Innovative Marine Nuvo 24 van Niwla


Maar zou je er eventueel van die bak af willen?
Zeker is eigenlijk te klein voor het doel wat ik in het hoofd heb
Heb er nog geen werk van gemaakt ivb vakantie periode om hem op markt plaats te zetten of hier te koop aan te beiden
 
Zeker is eigenlijk te klein voor het doel wat ik in het hoofd heb
Heb er nog geen werk van gemaakt ivb vakantie periode om hem op markt plaats te zetten of hier te koop aan te beiden

Hou dat dan even zo ;-). Heb je hem überhaupt wel in gebruik gehad of nog nooit wat mee gedaan sinds je hem gekocht hebt?
 
Hou dat dan even zo ;-). Heb je hem überhaupt wel in gebruik gehad of nog nooit wat mee gedaan sinds je hem gekocht hebt?
Heb een keer een poging gewaagt om hem in te richten maar is nooit bevolkt geweest
En eet zout nog brood hier rustig aan maar eerst de schade maar regelen en bij komen van de schrik
 
Heb een keer een poging gewaagt om hem in te richten maar is nooit bevolkt geweest
En eet zout nog brood hier rustig aan maar eerst de schade maar regelen en bij komen van de schrik

Ik heb er zeker belang bij zodra hier alles afgerond is en er een nieuwe vloer ligt.
 
Vandaag bericht van de verzekering gehad dat de waarde van mijn garnalen (mede dankzij een motivatie van een kweker) bepaald is op €550,-. Uiteraard wordt de bak en bodem vergoed en hebben we een vergoeding ontvangen voor de waterschade aan het (tweedehandse) dressoir waar de bak op stond. Ik ben erg blij dat de waarde van de opgekweekte garnalen erkend wordt hiermee en natuurlijk is het een goed begin om opnieuw te beginnen.
 
Dat is een mooi bedrag Alwin al had je liever geen lekkage gehad natuurlijk. Maar zoals ik het zie is het netjes afgehandeld.
 
Bedankt allemaal!

Ik wist al niet eens meer dat ik het online had staan maar toevallig liep ik net tegen 1 van mijn eigen filmpjes aan. Deze was van de opstart van deze bak. Toen had ik er ook nog Co2 op staan. Poeh, wat mis ik die tijd.

 
Nou, tijd voor een kleine update. Dit is er eentje in de categorie "als de poep de ventilator raakt". Zo heb je twee prachtige bakken in huis en zo sta je bijna met lege handen.

Afgelopen week mijn andere Innovative Marine bak (een 60 liter uitvoering) alvast verhuisd vanaf zijn vaste plek in de woonkamer naar het aanrecht zodat deze niet in de weg staat als de nieuwe vloer komt. Dit is mijn laatste foto vóór de verhuizing:
IMG_4033.JPG



Voor het verhuizen zoveel mogelijk water uit de bak en sump gehaald en daarna met de grootste zorg verplaatst. Voorzichtig bak+kast naar de keuken geschoven en het laatste stukje de bak op het aanrecht getilt.
Hier staat ie op z'n nieuwe plek:
IMG_4066.JPG


De volgende dag merkt mijn vrouw op dat de schuimmat onder de bak nat is. Na zoeken blijkt deze bak ook lek:


Omdat ik verder geen bakken meer in huis had als de sodemieter naar de Hornbach gereden om daar een Nano Cube op te halen (1 van de weinige andere bakken die ik mooi vind). Na een hele avond klussen staat deze nu op het aanrecht.
IMG_4070.JPG


Dus nu staan er twee bakken in de tuin te wachten om afgevoerd te worden. De kleine bak laten repareren zie ik (nog) niet zitten. Het vertrouwen is behoorlijk ver te zoeken bij mij op dit moment. Zo heb je alles voor elkaar en zo heb je bijna niks meer.......

En nu ????

