hallo ik ben nieuw en wil de bak inrichten (Guppy100)


guppie100 zei:
maar tja het is voor mij nu een lastige tijd heb ik maar probeer nog steeds duidelijk te blijven tegen bertus

Misschien zou het al helpen als je met iets aandacht zou schrijven. Hoofdletters, komma hier en daar. Dan zou het wellicht al wat beter te lezen zijn.
 
kan ik een echinodoris ozelot green en bleheri in me aquaruim of worden die te groot
 
Nienepien zei:
guppie100 zei:
maar tja het is voor mij nu een lastige tijd heb ik maar probeer nog steeds duidelijk te blijven tegen bertus

Misschien zou het al helpen als je met iets aandacht zou schrijven. Hoofdletters, komma hier en daar. Dan zou het wellicht al wat beter te lezen zijn.

Inderdaad, af en toe moet ik er ook uit vissen wat je bedoeld, guppie100.
Maar ja, zolang ik het begrijp is het goed zeker...
 
Nou eigenlijk te snel gejuichd. Een Echinodorus bleheri die tot volle ornaat komt is v��l te groot voor 80 liter. Denk aan bladeren van 40+ cm op stelen van ca. 20 cm. In onze 240 liter was dat al veel te veel van het goede. DIe is toen verhuisd naar een bak van 10 cm hoger en daarin was 'ie v��l mooier.
De Ozelot blijft veel kleiner en is veruit de beste keus van die twee voor kleinere aquaria. Je kunt beter een wat kleinere blijvende soort kiezen dan er eentje die je constant moet terugsnoeien.
 
ozelot vind ik het mooiste dus nog steeds jee hij kan er in joepie
 
gebruikt de ozelot green heel veel ijzer of valt dat nog mee in het water
 
C�dric Vleminckx zei:
Zou zoals al aangegeven een kleibol gebruiken, zodat het zeker genoeg ijzer binnenkrijgt.

Bolletjes van 9 mm , dan een stuk of 10 op de bodem uitstrooien.
Maakt niet uit ,waar.

Ik heb er zelf en 25 in gedaan, onder het grint.
Daarom groeien ze ook zo hard.
 
10 klei bolletjes in de bodem is dat niet te veel voor 1 plant
 
maar hoevaak moet je tien bollen er in doen 1keer per jaar of juist langer als je dat er in doet
 
dus je hebt het er in maar na hoeveel jaar moet je het weer vervanger want de bolletjes raken uit eindelijk toch op
 
Nienepien zei:
guppie100 zei:
maar tja het is voor mij nu een lastige tijd heb ik maar probeer nog steeds duidelijk te blijven tegen bertus

Misschien zou het al helpen als je met iets aandacht zou schrijven. Hoofdletters, komma hier en daar. Dan zou het wellicht al wat beter te lezen zijn.


Nederlands is m'n goeiste taal? ;-)

Groet,
Ben.
 
guppie100 zei:
maar hoevaak moet je tien bollen er in doen 1keer per jaar of juist langer als je dat er in doet

1 x. wat je er zelf in doet.
doe je er 5 in, hou je er 5 over,voor volgend jaar.
 
Ik doe ook 1 per plant als ik kleibollen gebruik.

Bertus heeft denk ik aandelen in de kleibollenindustrie :D ;)
 
Heb je een foto van hoe het er nu allemaal bij staat + je visbestand? Dan kunnen we misschien tips geven :D
 
Wat ik misschien persoonlijk nog zou doen is een drijfplantje toevoegen. Zullen de vissen ook wel kunnen waarderen. De planten zullen allemaal vanzelf wel wat hoger groeien. Wat je misschien nog zou kunnen doen is de hoge planten wat naar achter zetten en dan een stukje hout toevoegen wat de hoogte in gaat.
Dat zijn zo mijn eerste idee�n, maar inrichting is natuurlijk ook iets heel persoonlijks.
 
jessicapilon zei:
Ik doe ook 1 per plant als ik kleibollen gebruik.

Bertus heeft denk ik aandelen in de kleibollenindustrie :D ;)

Is voor velen ineens teveel.
Dus ,koop ze per partij in.
En verdeel dat per 30-50-100.bolletjes.


Die foto is van 2 maanden terug. kan je toch niet laten zien.?
 

Terug
Bovenaan