Ik zoek leuke /agressieve vissen voor in mijn 120, 60 , 70 bak


Als een vis 25 cm wordt, dan past die niet in jouw bak. Ik zou eerder kijken naar een drie meter bak, als je ge�nteresseerd bent in vissen van die lengte.
 
Ik heb vandaag 5 hejuta beani snoekjes (13) / een red tail (7 cm) / polypterus (10) / 2 pauwogen (7) besteld bij het vissenasiel in delft, romberg en robsdierenshop . Voor de red tail en de pauwogen heb ik een bak klaar staan als ze te groot worden. Dus ik ga er een roofvissenbak op groei van maken.
dacht misschien nog aan wat silver dollars / of andere gras pirhania's



DBst0_wk6deKgVYumuz4X6PkMPT0jXe_.jpeg


DBst0_wk6deKgVYumuz4X6PkMPT0jXe_.jpeg


DBst0_wk6deKgVYumuz4X6PkMPT0jXe_.jpeg


DBst0_wk6deKgVYumuz4X6PkMPT0jXe_.jpeg
 
Als iemand bezwaar heeft. zeg het dan graag snel dan kan ik de bestelling nog afzeggen.
(de vissen worden overgezet naar een andere bak als ze te groot zijn)
 
Naja het enige wat er is, vissen groeien op de manier die de bak toelaat. Dus als je een vis in een bak stopt die eigenlijk te groot voor die bak is, dan zal deze vis gaan vergroeien. Kijk naar goudvissen in een kom. Dus als je een aquarium hebt staan waar ze in kunnen groeien. Zet ze dan meteen daarin.
 
Denk je niet dat deze dieren iets te groot worden voor een 120 cm bak? Nu heb ik niet heel veel verstand van roofvissen, maar alleen al zoeken op de roodstaartmeerval levert een vis op waar je twee volwassen mannen voor nodig hebt om op te tillen. Zou er goed over nadenken of je dat wel wil. Je hebt al veel goede adviezen van kenners gekregen, dus zou daar nog eens naar kijken.
 
Ik las eens een artikel over iemand die 2 pauwogen had die 37 en 39cm na een jaar waren. Dus die zou ik niet nemen.
 
Zoals ik al zei heb ik een grotere bak klaarstaan maar ik ga niet een red tail van 7 cm in een bak gooien met twee grote slangenkoppen want dan is zo lunch. De pauwogen worden inderdaad wel groot en zijn ook niet handig voor bij de grote slangenkoppen want dat is te veel stres dus daar zit ik nog over te twijfelen.
 
En ja ik weet dat ze levende vissen eten (kweek guppen XD)
maar ze eten ook tubifex
iUdFFv86EDo7KBeu5lS57Ev3pN7THLcW.jpeg
 
Een redtail catfish wordt net zo lang als jouw bak lang is. Als je deze vis wilt houden dan zou ik maar alvast een verwarmde vijver graven.
 
Zoals ik nu al zeg voor de 3x ik heb een grotere bak klaarstaan maar ik ga niet een red tail van 7 cm in een bak gooien met twee grote slangenkoppen want dan is zo lunch. De pauwogen worden inderdaad wel groot en zijn ook niet handig voor bij de grote slangenkoppen want dat is te veel stres dus daar zit ik nog over te twijfelen.
 
Hij gaat nu alleen maar in mijn 250l bak totdat hij groot genoeg is voor bij de slangekoppen
 
Alsof je tegen een muur praat.

Hoe groot is die andere bak?
 
nekoneko zei:
Zoals ik nu al zeg voor de 3x ik heb een grotere bak klaarstaan maar ik ga niet een red tail van 7 cm in een bak gooien met twee grote slangenkoppen want dan is zo lunch. De pauwogen worden inderdaad wel groot en zijn ook niet handig voor bij de grote slangenkoppen want dat is te veel stres dus daar zit ik nog over te twijfelen.