Ik heb geen idee. Aan een grote 90 liter bak kan ik nog wel komen via Flipper24. Voor die bak heb ik alles in huis: Speciale media baskets, filter blokken, ATO, filter guards, verlichting waar ik erg happy mee ben, osmose-apparaat. En eigenlijk vind ik deze bakken de allermooiste die er zijn. Niks kan daar aan tippen. Ik vond de sump achter in de bak geweldig en zou niet anders meer willen (geen extern filter oid). Dus heb ik twee opties: weer vertrouwen krijgen in deze bakken en opnieuw beginnen met de 90 liter van Flipper24, of een bak laten bouwen met dezelfde functies als de Innovative Marine (met mogelijk een dikkere ruit) zodat ik dezelfde onderdelen kan hergebruiken. Ik weet alleen niet of er bouwers zijn die het glas zou kunnen buigen en dat aandurven. Ik heb toch het gevoel dat dit mede de oorzaak was voor het knappen van mijn 90L bak. Dat er toch te veel spanning in het glas zat door het buigen van de twee voorhoeken. Terwijl ik juist dat het allermooiste vond aan die bakken.

Voor nu doe ik het even met die ene nano cube. Tot er een nieuwe vloer ligt....en dan maar keuzes maken.
 
Tjee wat een pech Alwin en ik herken het verplaatsen want dat moest ik ook. Ik haal al het water eruit tot er een klein laagje overblijft en schijf de bak dan op een grote plank of plaat en verhuis deze dan en daar laat ik hem opstaan tot hij terug kan. Waar lekte de 60cm precies dan?

Het zit je duidelijk niet mee zeg. Hier leggen ze a.s. vrijdag de vloer dus ook hier alles op de kop.
 
Tjee wat een pech Alwin en ik herken het verplaatsen want dat moest ik ook. Ik haal al het water eruit tot er een klein laagje overblijft en schijf de bak dan op een grote plank of plaat en verhuis deze dan en daar laat ik hem opstaan tot hij terug kan. Waar lekte de 60cm precies dan?

Het zit je duidelijk niet mee zeg. Hier leggen ze a.s. vrijdag de vloer dus ook hier alles op de kop.

Hij lekte aan de onderzijde. Op de overgang van bodemplaat-zijwand. Misschien is het nog te kitten maar daar ben ik zelf niet bedreven in.
 
Je-mig!
Wat een pech... maar ook wat een geluk dat het zo te lezen nu op tijd werd ontdekt. Heel veel sterkte voor de komende tijd.
 
Gaat weer lekker daar :'( tjonge zit je wel mee maar niet heus
Dit soort bakjes moet eigenlijk helemaal leeg bij verplaatsen glas en kit naad zijn niet al dik.
Wat je idee over laten maken van zon soortgelijke bak met gebogen ruit ben bang dat hier in nl er weinig bedrijven zijn die dit doen is niet zo eenvoudig.
Misschien een in VS rond kijken
 
Als het alleen de kitrand is, dan zou ik die naar een aquariumbouwer brengen en opnieuw laten kitten.
Dat kan geen fortuinen kosten, en al zeker niet als je zelf de oude kit er zo veel mogelijk af haalt.
 
Dit soort bakjes moet eigenlijk helemaal leeg bij verplaatsen glas en kit naad zijn niet al dik.

Dat denk ik ook Jaap want deze kunnen veel minder hebben dan een bak met dikker glas en dus een dikkere kitnaad. Nano s verplaatst ik hier dan ook op een houten plank en plaats ze daar pas op als bijna al het water eruit is.
 
Ik heb besloten er voorlopig de brui aan te geven. Ik hou het voor nu bij de ene nano die ik heb. Wellicht komt er nog een tweede nano bij waarmee ik crystal reds ga houden op ph-verlagende bodem en kraanwater. Hierdoor gaan er de nodige spullen weg. Deze spullen zal ik hier onder " aangeboden" plaatsen.
 

Terug
Bovenaan