hallo ik ben nieuw en wil de bak inrichten (Guppy100)


Ziet er goed uit hoor :)
Zelf zou ik nog iets van zwart karton/folie op de achterwand plakken zodat je de kabels niet ziet lopen, maar dat is natuurlijk ook wat je zelf wil.
 
233844guppie100_0_82_img_20160530_184954547.jpg
 
Is dat op de voorgrond in het midden Anubia? Die mag niet met de wortelstok in de bodem. Of ik vergis me want het is niet heel duidelijk te zien.
 
Mijn tip blijft staan: misschien een zwart karton/folie tegen de achterwand plakken zodat je de kabels niet ziet :D
Plantjes zijn wel goed gegroeid zeg!
 
Wat zijn leuke voorgrond planten ik weet het niet maar tips hoor ik graag wat vinden jullie passen kijk even op internet bedankt als je helpt he!
 
Smaken verschillen dus ik zou gewoon eens kijken bij een internetshop die planten verkoopt.
Ik vindt zelf de Crypto s wel mooi of de Sagittaria Sabulata.
 
Sagittaria subulata is inderdaad een leuke voorgrond plant die erg makkelijk te houden is (aangezien er volgens mij nest weinig licht op de bodem komt zo te zien). Weet alleen niet waar je ze wil planten, want volgens mij staat je voorgrond aardig vol :D
 
Ja dat ben ik van plan alleen weet niet welke voorgrond plant tips er over hoor ik graag!
 
Er zijn super veel dus vraag ik hulp snapje?
 
Waarom? niet elk grind is fout voor Corydorassen, er zijn soorten die ook in hun habitat boven een grindbodem of rotsbodem leven.
Als deze niet te grof is en niet te scherp is kan grind perfect voor sommige corydorassoorten.
Inderdaad, dat wel. Maar de meeste Corydorassoorten spoelen het zand door hun kieuwen waardoor ze dat nog aangenamer vinden.
Op een foto die ik gezien heb in een topic van Guppie zag het grind er niet zo heel fijn uit.
 
Inderdaad, dat wel. Maar de meeste Corydorassoorten spoelen het zand door hun kieuwen waardoor ze dat nog aangenamer vinden.
Op een foto die ik gezien heb in een topic van Guppie zag het grind er niet zo heel fijn uit.

Kan jij net zo min als ik zien op die foto, daar kan ik zeker niet op uitmaken of dit grind te scherp is.
Trouwens, moet je mij eens vertellen welke soorten zeker zand nodig hebben om te kunnen spoelen?
 
Kan jij net zo min als ik zien op die foto, daar kan ik zeker niet op uitmaken of dit grind te scherp is.
Trouwens, moet je mij eens vertellen welke soorten zeker zand nodig hebben om te kunnen spoelen?
Sorry ik kan de foto niet scherper krijgen.
 
Kan jij net zo min als ik zien op die foto, daar kan ik zeker niet op uitmaken of dit grind te scherp is.
Trouwens, moet je mij eens vertellen welke soorten zeker zand nodig hebben om te kunnen spoelen?
Dat kan enkel Guppie ons met zekerheid zeggen.
Welke dat precies zijn weet ik niet Luc, maar ik weet wel dat er soorten zijn en dat het bij C. trilineatus zeker aangeraden is hun zand te voorzien.
 
Wat mij betreft zeg ik van wel.
Ik wil me ook Corydoras gaan aanschaffen in mijn bak, en ga ook een ''zandeilandje'' maken. Zo is me dat hier ook aangeraden. ;)

Proficiat met het papegaaien Cedric.

Ik zeg niet dat zand niet mag of kan, ik zeg enkel dat het niet moet.
Gebruik je de juiste grind dan kan dit perfect.
 

Terug
Bovenaan