Ik heb een 2 meter aquarium geregeld voor me sluiers


Zou het glas niet dikker zijn?
119 met met 6 mm.
200 met 8 mm,of 10 mm.
Nou ja, zal wel goed komen.

Anders emmers vullen.
 
Ik weet nog dat we mijn oude 160cm aquarium moesten versjouwen, poeh dat moest met 4 man en dan
ging het nog met moeite! (dat glas was op zn minst 10mm)
 
2 mtr is ook een onhandige maat plus vaak erg dik glas.

Hoe dan ook als je hem maar heelhuids thuiskrijgt de rugpijn verdwijnt wel weer.
 
Nou mijn 150 kregen ze maar net omhoog met 2 man :p
Ik zelf kreeg hem echt niet omhoog!!
Die is ook 10mm dik glas.

Ik heb een emmer van de Formido, was niet zo duur, had ik meteen mijn 90L speciekuip gehaald als quarantaine bak!
en ik heb van me pa een emmer die bij de Boerenbond vandaan komt..
maar misschien kan je er gewoon een halen bij de Action?
lekker goedkoop, een emmer is toch een emmer!
Ik zou ook een handdoek over je emmer doen met vervoeren, die vangt eventuele water op die omhoog komt tijdens het rijden..
Hoe voorzichtig je ook rijd, blijft altijd spannend :p


Er blijft toch geen water in het aquarium zelf staan neem ik aan?
Want dan is hij nog zwaarder om te tillen!
 
Nee, aquarium is leeg anders is het niet te tillen. Ik weet het niet, ik merk wel hoe zwaar hij is als ik er ben. Dacht aan drie man uit veiligheid voor de bak: 1 voor 1 achter en 1 in het midden uit angst dat hij niet scheurt in het midden ofzo. You never know..

Ik heb geen verstand van hoe dik de glazen zijn en bij welke afmetingen dikker en dikker. We will just see.

Bertus: hopelijk komt het wel goed. Als je wilt, kun je langskomen en een kijkje nemen als ik die bak heb ingericht. Wat je ervan vind.
 
Mijn 2 meter bak hebben we met zn 2en in de schuur gekregen, dus dan moet het jullie vast en zeker ook wel met 3 of 4 man lukken.
 
Ik denk dat hij 10 of 12 mm dik zal zijn, zal vast wel goedkomen!
Veel succes


Ben echt benieuwd naar je bak later !!
 
Het zal hoogstwaarschijnlijk wel goedkomen met het dragen.

Ik zal fotos maken van die bak voor jullie en van de planten nadat ik em heb gehad en heb ingericht, ik hoop dat het goed en mooi word.

Tips voor het mooier maken enz, ALTIJD WELKOM!
 
Welke filter(s) raden jullie mij aan (redelijk in prijs natuurlijk) voor een bak van 700 liter zodat het water zuiver blijft?
 
Je moet minimaal 3 x de inhoud van de bak per uur.. dus 2100l/h
Ik heb nu 2 Jebao 304 filters, heel goedkoop en werken prima, heel stil en goede zuigkracht!
Misschien kan je er een met meer capaciteit kiezen?
Deze pompen per stuk 1200l/h bruto dus dat is 2400l/h dus zou kunnen eventueel!
Ik pomp ze nu op mijn 450L bak!
 
Ik gaf slechts een voorbeeld, om jullie mening te lezen over dit soort filters.
 
a_bdars zei:
Ik gaf slechts een voorbeeld, om jullie mening te lezen over dit soort filters.
Ik heb beide filters nooit gehad en beide merken nooit gehad, maar wel vaak en lang genoeg het www afgestruind om voor mezelf duidelijk te hebben dat ik meer vertrouwen heb in Jebao dan SusSun.

Misschien onterecht dit oordeel, maar toch.

~ Ivo
 
Bertus zei:
http://link.marktplaats.nl/721977480

Vertrouw ik toch niet helemaal. Kerkrade riekt naar oplichting.

Bedankt bro, ik neig wel naar deze filters want ze pompen veel en zijn niet zo duur.
 
Mascha&Ivo zei:
a_bdars zei:
Ik gaf slechts een voorbeeld, om jullie mening te lezen over dit soort filters.
Ik heb beide filters nooit gehad en beide merken nooit gehad, maar wel vaak en lang genoeg het www afgestruind om voor mezelf duidelijk te hebben dat ik meer vertrouwen heb in Jebao dan SusSun.

Misschien onterecht dit oordeel, maar toch.

