Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Als ik om mij heen kijk mag ik nog van geluk spreken dat ik een jaar later er grotendeels weer ben (ik ben 'normaal' ziek geweest in oktober 2020).

Ik kan weer werken in ieder geval. Er blijft weinig energie over voor andere dingen, maar ik kost de maatschappij ook geen geld meer.
Mijn huisgenoot kon nog niet gevaccineerd worden en liep corona op. Die werd daar aardig ziek van en kan nog steeds niet de trap op en af lopen zonder er hijgend vanaf te komen. Ze heeft nooit last gehad van problemen, en was over het algemeen erg gezond. Ondanks dat zij best wel ernstig last had van corona ben ik nooit besmet geraakt. In de tijd dat zij corona had ben ik bijna zeker een aantal keer binnen 1.5 meter bij haar in de buurt geweest. Ook mijn andere gevaccineerde huisgenoten hebben geen corona gekregen. Ik denk daarom zeker dat die vaccinatie misschien wel geholpen heeft.
Eén van de symptomen is 'hersenmist' (brainfog). Ik kon heel veel dingen echt niet meer, heel raar. Maar ik ben nu gewoon blij dat ik weer mijn werk kan doen en relatief normaal kan functioneren.

Veel sterkte beiden. Ik heb enkele maanden zonder geur en smaak gezeten, ben blij dat het niet meer dan dat geweest is. Lijkt me geen pretje als je weken/maanden/jaren met deze verschrikkelijke symptomen moet gaan leven.
 
Veel sterkte beiden. Ik heb enkele maanden zonder geur en smaak gezeten, ben blij dat het niet meer dan dat geweest is. Lijkt me geen pretje als je weken/maanden/jaren met deze verschrikkelijke symptomen moet gaan leven.
Zonder geur en smaak lijkt mij ook heel raar en vervelend. Dit waren symptomen die ik weer net niet had gelukkig.
 
Graag geen dingen invullen over mij/mijn situatie. Ik heb gewoon een baan waar ik heen ga. En als de boel open is doe ik gewoon mijn ding en gebruik ik mijn gezonde verstand. Maar als er maatregelen zijn hou ik mij daar zoveel mogelijk aan, want die zijn er nou eenmaal.
ja da snap ik als een baan bij overheid heb als jij een horeca zaak had zou ik wellis willen weten hoe je praat avond klok en al de gek heid op en stokje mee gemaakt is nie gezond
 
Zonder geur en smaak lijkt mij ook heel raar en vervelend. Dit waren symptomen die ik weer net niet had gelukkig.
Is het ook, en is nog steeds niet optimaal. Maar komt wel goed hoop ik, al hoor ik van sommigen die corona hebben gehad tijdens de eerste uitbraak en nog steeds last hebben van hun geur en smaak.
 
Is het ook, en is nog steeds niet optimaal. Maar komt wel goed hoop ik, al hoor ik van sommigen die corona hebben gehad tijdens de eerste uitbraak en nog steeds last hebben van hun geur en smaak.
Ja, dat heb ik ook meer gehoord inderdaad. Lijkt me echt heel vervelend om twee van je zintuigen te verliezen!
 
Dat lijkt mij ook echt super naar. Kan me ook niet goed voorstellen hoe zoiets moet voelen ook, dat wanneer je iets eet die ervaring helemaal vervormd moet zijn, of dat je dingen gewoon helemaal niet meer kunt ruiken. Naar. Veel sterkte ook van mij aan degenen die dit treft of getroffen heeft. Hoop op zo veel mogelijk beterschap voor jullie allen.
 
ja da snap ik als een baan bij overheid heb als jij een horeca zaak had zou ik wellis willen weten hoe je praat avond klok en al de gek heid op en stokje mee gemaakt is nie gezond

Als je ziek bent kun je ook niet werken met 'een baan bij overheid'. En ook dan raakt men het inkomen kwijt.
Dat ik weer 'gewoon' aan het werk ben, heb ik heel hard voor moeten vechten en moet ik privé heel veel voor inleveren.
Dat ik weer kan werken is mij niet komen aanwaaien hoor. (In tegenstelling tot corona 🤪)

Ik heb al aangegeven dat het voor iedereen heel vervelend is. Zowel de maatregelen als ziek worden.

Misschien wil je niet lezen dat ik het voor iedereen en de maatregelen ook vervelend vind?

Ik heb opzich niet zo'n behoefte om te dienen als iets of iemand waar je jouw frustratie op kan uitleven d.m.v denigrerende opmerkingen. Dat doe ik ook niet naar jou.
 
