Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Was net op het nieuws dat er in ziekenhuizen in Adam veel ziekte verzuim was onder personeel die wel gevaccineerd en een booster hebben gehad maar wel ziek van de omicron
Dan ga je toch afvragen of met al dat geprik wel op de goede weg zitten.
het virus is zo veranderd dat de vaccinatie het niet meer herkend maar met een booster schijnbaar dan weer wel :juggle:
om in de beeldspraak van deze bobo te blijven de agent herkend de boosdoener niet meer heeft geen juiste foto meer maar als je een booster neemt dan staan er meer agenten op wacht dus loop je minder risico
Hmm ook zonder de juiste info houden de agenten de boosdoener ook niet tegen zou je zeggen immers wordt niet herkend.
Mja zo sta ik er ook in, flipje. Het is natuurlijk een luxepositie die je als maatschappij hebt, dat men in staat is op een pandemie te reageren met werkzame vaccins. In die zin ben ik de medische wetenschap alleen maar dankbaar. Ik ben dan ook gewoon voor die eerste prikken gegaan. Overigens meer voor het samenleving-idee dan omdat ik het voor mezelf nodig vond.

Maar het verhaal van die boosterprik vind ik maar vreemd. Ik heb 5 maanden geleden mijn 2e prik gehad. :-/ Ik zie werkelijk de meerwaarde niet in van een derde prik op zo'n korte termijn. Notabene een prik die (direct of indirect) tegen Omikron een stuk minder effectief lijkt.

Ik probeer dit keer een derde prik dan ook zo lang mogelijk niet te nemen. Ik wil in juli op vakantie; dat is het enige wat me ervoor kan motiveren. Ik zou het een slechte zaak vinden als de overheid druk zou uitoefenen op burgers (à la Macron.....), bijna chantage pleegt, om zo'n prik af te dwingen.

Omikron zal ik wel nemen, prima. Hopelijk geeft dat die QR en dan steken ze die booster maar in hun r--- ehh rechterarm.... 😜
 
Ik lees en hoor zoveel mensen: omicron wordt je niet zo ernstig ziek van etc etc. En die gedachte snap ik ook wel.

Maar wat als niet zo ernstig ziek bent geworden en long covid (pasc) krijgt?
 
buur man net terug uit romenia daar is alles vollop open en groots feest met nieuw jaar 30% IS MAAR gevacineerd niks aan de hand daar
en zo heb je veel meer lande inversteer wel in dat soort landen woord het nieuwe westen hier woord elende
 
Corona is ook één grote ellende @gpatton .
De maatregelen zijn op z'n zachtst gezegd heel vervelend, maar de mensen die er ziek van worden is ook heel naar. Net als de mensen die niet enorm ziek worden en er wel langdurige klachten aan overhouden. En dat overkomt óók jonge en fitte mensen.
oke maar wat wil je hier nou me zeggen in landen zo als romenia ukraine etc blijft alles open en ziet ook nie iedereen thuis zitten met long covid
jij bent duidelijk bang om ziek te woorden omdat je het al hebt gehad maar dan kan je tog voor je zelf maatregelen nemen in plaats van de maatschapij belasten. je supermarkt laten bezorgen bijvoorbeeld.
 
Ik denk dat je niet alle landen met hier moet vergelijken want de bevolkingsdichtheid is daar ook stukken minder. En als ik me goed herinner hebben ze ook in Rusland te maken gehad met veel besmettingen en doden en daarbij is het nog maar de vraag in hoeverre de cijfers die deze landen geven betrouwbaar zijn.
 
Ik denk dat je niet alle landen met hier moet vergelijken want de bevolkingsdichtheid is daar ook stukken minder. En als ik me goed herinner hebben ze ook in Rusland te maken gehad met veel besmettingen en doden en daarbij is het nog maar de vraag in hoeverre de cijfers die deze landen geven betrouwbaar zijn.
je hebt daar gewoon groten stad en daar juist waar de kroegen open blijven terwel lockdowns..... dood en verderf daar john???
 
Aan alles zijn risico's verbonden, ook je supermarkt laten bezorgen.
Je kan echt besmet raken door het minste, en ik spreek uit eigen ondervinding.
we weten van uit de aqrium hobby dat als jij dieren op langer termijn isoleert je waarschijnelijk zwakkeren dieren hebben die gevoelig zijn voor ziekte etc van buiten af zo denk ik ook dat het met mensen werkt en raat ook af je zelf te isoleren..
 