Zoals inmiddels al voor ongeveer de tiende keer aangegeven worden de meeste vissen die je noemt veel te groot om fatsoenlijk te kunnen huisvesten of passen gewoon niet bij elkaar.
Het feit dat je zit te denken of al hebt genomen want volg het ff niet meer om een Roodstaartmeerval te houden is echt van de zotte.

Lees ff de info van mijn link dan snap je hopelijk toch wel dat zelfs je grootste bak uiteindelijk een geval goudvissenkom zal zijn voor zo'n monster...
Vreet uiteindelijk nog alles op wat in zijn bek past en dat is geen kleinigheidje hoor.

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... artmeerval
 
Jonge Guppen zijn uiteindelijk niet meer voldoende voor deze vissen. Dan moet je gaan denken aan volwassen guppen.

Ook worden de vissen die wilt hebben redelijk oud, ook iets om rekening mee te houden.
 
ong 2,5 m... beetje een saaie bak er zit een hele grote pleco in en 2 slangenkoppen
 
Seabait weet je een leukemeerval. Want een red tail is inderdaad wel zielig.
En botia dan ga je toch gewoon over op goudvissen of muizen / kuikentjes ? ik zie het probleem niet.
Hejuta beani wordt trouwens maar ong 25 cm.



Een spotted gar zou ik die kunnen houden in mijn bak? heb gehoord dat ze klein blijven en dat ze in mijn bak zouden kunnen. Lijkt mij zelf een beetje zielig.
 
Ik ben wel goed in kritiek geven zoals je merkt maar kan je helaas geen goed alternatief adviseren.
 
Hmm ik heb nog 3 amerikaanse reuze meervallen in de vijver. Die zou ik er in kunnen doen.
Heb ze gevonden toen ik 10 was in een heel klein meertje . Dacht dat het hele grote kikkervisjes waren XD
 
In ieder geval wil ik dus hejuta beani en een polypterus nemen. Weet iemand een leuke groepsvis of leuke ciclide voor hier bij (geen malawi ciclide)
 
Boulengerella maculata (spotted gar)
Een spotted gar zou ik die kunnen houden in mijn bak? heb gehoord dat ze klein blijven rond de 30 cm.
 
30cm is niet klein. Dat is veels te groot voor jou aquarium nog. Mijn bak is 2,50m en daar komt niks groter dan 20cm in.
 
Ja maar dit zijn hele rustige vissen. Die voornamelijk stil liggen dus ze hebben ook een minder grote bak nodig lijkt mij.
 
Tja lees net minimaal 140x60x50... Mijn bak is120x60x70 ??? is precies even groot....
 
Doe jij lxbxh? Zo ja dan is het niet precies evengroot. Voor deze snoek maken de liter niet veel uit maar de breedte en de langte van het aquarium wel. En jou aquarium is vooral hoog.
 
Nog steeds zou ik het niet doen. Die vissen kunnen dan maar 4x hun eigen lengte zwemmen. Vind ik persoonlijk veels te weinig.
 
Met alle respect, maar er is je nu heel vaak aangegeven dat je bak te klein is voor de vissen die je hebt of wil hebben. Ook wordt aangegeven dat de genoemde vissen van begin af aan al een grotere bak nodig hebben om goed en gezond uit te groeien. Daar komt helemaal geen reactie op. Ik ben wel heel benieuwd naar je beweegredenen om niet in het belang van de vissen te handelen.
 
Hoe zo ik vraag of ik ze kan nemen en alle vissen die afgeraden worden. schrap ik van mijn lijst. Dus hoezo behandel ik niet in het belang van mijn vissen.
 
Zoals ik al zei komt er maar weinig reactie op de gegeven adviezen, mogelijk dat het daardoor op mij overkomt alsof je niets tot weinig met de adviezen doet. Ook omdat er werd gezegd dat men het idee had tegen een muur te praten bij het geven van de adviezen.
Mogelijk heb ik het bij het verkeerd eind, mijn excuses daar dan voor.
Misschien is het een idee om meer te antwoorden op toch wel hele belangrijke vragen die worden gesteld en ook meer op de opmerkingen reageren zodat alle nodige informatie te geven is door ons.
 

Terug
Bovenaan