Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Nou kijk, jouw enige argument is dat "ze altijd al vleermuizen hebben gegeten" dus als je mijn tegenargument dom vindt, zegt dat meer over jouw stelling, toch?

Maar ik had net mijn bericht geedit: Het is niet aan mij om met zekerheid te zeggen of het wel of niet van een vleermuis komt, ik ben geen viroloog. Het is wel aan mij om met de bewijzen die er zijn een kritische mening te vormen. Er is genoeg bewijs dat suggereert dat het inderdaad uit vleermuizen komt. Het enige "bewijs" dat suggereert dat het uit een lab komt is dat er een lab is. En dat is helemaal niet gek in een stad met 11 miljoen inwoners.
Ik zeg niet dat jou stelling dom vind hoor. Er is vaker wel iemand ziek geworden door KIP eten. is daar een uitbraak van gekomen? dat het zover gekomen is zoals nu van een "vleermuis" ?

welke bewijzen dan? vindt dat wel interessant, want zeggen dat zij Het virus dragen is voor mij geen bewijs. Nertsen zijn ook positief getest met corona.

Vleermuizen zitten vol met Virussen, en het wordt al jaren gegeten. en nu komt ineens Covid op duiken.....

Het komt er bij mij gewoon niet in. ik vind het onlogisch. maar zo denk ik erover.
en het is zeker niet mijn mening dus is het zo, dat absoluut niet. maar voor mij wel, tenzij er keiharde bewijs is dat het echt van een vleermuis komt.
 
Nicole,als ik het relativeer denk dat geinfecteerden te kort op elkaar hebben verbleven,zie of lees de belevingen in bejaardentehuizen,geen bewegingsvrijheid en vaak geen ventilatie.
Een topsporter gaat vaak tot het gaatje en heeft dan vaak ook een goede conditie,maar als deze "sport"in een zweterige omgeving plaatsvind dan gaat de uitgestoten vochtigheid snel een ieder bereiken.
Iedereen kan covid krijgen jong oud gezond niet gezond.
Nicole doelt meer op dat je ook kan overlijden terwijl je een topsporter bent.

Ik weet niet meer zo goed wat ik moet geloven, Internet staat vol verschillende theoriën en bewijzen uit verschillende hoeken.
de ene heeft 5 bewijsstukken dat het vanuit een vleermuis komt en de ander heeft 5 bewijsstukken dat het van een lab komt.

You never will know.
 
Wat voor bewijs zou jij accepteren dan? Er is namelijk genoeg wetenschappelijk bewijs dat het bij vleermuizen ontstaan is (je kan de mutatie van zo'n virus vrij precies volgen) en daarbij is dus duidelijk geworden dat bij andere zoogdieren (en mensen) waar het virus is opgedoken in een later stadium is geweest. Ik heb echt geen zin om al die artikelen op te duikelen voor je daar is het nu te warm voor. Maar roepen dat het niet ontstaan is bij vleermuizen want kip eten we ook vind ik wat kortzichtig.

Het is zelfs onwaarschijnlijk dat het is overgedragen door consumptie van een vleermuis maar het in aanraking komen van een besmette vleermuis is waar het fout gaat. Dat gaat vaak hand in hand natuurlijk, maar de consumptie heeft er weinig mee te maken. Het virus komt binnen door de luchtwegen, in je maag heeft het weinig kans.

Edit: Dat hele verhaal over het onderzoekslab in Wuhan is gewoon USA propaganda en China de schuld van dit alles te geven, niet intrappen.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor bewijs zou jij accepteren dan? Er is namelijk genoeg wetenschappelijk bewijs dat het bij vleermuizen ontstaan is (je kan de mutatie van zo'n virus vrij precies volgen) en daarbij is dus duidelijk geworden dat bij andere zoogdieren (en mensen) waar het virus is opgedoken in een later stadium is geweest. Ik heb echt geen zin om al die artikelen op te duikelen voor je daar is het nu te warm voor. Maar roepen dat het niet ontstaan is bij vleermuizen want kip eten we ook vind ik wat kortzichtig.

Het is zelfs onwaarschijnlijk dat het is overgedragen door consumptie van een vleermuis maar het in aanraking komen van een besmette vleermuis is waar het fout gaat. Dat gaat vaak hand in hand natuurlijk, maar de consumptie heeft er weinig mee te maken. Het virus komt binnen door de luchtwegen, in je maag heeft het weinig kans.

