Innovative Marine Nuvo 24 van Niwla


Wat een mooie bak is dit zeg. Vooral de stenen met het groen vind ik schitterend!
 
Het heeft een tijdje geduurd maar aangezien dit een fotoboek is hierbij wat beelden, stilstaand en bewegend.






XuyXZW09g0BiESsX82tm_Rg8pXHx6bUE.jpeg


XuyXZW09g0BiESsX82tm_Rg8pXHx6bUE.jpeg


XuyXZW09g0BiESsX82tm_Rg8pXHx6bUE.jpeg



Al met al ben ik erg gelukkig met hoe het nu gaat!
 
Inmiddels ben ik drie waterballetten verder op zolder (waarvan 1 echt serieuze waarbij het osmose-apparaat de hele nacht doorgedraaid had) "eindelijk" het auto shut off deel tussen mijn osmose-apparaat en opslagtank gezet (wat ik eigenlijk al maanden in huis had :().

Voor de rest doet de bak het super! De garnalen in de bak zijn ontzettend actief en flora groeit (zonder Co2) stabiel. Ik heb een aantal jonge garnalen met erg veel rood of zwart. Zelf vind ik ze erg mooi maar volgens mij wordt de kwaliteit van de garnaal juist bepaald door de hoeveelheid wit. Van de 5 corydora pygmaea die ik er laatst bijgezet heb vind ik er op 1 of andere manier nog maar eentje terug. Ik twijfel nog of ik er een schooltje rashora's bij zet. Ik zou niet willen dat het ten koste gaat van de activiteit van de garnalen in de bak.

Aangezien ik lang weinig op het forum ben geweest en al helemaal weinig foto's geplaatst heb hoop ik het hierbij te compenseren met onderstaande video. Veel plezier

 
Gaaf filmpje en wat een mooie bak en garnalen!
Die hele rode met zo'n klein wit vlekje zijn juist toppers en noemen ze Red Ruby dus niet hetzelfde als de gewone Crystal reds waarbij wel het witte gedeelte de hoogte van de gradatie bepaald.
 
Prachtig filmpje Alwin ik kan enkel het goede wat hierboven staat geschreven bevestigen .
 
Inmiddels ben ik drie waterballetten verder op zolder (waarvan 1 echt serieuze waarbij het osmose-apparaat de hele nacht doorgedraaid had) :(

Dat heb ik ook één keer gehad. Bij het opstaan denk je, wat hoor ik toch?

Maar goed, ik zet nu een timer.
 
Iedereen bedankt!! Ik ben er ook ontzettend gelukkig mee.
Bij een volgende onderhoudsbeurt zullen de mossen wat uitgedund worden inderdaad.

Dat heb ik ook één keer gehad. Bij het opstaan denk je, wat hoor ik toch?

Maar goed, ik zet nu een timer.

Dat deed ik ook op mn telefoon... maar dan zette ik die timer uit en dacht ik "die kraan draai ik zo wel even dicht" en er vervolgens nooit meer om denken natuurlijk..... Alzheimer Light :br:
 
maar dan zette ik die timer uit en dacht ik "die kraan draai ik zo wel even dicht" en er vervolgens nooit meer om denken natuurlijk....

Herkenbaar...

Snooze functie is bij mij echt essentieel voor zulke zaken... Elke 9 minuten een herinnering en dan duurt het soms nog een uurtje... Ik programmeer mijn alarm zelfs preventief drie kwartier te vroeg.
 
Heel gaaf filmpje. Wel een vraagje; wat zit er op dat linker eilandje voor een plantje/mosje?
 
mooi geworden zeg prachtig om te zien hoe de garnalen zich vermaken
 
Het was weer lekker snoepen in huize Niwla dit weekend. broccolistronkjes :D

IMG_6120.jpg
 
Wat een heerlijke drukte in de bak weer vanavond bij gedimd licht. (Het is een beetje een chaos in de bak omdat ik behoorlijk wat mos en vorkjeskruid aan het opkweken ben zodat dat zeer binnenkort naar mijn broertje kan)

 

Terug
Bovenaan