De aquaria van MaestroCygni


MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
4,104
Leeftijd
22
Locatie
Appingedam, (Groningen)
Hier zal ik alle updates plaatsen. De namen van de huidige topics kloppen niet meer en één topic is overzichtelijker. Ook komen er in de volgende maanden minsten 2 aquaria bij, dus dan hoeven die ook niet aparte topics te krijgen.
Oude topics:
Aqua60: https://aquaforum.nl/threads/zo-azië-biotoop-van-maestrocygni.91731/

Parosphromenus bakje: https://aquaforum.nl/threads/het-zuidoost-aziatisch-bakje-van-maestrocygni.97369/


Mijn huidige aquaria:

Aqua60. Visbestand:

1m/1v Apistogramma panduro
6 Trigonopoma pauciperforatum
1¾ Hyphessobrycon amandae
5 Pangio sp. (Semicincta?)

IMG_20171119_093259.jpg


Parosphromenus bakje, 36x26x16
1m Parosphromenus cf. bintan

IMG_20171110_185846.jpg


Home15 betta bak.

In planning:
60x45x35 Rio Tahuayo/Tamshiyacu biotoop voor de A. panduro.
36x26x16 Aquascape bakje.
 
Laatst bewerkt:
Een stuk overzichtelijker! Maar dat Home 15 bettabakje, heb je daar nog foto's van?
 
Een stuk overzichtelijker! Maar dat Home 15 bettabakje, heb je daar nog foto's van?
Ehm, zou ik even moeten maken. Het is een bak waar ik totaal niet trots op ben, eigenlijk niet eens geschikt voor een Betta. Maar ja, het staat in de woonkamer, en mijn moeder is dus de baas over de bak. Er zitten een paar stekken vallisneria in en een paar drijfplantjes, maar echt heel weinig. En een Buddha beeldje...
IMG_20171124_215129.jpg
 
Héhé weer eens iets anders:p

Hij blijft mooi hoor Christian!
 
Echt een prachtige, subtiele vis! Mooi om het kleurverschil ten opzichte van zaterdag te zien.
De foto van zaterdag was dan ook het mannetje, dit is het vrouwtje :p
Zij krijgt ook af en toe een blauwe gloed op de rugvin, maar op de foto is dat nooit te zien.

Ik vind het vrouwtje toch wel mooier dan het mannetje, moet ik zeggen, en het gedrag is ook veel leuker.
 
De foto van zaterdag was dan ook het mannetje, dit is het vrouwtje :p
Zij krijgt ook af en toe een blauwe gloed op de rugvin, maar op de foto is dat nooit te zien.

Ik vind het vrouwtje toch wel mooier dan het mannetje, moet ik zeggen, en het gedrag is ook veel leuker.

Haha, dat verklaart een hoop. Dan vind ik het voor een toch relatief intogen Apisto-soort een hele kleurrijke vrouw! ;)

(Het vrouwtje is exact hoe ik het mannetje van de panduro in mijn hoofd had!)
 
Haha, dat verklaart een hoop. Dan vind ik het voor een toch relatief intogen Apisto-soort een hele kleurrijke vrouw! ;)

(Het vrouwtje is exact hoe ik het mannetje van de panduro in mijn hoofd had!)
Ik denk dat de meeste mensen ook een vrouwtje te zien krijgen als ze voor het eerst over deze soort horen, zij zorgden namelijk voor de naam "panduro".
 
Mooie foto's Christian, bijzondere visjes zijn het! Zo te zien ook lekker rond :)
 
Ja alle Apistogramma vrouwtjes uit de Nijsseni groep zijn prachtig. Of eigenlijk elk Apistogramma vrouwtje in broedkleed :) het voordeel van de panduro vrouwtjes is dat deze vaak altijd geel zijn.
 
Ja alle Apistogramma vrouwtjes uit de Nijsseni groep zijn prachtig. Of eigenlijk elk Apistogramma vrouwtje in broedkleed :) het voordeel van de panduro vrouwtjes is dat deze vaak altijd geel zijn.
De nijsseni groep is inderdaad prachtig. Apistogramma nijsseni staat ook op mijn verlanglijstje, de kobalt blauwe kleur is echt heel mooi.
 
Ja ik heb hem ook gehad, die is wel een stuk lastiger te kweken als de Panduro :p Momenteel heb ik zelf vooral wetenschappelijk onbeschreven soorten, moeilijk om aan te komen maar ook geweldige soorten zitten daar tussen. Een andere wat makkelijker aan te komen soort die hoog op mijn lijstje staat is de Apistogramma Ortegai, ben je bekend met deze soort?
 
Ja ik heb hem ook gehad, die is wel een stuk lastiger te kweken als de Panduro :p Momenteel heb ik zelf vooral wetenschappelijk onbeschreven soorten, moeilijk om aan te komen maar ook geweldige soorten zitten daar tussen. Een andere wat makkelijker aan te komen soort die hoog op mijn lijstje staat is de Apistogramma Ortegai, ben je bekend met deze soort?
Ja, de ortegai is wel grappig, alsof een apisto en een killivis een wilde avond hebben gehad :D :D
Over zeldzamere soorten gesproken, erdfresser en de echte viejita's staan ook op mijn verlanglijst. Maar waarschijnlijk komen die pas over een paar jaar...
 
Erdfresser weet ik maar 1 iemand die die heeft. De viejita heeft Utaka zelfs even kort in de winkel gehad en zeker aan F1 en F2 valt nu wel te komen. Zelf heb ik F1 Apistogramma sp. D10 en krijg ik 14 Januari een koppel F1 Apistogramma sp. Schwarzkehl/Black Throat (A124), mijn koppel Apistogramma sp. abacaxis gaat dan weg, mits de man beter wordt.
 
IMG_20171201_154938.jpg
IMG_20171201_154918.jpg



Ik heb ook drie dagen geleden een offerte aangevraagd voor de nieuwe bak, maar ik heb nog geen antwoord gekregen... Misschien is de bouwer op vakantie ofzo, dus ik moet nog even geduld hebben..
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde boven de Apistogramma bak een paar ikea led strips hangen, die had ik al wel eens gebruikt, en ze geven genoeg licht voor blackwater, maar mijn moeder vonf het een eng idee, ook al heb en die strips een rail die je aan de kap kunt schroeven. Ik mocht wel strips op batterijen gebruiken. Dus bij de action heb ik een led strip gekocht voor 1,50 om te kijken of het genoeg licht gaf. Op zich werkt het wel, maar ik zal er zeker 3 nodig hebben.
Ik heb het even op de aqua60 getest :p
IMG_20171202_184757.jpg


Ik zag ook een soort van bouwlamp op batterijen, die kan ik misschien gebruiken voor zonsopgang en zonsondergang...
 
Goed nieuws: Mijn moeder wil de home 15 niet meer, dus ik mag hem hebben.
De Betta komt zodra de Apisto's weg zijn in de aqua 60 en de Home 15 wordt de bak die ik ga aquascapen. Gaat dat goed, dan wordt de aqua60 ook opnieuw ingericht :)

En een foto van mevrouw panduro:
IMG_20171204_212010.jpg
 
Heel mooie plaatjes Christian en de 15 l wordt zeker een succes !!!
 
Bedankt Stefan! Ik heb al een scape in gedachten, maar ik moet het juiste zand nog vinden...

Weet iemand waar ik fijn bruin/rood zand (heel fijn grind mag ook) kan vinden?
 

Terug
Bovenaan