Ik denk dat het goed is om te denken dat de maatregelen zijn om het covid virus af te remmen. Niet alleen om de druk op het zorgpersoneel te verminderen maar ook omdat ik niet de enige ben die een mantelzorger is. Alleen al de vergrijzing van de maatschappij maakt het nodig.

Ik laat me niet perse enten voor mezelf maar ik doe het voor elkaar. En ja, bij de eerste versie was een gezin bijvoorbeeld zwaar getroffen, vader en 2 broers uit 1 gezin uit het dorp. Een zoon heeft het gevecht op jonge leeftijd verloren, ondanks de grote inzet van het zorgpersoneel.

Wel zou in mijn ogen de samenwerking van landen beleidsmatig beter mogen zijn. Het is immers een pandemie, wijd verbreid met veel slachtoffers dus.
 
Een vaccin zorgt ervoor dat je minder ziek wordt, maar ziek kan je evengoed nog wel worden. Maar dan is het gelukkig minder, in die zin helpt het vaccin.
En voor de rest zijn er zoveel nuances in het hele verhaal dat ik het lastig vind om er iets over te zeggen. Waar ik wel moeite mee heb zijn de mensen die zo enorm protesteren en voor een ander beslissen dat ze dood mogen gaan. Ik vraag me af dat als zij zelf in de kwetsbare groep zouden vallen of ze dan nog steeds zo fanatiek tegen zijn.
 
jij bent duidelijk bang om ziek te woorden omdat je het al hebt gehad maar dan kan je tog voor je zelf maatregelen nemen in plaats van de maatschapij belasten. je supermarkt laten bezorgen bijvoorbeeld.
De heer Wappster.

ik neem mijzelf even als voorbeeld. wat de rest bepaald beslist is voor ieder zich.

Ik ben totaal niet bang om ziek te worden. ( ben eind nov 2021 besmet geweest). ik win of ik verlies heel simpel. je hebt het niet in eigen hand. en nee ook gezonde sportende mensen die nooit dronken of rookte. ook die zitten in de zelfde schuitje.
Waar ik wel bang voor ben. is om een ander te besmetten. want ik heb het gevecht met covid gewonnen, maar wellicht zal de andere die ik dan besmet wel verliezen. Stel ZH, IC of zelfs Overlijden.
Dan heb ik meerdere schuldgevoel op mij. want stel ik ben gewoon in isolatie gegaan was hij niet door mij geinfecteerd waardoor hij wellicht voor zijn leven nu vecht op de IC en anders vecht om in leven te blijven. want als ie wel overlijd? dan komt nog het gevoel ik heb ervoor gezorgd dat hij dood is.

Ik denk dat jij zeker jij wat jij hebt mee gemaakt even 2x moet na denken met wat je allemaal zegt en overweegt wat dit voor een ander kan betekenen.
 
De heer Wappster.

ik neem mijzelf even als voorbeeld. wat de rest bepaald beslist is voor ieder zich.

Ik ben totaal niet bang om ziek te worden. ( ben eind nov 2021 besmet geweest). ik win of ik verlies heel simpel. je hebt het niet in eigen hand. en nee ook gezonde sportende mensen die nooit dronken of rookte. ook die zitten in de zelfde schuitje.
Waar ik wel bang voor ben. is om een ander te besmetten. want ik heb het gevecht met covid gewonnen, maar wellicht zal de andere die ik dan besmet wel verliezen. Stel ZH, IC of zelfs Overlijden.
Dan heb ik meerdere schuldgevoel op mij. want stel ik ben gewoon in isolatie gegaan was hij niet door mij geinfecteerd waardoor hij wellicht voor zijn leven nu vecht op de IC en anders vecht om in leven te blijven. want als ie wel overlijd? dan komt nog het gevoel ik heb ervoor gezorgd dat hij dood is.

