Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,142
Locatie
Rotterdam
Weet iemand leuke vissen voor mijn bak?
Heb nu twee wimpalen van 30 cm en 2 mesvissen van 20 cm en wat andere bodemvissen.

Zat te denken aan een slangenkop, een red tail of een arawana
 
Als je googled op RTC en arowana dan kan je zelf tot de conclusie komen dat deze veel te groot worden, naar mijn mening zijn deze niet houdbaar in aquaria thuis. Weet je toevallig welke mesvissen je hebt, misschien de Apteronotus albifrons? Als dat zo is dan worden deze uiteindelijk te groot voor je bak.
 
Ctenopoma acutirostre, Ctenopoma kingsleyae, Pantodon buchholzi kunnen.
 
Ik heb al 3 jaar twee afrikaanse mesvissen
 
De ctenopoma acutirostre lijkt me wel wat.
Vlindervissen had ik vroeger maar de vinnen werden opgegeten door de mesvissen.
 
Zat te denken aan channa gachua of een channa pulchra / kwastvin snoek / sorubim lima

Ps hoe moet je foto's plaatsen die je zelf hebt gemaakt?
 





Is het �berhaupt mogelijk om Chitala ornata gold,IT/Datnioides microlepis,sorubim lima,channa pulchra, fire eel, polypterus te houden in een 500 l bak samen te houden?
 
Chitala ornata en Mastacembelus erythrotaenia worden ongeveer 1 meter lang,Datnoides microlepis en Sorubim lima worden beiden tegen de 50cm. Denk niet dat je deze in je aquarium wilt hebben. Had je zelf ook kunnen vinden door simpel te googlen op de namen.
 
Heb je ideeen welke vissen ik wel zou kunnen nemen?


en de vissen die onder het filmpje staan die wil ik niet nemen. Het zijn de vissen in het aquarium
 
Ik ben nu van plan om een slangenkop te nemen en twee pauwogen en twee kwastvin snoeken
 
Zelfs dat vind ik gewaagd voor 500 liter. Waarom wil je perse agressieve vissen? Ik vind dat nogal vreemd overkomen.
 
Ik heb geen idee waarom maar ik vind agressiefe vissen gewoon leuker.
 
Ik zou gewoon voor de term roofvis kiezen.
 
Als je agressieve vissen wilt, gooi dan je bak helemaal om, alle vissen die je nu hebt eruit en stop hem vol met:
Melanochromis, Labeotropheus, Pseudotropheus demasoni, Metriaclima lombardoi en/of Pseudotropheus crabro.

Voila, 1 bak agressie. Allemaal planteneters trouwens.

De meeste roofvissen zijn helemaal niet zo agressief (lees: bewegen amper), behalve als er eten is. Maar dan zijn mijn congo tetra's ook behoorlijk agressief ineens...

De grote roodstaart meeval die mijn oude aquariumclub had bv was dik een meter, en veel mensen liepen hem straal voorbij omdat ie niet bewoog viel hij niet op... De piranha bak? Watjes van vissen... Wil je actie? De bak vol citroencichliden ja, daar werd in gestoeid en gevochten.
Optie voor een dikke 1,2m bak: rode acara's, of zebra's Amatitlania nigrofasciata.
 
Je hebt helemaal gelijk. Maar zelf vind ik malawi ciclide niet zo leuk.
Pauwoog ciclide of tanganyika cichlids vind ik leuker.
 
Zat te denken aan een pangasius maar die vissen zwemmen zich dood in mijn 240 l bak.
Weet iemand een alternatief?
Zat te denken aan Arius jordani seemanni.
Weet iemand hoe groot deze vissen worden? En zwemmen Arius jordani seemanni zich zelf ook dood?
 
7aeSa4DQkppV5WSfx-BmcgIIHsXz4-0Z.jpeg



Heb deze baars een tijdje geleden gevangen in noord Frankrijk.
Weet iemand wat voor baars het is. Zit nu in de vijver en ga hem morgen naar binnen halen. En hoe warm moet deze vis?
 
BTW kan iemand me vertellen hoe ik zelfgemaakte foto's plaats???



[
 
is dat niet gewoon een black bass ..
weet t bijna wel zeker..
niet echt een aquarium vis!
 
De snakehead van de link is een micropeltes, wordt ruim een meter en dus veelste groot. Astronotus occelatus wordt zo�n 35cm en kunnen echte slopers zijn, ook te groot voor je bak dus. Arius jordani wordt 35cm en is een echte zwemmer, ook een te klein aquarium dus.
 
Je hebt met jou bak vrij weinig keus. Zoals al eerder aangegeven js malawi cichlide dan het best. Dit zijn echt hele toffe vissen hoor. Maar als je dit niet wil zou ik voor een andere cichlide in afrika kijken.
 
Of bak omgooien en ameca splendens nemen ..
dat zijn ook enorme hufters.
(ook omdat ze vaak te warm gehouden worden en dan gaan hyperen)
maar met een beetje een groep heb je echt geen seconde rust in de bak...

Ze kunnen niet bij de je al bestaande monsters natuurlijk, dan zijn ze levend voer voor die joekels.
 
pauwogen zouden toch gewoon kunnen. Ze zouden misschien na 4 jaar te groot worden voor mijn bak.
Maar dan ben ik uit huis en zou ik een grotere bak kunnen kopen.
 
neko1awandawfafsca211241.jpg



Dit is de bak die ik nu heb (de vissen waren van de vorige eigenaar)
 
Is die kaaimansnoek een specaal soort dat klein blijft?

Of is dit gewoon een bak met hele zielige vissen???
 
Ja dat is echt sneu zo is die persoon enkel voor zijn eigen plezier bezig en totaal niet met het welzijn van de vissen.
Vissen een tijdje kleiner houden en dan overzetten tot ze groter worden naar een grotere bak werkt ook niet helemaal.
Zo vergroeien de vissen met alle nare gevolgen van dien.
 
Ah nu snap ik je reactie in mijn album.
Bedoelde jouw bak niet precies hoor maar over enorme vissen in te kleine huisvesting houden... :sorry:
 
Welke reactie bedoel je?
 
[No message]
 
He als ik bijvoorbeeld een channa pulgri / gaucha haal wat zou ik er dan bij kunnen stoppen?
Op sites staat dat de andere bewoners groter of ong even groot moeten zijn.

Wat raden jullie aan?
 
Zou een klimbaars / polypterus / tapijt vis / vampier tetra / elonesox belizanus / hejuta beani snoek kunnen?

hejuta beani snoek word maar 25 cm volgens wiki, klopt dat wiki zit vaak fout?
 
ctenolucius bean ?
 

Terug
Bovenaan