Het zuidoost-aziatisch bakje van MaestroCygni


IMG_20171011_202957.jpg
 
Supermooi topic en wat een prachtige vis Christian en die laatste bak wat je nu hebt is een pareltje om jaloers op te zijn.:smitten::smitten::smitten:

Wat is de prijs van zo'n mooie vis ?
 
Mooi! Maar mijn stuk hout zit half in het water, waardoor het hout vochtig is, dus Tillandsia's zullen het niet overleven :(
Misschien een beetje gedroogd mos, dan is het in ieder geval groen :p



De waterwaardes in de bak zijn nu:
22°C pH: 4,7 gH: <1 kH: <1
 
Laatst bewerkt:
Lager dam de 4,5 dus?;)

Dat is gewoon extreem! Ik sta er nog steeds versteld van dat ze daarin kunnen overleven:eek:
Ja, lager dan 4,5, nu je het zegt heb ik het vorige bericht maar bewerkt :)
Ze zouden tot een ph van ong 3 kunnen overleven, als het goed is. Zuurder dan azijn dus :)

(edit: laat maar, azijn is blijkaar zuurder dan dat. Jammer dat mij docent scheikunde soms niet weet wat hij zegt...)
Edit2: na wat onderzoek is 3 dus wel zuurder dan appelazijn, waarvan de ph normaal 3,5-4 is. Dus het is blijkbaar niet 100% een leugen
 
Laatst bewerkt:
Ja, lager dan 4,5, nu je het zegt heb ik het vorige bericht maar bewerkt :)
Ze zouden tot een ph van ong 3 kunnen overleven, als het goed is. Zuurder dan azijn dus :) (edit: laat maar, azijn is blijkaar zuurder dan dat. Jammer dat mij docent scheikunde soms neit weet wat hij zegt...)
Maagzuur heeft een ph tussen de 1,35 en 3,5, als je het zo vergelijkt, is dat gewoon onvoorstelbaar!:r:r

Nog even en ik heb deze prachtbeestjes ook!:juggle:


De druppeltest van jbl gaat vgm van 3-10. :)
 
Dat is wel serieus zuur, Christian! PH pen lijkt me inderdaad makkelijker, ik krijg het niet fatsoenlijk voor elkaar om de PH goed te meten met de druppeltest, teveel verkleuring in het water.
Ik heb een pennetje gekocht, moet hem nog even calibreren vandeweek.
 
Pas wel op he, zo'n lage ph en kh, je kunt in 1x een enorme ph swing krijgen, zeker in zo'n klein bakje. Per ongeluk wat kraanwater toevoegen wat kalk bevat en je bent klaar.
 
Pas wel op he, zo'n lage ph en kh, je kunt in 1x een enorme ph swing krijgen, zeker in zo'n klein bakje. Per ongeluk wat kraanwater toevoegen wat kalk bevat en je bent klaar.
Deze bak is afgezonderd van de andere aquaria, en het staat naast mijn pc, dus er kan ook geen beker wate omvallen ofzo. Voor de rest is het door de turf best stabiel!
 
Gelukkig je weet wat je aan het doen bent :) Ik geloof best dat de visjes er goed tegen kunnen, ik weet toevallig dat de Apistogramma sp. Abacaxis in het wild in een ph van 3,9 is gevonden dus blijkbaar kunnen sommige vissen het erg goed hebben.
 

Terug
Bovenaan