Ik denk dat jij zeker jij wat jij hebt mee gemaakt even 2x moet na denken met wat je allemaal zegt en overweegt wat dit voor een ander kan betekenen.
GEZONDE jongen mensen lopen geen gevaar — De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,7 jaar, bij vrouwen 83,8 jaar. het zelfde schuitje btw
groten deel van de mensen die echt gevaar lopen zitten in bejaarde huizen en dergelijke daar is makelijk maat regelen te nemen,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze Corona periode maakt dat sommige (mis-?)leiders, of mensen die zichzelf als zodanig zien, kansen zien om zo bepaalde groepen achter zich te krijgen. Te vaak ook om "levensbehoud" en zichzelf te verzekeren van een goede financiële positie. Politieke partijen en andere groeperingen zien hier mogelijkheden om zich te handhaven. Partijen die in een "normale" tijd al mogelijk afgeserveerd zouden zijn. Daarbij vraag ik me dan af of die leiders werkelijk deze meningen toegedaan zijn of dat het alleen maar gaat om die redenen die ik hierboven omschreef? Bovendien vraag ik me af of al die volgelingen dit door hebben?
 
GEZONDE jongen mensen lopen geen gevaar — De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,7 jaar, bij vrouwen 83,8 jaar. het zelfde schuitje btw
groten deel van de mensen die echt gevaar lopen zitten in bejaarde huizen en dergelijke daar is makelijk maat regelen te nemen,

ja, het risico van jongeren is veel kleiner, maar nog steeds valt er 0,9% sterfte door covid in de leeftijdscategorie van 0 tot 49 jaar. ( bron https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte ) Dit lijkt erg weinig, maar 9 op de 1000 covid sterfgevallen. Maar het zal je kind, vader, moeder of vriend/vriendin maar zijn.....
 
De maatregelen zijn op z'n zachtst gezegd heel vervelend, maar de mensen die er ziek van worden is ook heel naar. Net als de mensen die niet enorm ziek worden en er wel langdurige klachten aan overhouden. En dat overkomt óók jonge en fitte mensen.
Ik ben blij dat je dit noemt. Vind dat hier te weinig aandacht voor is.

Een kleine 1 op de 5 positief geteste mensen ontwikkelt een vorm van long covid (4 of 5 weken na de besmetting). Aldus het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid
Na een week of 12 neemt dat aantal wel af. Het gaat hier dus om mensen die positief getest zijn. Niet alleen om mensen die ernstig ziek zijn geworden.

Afgelopen week waren er 113.554 nieuwe besmettingen. Stel, je neemt het even 'gunstig' geschat en zegt 15% daarvan ontwikkelt long covid, dan zit je in die ene week al op 17033 nieuwe long-covid patiënten erbij, die er afgelopen week dus bij zijn gekomen. Deze mensen liggen er dus zeker een week of 4 uit. Elke week komen hier nog duizenden mensen bij, die langdurig ziek worden, of met een beetje pech uiteindelijk volledig arbeidsongeschikt raken.

Dat is niet alleen een probleem voor die mensen zelf, maar ook voor de maatschappij. Als er heel veel mensen tegelijkertijd langdurig ziek thuis zitten, heb je uiteindelijk een probleem omdat de functie die die mensen in de maatschappij hebben daarmee ook 'vacant' komt te staan. Er ontstaat dan een tekort aan mensen om het werk te doen. Heb je er een ander probleem bij.

Tegelijkertijd hebben deze long-covids ondersteuning nodig bij herstel. Dat zijn multidisciplinaire trajecten (fysio, ergo, etc) waar dus veel zorgverlening nodig is. Ook dit allemaal voor de langere termijn. Voor sommigen weken, anderen maanden, de grootste pechvogels jaren. Daar zijn dus ook mensen voor nodig.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over wat het betekent als je langdurig ziek wordt, en ernstig beperkt in al je doen en laten, voor jezelf, en voor je omgeving.

Het griezeligst is nog wel dat dit soort dingen niet alleen oudere of zwakkere mensen treft. Maar ook de jonge mensen die nog een heel leven voor zich hebben, en hierdoor langdurig getekend worden. Misschien wel levenslang.

Dus, @LaLizzerd , ben blij dat je het noemt. Hier moet echt meer aandacht voor komen.
 
Ik ben blij dat je dit noemt. Vind dat hier te weinig aandacht voor is.

