Ik heb een 2 meter aquarium geregeld voor me sluiers


Dan is er wat mis bij mij want nadat ik de slangen schoonmaak, opeens is de uitstroom stevig en daarvoor zwak en er zit heel veel bruine spul in de slangen bij mij tijdens het schoonmaken ervan.

Ik begrijp dit niet echt, maar ik denk dat het zeker te maken heeft met het niet laten indraaien van de sluier bak want ik had dit probleem niet toen het een tropische bak was die ik twee weken liet indraaien.
 
Is dat niet gewoon alg in je filter slangen!
Dat bruine spul, ala je stromig minder wordt moet je toch je filter sponsen schoon maken ? Of je watten vervangen
 
Ja, het is alg en door die hoeveelheid alg in de slangen is de uitstroom niet zo sterk. Nadat ik hem schoonmaak is de uitstroom gigantisch.

Ik vraag me af wat er mis is in de sluierbak want dit probleem had ik niet in de tropische bak. Denk dat het door het niet indraaien komt en door overbevolkt EN het staat naast een raam.

Miss goed laten indraaien en veel planten erin zetten.. Dat de alg groei veel en veel minder word.
 
Is gewoon aan groeisel.
Of je nou groene of zwarte slangen hebt,maakt niets uit.
Bij mijn vorige bak,niets geen last,had ik een 50 mm buis er boven liggen.
 
Ik heb geen verstand van slangen en hoe dit te voorkomen. Ik heb wel snel alg op de planten aan de top en aan de ruiten die ik erafschrob.

Wat kan ik het beste doen om dit te voorkomen?
 
Wat geweldig dat je zo'n groot aquarium hebt kunnen regelen voor je vissen, daar maak je ze echt enorm blij mee :)
 
Komt door het water. Zitten silicaten in ,die de alg veroorzaken.
En alg op ruiten,ook.
Ontkom je haast niet aan.
Bij een aquarium,doe je eerst een flinke bos snelgroeiers,die de silcaten opnemen.
Bij goudvissen blijft er weinig van over, TENZIJ je 15-20 afschot en daar flink wat planten achter zet,zonder dat ze het opeten.
 
Ik heb ook gewoon prut in mijn slangen. In de LFS kun je daar een speciaal ding voor kopen met aan de uiteindelijk zo'n rager en dan ijzerspiraal ertussen. ALs ik mijn filter schoonmaak (eens in het half jaar ofzo) dan rager ik de slangen ook uit.
 
Gek genoeg zijn mijn sluiers geen slopers meer zoals ervoor heen. Het lijkt bijna alsof ze begrijpen dat ik me irriteer aan de uitgetrokken planten. Ze eten ervan en laten het groeien en eten er weer een beetje van. Al mijn planten steken boven het water uit door op de oppervlakte te drijven.

Dus sluierstaart bak straks, geen voedingsbodem, dun laagje grind, veel planten, 2 sterke filters en 2 weken laten draaien en elke dag een beetje bacterie erin gieten..
 
Maak daar maar gerust 3 weken van hoor, minstens. Bacterien erin kun je doen, maar je moet die bacterien ook voeren. Dus af en toe beetje voer erin, zodat er ammoniak komt (dat is eigenlijk voer voor bacterien)
 
Oke, of gew beetje pure amoniak erin gieten zoals mij is geadviseerd door leden op dit forum.

Ik heb met 2 grote zakken gekregen bij de viswinkel en 5 kleinere zakken en een ruime bak van piepschuim om de 2 grote zakken in te leggen tijdens het vervoeren en zelfs neem ik enkele emmers mee om de kleinere zakken in te leggen .

Mij is advies gegeven dat ik in de bus, dikke laag dekens moet leggen voor die grote aquarium zodat het niet kan beschadigen of breken tijdens het rijden en hobbels en drempels enz.

Daarnaast heb ik advies gekregen dat ik het beste zuignappen kan gebruiken als ik iemand ken die ze heeft, dat is speciaal voor het vervoeren van zware glas. Ik hoop dat het goed gaat komen.
 
Huur bij de Gamma pompzuigers.
Komen nooit los
851666_0_82_pompzuiger.jpg


Waar staat hij eigenlijk. Bg. 1ste?verdieping?
 
Ik haal hem morgen ochtend op in Heemskerk, als ik nog in leven ben. Dan hoop ik enkele foto's te maken voor jullie van de bak.
 
Bertus zei:
Huur bij de Gamma pompzuigers.
Komen nooit los
851666_0_82_pompzuiger.jpg


Waar staat hij eigenlijk. Bg. 1ste?verdieping?

Ja, die zijn wel super. Ze kunnen 100 tot 140 kilo aan tot zover ik heb gelezen. Ik weet alleen niet hoe zwaar de aquarium is.
 
Anders met Singels gaan werken,voor 4 man.
Voor en achter om de bak slaan,en weerszijden naar elkaar binden tegen afglijden.
Dan met 4 man tillen.
Schat toch wel een 150-180 kilo.
 
Kan een huis zoveel kilo's op 1 plaats wel aan en is er geen kans op doorzakken en belanden in iemands huiskamer? 180 kilo = gewicht van 700 liter.. Is snel geschat 900 kilo op 1 plaats. Houd de vloer dit wel op 1 plek zoveel gewicht?
 