Edit: Dat hele verhaal over het onderzoekslab in Wuhan is gewoon USA propaganda en China de schuld van dit alles te geven, niet intrappen.

Ik roep niet dat want kip eten we ook. dat was MeastroCygni.

Maar goed zoals ik al eerder zei het kan zo zijn. het kan ook van een lab komen en of kan het van iets heel anders zijn. Ik weet het niet. internet staan er vol van met verschillende verhalen.

Ik weet niet meer zo goed wat ik moet geloven, Internet staat vol verschillende theoriën en bewijzen uit verschillende hoeken.
de ene heeft 5 bewijsstukken dat het vanuit een vleermuis komt en de ander heeft 5 bewijsstukken dat het van een lab komt.

You never will know.
 
dat was MeastroCygni.
En het is of verkeerd begrepen of buiten context gehaald. Mijn punt is dat "Het kan niet uit vleermuizen komen omdat ze dat altijd hebben gedaan en niet ziek zijn geworden" hetzelfde is als "Ik kan salmonella niet van kip krijgen omdat ik altijd al kip heb gegeten zonder ziek te worden".
Je moet net de juiste kip/vleermuis eten om er iets van te krijgen. Niet alle vleermuizen zijn hetzelfde.
 
En het is of verkeerd begrepen of buiten context gehaald. Mijn punt is dat "Het kan niet uit vleermuizen komen omdat ze dat altijd hebben gedaan en niet ziek zijn geworden" hetzelfde is als "Ik kan salmonella niet van kip krijgen omdat ik altijd al kip heb gegeten zonder ziek te worden".
Aha oke. dan verkeerd begrepen,

Maar goed ik stap even nu uit de discussie, its a never ending discussion.
en ik wil hier geen ruzie hebben oid, nergens voor nodig.
 
@gpatton
Ik ga toch een en ander eens relativeren met voorbeelden uit de praktijk van alle dag.

Het virus gedraagt zich zo enorm grillig.

Ik ken helaas 4 mensen die het virus hebben opgelopen. Of eigenlijk moet ik zeggen "kende" want er leven er nog maar drie.

De eerste een fanatiek sporter (midden 40 - exact weet ik het niet), kern gezond en dus geen onderliggende ziektes. Na royaal een maand op de IC behandeling stop gezet en overleden.

Nummer twee, na een relatief kort verblijf op de IC nu een kasplantje. Heel veel complicaties waar ik hier liever niet over schrijf. Ook niet chronisch ziek en ook geen oudje. Komt niet eens in de buurt van de 50 jaar.

Dan een nicht van mijn moeder, 90 jaar en zonder problemen opgeknapt, net als mijn overbuurman van halverwege de 70.

Dus hoezo ouderen en mensen met onderliggende ziektes moeten binnen blijven? Kijk de statistieken er op na en je zult zien dat niet alleen zieken en chronische zieken getroffen worden en mogelijk overlijden.
de mensen die niet besmet wilen raken etc kunne zelf maatregelen nemen en als ze buiten willlen wandelen hesje aan doen van 1.5m houden de mensen wel afstand. heel het volk woord belast voor 6000 gevalen met een gemidelde leeftijd van 82 groot deel daar van zit al in the huizen kan ook geen griep cijfers vinden da bestaat in een keer nie meer?
 
Welk bewijs heb je daarvoor dan? Als we het dan toch over bewijs hebben?

Dit zijn de cijfers die ik kon vinden

Bekijk bijlage 301834

Bekijk bijlage 301835

Bekijk bijlage 301836

En we zitten nog maar in juni.

2017/2018 9400 dode
 

2017/2018 9400 dode
Het heeft geen zin om naar de totale cijfers te kijken. Hoeveel doden zijn er per 1000 gevallen? Uit mijn hoofd is dat bij covid ruim 5 keer meer dan bij de griep.

Daarbij waren er veel meer doden geweest als er geen maatregelen waren genomen.
 
Het heeft geen zin om naar de totale cijfers te kijken. Hoeveel doden zijn er per 1000 gevallen? Uit mijn hoofd is dat bij covid ruim 5 keer meer dan bij de griep.

Daarbij waren er veel meer doden geweest als er geen maatregelen waren genomen.
kom is met bewijs dan .
 
kom is met bewijs dan .
Geen probleem. Volgens jouw link, 9000 sterfgevallen met 400000 besmettingen. ~2,25% sterfte.