Een kleine 1 op de 5 positief geteste mensen ontwikkelt een vorm van long covid (4 of 5 weken na de besmetting). Aldus het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid
Na een week of 12 neemt dat aantal wel af. Het gaat hier dus om mensen die positief getest zijn. Niet alleen om mensen die ernstig ziek zijn geworden.

Afgelopen week waren er 113.554 nieuwe besmettingen. Stel, je neemt het even 'gunstig' geschat en zegt 15% daarvan ontwikkelt long covid, dan zit je in die ene week al op 17033 nieuwe long-covid patiënten erbij, die er afgelopen week dus bij zijn gekomen. Deze mensen liggen er dus zeker een week of 4 uit. Elke week komen hier nog duizenden mensen bij, die langdurig ziek worden, of met een beetje pech uiteindelijk volledig arbeidsongeschikt raken.

Dat is niet alleen een probleem voor die mensen zelf, maar ook voor de maatschappij. Als er heel veel mensen tegelijkertijd langdurig ziek thuis zitten, heb je uiteindelijk een probleem omdat de functie die die mensen in de maatschappij hebben daarmee ook 'vacant' komt te staan. Er ontstaat dan een tekort aan mensen om het werk te doen. Heb je er een ander probleem bij.

Tegelijkertijd hebben deze long-covids ondersteuning nodig bij herstel. Dat zijn multidisciplinaire trajecten (fysio, ergo, etc) waar dus veel zorgverlening nodig is. Ook dit allemaal voor de langere termijn. Voor sommigen weken, anderen maanden, de grootste pechvogels jaren. Daar zijn dus ook mensen voor nodig.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over wat het betekent als je langdurig ziek wordt, en ernstig beperkt in al je doen en laten, voor jezelf, en voor je omgeving.

Het griezeligst is nog wel dat dit soort dingen niet alleen oudere of zwakkere mensen treft. Maar ook de jonge mensen die nog een heel leven voor zich hebben, en hierdoor langdurig getekend worden. Misschien wel levenslang.

Dus, @LaLizzerd , ben blij dat je het noemt. Hier moet echt meer aandacht voor komen.
Dit is inderdaad een groot probleem.
Wat ik om me heen hoor van mensen die een besmetting hebben doorgemaakt, is dat eigenlijk iedereen weken of maanden nadat ze genezen zijn verklaard nog merken dat ze ziek geweest zijn. Verminderde conditie, eerder moe, etc. Mijn zus heeft net een tweede besmetting doorgemaakt en heeft na de eerste keer bijna een half jaar moeten 'revalideren' voor ze weer op haar oude niveau qua hardlopen zat.
Voor degenen die roepen dat het gewoon een griepje of een flinke verkoudheid is, praat eens met mensen die hier ziek van geweest zijn. Het is geen klein virusje.
 
GEZONDE jongen mensen lopen geen gevaar — De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,7 jaar, bij vrouwen 83,8 jaar. het zelfde schuitje btw
groten deel van de mensen die echt gevaar lopen zitten in bejaarde huizen en dergelijke daar is makelijk maat regelen te nemen,
De 2 jongens uit het gezin waren 29 en 31 jaar.
 
Levensverwachting voor mannen 79,7 en voor vrouwen 83,1
In 2020 was de levensverwachting bij geboorte 79,7 jaar voor mannen en 83,1 jaar voor vrouwen. De resterende levensverwachting op 65-jarige leeftijd was 18,5 jaar voor mannen en 21,2 voor vrouwen.


De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,7 jaar, bij vrouwen 83,8 jaar.
 
ja, veel van de oudere overleden covid mannen en vrouwen hadden ook al onderliggende problemen. Maar dat neemt nog niet weg dat er ook jongeren aan sterven. Doe toch je oogkleppen af en kijk daar naar. Wat ik eerder zei, 9 van de 1000 overledenen zijn in de leeftijd van 0 tot 49 jaar. Jouw leeftijd valt daar dus ook onder, misschien zelf nog die van je ouder(s) en/of kind(eren). En die 9 personen hebben lang niet allemaal onderliggende problemen gehad hoor ! Gewoon gezonde mensen zoals jij ook bent ( neem ik maar aan )
 
ja, het risico van jongeren is veel kleiner, maar nog steeds valt er 0,9% sterfte door covid in de leeftijdscategorie van 0 tot 49 jaar. ( bron https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte ) Dit lijkt erg weinig, maar 9 op de 1000 covid sterfgevallen. Maar het zal je kind, vader, moeder of vriend/vriendin maar zijn.....
Ho ho, er staat dat 0,9% van het totale aantal overleden patiënten binnen die leeftijdscategorie 0-49 valt. Dat is wat anders dan een overlijdenskans door covid van 0,9%. 🙃

Ik heb de precieze getallen niet meer bijgehouden, maar onder gezonde, jonge mensen valt het fors lager uit dan het genoemde percentage.
 