Laatst bewerkt:
het zelfde schuitje btw
groten deel van de mensen die echt gevaar lopen zitten in bejaarde huizen en dergelijke daar is makelijk maat regelen te nemen,

Hier wordt wel erg makkelijk over gesproken en gedacht. 'Bejaardenhuizen' maken deel uit van onze maatschappij. Ook daar lopen mensen van buiten rond, onder andere (ongevaccineerde) verzorgenden. De mensen van de keuken, de poetsploeg, de fysio, receptie die bemand is en bv de postbode. Je kunt de mensen die er wonen niet in een glazen kooitje zetten, dat lukt niet.
De mensen daar kunnen niet hun contacten beperken tot een kleine bubbel, zoals jij en ik dat kunnen als we dat nodig achten.

Ik spreek uit ervaring als ik je zeg dat er veel leed achter de deuren is in de 'bejaardentehuizen' en zeker daar waar er een uitbraak is. Personeel rent zich door het hoge ziekteverzuim de benen onder het lijf uit. Bewoners horen dat er medebewoners overlijden aan COVID, ze zijn zelf angstig om besmet te worden. En ontsnappen aan deze situatie kunnen ze niet, hooguit op hun kamertje blijven - waar de verzorgenden, de poetsploeg, voedingsmedewerkers en de fysio etc vrijelijk in en uit moeten kunnen lopen en ook doen. De bewoners kunnen zich niet beschermen.
Familie en vrienden die weken lang niet meer op bezoek kunnen komen. Dus families die uit elkaar gerukt worden door een virus.

En ik zet bewust 'Bejaardentehuizen' tussen aanhalingstekens. Dit raakt niet alleen woonzorgcentra.
 
Als je ziek bent kun je ook niet werken met 'een baan bij overheid'. En ook dan raakt men het inkomen kwijt.
Dat ik weer 'gewoon' aan het werk ben, heb ik heel hard voor moeten vechten en moet ik privé heel veel voor inleveren.
Dat ik weer kan werken is mij niet komen aanwaaien hoor. (In tegenstelling tot corona 🤪)

Ik heb al aangegeven dat het voor iedereen heel vervelend is. Zowel de maatregelen als ziek worden.

Misschien wil je niet lezen dat ik het voor iedereen en de maatregelen ook vervelend vind?

Ik heb opzich niet zo'n behoefte om te dienen als iets of iemand waar je jouw frustratie op kan uitleven d.m.v denigrerende opmerkingen. Dat doe ik ook niet naar jou.
ik lees dat jij zecht dat we de maat regelen gewoon moeten op volgen en daar reageer ik op verplaats je in een ondernemer die door de belachelijk maatregelen bedrijf kapot is of bijna geen in komste...
 
ik lees dat jij zecht dat we de maat regelen gewoon moeten op volgen en daar reageer ik op verplaats je in een ondernemer die door de belachelijk maatregelen bedrijf kapot is of bijna geen in komste...
Een bedrijf kan je wel herstellen, er zijn allerlei maatregelen getroffen voor bedrijven. Ik weet ook dat dat niet perfect is. Maar als iemand overlijdt of permanente schade oploopt kan je daarvan niet meer herstellen. Ik snap echt dat het vervelend is, maar al die mensen die dood zijn gegaan of nog zullen gaan zijn echte mensen waarvan gehouden wordt. Ze zijn niet minder waard omdat ze ouder waren of iets onder de leden hadden.
 
Een bedrijf kan je wel herstellen, er zijn allerlei maatregelen getroffen voor bedrijven. Ik weet ook dat dat niet perfect is. Maar als iemand overlijdt of permanente schade oploopt kan je daarvan niet meer herstellen. Ik snap echt dat het vervelend is, maar al die mensen die dood zijn gegaan of nog zullen gaan zijn echte mensen waarvan gehouden wordt. Ze zijn niet minder waard omdat ze ouder waren of iets onder de leden hadden.
der zijn geen maat regelen getroffen voor de 100.000 + ondernemers die kapot zijn gegaan, er zijn nog wel steets 925.000 ambtenaren
 
ik lees dat jij zecht dat we de maat regelen gewoon moeten op volgen en daar reageer ik op verplaats je in een ondernemer die door de belachelijk maatregelen bedrijf kapot is of bijna geen in komste...
Dat klopt, want ik zie geen alternatief, behalve emigreren naar een land dat geen maatregelen heeft. Maar dat is (meestal) ook geen oplossing.

