Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


Misschien is de volgende vis wat voor je: Asterophysus batrachus (Gulper Catfish).

fsjn_vWELfFpuDRF3uvV_OKUPX3lFn3z.jpeg

fsjn_vWELfFpuDRF3uvV_OKUPX3lFn3z.jpeg


[video]https://www.youtube.com/watch?v=S_Jxu1vMm8k[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ef-qKT_D0i8[/video]

[video]https://youtu.be/TnQfSoLrwxQ[/video]

Dit is geen gemakkelijke vis om te houden, ze zijn ook niet zo heel goed verkrijgbaar en redelijk duur in aanschaf (�100/150 voor een jong). De vis kan andere vissen pakken welke wel 2/3 keer zo groot is als de vis zelf. Ook kunnen ze een soortgenoot pakken.

Op ten duur zal deze vis ook een groter aquarium nodig hebben. Meer informatie over de vis: http://www.roggenforum.nl/viewtopic.php?f=59&t=1420
 
Prima

Btw weet iemand een klein blijvende Siamese tijgerbaars (ST), datnoid, tijgerbaars, tijgervis soort??
Of een vis die er op lijkt.
 
Leuke vis ludger worden maar 28cm maar dat betekend dat ik geen andere vissen kan houden (2x de grote van deze vis hebben ze nodig zodat ze niet worden opgegeten en dat past niet in mijn bak.)

En een meerval in je bak lijkt mij nogal saai.
 
Denk dat ik mijn bak ga houden bij 5 hejula snoeken, een polyterus en wat ciclide of silverdollars.

Wat voor ciclides raden jullie aan? Vind zelf tijgerbaarzen wel mooi.
Weet iemand een klein blijvende Siamese tijgerbaars (ST), datnoid, tijgerbaars, tijgervis soort??
Of een vis die er op lijkt.
 
Ooh en nog een vraagje hejuta beani snoekjes kan ik die gewoon guppen laten eten. Op sites stond levend voedsel bedoelen ze daar tubifex mee of vissen?
 
Botia had je al gemeld dat jonge guppen op termijn niet genoeg is.
En tijgerbaarzen zijn geen cichliden... en de kleinste soort wordt alsnog zo'n 30 cm.

Maar als je dit soort vissen fraai vindt is iets wat je misschien nog met enig fatsoen kan houden een koppel Heros.
 
Hoe oud ben je? Als je een jaar of 15 bent zou ik echt niet aan deze vissen gaan beginnen. Ze worden allemaal behoorlijk oud en vragen een speciale verzorging. Als je straks nog gaat studeren enzo denk ik niet dat je nog echt tijd voor ze zal hebben.

Ook vraag ik me af waarom je pers� dit soort vissen wil hebben. Waarom begin je niet bv een mooi Malawi aquarium?
 
Botia zei:
Hoe oud ben je? Als je een jaar of 15 bent zou ik echt niet aan deze vissen gaan beginnen. Ze worden allemaal behoorlijk oud en vragen een speciale verzorging. Als je straks nog gaat studeren enzo denk ik niet dat je nog echt tijd voor ze zal hebben.

Ook vraag ik me af waarom je pers� dit soort vissen wil hebben. Waarom begin je niet bv een mooi Malawi aquarium?

Sluit me hier bij aan. Niet lullig bedoelt , maar zeker als ik zie hoe ongeduldig je nu al bent. Niks mis mee maar moet je wel van jezelf weten.
 
Bedankt voor de tip Mascha&Ivo leuke vis lijkt een beetje op de zebracicliden.
En ik ben inderdaad 15. Botia praat je nu over de hero vis of over de hejuta beani?
Ik ben op de hoogte dat ze behoorlijk oud worden, maar dat is niet echt een probleem met studeren.
En ik wil graag dit soort vissen hebben omdat ik een fan ben van roofvissen. En ik had vroeger malawi ciclide maar vond ze nogal saai. Waren zeer mooi en kleurrijk maar ik wil graag iets meer.
 
Begon met een 80x80x40 aquarium met koud watervissen er in die in ving (donderpad / snoek / baars / zeelt / modderkruiper / zonnebaars / kreeft / wolhandkrab / schol / amerikaanse dwerg meerval)

Maar bak werdt te klein dus kocht een 100x80x60 aquarium. Kreeg een ziekte en alle vissen gingen dood behalve de amerikaanse dwerg meerval. En ik ging over op malawi's. Vond een bak met een slangenkop en twee muskusschildpadden bij het afval.

En nu begin ik weer een nieuwe bak.
 
Ik vind gars al heel lang heel mooi. Nam deze bak eigenlijk ook voor die reden. Maar aangezien het nogal zielig is om gars in mijn bak te houden. Dacht ik aan beani snoeken.
 
EEN Polypterus?

Welke soort dan? Er zijn er nogal wat...

Hoe zeldzamer de soort, hoe zeldzamer de kleur, hoe groter de vis: hoe duurder.

Tenzij iemand van zijn veel te grote vissen afwil, dan worden ze ineens erg goedkoop..........
 
Het liefst zo een
4f_vW11v3FBA7cM9MV2Wqc4L7HIMMnKs.jpeg


maar het maakt me niet zoveel uit als ze maar niet albino zijn
 
Ik ga morgen naar het vissenasiel en romberg. Ga daar kijken naar vissen.
En mijn hejuta beani's ophalen
 
saskia hoe heb je trouwens die links geplaats (bij je handtekening?)
 
Let er wel op welke polypterus soort je haalt, sommige soorten worden 70cm en dus te groot voor je aquarium. Er zijn kleiner blijvende soorten zoals de Polypterus palmas.
 
Ik krijg er een beetje een - om maar eens een prachtig woord van onze oosterburen te lenen - unheimisch gevoel bij, deze hele gang van zaken...

Misschien niet het leukste bericht, maar wel eerlijk...

~ Ivo
 
Bedankt voor de tips crazy fish

En jessicapilon ik weet dat dat zo kan maar bij jouw staat een link bij saskia staat gewoon roofvis zonder link. Maar je wordt wel verwezen naar de link.
 
Polypterus ornatipinnis? Max 60 cm. Beetje groot... Schijnt prima te eten te zijn...
 
Ze worden ong 30 cm is mij verteld maar het zou kunnen dat de foto niet klopt al lijkt hij er
Sterk op
 
Lekker handig dat je niet weet wat je in huis hebt gehaald........................vooral met een 1,20 bak
 
Heb geprobeerd maar het werkt niet probeer het later nog wel een keer
 
Je bent echt niet goed bij je hoofd he. Hij is weliswaar pas 4/6 cm, maar hij kan 60 cm worden. Ik begrijp jou echt niet. Van alle kanten wordt er gezegd dat die beesten te groot worden voor dat flutbakkie van jou, en toch koop je hem. Waarom ??? Om de grote jongen uit te hangen ??? Komop zeg, ondanks het feit dat je 15 bent, zeg ik het nu toch even gewoon, je bent absoluut verkeerd bezig :stom:

Vissen zijn levende wezens, geen wegwerpartikelen
 

Terug
Bovenaan