20220106_122208.jpg
 
Levensverwachting voor mannen 79,7 en voor vrouwen 83,1
In 2020 was de levensverwachting bij geboorte 79,7 jaar voor mannen en 83,1 jaar voor vrouwen. De resterende levensverwachting op 65-jarige leeftijd was 18,5 jaar voor mannen en 21,2 voor vrouwen.


De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,7 jaar, bij vrouwen 83,8 jaar.
De cijfers zullen vast kloppen, maar daar zeg je verder helemaal niets mee. Er zijn ook kinderen met onderliggend lijden. Als die Covid krijgen kunnen ze sterven. Dat is voor hun ouders en verdere familieleden verschrikkelijk en het is niet uit te leggen dat het verkomen had kunnen worden, maar we hadden er geen zin in.
 
Ho ho, er staat dat 0,9% van het totale aantal overleden patiënten binnen die leeftijdscategorie 0-49 valt.

Ik heb de precieze getallen niet meer bijgehouden, maar onder gezonde, jonge mensen valt het fors lager uit dan het genoemde percentage.
ik heb dat volgens mij helemaal niet gezegd :
Dat is wat anders dan een overlijdenskans door covid van 0,9%. 🙃 ??
 
ik heb dat volgens mij helemaal niet gezegd :
Dat is wat anders dan een overlijdenskans door covid van 0,9%. 🙃 ??
Okay, je zult het dan niet zo bedoeld hebben. ^^ Als ik letterlijk lees:

"nog steeds valt er 0,9% sterfte door covid in de leeftijdscategorie van 0 tot 49 jaar."

Dan ben ik misschien gekke henkie door wat er staat letterlijk te nemen, maar dat is dan maar zo. :DD
 
Okay, je zult het dan niet zo bedoeld hebben. ^^ Als ik letterlijk lees:

"nog steeds valt er 0,9% sterfte door covid in de leeftijdscategorie van 0 tot 49 jaar."

Dan ben ik misschien gekke gerrit door wat er staat letterlijk te nemen, maar dat is dan maar zo. :DD

gekke gerrit niet, maar ik snap je verwarring nu wel een beetje. Al lees ik het dus duidelijk anders. Maar om het duidelijk te stellen. Van de 1000 geregistreerde dode mensen door covid, zijn er 9 dode mensen die jonger zijn dan 50 jaar.
 
oke maar wat wil je hier nou me zeggen in landen zo als romenia ukraine etc blijft alles open en ziet ook nie iedereen thuis zitten met long covid
jij bent duidelijk bang om ziek te woorden omdat je het al hebt gehad maar dan kan je tog voor je zelf maatregelen nemen in plaats van de maatschapij belasten. je supermarkt laten bezorgen bijvoorbeeld.

Dat voor alle partijen (gevaccineerd of niet) dat corona hoe dan ook gewoon sh*t is. Ik wil er mee zeggen dat ik uit eigen ervaring en ervaringen dicht om mij heen weet dat corona best grote gevolgen kan hebben. Dat het niet alleen zwakke en/of ouderen mensen treft. Zeker de langdurige klachten waardoor mensen niet meer kunnen werken treft juist vooral relatief jonge personen. Dat is wat ik daar mee wil zeggen. Niet meer en niets minder.

Graag geen dingen invullen over mij/mijn situatie. Ik heb gewoon een baan waar ik heen ga. En als de boel open is doe ik gewoon mijn ding en gebruik ik mijn gezonde verstand. Maar als er maatregelen zijn hou ik mij daar zoveel mogelijk aan, want die zijn er nou eenmaal.
 
Ik ben blij dat je dit noemt. Vind dat hier te weinig aandacht voor is.