Wordt over 3 balken verdeelt he.
Tijdens de bouw zetten ze ook pallets met 6-700 kg op de vloer.
Hij komt toch langs de muur?

Maar,dat bekijk je toch,voor je er aan begint.
 
Volgens mij zijn er sites waar je de draagkracht van vloeren van verschillende materialen kan berekenen. Heb ik weleens gedaan om te kijken of ik een tussenmuur kon bouwen. Even googelen.
 
Ehm. Misschien was het handig geweest om dat eerst inderdaad te bekijken, geen idee of jouw vloer dat aan kan. Ik wens je in ieder geval wel veel succes morgen!
 
Bertus: aan sommige dingen denk je pas nadat je ermee in aanraking bent gekomen. Ik dacht er net pas aan en dus vroeg ik het ook net.

Hij komt tegen de muur aan, klopt.
 
Als het een bouwmuur is,kan je hem zonder problemen plaatsen.
Mits Wat er onder komt,volledig op de balklagen rust.
Dus niet ,Zogezegt op een tafel met poten.
Dan wordt druk te hoog .

Mijn 1.60 staat op een Dressior, dat op een betonvloer staat,met 6 klossen.
Met een houten vloer moet je over ??? 3of 4 balken rekenen.(ong 65-75 uit elkaar).x 3 vakken.
WAT?? staat eronder?
OOk een kast?
 
Het is een 2m bak, 12mm glas dikte, met zijn ombouwkast. Ik bel morgen ochtend naar de woningbouw om hen te informeren over dit punt. Ik heb me nooit verdiept in deze punten omdat ik nooit had gedacht dat ik iets zou in huis nemen van 900 kilo ong.

Ik hoop dat het goed komt. Het is een houten vloer tot zover ik heb gezien.
 
Ik zou oppassen met de woningbouw informeren. Ik weet niet of je een aardige woningbouw hebt, maar je wilt geen slapende honden wakker maken, toch?
 
De bak wegzetten en halsoverkop weg moeten halen als de woningbouw erachter komt met wie weet wat voor verdere stappen lijkt me veel onverstandiger.
 
Precies ik zou gewoon eens informeren bij hun bouwkundige.

Het is nu eenmaal een flinke blak met een respectabel gewicht. Ook je opstal verzekering zou ik erop napluizen.

Voor een standaard aquarium van 60 cm is er geen probleem maar 2 meter is nu eenmaal een extra risico.

Better safe then sorry
 
Nou wij hebben ook woningbouw gebeld.. straks is je bak te zwaar en zakt hij zo door het plafon!
Dat wil je toch ook niet hebben!
en aangezien het hout is.. vraag ik het me toch af..
 
Vriend van me woont in Utrecht in een bovenwoning als ik de kinderen hoor en voel spelen op de verdieping erboven zou ik het persoonlijk niet durven. Als ze van het bed springen met hun 20kg gaat de lamp al heen en weer.
 
Mieke91 zei:
Ik zou oppassen met de woningbouw informeren. Ik weet niet of je een aardige woningbouw hebt, maar je wilt geen slapende honden wakker maken, toch?

Nou, je mag bij mijn weten gewoon een aquarium hebben, is niet illegaal. Als de WB zegt dat het niet mag ivm het gewicht dan zou ik het ook gewoon maar niet doen, je moet er toch niet aan denken dat je vloer het begeeft en je vissen en al dat water door je huis heen geslingerd wordt? Ik denk dat je zelfs niet eens verzekerd bent als blijkt dat de draagkracht van de vloer onvoldoende is.
 
Dat klopt die kans loop je idd verzekeringen verzekeren graag maar bij het uitkeren krijgen ze meestal last van kriebels en uitslag
 
Inderdaad. Zoals Martin al zegt: Better safe than sorry.

Je hoeft niet zo makkelijk bang te zijn dat de hele bak door de vloer zakt, maar als bijv. de vloer nogal meegeeft als er iemand langsloopt zet dit extra druk op het glas wat al erg grote gevolgen kan hebben. Met een 60 cm. bak zou ik me geen zorgen maken, 80 ook niet, maar 200 cm. en 700l. is wel even wat anders. Dat zou ik zelf sowieso niet durven op een houten vloer ook al wordt er gezegd dat het kan.
 
We hebben de woningbouw gebeld en ge�nformeerd hierover en als antwoord kreeg ik dat het te zwaar is. Ik was zo blij dat me vissen zoveel ruimte kregen dat ik deze dingen vergat en er niet eens aan gedacht heb.

Ik ga die bak halen en plaatsen tegen de muur zonder water en kijken naar oplossingen. Zijn die er niet voor dit huis? Dan zet ik de grote bak in me kelder tot ik een andere huis krijg jammer genoeg.

De gedachte en intentie was leuk en dit komt best gigantisch hard aan. Allemaal plannen en opeens, lijkt het niet door te gaan.
 
Dat is een flinke tegenvaller maar wees blij dat je het nu weet en er niet op de hele vervelende manier achter komt.
 
Het is een flinke domper maar nog altijd beter dat de bak en al door de vloer komt zeilen en je een koudwater douche krijgt terwijl je net op de bank een dutje ligt te doen.

[fantasie modus uit]
 

Terug
Bovenaan