Scroll naar Nederland. Dat zijn ook officiele cijfers van het RIVM.
6000 doden en 50000 besmettingen. 12% sterfte.


Je hebt trouwens ook "toevallig" het seizoen gekozen met de meeste griepsterften in de afgelopen 6 jaar maar whatever.
 
Voeg bestand toe
Geen probleem. Volgens jouw link, 9000 sterfgevallen met 400000 besmettingen. ~2,25% sterfte.


Scroll naar Nederland. Dat zijn ook officiele cijfers van het RIVM.
6000 doden en 50000 besmettingen. 12% sterfte.


Je hebt trouwens ook "toevallig" het seizoen gekozen met de meeste griepsterften in de afgelopen 6 jaar maar whatever.
waar haal jij je 12 % vandaan ahahah
 
Nicole,als ik het relativeer denk dat geinfecteerden te kort op elkaar hebben verbleven,zie of lees de belevingen in bejaardentehuizen,geen bewegingsvrijheid en vaak geen ventilatie.
geen ventilatie? Euh, en dan hoor en lees je sinds het zo heet is buiten dat het niet verstandig is om airco of andere ventilatoren te gebruiken ivm verspreiding.

en dan nog wat anders? Hoe zou het zitten met al die besmettings gevallen op die nertsboerderijen? Hoe komen die dieren ziek?
overdragen van mens op dier ?
 
Het is een oeroude techniek genaamd "Rekenen". 6.000 is 12% van 50.000
ben je dom ofzo al de mensen die niks hebben etc zijn niet ge test ? wat jij hier beweerst is dat 12% dood is gegaan op de 50000 gestesten maar dat zecht gewoon NIKS
 
ben je dom ofzo
Dat betwijfel ik niet hoor, maar gevallen die niet getest zijn heb je toch ook bij griep, of worden ze dan wél allemaal getest en in het systeem gezet? ;)
Je hebt wel een fixatie met cijfers maar tegelijk vind je cijfers niet betrouwbaar. Dat is heel knap.

Het punt blijft, er zijn naar verhouding veel meer doden door corona dan door griep.
 
Nicole,als ik het relativeer denk dat geinfecteerden te kort op elkaar hebben verbleven,zie of lees de belevingen in bejaardentehuizen,geen bewegingsvrijheid en vaak geen ventilatie.
Een topsporter gaat vaak tot het gaatje en heeft dan vaak ook een goede conditie,maar als deze "sport"in een zweterige omgeving plaatsvind dan gaat de uitgestoten vochtigheid snel een ieder bereiken.
Daarbij is het fanatiek sporten nu ook niet zon gezonde bezigheid er wordt niet voor niets gezegd doe het met mate er vallen niet voor niets volgens de sportkeuring gezonde mensen zomaar dood op het veld neer.
 
Die heb je toch ook bij griep, of worden ze dan wél allemaal getest en in het systeem gezet? ;)
Je hebt wel een fixatie met cijfers maar tegelijk vind je cijfers niet betrouwbaar. Dat is heel knap.

Het punt blijft, er zijn naar verhouding veel meer doden door corona dan door griep.
Nogmaals dat kun je niet weten wat je hier beweerd niet eerder als je iedere dode op het virus getest zou hebben das niet gebeurd dus is het onmogelijk te achter halen.
 
Nogmaals dat kun je niet weten wat je hier beweerd niet eerder als je iedere dode op het virus getest zou hebben das niet gebeurd dus is het onmogelijk te achter halen.
Als er ruim 400.000 bevestigde gevallen van griep zijn en maar 50.000 bevestigde gevallen corona kun je wel concluderen dat er iets met de verhouding is. Al zijn er 4x zoveel gevallen als getest zoals vaak wordt gezegd (op basis van antigenen onderzoek in hotspots waardoor de cijfers ook niet helemaal betrouwbaar zijn landelijk gezien) en al zouden alle griep patiënten meegerekend worden zit je op 2x zoveel doden.
 
de mensen die niet besmet wilen raken etc kunne zelf maatregelen nemen en als ze buiten willlen wandelen hesje aan doen van 1.5m houden de mensen wel afstand. heel het volk woord belast voor 6000 gevalen met een gemidelde leeftijd van 82 groot deel daar van zit al in the huizen kan ook geen griep cijfers vinden da bestaat in een keer nie meer?

