aan je vloer en wat er nog meet beschadigd is, dieren worden niet vergoed en je bak ook niet
 
Dank je wel voor je reactie. Wordt daarbij onderscheid gemaakt tussen het spontaan knappen van de bak of door eigen toedoen (ook al was het natuurlijk zeker niet met opzet?)
 
Zover ik weet is de oorzaak niet van belang als je een uitgebreide polis hebt en dan worden de bewoners ook vergoed maar dat moet je even in je polis nalezen. Ik was blij je hier weer te zien Alwin maar dit is balen zeg. Hoe is het precies gekomen dan?
 
ai das minder wat is er gebeurd
Net wat John zegt hangt van je verzekering af de mijne is niet uitgebreid maar vergoed de bak de schade en de dieren kortom alles
 
Zover ik weet is de oorzaak niet van belang als je een uitgebreide polis hebt en dan worden de bewoners ook vergoed maar dat moet je even in je polis nalezen. Ik was blij je hier weer te zien Alwin maar dit is balen zeg. Hoe is het precies gekomen dan?

Het is ook veel te lang geleden hoor. Helemaal mee eens. Ben prive weinig online tegenwoordig en heb al een tijdje een andere baan (maar volgens mij wist je dat al). Erg leuke baan maar ook veel verantwoordelijkheid dus kost veel goede energie.
Daarom was dit een goede "aanleiding" om de deur weer op een kier te zetten.

Wat er gebeurt was: Vanwege de temperatuur moest de ventilator op de bak weer aan. Dat wist mijn vrouw. Dit was ik alleen zelf vanmorgen vergeten en mijn lieve vrouw wilde dit wel spontaan doen voor mij. Alleen zat de afdekplaat er nog op. Zij heeft deze er af gehaald en op een kunststof houdertje op de zijwand van de bak gezet zodat ze 1 hand vrij had om de ventilator aan te zetten. De afdekplaat is van het kunststof afgegleden en kwam op het glas terecht. Een enorme scheur tot gevolg. Afdekplaat is gek genoeg nog heel.

IMG_3865.JPG
IMG_0726.JPG
 
Schade is inmiddels gemeld bij de verzekering :c
 
Zo dat is een flinke jaap eruit Alwin en je hebt nog geluk dat veel garnalen op de bodem zullen zitten. Ook het dressoir zal wel schade hebben. Ik hoop dat alles met de verzekering vlotjes zal gaan.
 
Ai, wat een ravage.
 
aii mijn nachtmerrie! Hopen dat de verzekering schappelijk is!
 
Zoiets is voor een ieder een nachtmerrie maar goed we kunnen hier weer zien dat een ongelukje sneller gebeurd dan we soms denken.
 
Bedankt voor het medeleven.

Mochten mensen ooit in deze situatie komen, zo gaat het verlopen bij mij:

Morgen komt iemand kijken voor de vloer. Als deze total loss wordt verklaard komen zij een nieuwe vloer leggen (die bij mij vanaf het toilet, via de hal en woonkamer in 1 stuk doorgelegd is naar de keuken). De inhoud van de bak is verzekerd tot €1000,- (mits ik daar een “offerte” van kan presenteren. Nog geen idee wat ik daamee moet). De bak zelf ook (maar deze is helaas nergens meer te koop:'(). Het dressoir is ook gedekt mits ik daar een rekening van heb, maar deze komt helaas van Marktplaats dus waarschijnlijk geen poot om op te staan.

Dit alles komt we omdat ik (blijkbaar) een all risk woonverzekering heb. Had ik de basis gehad was alleen de vloer gedekt omdat ik (eerlijk als ik ben) had aangegeven dat het door eigen toedoen kwam.

Mocht ik meer nieuws hebben dan meld ik me weer.
 
Ik heb 6 maand geleden wat schade aan vloer en dressoir gehad door een lekke nano en verzekerd via Klaverblad. Van niets had ik meer nota s maar men deed niet moeilijk en nam de bedragen over die ik zei dat het had gekost. Ze snappen toch wel dat je via MP geen bon hebt of van iets dat al vele jaren oud is. Gelukkig was de schade hier erg beperkt maar jouw verzekering doet vrij moeilijk vindt ik.
 
Vervelend, deze rompslomp wil je niet. Sterkte . Kun je geen offerte bij een lfs laten maken van de inhoud van je aquarium. Staat waarschijnlijk wel een vergoeding tegenover, maar die kun je misschien ook wel declareren.
 
Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze zo moeilijk doen over nota s want je bent verzekerd en dan moet het in de oude situatie worden hersteld oftewel je hebt recht op een bak en dressoir die vergelijkbaar is met je oude. Daar doet een nota niets aan af volgens mij. Voor alle goederen staat een bepaalde afschrijving en zolang je niet onder de 40% komt heb je recht op de nieuwwaarde.
 
De inhoud van de bak is verzekerd tot €1000,- (mits ik daar een “offerte” van kan presenteren. Nog geen idee wat ik daamee moet).
Das niet zo moeilijk neem aan dat je weet wat er in zat ga naar een goede lfs leg het en deze kan zo een goede offerte maken voor je
Probleem van bak niet meer verkrijgbaar klopt maar is ook op te lossen :D
Neem aan dat je de factuur nog hebt van de bak zo niet geef even een pm
 
Wat een ellende Alwin. Gelukkig wel goed verzekerd.
 
Ben benieuwd hoe het is gegaan gister met de expert.
 
Das niet zo moeilijk neem aan dat je weet wat er in zat ga naar een goede lfs leg het en deze kan zo een goede offerte maken voor je
Probleem van bak niet meer verkrijgbaar klopt maar is ook op te lossen :D
Neem aan dat je de factuur nog hebt van de bak zo niet geef even een pm

Wil jij van je bak af dan ? :D
Ik denk dat ik inderdaad maar contact moet zoeken met een goede lfs met verstand van taiwan bees en die een offerte op laten stellen. Zo had ik het nog niet bekeken. :deal:
Factuur van de bak zal ik vast nog wel hebben, anders hoor je het wel.
 
Ben benieuwd hoe het is gegaan gister met de expert.

Gister is een stoffeerder geweest om de maten op te nemen en foto's te maken. Hij gaat dit opnemen met de verzekering, maar verwacht daarbij geen problemen. De oude vloer moeten we zelf verwijderen en afvoeren. Ik weet alleen niet of hij ook rekening houdt met nieuwe ondervloer. Daar ga ik hem vandaag nog over bellen.
 
Ok, wat een gedoe allemaal zeg. Zolang de vloer niet zo oud is en meer dan 40% van de nieuwwaarde waard is zul je de nieuwprijs vergoedt moeten krijgen.
 
Ik denk dat ik inderdaad maar contact moet zoeken met een goede lfs met verstand van taiwan bees en die een offerte op laten stellen.

Hoeveel zijn er gesneuveld Alwin en had je daar enkel TB s in of ook andere garnalen. Anders hebben ze zich goed voortgeplant namelijk ;)
 
De vloer is best wel oud hoor, dus ik knijp in mijn handjes
Staat hier inderdaad stof te eten vandaar mijn opmerking :cool::D

Ow, vanwaar dat? misschien moet ik je oude topic even opzoeken :D


Hoeveel zijn er gesneuveld Alwin en had je daar enkel TB s in of ook andere garnalen. Anders hebben ze zich goed voortgeplant namelijk ;)

Het waren eigenlijk alleen maar TB's., een paar japonica's en een paar rasbora's. Het waren er zonder overdrijven zeker een stuk of 150, allemaal afkomstig van die 17 die ik de laatste keer bij jou opgehaald had.
Ze gingen echt als een malle! Meerdere keren per week een enorme drukte in de bak en overal waar je keek jonge garnalen. Ik zal vanavond even een paar videootjes van de laatste periode.
We hebben er hooguit 20 kunnen redden en deze zitten bij de citroengarnalen in op kraanwater. Ik verwacht niet dat dit lang goed gaat.
 
Ow, vanwaar dat? misschien moet ik je oude topic even opzoeken :D
Heeft puur te maken met de tijds gebrek en zeker ook de verdiepings-temperatuur wordt simpel weg te warm op de verdieping
Ben daarvoor nog steeds opzoek naar een oplossing zonder bakken geld te moeten uitgeven
 
Doodzonde van al die mooie garnalen Alwin maar goed zoiets heb je niet in de hand.
 
Heeft puur te maken met de tijds gebrek en zeker ook de verdiepings-temperatuur wordt simpel weg te warm op de verdieping
Ben daarvoor nog steeds opzoek naar een oplossing zonder bakken geld te moeten uitgeven

Maar zou je er eventueel van die bak af willen?
 

Terug
Bovenaan