Waar haal jij uit dat ik mij niet verplaats in de ondernemer dan?
Ik heb al drie keer aangegeven dat het voor iedereen vervelend is en dat de maatregels vervelend zijn. Ik heb aangegeven dat het voor iedereen vervelend is, dus óók de ondernemers. Helaas geen mooi rood/geel kleurtje geven aan het woord 'iedereen' om het nog duidelijker te maken 🤣
 
jullie kom nog wel achter zo ondernemers behandelen geld is niet oneindig zorg kost geld
 
ik lees dat jij zecht dat we de maat regelen gewoon moeten op volgen en daar reageer ik op verplaats je in een ondernemer die door de belachelijk maatregelen bedrijf kapot is of bijna geen in komste...
Mijn moeder leid meerdere orkesten voor kinderen, daarnaast geeft ze viool lessen. Ze is ook een ondernemer en het geld komt maar lastig binnen. Toch weet zij zich altijd aan de maatregelen te houden. Enorm veel stress komt daarbij en het is voor haar enorm lastig om aan het geld te komen op deze manier. Toch denkt zij er niet aan om zich niet aan de maatregelingen te houden.

Als je je niet aan de maatregelingen houd dan is dat natuurlijk je eigen keus. Maar daardoor kun je het de ondernemers juist lastiger maken.
 
der zijn geen maat regelen getroffen voor de 100.000 + ondernemers die kapot zijn gegaan, er zijn nog wel steets 925.000 ambtenaren
Ja, dat klopt allemaal gpatton, maar ik hoor jou nog steeds niets zeggen over de ruim 21000 mensen in Nederland die overleden zijn. Allemaal mensen waarvan gehouden werd en die gemist worden. Zonder maatregelen waren dat er nog veel meer geweest. Nogmaals, bedrijven kunnen herstellen, de ondernemers kunnen een nieuw bedrijf starten of een baan zoeken, de mensen die ziek of dood zijn kunnen dat niet meer.
 
Begrijp de ondernemers wel hoor de zogenaamde steun maatregelen zijn een wassen neus met te veel uitsluitingen en voorwaarden.
Zo is er in de vrienden kring hier en kapster die plots 2500 moet terug betalen aan steun maar geen steun heeft ontvangen of aangevraagd.
Daarnaast is het natuurlijk vreemd te noemen dat schade die ontstaat door een overheid genomen maatregel Lees gedwongen sluiting niet volledig vergoed wordt maar op het bordje komt van de ondernemer.
Daar wordt over geroepen is ondernemers risico maar daar kun je gerust een groot vraagteken bij zetten.
Het is op zich prima dat er maatregelen genomen worden maar sta dan ook in voor de gevolgen.
En hoe standvastig ben je als overheid als je bv de ondernemer dicht laat terwijl de scholen weer open gaan onder het mom van de kinderen hebben er last van dit terwijl men zomers 6 tot 8 weken geen school krijgt.
En bij de zelfde scholen een besmetting graad is van heb ik me jouw daar.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, want ik zie geen alternatief, behalve emigreren naar een land dat geen maatregelen heeft. Maar dat is (meestal) ook geen oplossing.

Waar haal jij uit dat ik mij niet verplaats in de ondernemer dan?
Ik heb al drie keer aangegeven dat het voor iedereen vervelend is en dat de maatregels vervelend zijn. Ik heb aangegeven dat het voor iedereen vervelend is, dus óók de ondernemers. Helaas geen mooi rood/geel kleurtje geven aan het woord 'iedereen' om het nog duidelijker te maken 🤣
Helaas houden sommige "volgelingen"zich graag bezig met selectief lezen en/of verdraaiïngen. En vind ik vervelend en ook jammer...
 
Ja, dat klopt allemaal gpatton, maar ik hoor jou nog steeds niets zeggen over de ruim 21000 mensen in Nederland die overleden zijn. Allemaal mensen waarvan gehouden werd en die gemist worden. Zonder maatregelen waren dat er nog veel meer geweest. Nogmaals, bedrijven kunnen herstellen, de ondernemers kunnen een nieuw bedrijf starten of een baan zoeken, de mensen die ziek of dood zijn kunnen dat niet meer.
daarom is echt slacht veld in landen waar eigelijk geen maatregelen/lage % vacinatie onder bevolking is ??? hoe verklaar jij je zelf ik volg het niet
 
daarom is echt slacht veld in landen waar eigelijk geen maatregelen/lage % vacinatie onder bevolking is ??? hoe verklaar jij je zelf ik volg het niet
Ik begrijp niet wat je precies bedoelt met deze zin, maar als je bedoelt te zeggen dat er in landen waar een lage vaccinatiegraad is toch weinig slachtoffers zijn dan ben ik dat niet met je eens. Alleen met de nieuwe Omikron variant lijkt het ziekteproces milder te verlopen. Bijvoorbeeld in Zuid-Afrika, daar zijn op dit moment minder doden te betreuren, maar ze hebben ook een relatief jongere bevolking dan hier in West Europa, dus dat verklaart het een beetje.
Denk verder aan hoe het in het begin ging in Brazilië en Amerika, waar de doden letterlijk op straat lagen.
 