Dat punt had je al gemaakt. Maar euh... die niet besmet willen kunnen zelf maatregelen nemen en als ze buiten willen wandelen? Er zijn ook nog een paar mensen die naar hun werk moeten, zijn er maar een paar in Nederland hoor. Bv de vuilnisman die jouw afval op komt halen, de verpleegkundige en verzorgenden die al royaal voor de Corona-tijd ontzettend goed werk verrichtten (net als de vuilnisman), de IT-er die zorg dat jij veilig kunt bankieren, ik kan er nog wel een paar opnoemen?
Wat dacht je van de thuiszorg/verzorgenden/huisarts en de mantelzorgers die bij die kwetsbare ouderen de handjes laten wapperen. De mensen die bij de BSO werken, de supermarktmedewerker die ondanks het risico dat hij loopt toch dagelijks zorgt dat de winkel voor jou en voor mij gevuld is?

En kom nou niet weer aan met de gemiddelde leeftijd van 82 want COVID-19 is niet bepaald selectief. Als je dan ziek wordt als je jonger wordt terwijl je je rete hard inspant om de samenleving draaiende te houden is dat zeker 'bad luck'? De gemiddelde leeftijd doden ligt dan wel hoog, maar COVID spaart jongere mensen zeker niet.

Oh en nou moet ik nog denken aan dat je zei dat mensen dan ook maar boodschappen online moeten bestellen. Kom jij het mijn moeder van 90 uitleggen en speel je dan gelijk de mantelzorger om alles voor haar in de kastjes te zetten omdat ze dat met haar leeftijd niet meer kan? Oh nee oeps... die kwetsbare ouderen moesten zich toch opsluiten om het risico te vermijden?









Daarbij is het fanatiek sporten nu ook niet zon gezonde bezigheid er wordt niet voor niets gezegd doe het met mate er vallen niet voor niets volgens de sportkeuring gezonde mensen zomaar dood op het veld neer.

Nicole,als ik het relativeer denk dat geinfecteerden te kort op elkaar hebben verbleven,zie of lees de belevingen in bejaardentehuizen,geen bewegingsvrijheid en vaak geen ventilatie.
Een topsporter gaat vaak tot het gaatje en heeft dan vaak ook een goede conditie,maar als deze "sport"in een zweterige omgeving plaatsvind dan gaat de uitgestoten vochtigheid snel een ieder bereiken.

Ik hoop oprecht dat ik "top sporter" en niet topsporter heb geschreven want dat eerste is toch wat anders dan een topsporter. En een top sporter zijn impliceert voor mij niks anders dan goed presteren, daar hoef je niet perse fanatiek voor te zijn - als 2 keer in de week niet fanatiek genoemd mag worden.
Man is pas een dikke 3 weken geleden overleden, toen hij ziek werd waren de sportscholen al lang dicht.

Maar mijn woordkeuze veroorzaakte denk ik wel de nodige verwarring.
 
Dat punt had je al gemaakt. Maar euh... die niet besmet willen kunnen zelf maatregelen nemen en als ze buiten willen wandelen? Er zijn ook nog een paar mensen die naar hun werk moeten, zijn er maar een paar in Nederland hoor. Bv de vuilnisman die jouw afval op komt halen, de verpleegkundige en verzorgenden die al royaal voor de Corona-tijd ontzettend goed werk verrichtten (net als de vuilnisman), de IT-er die zorg dat jij veilig kunt bankieren, ik kan er nog wel een paar opnoemen?
Wat dacht je van de thuiszorg/verzorgenden/huisarts en de mantelzorgers die bij die kwetsbare ouderen de handjes laten wapperen. De mensen die bij de BSO werken, de supermarktmedewerker die ondanks het risico dat hij loopt toch dagelijks zorgt dat de winkel voor jou en voor mij gevuld is?

En kom nou niet weer aan met de gemiddelde leeftijd van 82 want COVID-19 is niet bepaald selectief. Als je dan ziek wordt als je jonger wordt terwijl je je rete hard inspant om de samenleving draaiende te houden is dat zeker 'bad luck'? De gemiddelde leeftijd doden ligt dan wel hoog, maar COVID spaart jongere mensen zeker niet.

Oh en nou moet ik nog denken aan dat je zei dat mensen dan ook maar boodschappen online moeten bestellen. Kom jij het mijn moeder van 90 uitleggen en speel je dan gelijk de mantelzorger om alles voor haar in de kastjes te zetten omdat ze dat met haar leeftijd niet meer kan? Oh nee oeps... die kwetsbare ouderen moesten zich toch opsluiten om het risico te vermijden?













