hallo ik ben nieuw en wil de bak inrichten (Guppy100)


Ziet er best leuk uit maar zelf had ik een buitenfilter genomen of ander de binnenfilter tegen de zijruit gehangen. dat valt denk ik iets minder op.
 
Hoi Guppie, even een tip. Als je niet precies weet hoe het zit met inhoudsmaten. Wat heel handig kan zijn bij het houden van een aquarium! Jij bent 12 zeg je, dan zit je hoogstwaarschijnlijk in groep 7/8 of de eerste klas.

1 dm3 is 1 kubieke dm (inhoud) en dat is evenveel als een liter.
Je weet de lengte. breedte en diepte van je aquarium.

Maak daar decimeters en van doe: lengte x breedte x hoogte = de inhoud in liters.

Op die manier kun je ook schatten hoeveel "liter" er wordt gebruikt voor je decoratie, planten en filter etc. Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk zo'n 10 tot 20 liter zijn.

Hier mijn ongevraagd advies, maar als je zo jong al zo leuk bezig bent met je hobby, dan word jij misschien wel de nieuwe Takashi Amano!!! En dan geef je ons advies!

Top hoor!
 
EEn hele goeie, die aquariums deed. google er maar op.
De 3 geheimen van Takashi Amano - Aquascaping-blog



www.aquascaping-blog.com � Aquascaping






26 feb. 2013 - Droom jij ook van zo'n geweldig mooi aquarium zoals die van Takashi Amano? In dit artikel kom je enkele van zijn geheimen te weten.
 
Takashi Amano is , volgensmij, een hele goede aquascaper, staan veel videos op youtube van hem.
 
Ja dat klopt, als je hem niet kent, echt de moeite waard om even te kijken op youtube. Volgens mij kon die man wel een kwartier met 1 steen lopen te prutsen over wat het beste perspectief gaf.
 
Als jij zo,n vracht materiaal had,kon je het ook ,hoor.

Met leisteen kom je ook een heel eind.hoor
 
Ja het lijkt me echt geweldig om dat voor de kost te doen. Wil deze week met wat schetsen beginnen voor een nieuw project
 
Welke drijfplant is leuk voor in mijn aquarium?
 
Dus bijvoorbeeld als je een aquarium wilt inrichten voor een vos maak je een bos achting gebied en geen noordpool :D
 
kijk anders eens in mijn topic guppie100 heb mijn bak ingericht als biotoop. Met biotoop hebben we het over vissen en planten uit een bepaalt gebied
 
Maar niemand maakt ooit een perfecte biotoop omdat dat voornamelijk betekent: een hele modderige bak zonder planten en meestal is dat niet het beste voor de
vissen. Dus zoals hiervoor al werd gezegd is een biotoop waar we meestal overpraten de planten / stenen / vissen / hout / bodem uit dat gebied en niet het echte gebied nagemaakt.
 
Ik wil een prof aqua bedoel ik dacht dat een biotoop zo iets was.
 
Kan je niet gwn een goed bericht schrijven? je kan toch gwn nederlands ? Hoe moet iedereen weten wat je bedoelt met :

Nee hoe andere zo'n mooie inrichting hebben.
Ik wil een prof aqua bedoel ik dacht dat een biotoop zo iets was.
 
Ik heb de laatste dus. Drijfbamboe is erg leuk maar heeft wel redelijk licht nodig heb ik gemerkt. In de 60cm bakken doet deze plant het dan ook minder vind ik.
 

Terug
Bovenaan