Een kleine 1 op de 5 positief geteste mensen ontwikkelt een vorm van long covid (4 of 5 weken na de besmetting). Aldus het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid
Na een week of 12 neemt dat aantal wel af. Het gaat hier dus om mensen die positief getest zijn. Niet alleen om mensen die ernstig ziek zijn geworden.

Afgelopen week waren er 113.554 nieuwe besmettingen. Stel, je neemt het even 'gunstig' geschat en zegt 15% daarvan ontwikkelt long covid, dan zit je in die ene week al op 17033 nieuwe long-covid patiënten erbij, die er afgelopen week dus bij zijn gekomen. Deze mensen liggen er dus zeker een week of 4 uit. Elke week komen hier nog duizenden mensen bij, die langdurig ziek worden, of met een beetje pech uiteindelijk volledig arbeidsongeschikt raken.

Dat is niet alleen een probleem voor die mensen zelf, maar ook voor de maatschappij. Als er heel veel mensen tegelijkertijd langdurig ziek thuis zitten, heb je uiteindelijk een probleem omdat de functie die die mensen in de maatschappij hebben daarmee ook 'vacant' komt te staan. Er ontstaat dan een tekort aan mensen om het werk te doen. Heb je er een ander probleem bij.

Tegelijkertijd hebben deze long-covids ondersteuning nodig bij herstel. Dat zijn multidisciplinaire trajecten (fysio, ergo, etc) waar dus veel zorgverlening nodig is. Ook dit allemaal voor de langere termijn. Voor sommigen weken, anderen maanden, de grootste pechvogels jaren. Daar zijn dus ook mensen voor nodig.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over wat het betekent als je langdurig ziek wordt, en ernstig beperkt in al je doen en laten, voor jezelf, en voor je omgeving.

Het griezeligst is nog wel dat dit soort dingen niet alleen oudere of zwakkere mensen treft. Maar ook de jonge mensen die nog een heel leven voor zich hebben, en hierdoor langdurig getekend worden. Misschien wel levenslang.

Dus, @LaLizzerd , ben blij dat je het noemt. Hier moet echt meer aandacht voor komen.
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel.

Als ik om mij heen kijk mag ik nog van geluk spreken dat ik een jaar later er grotendeels weer ben (ik ben 'normaal' ziek geweest in oktober 2020).

Ik kan weer werken in ieder geval. Er blijft weinig energie over voor andere dingen, maar ik kost de maatschappij ook geen geld meer.

Dit kan nog wel eens een heel groot maatschappelijk probleem worden.
 
Als ik om mij heen kijk mag ik nog van geluk spreken dat ik een jaar later er grotendeels weer ben (ik ben 'normaal' ziek geweest in oktober 2020).

Ik kan weer werken in ieder geval. Er blijft weinig energie over voor andere dingen, maar ik kost de maatschappij ook geen geld meer.
Wat erg dat je dit mee hebt moeten maken, en nog steeds mee moet maken. Sterkte ook.
 
In mijn ervaring helpt vaccineren zeker. Ik heb mezelf laten vaccineren niet omdat ik er zelf zo ziek van zou worden maar voor de zwakkere groep die hier wel erg door aangetast kan worden.

Mijn huisgenoot kon nog niet gevaccineerd worden en liep corona op. Die werd daar aardig ziek van en kan nog steeds niet de trap op en af lopen zonder er hijgend vanaf te komen. Ze heeft nooit last gehad van problemen, en was over het algemeen erg gezond. Ondanks dat zij best wel ernstig last had van corona ben ik nooit besmet geraakt. In de tijd dat zij corona had ben ik bijna zeker een aantal keer binnen 1.5 meter bij haar in de buurt geweest. Ook mijn andere gevaccineerde huisgenoten hebben geen corona gekregen. Ik denk daarom zeker dat die vaccinatie misschien wel geholpen heeft.
 
Wat erg dat je dit mee hebt moeten maken, en nog steeds mee moet maken. Sterkte ook.
Dank je wel!

Eén van de symptomen is 'hersenmist' (brainfog). Ik kon heel veel dingen echt niet meer, heel raar. Maar ik ben nu gewoon blij dat ik weer mijn werk kan doen en relatief normaal kan functioneren.

Ik hoop dat uiteindelijk de meeste mensen met long covid er bovenop komen!
 

Terug
Bovenaan