~ Ivo

Dat kan best kloppen maar ik zoek naar het goedkoopste maar goede filters want zoveel geld heb ik niet vanwege babykamer en huis opknappen enz.
 
Ik vind die grote potfilters van e-heim heel duurzaam en die zijn ook niet duur.
Ik heb zelf 2 e-heim 2217, zou voor jou bak ook genoeg moeten zijn.
Ze filteren uitstekend, nooit zweefvuil, en makkelijk in onderhoud.
Dan heb je goeie filters van een goed merk, stil, en gaan echt lang mee zonder problemen,en zeker waar voor je geld
Nou, ik ben benieuwd naar je bak!
 
Het energieverbruik van de SunSun is belachelijk hoog. Ik heb er ook 1 staan. Voelt wel steviger en degelijker aan dan Jebao, maar je gaat er niet mee voetballen dus is dat niet zo erg.
 
Ik zou voor de jebao gaan hoor. In prijs/kwaliteit verhouding heel voordelig en ook makkelijk in gebruik.
 
Jones zei:
Het energieverbruik van de SunSun is belachelijk hoog. Ik heb er ook 1 staan. Voelt wel steviger en degelijker aan dan Jebao, maar je gaat er niet mee voetballen dus is dat niet zo erg.

Ja, ze vreten wel veel energie nu ik dat zie:

De pomp 55watt plus de uv erin: 9 watt. In totaal 64 watt. Mij is verteld dat je eigenlijk voor elke watt een euro moet rekenen en dus (aangezien de pomp 24/7 aanstaat) betaal je jaarlijks 64 euro hiervoor even zo gezegd.

Dit is wat ik heb gehoord en of dit echt waar is, heb ik nooit onderzocht, maar het lijkt me wel gebaseerd op waarheid.
 
Beter voor de Jebao gaan en er 1 extra bij zetten (in totaal 3). Dat verbruikt in totaal alsnog 40W minder dan 2 SunSuns.
 
Ik lees veel positieve reacties op de Jebao 404 en de service van de winkel en de levertijd dat sommigen het zelfs na een dag geleverd hadden gekregen en de rest na 2 dagen.

Enige nadel lees ik dat de handleiding vaak er niet bij zit (japans of chinees alleen). Maar zij zijn vriendelijk stap voor stap geholpen via de telefoon.

2x 2000 liter per uur zou super moeten zijn voor een 700 liter aquarium. Miss zelfs 1 al.

Btw: ik haal die bak aankomende donderdag op en dan kijk ik welke filter zij daarvoor hebben. Hopelijk een goede sterke. Vanuit die kennis kijk ik of ik er 1 bij moet kopen of zelfs twee (indien de huidige filter van hen niet goed is of veel energie verbruikt).
 
Jebao 404 doet 'maar' 1200l/u dus daar zou ik er zeker 3 van doen. Bij 2000 l/u voldoen 2 filters.
 
Nog een vraag (ze blijven maar komen): wat kan ik het beste gebruiken om de filter slangen algvrij te maken? Ik heb nu zo'n buigzame ding met veel haren aan het uiteinde, het werkt goed alleen het is heel irritant en soms blijft die vastzitten.

Heb iets nodig en ik weet niet wat jullie gebruiken om die dikke alg lagen te verwijderen in de slangen want die zorgen voor weinig water stroming.
 
Ik gebruik om m'n slangen schoon te maken een trompet wisser. Maar de slangen maar af en toe schoon. Trompetwissers zijn te koop in muziekwinkels.

Voorbeeld van een trompet wisser
trompet%20wisser.jpg
 
Krijg je de filters die bij de bak horen niet mee dan?
Als je die zo lang mogelijk door laat draaien en thuis zo snel mogelijk weer aanzet(desnoods op een emmer water)hoef je je ook geen zorgen over indraaien te maken!

Voor de slangen kan je een stuk ijzerdraad gebruiken, leg in het midden een knoop met een plukje watten erin en trek dat door je slang...Maar ik doe het ook maar zelden hoor, toevallig laatst van 1 filter waar de slang een beetje van dichtgeknepen zat in een bocht, normaal eigenlijk nooit...
 
Ik wel.
Moet je kijken wat er uit komt,na een veegbeurt.
Bagger.
Ik knoop een zakje in de bak aan de slang,en raag hem dan door.
dan de pomp zacht aanzetten,zit echt veel in het zakje.
Remt toch de stroming.
 

Terug
Bovenaan