Ik hoop oprecht dat ik "top sporter" en niet topsporter heb geschreven want dat eerste is toch wat anders dan een topsporter. En een top sporter zijn impliceert voor mij niks anders dan goed presteren, daar hoef je niet perse fanatiek voor te zijn - als 2 keer in de week niet fanatiek genoemd mag worden.
Man is pas een dikke 3 weken geleden overleden, toen hij ziek werd waren de sportscholen al lang dicht.

Maar mijn woordkeuze veroorzaakte denk ik wel de nodige verwarring.
als jongeren is de kans om het op te lopen zo goed als 0 wat wil je gaan we nu dus voor iedere virus op een lock down gekke werk. ken jij de feiten wel de nummers zeggen dat het nog steets minderen doden zijn dan een griep van 2017/2018 en dit verhaal over mensen die hun werk verichte is gewoon vaag wat wil je daar mee op roepen moet hun ook maar stopen om dat ze zoveel risico lopen waar je zelf helemaal geen nummers of feiten van hebt ......
 
als jongeren is de kans om het op te lopen zo goed als 0 wat wil je gaan we nu dus voor iedere virus op een lock down gekke werk. ken jij de feiten wel de nummers zeggen dat het nog steets minderen doden zijn dan een griep van 2017/2018 en dit verhaal over mensen die hun werk verichte is gewoon vaag wat wil je daar mee op roepen moet hun ook maar stopen om dat ze zoveel risico lopen waar je zelf helemaal geen nummers of feiten van hebt ......
Blijkbaar zit het je nogal hoog en wil je graag een punt maken. Meerdere keren verwijs je inmiddels naar het feit dat er minder doden zijn gevallen dan tijdens die bewuste griepgolf. Zie hier, het nut van de lockdown.
 
Wordt er niet te veel eer aan de lockdown toe bedeeld denk het zelf van wel immers er zijn beroepen zat die daar gewoon weg niet aan kunnen voldoen simpel weg omdat ze dan hun werk niet meer kunnen doen.
Heel terecht opgemerkt de Mantelzorger die ondanks de gevaren die er aan verbonden waren toch hun werk moesten blijven doen gewoon weg omdat anders de zorgvrager het niet overleeft.
Regelmatig zie ik het zorg personeel geprezen worden over hun prestatie is natuurlijk ook zo maar waar je nauwelijks iets over leest is de mantelzorger en die hebben een nog grotere prestatie geleverd immers de zorgmedewerker kan na een dienst de deur achter zich dicht trekken.
Dat zit er voor een mantelzorger niet in zeker niet omdat alle hulp die hij/zij had door de maatregelen compleet weg viel kortom 24 uur 7 dagen in de week deze toppers das pas een prestatie. (y) (y) (y) :r
 
Mantelzorgers.
Hulpdiensten
Docenten
Wegtransporteurs
En vergeet de zeelui niet, waarvan sommigen al meer dan 3 maanden lánger aan boord zitten dan van tevoren gedacht.

Er zijn genoeg beroepsgroepen die een pluim/bonus verdienen.
Ik ben bij lange na niet volledig.
 
ja kijk maar naar zweden bijvoorbeeld waar wel nog wel het een ander mogelijk was en niet veel hoger doden tal daar en dan nog maals een corona doden (gemiddeld 82 jaar) is iemand die al stervende was in de meesten gevallen
Ben je wel eens in Zweden geweest??
Daar is het een stuk rustiger dan hier. Als ze daar 1,5 meter moeten doen. Dan zoeken ze elkaar juist op.
 
Mantelzorgers.
Hulpdiensten
Docenten
Wegtransporteurs
En vergeet de zeelui niet, waarvan sommigen al meer dan 3 maanden lánger aan boord zitten dan van tevoren gedacht.

Er zijn genoeg beroepsgroepen die een pluim/bonus verdienen.
Ik ben bij lange na niet volledig.
Klopt half al deze mensen hebben collega¨s waar ze op terug kunnen vallen.
Dat geld voor de mantelzorger dus niet en daar zit het hem probleem.
Heb de in druk dat groot deel van de bevolking in inclusief de ehh leiders dit totaal niet door hebben ( of gewoon denken jullie zoeken het maar uit je kan toch geen kant op)
 
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet geloven, Internet staat vol verschillende theoriën en bewijzen uit verschillende hoeken.
Internet is de plek waar domme mensen zich belangrijk kunnen voor doen en of ook mee willen praten alsof ze zakendeskundige zijn.
Daarnaast is het DE plek waar mensen elkaar na praten en verder verspreiden zonder dat ze de kern begrijpen of werkelijk weten of het wel klopt.
Maak een artikel een beetje interessant en populistisch en sta versteld hoe iets verspreid....net zoals dat covid virus.
 