Ik begrijp niet wat je precies bedoelt met deze zin, maar als je bedoelt te zeggen dat er in landen waar een lage vaccinatiegraad is toch weinig slachtoffers zijn dan ben ik dat niet met je eens. Alleen met de nieuwe Omikron variant lijkt het ziekteproces milder te verlopen. Bijvoorbeeld in Zuid-Afrika, daar zijn op dit moment minder doden te betreuren, maar ze hebben ook een relatief jongere bevolking dan hier in West Europa, dus dat verklaart het een beetje.
Denk verder aan hoe het in het begin ging in Brazilië en Amerika, waar de doden letterlijk op straat lagen.
Zuid afrika leven mensen ook niet op elkaar zoals wij hier leven. Ze leven daar wat meer verspreid
 
Ik begrijp niet wat je precies bedoelt met deze zin, maar als je bedoelt te zeggen dat er in landen waar een lage vaccinatiegraad is toch weinig slachtoffers zijn dan ben ik dat niet met je eens. Alleen met de nieuwe Omikron variant lijkt het ziekteproces milder te verlopen. Bijvoorbeeld in Zuid-Afrika, daar zijn op dit moment minder doden te betreuren, maar ze hebben ook een relatief jongere bevolking dan hier in West Europa, dus dat verklaart het een beetje.
Denk verder aan hoe het in het begin ging in Brazilië en Amerika, waar de doden letterlijk op straat lagen.
ik stop hier bij de discusie gaat nie meer over feiten
 
Feiten hoorde je gisteravond bij Beau. Boosteren en andere maatregelen helpen ae degelijk. Misschien moet je dat ff terugkijke.
 
ik stop hier bij de discusie gaat nie meer over feiten
Dat lijkt me ook voor jezelf het verstandigste patton want op veel gebieden denk jij er anders over en dat is je goed recht maar zo voorkom je ellen lange discussies die tot niets leiden. Iedereen kan en mag zn eigen mening hebben maar soms kom je er gewoon niet uit.
 
Gisteren zag ik een documentaire over de gebeurtinissen in het Capitool, Amerika, een jaar geleden. Daar, in het Capitool, liep een figuur met een T-shirt aan met daarop met de tekst; God, Guns, Trump. Voor mij een heel vreemde combinatie. Het maakt duidelijk, al heeft de man het zelf niet eens meer in de gaten, dat ook hier sprake is van een volgeling op meerdere gebieden. Het eerste, God, is duidelijk, Guns maakt hem een volgeling van het NRA (National Rifle Association, de Amerikaanse wapenlobby), een vreemde combinatie weer met het eerste, en de laatste, Trump, maakt ook weer heel duidelijk waar we mee te maken hebben. Ook hier in Nederland blijken vergelijkbare invloeden een steeds belangrijker rol te spelen en zeer politiserend te werken. Iets waar ik me dan zorgen over maak. Ook wat het onderwerp in deze topic aangaat.
 
Gisteren zag ik een documentaire over de gebeurtinissen in het Capitool, Amerika, een jaar geleden. Daar, in het Capitool, liep een figuur met een T-shirt aan met daarop met de tekst; God, Guns, Trump. Voor mij een heel vreemde combinatie. Het maakt duidelijk, al heeft de man het zelf niet eens meer in de gaten, dat ook hier sprake is van een volgeling op meerdere gebieden. Het eerste, God, is duidelijk, Guns maakt hem een volgeling van het NRA (National Rifle Association, de Amerikaanse wapenlobby), een vreemde combinatie weer met het eerste, en de laatste, Trump, maakt ook weer heel duidelijk waar we mee te maken hebben. Ook hier in Nederland blijken vergelijkbare invloeden een steeds belangrijker rol te spelen en zeer politiserend te werken. Iets waar ik me dan zorgen over maak. Ook wat het onderwerp in deze topic aangaat.
dus waar geloven die mensen in de patriots?
 
dus waar geloven die mensen in de patriots?
Ik weet niet of ik je zin goed begrijp maar misschien denk je dat dit mensen patriotten zijn? Dat denken ze zelf vermoedelijk ook. Niet omdat het nu meteen ook zo is maar omdat een van hun leiders hun dit heeft verteld. In het Capitool bleken dit vooral mensen die op stang gejaagd werden door de uitlatingen van Trump. Dat is namelijk de grond waarom ze reageren zoals ze doen. Zelf nadenken is voor die mensen moeilijk, vermoed ik maar zo.
 

Terug
Bovenaan