Klopt half al deze mensen hebben collega¨s waar ze op terug kunnen vallen.
Dat geld voor de mantelzorger dus niet en daar zit het hem probleem.
Heb de in druk dat groot deel van de bevolking in inclusief de ehh leiders dit totaal niet door hebben ( of gewoon denken jullie zoeken het maar uit je kan toch geen kant op)
Oh maar daar heb je ook zeker gelijk in.
100% met je eens, hoor.
Het is dat mijn moeder voor de coronacrisis aan het tijdelijke voor het eeuwige verruild heeft, maar anders had ik me geen raad geweten.
Ik behoor namelijk ook tot één van de beroepsgroepen die wel gewoon aan het werk bleef.

Ik bedoelde het ook meer als aanvulling.
 
Vleermuizen zitten vol met Virussen, en het wordt al jaren gegeten. en nu komt ineens Covid op duiken.....

Het komt er bij mij gewoon niet in. ik vind het onlogisch. maar zo denk ik erover.

Je hebt gelijk dat vleermuizen vol met virussen zitten en eigenlijk wordt altijd al aanbevolen om niet in aanraking te komen met vleermuizen omdat ze nogal wat virussen hebben die ook op mensen overdraagbaar zouden kunnen zijn. Waarom we nu ineens het SARS-CoV-2 virus hebben is gewoon kans. Met geluk zijn die virussen op een vleermuis niet overdraagbaar op mensen maar er hoeft maar een kleine mutatie in zo'n virus plaats te vinden en het is wel overdraagbaar en dan krijg je de perikelen die we nu hebben. Het komt overigens waarschijnlijk niet direct van een vleermuis maar er zou nog een tussen gastheer(dier) geweest zijn. Het virus wat we in mensen vinden is voor 88% gelijk aan het virus op de hoefijzerneusvleermuis die in Wuhan gevonden is. Een huidige verdenking is naar mijn weten een Javaans schubdier die ook in Wuhan veel op markten verhandeld wordt.
 
Je hebt gelijk dat vleermuizen vol met virussen zitten en eigenlijk wordt altijd al aanbevolen om niet in aanraking te komen met vleermuizen omdat ze nogal wat virussen hebben die ook op mensen overdraagbaar zouden kunnen zijn. Waarom we nu ineens het SARS-CoV-2 virus hebben is gewoon kans. Met geluk zijn die virussen op een vleermuis niet overdraagbaar op mensen maar er hoeft maar een kleine mutatie in zo'n virus plaats te vinden en het is wel overdraagbaar en dan krijg je de perikelen die we nu hebben. Het komt overigens waarschijnlijk niet direct van een vleermuis maar er zou nog een tussen gastheer(dier) geweest zijn. Het virus wat we in mensen vinden is voor 88% gelijk aan het virus op de hoefijzerneusvleermuis die in Wuhan gevonden is. Een huidige verdenking is naar mijn weten een Javaans schubdier die ook in Wuhan veel op markten verhandeld wordt.
Van dat schubdier heb ik ook gehoord inderdaad. Het coronavirus kwam daarmee voor een nog hoger percentage overeen.
 
Schubdier of vleermuis,maakt toch niet uit.Het begrotingstekort is dit Jaar opgelopen naar 68 Milard Euro.6,800,000,000 en dat door een virusje.Ongekend.
 
Schubdier of vleermuis,maakt toch niet uit.Het begrotingstekort is dit Jaar opgelopen naar 68 Milard Euro.6,800,000,000 en dat door een virusje.Ongekend.
Het is ongekend dat die miljarden ineens beschikbaar zijn. In minder dan 3 maanden.
Normaal moet er 4 jaar geouwehoert worden, voordat er wat geld ergens beschikbaar komt.
 
kijk maar hoe kippen hier woorden gehouden krijgen constant hun eigen poep binnen en krijgen daar dan ook veel antibiotica voor. een broed nest van ziektes
 

Terug
Bovenaan